برترین ابزارهای تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال

برترین ابزارهای تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال

تحلیل فاندامنتال، در کنار تحلیل تکنیکال، ابزاری قدرتمند و کاربردی برای بررسی و آنالیز بازار ارزهای دیجیتال است که می‌تواند تصویری روشن‌تر از آینده را برای تحلیل‌گران و فعالان این بازار ترسیم کند.

وب‌سایت‌های مناسب برای تحلیل فاندامنتال در سطح وب بسیار زیادند که البته ممکن است این تنوع و تعداد زیاد، انتخاب کردن را برای ما دشوار کند.

برخی از آنها درباره طیف وسیعی از بازارهای سرمایه به ما اطلاعات می‌دهند و برخی دیگر سایت‌هایی مخصوص تحلیل فاندامنتال هستند که به شکل تمرکزی بر بازار ارزهای دیجیتال کار می‌کنند. عده‌ای از فعالان بازار رمزارزها تصور می‌کنند که صرفاً با استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال، می‌توان در این بازار فعالیت کرد. این در حالی است که ابزارهای کاربردی زیادی برای تحلیل بنیادی در بازار رمزارزها وجود دارد. بازار ارزهای دیجیتال به سطحی از توسعه‌یافتگی رسیده است که بتوان به عوامل بنیادی درباره آن فکر کرد و آن‌ها را مبنای معامله‌گری قرار داد. تحلیل فاندامنتال در ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین – BTC و اتریوم – ETH یکی از روش‌های تحلیل و خرید و فروش رمز ارز ها در کنار تحلیل تکنیکال است. تحلیل فاندامنتال روشی است که سرمایه‌گذاران و تریدرها با استفاده از آن در تلاشند تا ارزش ذاتی یک دارایی را تعیین کنند. هدف نهایی تحلیل فاندامنتال، تجزیه و تحلیل ارزش و قیمت ذاتی یک دارایی و مقایسه آن با قیمت فعلی است. اگر ارزش ذاتی از ارزش فعلی بیشتر باشد، می‌توان نتیجه گرفت که قیمت فعلی دارایی مدنظر ارزان است. در سمت مقابل اگر ارزش ذاتی کمتر از ارزش فعلی باشد، قیمت فعلی دارایی مدنظر گران محسوب می‌شود. با داشتن چنین اطلاعات مناسبی، می‌توان در مورد خرید یا فروش آن دارایی تصمیم‌گیری آگاهانه‌ای داشت.

تفاوت تحلیل فاندامنتال با تحلیل تکنیکال

تریدرها و سرمایه‌گذاران تازه وارد به بازارهایی مانند بورس سهام، فارکس، ارزهای دیجیتال و … غالبا در انتخاب رویکرد معاملاتی خود دچار سرگیجه می‌شوند. تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال در سمت مقابل هم قرار دارند و برای تحلیل دارایی‌های مختلف به روش‌های متفاوتی متکی هستند. تحلیلگران فاندامنتال بر این باورند که قیمت فعلی یک دارایی لزوما نشانگر ارزش واقعی آن دارایی نیست. این ایدئولوژی اساس تصمیمات سرمایه‌گذاری در تحلیل فاندامنتال است.

در سمت مقابل، تحلیلگران تکنیکال بر این باورند که حرکت بعدی قیمت را می‌توان تا حدودی از طریق عملکرد قیمت در گذشته و حجم معاملات پیدا کرد. آن‌ها خود را مانند تحلیلگران فاندامنتال با مطالعه عوامل بیرونی سرگرم نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند که روی نمودارهای قیمت، الگوها و روند بازار تمرکز کنند. هدف تحلیلگران تکنیکال، شناسایی نقاط ایده‌آل برای ورود و خروج به یک دارایی است.

طرفداران فرضیه بازار کارا (Efficient-Market Hypothesis) بر این باورند که غیرممکن است بتوان با استفاده از تحلیل تکنیکال به تنهایی به صورت پیوسته موفق بود. در این فرضیه، بازار کارا به بازاری گفته می‌شود که در آن اطلاعات با سرعت بالایی بر قیمت سهام تاثیر می‌گذارد و قیمت‌ها خود را با توجه به این اطلاعات تعدیل می‌کنند.

به طور کلی، زمان ثابت کرده است که در تمامی بازارها مانند بورس سهام و ارزهای دیجیتال، هیچ استراتژی بهتر از زوج تحلیل تکنیکال و فاندامنتال وجود ندارد، زیرا این روش‌ها به خوبی ادراک ما را نسبت به زمینه‌های مختلف یک بازار مالی افزایش می‌دهند. برخی از افراد ممکن است سبک معاملاتی منحصربفرد خود را استفاده کنند، اما در عمل، بسیاری از تریدرها از یک یا ترکیب این دو روش تحلیلی در معاملات خود استفاده می‌کنند. این روش‌ها هم در تحلیل‌های کوتاه مدت و هم در تحلیل‌های بلند مدت قابل استفاده هستند.

سایت و اپلیکیشن برتر تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال

سایت گلاس نود (Glassnode) تحلیل درون زنجیره‌ای یکی دیگر از موضوعات اساسی تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال است. سایت گلاس نود بهترین و معتبرترین ارائه‌دهنده تحلیل‌های درون‌زنجیره‌ای در بازار رمزارزها شناخته می‌شود. این‌ها فقط بخشی از اطلاعات بسیار زیادی است که در سایت گلاس نود به‌رایگان در دسترس‌ است. علاوه بر آن، می‌توانید با انتخاب دو ارز دیجیتال، آن‌ها را بر اساس معیارهای مذکور با هم مقایسه کنید.

این سایت در دو پلن رایگان و پولی در اختیار کاربران قرار دارد. تمام اطلاعات پلن پولی در پلن رایگان نیز منتشر می‌شود؛ با این تفاوت که داده‌های پلن پولی در تایم فریم‌های کوتاه‌تر در مقیاس ده دقیقه تولید می‌شود. این در حالی است که داده‌های پلن رایگان برای تایم فریم‌های طولانی‌مدت در مقیاس چند روز یا چند ماه منتشر می‌شوند. سایت لونار کراش (Lunar Crush) احساسات حاکم بر بازار است. باید بدانید که جو حاکم بین دیگر معامله‌گران فعال در بازار به چه سمت‌وسویی می‌رود. با توجه به توسعه شبکه‌های اجتماعی، بسیاری از کاربران نظرات و احساسات خود را در این فضا منتشر می‌کنند. برای مثال، توییتر، فیسبوک و اینستاگرام، از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی فعالان بازار رمزارزها هستند.

سایت لونار کراش ابزار بی‌نظیری برای رصد فعالیت‌های کاربران بازار ارزهای دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی است. این سایت روزانه بیش از دوهزار ارز دیجیتال اصلی در بازار را رصد می‌کند. با مراجعه به این سایت، می‌توانید با استفاده از داده‌های آماری دقیق، احساسات کاربران را به بیش از دوهزار ارز دیجیتال به‌صورت روزانه و همچنین در گذر زمان بررسی کنید. علاوه بر آن، فعالیت اینفلوئنسرهای بازار ارزهای دیجیتال نیز از طریق سایت Lunar Crush قابل مشاهده است.

اگر زمان کافی برای تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال در اختیار دارید، حتماً برای بررسی سایت لونار کراش وقت بگذارید. اطلاعات بسیار خوبی درباره فضای حاکم بر جامعه ارزهای دیجیتال مختلف به دست خواهید آورد. این اطلاعات در تصمیم‌گیری‌های نهایی شما بسیار راهگشا خواهند بود. سایت کریپتو دیلی (Crypto Daily)

در بحث تحلیل فاندامنتال همواره به اخبار توجه می‌شود؛ به همین دلیل، به‌عنوان فاندامنتالیست باید همواره نگاهی به اخبار مرتبط با این بازار داشته باشید. سایت کریپتو دیلی یکی از بهترین و به‌روزترین سایت‌های خبری مرجع در زمینه انتشار اخبار مرتبط با بازار ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. اگر در زبان انگلیسی مهارت دارید، گوش دادن به بسته‌های خبری این سایت که روزانه منتشر می‌شوند، شما را در جریان اخبار اساسی بازار کریپتوکارنسی قرار می‌دهد. همچنین اپلیکیشن موبایل اختصاصی کریپتو دیلی نیز در اختیار عموم قرار دارد. سایت کریپتو میسو (CryptoMiso)

یکی از اهداف تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال، ارزیابی ارزش ذاتی کوین‌ها و توکن‌های مختلف است. از مهم‌ترین معیارهای ارزشیابی رمزارزها، میزان فعالیت توسعه‌دهندگان و اعضای جامعه آن‌هاست. سایت کریپتو میسو با استفاده از داده‌های سایت مرجع گیت هاب بیش از 289 ارز دیجیتال را رتبه‌بندی می‌کند. هر ارز دیجیتال صفحه اختصاصی در این سایت دارد. در قالب این صفحه، اطلاعاتی از قبیل فعالیت تیم توسعه‌دهنده در گذر زمان ثبت و به‌روزرسانی می‌شود. برای رصد سریع وضعیت پروژه مرتبط با ارزهای دیجیتال، می‌توانید روی سایت کریپتو میسو حساب کنید.

سایت کریپتو پنیک (CryptoPanic) کریپتو پنیک پلتفرم اختصاصی فعالان بازار ارزهای دیجیتال برای رصد اخبار و ارسال پیام‌های اختصاصی در زمینه رمزارزهاست. این سایت با رابط کاربری ساده، اخبار مهم بازار رمزارزها را به صورت لحظه‌ای پوشش و در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین راهکارها در هنگام ترید ارز دیجیتال به‌کارگیری روش‌های کاهش ریسک معامله است. برای اینکه بتوانیم یک معامله پرسود و کم‌ریسک داشته باشیم نیاز به آموزش و آشنایی با فنون رایج در بازار ارز دیجیتال داریم.

آشنایی و به‌کارگیری تحلیل‌های رایج در بازارهای سرمایه این کمک را به شما می‌کند که عجولانه و احساسی تصمیم گیری نکرده و با پیمودن روند مناسب خرید و فروش ارز دیجیتال به سود خوبی برسیم. برای تبدیل شدن به یک تریدر حرفه‌ای علاوه بر آشنایی با اصطلاحات موجود در بازار ارز دیجیتال نیاز به آموزش تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال نیز دارید تا در کنار صبر و آرامش به خرید و فروش ارز دیجیتال پرداخته و سود مناسبی نصیب خود کنید.

تحلیل فاندامنتال یکی از تحلیل‌های موجود در بازار ارز دیجیتال است ما تنها تحلیل موجود نیست و شما باید زمان و نحوه به‌کارگیری این تحلیل را بخوبی بلد باشید. سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال به سه دسته سرمایه گذاری کوتاه مدت، میان مدت و سرمایه گذاری بلندمدت تقسیم می‌شود. طبق تجربه‌های به‌دست آمده در سرمایه گذاری کوتاه مدت نیازی به استفاده از تحلیل فاندامنتال نیست و تنها تحلیل تکنیکال و تحلیل احساسات کافی است. اما در سرمایه گذاری بلندمدت حتماً سرمایه گذار باید از تحلیل فاندامنتال استفاده کند تا بتواند پیش بینی مناسبی از آینده ارز دیجیتال به عمل آورد. به‌عنوان مثال استفاده از رمز ارز در آینده تجارت بین کشورها و رسمیت شناختن آن می‌تواند بازار رمز ارزها را دچار تحول‌های زیادی بکند.

مراحل تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

برای اینکه استفاده از روش تحلیل فاندامنتال رمز ارزها برای شما کاملاً قابل استفاده باشد، آیتم ها و فاکتورهای مختلف موثر بر این روش تحلیلی را در چهار دسته در ادامه بیان می کنیم.

دسته اول فاکتورها و عوامل موثر بر شرایط کلی بازار ارز های دیجیتال را بررسی خواهیم کرد. در دسته دوم فاکتورها و عوامل موثر بر شرایط کلیه شبکه خود آن رمز ارز را مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهیم داد. در مرحله سوم نیز فاکتورها و عوامل موثر بر شرایط خود آن ارز دیجیتال را به شما معرفی خواهیم کرد. در آخرین مرحله نیز رقبای اصلی رمز ارز مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهیم داد. این روش تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال در واقع با اصطلاح تحلیل از کل به جز معروف است. است به این معنا که شما ابتدا کلیت عوامل موثر بر یک رمز ارز را بررسی کرده و در نهایت به شرایط خود آن رمز از می‌رسید.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.