استراتژی های بازار صعودی

استراتژی های بازار صعودی

در یک بازار صعودی، کل بازار شروع به افزایش ارزش می‌کند. اما با بلوغ بازار صعودی، سود به پروژه‌های قابل‌اعتماد با برنامه‌های تجاری واقع‌بینانه محدود می‌شود. در واقع، کوین‌هایی که ارزش آنها فقط به دلیل روند صعودی کلی بازار افزایش می‌یابد،

مطمئناً قبل از پایان بازار صعودی، رشدشان متوقف می‌شود.بنابراین، در مراحل اولیه بازار گاوی شما می‌توانید با کوین‌های جدید و با ارزش بازار پایین، پول زیادی به دست آورید. اما سرمایه‌گذاران باتجربه می‌گویند که اولین استراتژی بازار صعودی این است که با بلوغ بازار، سبد سهام خود را به تدریج به سمت رمزارزهای معتبر و با ساختار قوی تغییر دهید.

بازار صعودی چیست؟

بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار رونددار هست که شما می تونین با شناسایی این روندهای قیمتی سود زیادی به دست بیارین و معامله های مطمئن تری رو انجام بدین. قیمت ارزهای دیجیتال یا در جهت روند صعودی، روند نزولی و یا در حالت رنج قرار داره. بازار صعودی به شرایط کلی اقتصاد بازارهای مالی اشاره داره. زمانی که وضعیت اقتصادی بازاری خوب باشه، وارد روند صعودی میشه در اون بازار قیمت دارایی ها افزایش پیدا می کنه. بنابراین، شما می تونین با تشخیص روند صعودی، معامله های خرید یا Buy باز کنین و از افزایش قیمت ارزهای دیجیتال سود کسب کنین. البته توجه داشته باشین که هر لحظه ممکنه بازار دچار تغییر روند بشه.

جالب اینجاست که بدونین بازار ارزهای دیجیتال به این معنی هست که قیمت رمز ارزها در حال افزایش هست که معمولا با احساسات مثبت سرمایه گذاران در مورد روند صعودی همراه هست. در بازار صعودی افزایش مداوم قیمت ارزهای دیجیتال همراه با اقتصاد قوی و سطوح بالای اشتغال، وجود داره. به طور کلی، سرمایه گذار بازارهای صعودی رو از طریق خرید اوراق بهادار شروع می کنه. چون بازارهای صعودی معمولا قیمت اوراق بهادار رو افزایش میدن تا زمانی که عرضه بیشتر از تقاضا باشه، بازار صعودی ادامه داره. علاوه بر این، روند صعودی به یه دوره طولانی مدت اشاره داره که در اون سرمایه گذاران زیادی در حال خرید ارزهای دیجیتال هستن.

ابزار تشخیص روند صعودی سهم

همونطور که گفتیم، بازار صعودی بازاری هست که در اون قیمت ارزهای دیجیتال به صورت مداوم در حال افزایش بوده و احساسات سرمایه گذاران نیز در حال بهبود هست. به این ترتیب، شما می تونین با تشخیص بازار صعودی سودهای زیادی به دست بیارین.

1)خطوط روند

خط روند یکی از مهمترین ابزار استفاده شده در تحلیل تکنیکال است.

برای ایجاد یک خط روند، تحلیلگر باید حداقل 2 یا 3 نقطه روی نمودار قیمت داشته باشد.

خط روندها از وصل کردن پایین‌ترین یا بالاترین نقاط قیمت در نمودار بدست می‌آیند.

خط روند نزولی از وصل کردن سقف‌های قیمت و خط روند صعودی از وصل کردن کف‌های قیمت بدست می‌آید.

یکی از اقدامات مشخص کننده بازار صعودی، افزایش قیمت در یه دوره زمانی پایدار هست.

تقاضای زیاد با وجود عرضه کم.

یکی دیگه از اقدامات مشخص کننده بازار صعودی، افزایش اعتماد سرمایه گذاران به بازار هست.

قیمت گذاری بیش از حد پروژه های خاص.

درج صحبت هایی درباره ارزهای دیجیتال در شبکه های اجتماعی.

افزایش شدید قیمت ها در صورت انتشار اخبار مثبت.

اعتبار خط روند به عوامل متعددی ارتباط دارد : 1.شیب خط روند:

هرچقدر شیب این خط بیشتر باشد اعتبار آن روند در پایداری کمتر است و احتمال شکست آن وجود دارد.

شیب ۴۵ درجه در تحلیل ها شیبی مناسب و معتبر تلقی می شود. 2. تعداد برخورد نمودار قیمت با خط روند:

هرچه تعداد برخورد به خط روند بیشتر باشد آن خط دارای اعتبار بیشتری است. 3. شدت کاهش (افزایش) قیمت سهم:

در این ارتباط هم هرچه کندل های بلند تری در نزول (صعود) ثبت شود احتمال شکست خط روند بالاتر می رود.

برای مثال سهم برای چند روز متوال صف فروش(صف خرید) شود و با درصد های منفی چهار یا منفی پنج بسته شود.

2)کانال ها و الگوهای قیمتی

معامله‌گران معمولا برای ایجاد کانال ها و الگوهای قیمتی

خط روندی برای اتصال قیمت‌های بالا و همچنین خط روندی برای اتصال قیمت‌های پایین رسم می‌کنند.

کف و سقف کانال و الگوی قیمتی میتواند حمایت و مقاومت را برای بازه زمانی مورد بررسی مشخص کند.

مشابه با خط روند واحد، معامله گران به دنبال رشد و افت ناگهانی قیمت یا شکست هستند

تا وقتی قیمت به خارج از کانال و الگو رسید، متناسب به جهت حرکت قیمت، معامله خود را انجام دهد.

نقطه شکست کانال و الگو می‌تواند به عنوان نقطه خروج یا نقطه ورود استفاده شود. )اندیکاتورها

یکی دیگر از روش هایی کع میتوان با استفاده از آن روند بازار را تعییت کرد استفاده از سیگنال اندیکاتورهای تعیین کننده جهت روند است.

در مراحل اولیه یک بازار صعودی، برخی از کوین‌ها و توکن‌ها با قیمتی کمتر از ارزش‌ اصلی خود معامله می‌شوند (undervalued)، به‌ویژه ارزهای دیجیتال با ارزش بازار پایین که به تازگی وارد بازار شده‌اند. کارشناسان می‌گویند که این رمزارزها می‌توانند رشد چشمگیر و سریعی را در محیط مساعد یک بازار صعودی تجربه کنند.

3)خطوط میانگین متحرک

میانگین های متحرک معروف ترین ابزار معاملاتی تحلیل تکنیکال برای تشخیص جهت بازار هستند

طول میانگین متحرک (دوره میانگین متحرک) روی سیگنال هایی که از چرخش بازار میگیرید تاثیر میگذارد

میانگین متحرک های کوچک سیگنال های زود هنگام و غلط زیادی میدهد

همچنین به حرکت های کوچک بازار خیلی سریع واکنش میدهد

به عبارت دیگر میانگین های متحرک سریع میتونند شما را زود از بازار بیرون بیارن وقتی که نزدیک تغییر است.

میانگین متحرک های کند( با دوره بالا) خیلی دیر سیگنال میدهد یا به شما کمک میکنند که روند را مدتی بیشتر همراهی کنید و نویز ها را فیلتر میکند. 4. بازه زمانی بررسی سهم:

شما باید این نکته مهم را در نظر بگیرید که روند به بازه زمانی بررسی سهم بستگی دارد. 5سیستم ایچیموکو

سیستم معاملاتی ایچیموکو، یکی از قوی‌ترین استراتژی‌های معاملاتی برای شناسایی روندهای بازار است.

این اندیکاتور دارای ویژگی‌های منحصر به فردی از جمله شناسایی روندهای پر قدرت بازار،

سطوح مهم حمایت و مقاومت، پیش بینی روند آینده قیمت و… است.

ایچیموکو با توجه به ابزارهایی که شامل پنج خط تنکانسن، کیجونسن، چیکواسپن و سنکواسپن A و B می‌شود،

تحت عنوان اندیکاتور All-in-one نامیده می‌شود.

این عنوان در بسیاری از موارد می‌تواند به عنوان تنها استراتژی معاملاتی استفاده شود.

از انواع میانگین های متحرک میتوان به میانگین متحرک سادهSMA و میانگین متحرک نمایی EMA نام برد. تعداد کمی از کوین‌ها و توکن‌های جدید به عنوان جایگزینی همه‌کاره برای ارزهای فیات معرفی می‌شوند. در مقابل، توکن‌های تخصصی اهداف خاصی دارند؛ از جمله: امور مالی غیرمتمرکز یا مدیریت توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) یا پشتیبانی از اوراکل‌های بلاکچین. برخی از این توکن‌ها از فناوری پیشرفته‌ای برای غلبه بر محدودیت‌های بازار بزرگ سنتی استفاده می‌کنند. کارشناسان می‌گویند این نوع توکن‌های سفارشی که برای حل یک مشکل یا رسیدگی به یک بازار امیدوارکننده ساخته می‌شوند، می‌توانند بیشترین سود را در یک بازار صعودی داشته باشند

ابزار مورد استفاده در تشخیص شروع روند صعودی

یک روند نزولی پیدا کنید. مووینگ اوریج 100 روزه را روی نمودار باز کنید. سیستم ایچیموکو را روی نمودار باز کنید. مووینگ اوریج 200 روزه و فیبوناچی را روی نمودار قرار دهید.

یکی دیگر از استراتژی های بازار صعودی این است که به دنبال تحلیل فاندامنتال یا بنیادی باشید. تحلیل فاندامنتال به پیش‌بینی روند قیمتی آتی یک رمزارز بر اساس عملکرد آن در گذشته، گفته می‌شود. به عنوان مثال، برخی از توکن‌ها دارای سابقه افزایش قیمت خود همراه با کل بازار هستند، اما داده‌ها نشان می‌دهند که رشد قیمت آنها چند درصد بیشتر از میانگین بازار بوده است. در این صورت، منطقی است که انتظار داشته باشیم آن رمزارز خاص در طول بازار صعودی بعدی نیز به عملکرد خوب و بهتر خود در بازار ادامه دهد. بنابراین، رمزارزهای با بیشترین نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را شناسایی کنید.

رمزارزهایی با ارزش بازار پایین را در نظر بگیرید!

توکن‌های جدید با ارزش بازار پایین ممکن است نقاط قوتی داشته باشند که هنوز فرصتی برای ارائه آنها به بازار پیدا نشده باشد. برای چنین توکن‌هایی، جذب سرمایه‌گذاران در حالت عادی و زمانی که پول کم است، سخت است، اما در یک بازار صعودی این نوع رمزارزها نیز فرصتی برای اثبات ارزش خود پیدا می‌کنند. سرمایه‌گذاری در یک رمزارز با ارزش بازار پایین، خطرآفرین است اما بازارهای صعودی شرایطی را برای کوین‌های جدیدتر ایجاد می‌کنند تا سهم خود در بازار را همراه با بازدهی برای سرمایه‌گذاران افزایش دهند.

در بازارهای گاوی، سرمایه‌گذاران ترغیب می‌شوند که برای کسب سود بیشتر، فقط یک روز بیشتر موقعیت معاملاتی خود را حفظ کنند، و سپس یک روز دیگر و یکی دیگر. تا اینکه بالأخره یک اصلاح بزرگ باعث سقوط قیمت‌ها می‌شود و شما می‌مانید و احساس پشیمانی که دیگر سودی ندارد. به همین دلیل، کارشناسان توصیه می‌کنند که سرمایه‌گذاران از قبل برنامه‌ریزی کنند و تصمیم بگیرند زمانی که سرمایه‌گذاری آنها به قیمت مشخصی رسید، بازار را ترک نمایند و به این برنامه پایبند باشند. اگرچه با این روش ممکن است رشد بیشتر قیمت‌ها را از دست بدهید، اما در عوض می‌توانید از سود خود در برابر کاهش قیمت‌ها محافظت کنید.

از دیگر استراتژی های بازار صعودی استفاده از ابزار مشتقه است. ابزار مشتقه مانند قراردادهای اختیار معامله یا آپشن‌ها (options) در بازارهای صعودی عالی هستند؛ زیرا برای به حداقل رساندن ریسک سرمایه‌گذاری طراحی شده‌اند. اگر با یک صرافی کار می‌کنید که از محصولات مشتقه رمزارزی پشتیبانی می‌کند، بخشی از سبد خود را به معاملات آپشن‌ یا معاملات آتی اختصاص دهید. این محصولات، ابزار بسیار خوبی برای بهره‌مندی از رشد بازار هستند و در عین حال، از سود شما در برابر معکوس شدن روند بازار محافظت می‌کنند. اگرچه بازارهای گاوی هیجان‌انگیز هستند، اما بازار ارزهای دیجیتال همیشه برنده و بازنده خواهد داشت. سرمایه‌گذاران باهوش این ریسک را با پتانسیل رشد متعادل می‌کنند تا پرتفوی‌هایی متناسب با اهداف معاملاتی خود بسازند. بنابراین، برای داشتن یک سرمایه‌گذاری موفق و بهره‌مندی از مزایای بازار صعودی، بسیار مهم است که همیشه تحقیقات لازم و کافی را انجام دهید و اهداف خود را مشخص کنید.

شناسایی روند صعودی و نزولی از اهمیت زیادی برخوردار هست، چون با شناخت این دو هست که می تونین سود به دست بیارین. به صورت کلی دو مفهوم صعودی و نزولی معمولا برای توصیف عملکرد بازارهای سهام که در حال افزایش و کاهش استفاده میشن. در این زمینه یه بازار در حال افزایش بازار صعودی نامیده میشه، در حالی که بازار رو به کاهش، بازار نزولی نامیده میشه.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.