شیباریوم (Shibarium) و تاثیرآن بر شیبا اینو

شیباریوم (Shibarium) و تاثیرآن بر شیبا اینو

شیباریوم Shibarium یک بلاک چین نیست، بلکه یک لایه بلاک چین است که روی اتریوم اجرا می‌شود. این ایده برای این است که بیشتر تراکنش‌های مرتبط با شیبا اینو SHIB روی شیباریوم Shibarium انجام شود تا کمتر وابسته به اتریوم باشد.

شیباریوم Shibarium یک راه‌حل بلاک چین لایه 2 برای شیبا اینو (Shiba Inu) است.

شیبا اینو Shiba Inu را تقریبا هر کسی که حتی به تازگی وارد دنیای ارز دیجیتال شده می‌شناسد.

اما برای کسانی که اولین بار است با این اسم مواجه می‌شوند باید بگوییم که شیبا اینو Shib یک میم کوین بود که در حال حاضر در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های بلاک چینی است.

همچنین افراد زیادی شیبا Shiba را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری مبتنی بر ارزش می‌شناسند. با ایجاد و توسعه شیباریوم Shibarium به نظر می‌رسد که شیبا Shiba در تلاش است تا خود را از وابستگی به پروتکل‌های بلاک چین مانند اتریوم رها کند.

به همین دلیل به دنبال ایجاد یک راه‌حل بلاک چین لایه دوم، شروع به توسعه شیباریوم Shibarium کرده است. یکی از انتقادهای اصلی که نسبت به اتریوم (البته زمانی که هنوز از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کرد) وارد بود، توان عملیاتی کم و هزینه‌های تراکنش زیاد بود. این موضوع یکی از موانع برای رشد اکوسیستم شیبا اینو نیز به حساب می‌آمد.

بنابراین شیباریوم Shibarium در برنامه‌های خود اعلام کرده که قصد دارد جنبه مقیاس‌پذیری را بهبود بدهد، درحالی‌که همچنان از اتریوم به دلیل امنیت بالای آن استفاده خواهد کرد. سرمایه‌گذاران شیبا اینو Shiba Inu مشتاقانه منتظر راه‌ اندازی Shibarium هستند زیرا مزایای زیادی به همراه خواهد داشت. به گفته چندین تحلیلگر، انتشار این می تواند باعث افزایش قابل توجه قیمت توکن شیبا اینو SHIB شود. اطلاعات و پیامی از طرف Shytoshi در سرور Discord مبنی بر اینکه این بروزرسانی به زودی انجام می شود آمده است. ریوشی ابتدا گفت که کارمزد تراکنش های شیباریوم حداقل یا حتی صفر خواهد بود. شیتوشی کوساما، سرپرست پروژه شیبا، در صحبت در شیبا دیسکورد، گفت: «شیباریوم Shibarium برای هر سرویس، بازی یا هرچیز دیگری که بر اساس آن ساخته شود، هزینه‌ های پایینی ارائه می‌دهد». پس از راه اندازی موفقیت آمیز و دنبال کردن وفادار جامعه شیبا اینو با تم سگ، بنیانگذار آن، ریوشی، مصمم است ارزش آن را فراتر از یک میم کوین گسترش دهد. شیبا اینو Shiba Inu که اغلب قاتل دوج کوین نامیده می‌شود، توکن کاربردی ShibaSwap، یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) در اتریوم است. علاوه بر این، در اواخر سال 2021 ریوشی آخرین برنامه های توسعه شیبا را برای راه حل لایه 2 بلاک چین شیباریوم Shibarium اعلام کرد. همچنین، شیباریوم Shibarium از استیبل کوین جدید شیبا Shiba ، یعنی SHI استفاده خواهد کرد.

نام بلاک چین شیباریوم Shibarium توصیف کاملاً دقیقی از زیرساخت آن نیست. بلاک چین اتریوم که در بالای زنجیره قراردادهای هوشمند پیشرو عمل می کند، در شیباریوم یک پروتکل لایه 2 است که عملکرد زنجیره اصلی را بهینه می کند. پس از پست بلاگ اعلامی ریوشی، سردرگمی در مورد اینکه آیا Shiabrium یک پروتکل بلاک چین یا لایه 2 خواهد بود، وجود دارد. شیباریوم، قرار است جنبه هایی مانند پالی گان (Matic) و بایننس اسمارت چین (BSC) را با هم ترکیب کند.

بر این اساس، فرایند تراکنش در لایه های بین زنجیره لایه 1 و پروتکل لایه 2 رخ می دهد. در نتیجه، شیباریوم قصد دارد تا هزینه های تراکنش و تعامل در شبکه اتریوم را به شدت کاهش دهد. این به کاهش تراکم شبکه کمک می کند، زمانی که تعداد زیادی از کاربران به طور همزمان در حال انتقال ارز هستند.

ارزش پیشنهادی برای توکن شیبا اینو (SHIB) از لحاظ نظری با قرار گرفتن در معرض و پذیرش پروتکل جدید آن افزایش خواهد یافت. به علاوه، با تراکنش‌های بسیار سریع و کم‌ هزینه، این راه‌حل لایه ۲ بلاک چین شیباریوم Shibarium را برای بازی‌ها و موارد استفاده متاورس ایده‌ آل می‌کند. در حال حاضر، توکن SHIB روی بلاک چین اتریوم (ETH) به عنوان یک توکن ERC-20 کار می کند. با این حال، پس از راه اندازی پروتکل، توکن ها به شیباریوم منتقل می شوند.

شیباریوم Shibarium از توکن حاکمیتی شیبا، BONE، به عنوان دارایی نقدینگی پایه خود استفاده خواهد کرد. همچنین، ریوشی پس از راه‌ اندازی راه‌ حل لایه ۲، استیبل کوین شیبا که SHI نام دارد را منتشر خواهد کرد. برخلاف هر استیبل کوین دیگری، SHI دارای قیمت ثابت 0.01 دلار خواهد بود. این به این دلیل است که می توان از آن به عنوان نوعی پرداخت دیجیتال با تراکنش های خرد استفاده کرد.

هزینه های بالای گاز یکی از مهم ترین مسائلی است که اتریوم با آن مواجه شده. با توجه به اتکای شیبا به شبکه اتریوم، زمانی که NFT های شیبوشی راه اندازی شد، از هزینه های بالا gas رنج می برد.

با شیباریوم Shibarium، پرداخت‌های SHIB از طریق NOWPayments نیز از این هزینه‌های بالای تراکنش جلوگیری می‌ کند.

شیبا اینو، یک توکن مبتنی بر میم سگ با جامعه ای متعهد، در حال آماده شدن برای راه‌ اندازی پلتفرم مهم دیگری است. سازندگان پروژه مایل نیستند اجازه دهند توکن فقط به یک شت کوین دیگر تبدیل شود چراکه ممکن است به راحتی ارزش خود را از دست دهد.

شیباریوم Shibarium که خود را قاتل دوج کوین (DOGE) معرفی می کند، قرار است به زودی راه اندازی شود. به گفته خالق ShibaSwap اریک ام در دیسکورد، راه حل لایه 2 شیبا اینو یعنی شیباریوم، به زودی منتشر خواهد شد.

ابزار راه حل لایه 2 بلاک چین شیباریوم Shibarium

اگرچه از تابستان 2021 برای راه اندازی شیباریوم Shibarium تبلیغاتی وجود داشت، اما اطلاعات کمی در مورد زیرساخت، فناوری های خاص یا تاریخ راه اندازی وجود دارد! با این حال، ما می دانیم که راه حل لایه 2 به مقیاس بندی زنجیره شماره یک سازگار با قراردادهای هوشمند، یعنی اتریوم، کمک می کند. به علاوه، در پست وبلاگی که پروژه شیباریوم Shibarium را اعلام می کند، ریوشی برنامه هایی را برای شبکه بیان کرد که کارمزد تراکنش «حداقل یا حتی صفر» داشته باشد. همچنین، Shytoshi Kusama، سرپرست پروژه شیباریوم گفت که “شیباریوم Shibarium برای هر سرویس، بازی یا هر چیزی که بر اساس آن ساخته شود، هزینه های پایینی ارائه می دهد.“

مزیت‌های شیباریوم Shibarium

بسیاری از راه‌حل‌های لایه دوم در اتریوم با هدف افزایش توان عملیاتی وارد این حوزه می‌شوند.

یکی از اهداف اصلی شیباریوم Shibarium نیز افزایش توان عملیاتی برای کاربران این اکوسیستم است.

کاهش هزینه‌ها انتظار این است که شیباریوم Shibarium هزینه‌های تراکنش را کاهش دهد و حتی ممکن است آن‌ها را حذف کند.

به‌طور دقیق‌تر، کارمزدهای تراکنش کمتری دریافت خواهد شد که درآمد حاصل از آن صرف سوزاندن SHIB خواهد شد.

یکی از عمده‌ترین مزیت‌های شیباریوم Shibarium توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز است.

اپلیکیشن های غیرمتمرکز داغ‌ترین موضوع در حال حاضر در فضای بلاک چین هستند و Shiba Inu قصد دارد به راه‌حلی در این زمینه تبدیل شود.

استیبل کوین شیباریوم SHI

SHI یک استیبل کوین آینده است که پس از راه اندازی پروژه، هم بر روی اتریوم و هم بر روی شیباریوم قرار میگیرد. هدف SHI شیباریوم تبدیل شدن به یک فروشگاه جهانی ارزش، واحد حساب و وسیله مبادله است. بیشتر استیبل کوین ها با نسبت یک به یک با دلار آمریکا معامله می شوند. برای اطمینان از اینکه SHI شیباریوم برای هر کسی در هر کجای دنیا قابل دسترسی است، قیمت آن 0.01 دلار است. به این ترتیب، استیبل کوین می‌تواند انواع پرداخت‌ها را در بسیاری از کشورهای مختلف تسهیل کند.

اضافه شدن به خانواده توکن اکوسیستم شیبا پس از معرفی موفقیت آمیز شیباریوم راه اندازی خواهد شد. ریوشی اظهار می دارد که امیدوارند SHI «به یک ارز جهانی با ثبات تبدیل شود که مردم عادی در همه کشورها ممکن است از آن به عنوان ذخیره ارزش و نوعی پرداخت استفاده کنند».

پروژه شیباریوم Shiba Inu نژاد سگ ژاپنی کوچک را محبوب کرده و در کنار تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین رمز ارزها در فضا کریپتو است. با به رسمیت شناختن و قدردانی در توییت‌های کارآفرین و مبتکر فناوری، ایلان ماسک، شیبا اینو Shiba Inu (SHIB) با افزایش قیمت سال به سال خود رکورد موفقیت‌ آمیز داشته است. علاوه بر این، خالق ناشناس Shiba Inu، ریوشی، در حال پیاده سازی طیف وسیعی از پروتکل ها و برنامه های کاربردی جدید برای افزودن ابزار ارزشمند به دارایی اصلی خود، SHIB است. راه حل لایه 2 بلاک چین شیباریوم مرحله مهم بعدی توسعه برای اکوسیستم شیبا است.

علاوه بر این، توکن های SHIB اکنون یک روش پرداخت پذیرفته شده با فروشگاه آنلاین کامپیوتر، Newegg Commerce و غول سینماهای زنجیره ای AMC هستند. به علاوه، یک نیروی اجتماعی قوی توسط SHIBArmy برای پلتفرم معاملاتی رابین هود هدایت می شود تا توکن را فهرست کند. در نتیجه، شیبا در مکان‌های جدیدی قرار می‌گیرد و شیباریوم Shibarium را در جای مناسبی برای تقاضای بالا و پذیرش پس از راه‌اندازی قرار می‌دهد.

یکی دیگر از نقش‌های حیاتی شیباریوم Shibarium این است که طبق اطلاعات ارائه شده، این راهکار لایه دوم قرار است مکانیزم سوزاندن توکن های SHIB را ارائه کند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.