نحوه کار کوین میکسر Coin mixer چگونه است؟

نحوه کار کوین میکسر Coin mixer چگونه است؟

میکسر کوین Coin mixer سرویسی است که به کاربران اجازه می دهد مبدا و مقصد تراکنش های ارز های دیجیتال را مبهم کنند تا ردیابی آنها دشوار شود. کاربران ارزهای دیجیتال را به این سرویس ارسال می کنند و کوین میکسر ها

این ارز های دیجیتال را با کوین ها یا توکن های دیگر مخلوط می کنند.سپس کاربران می توانند مقدار معادل کوین های میکس شده را به آدرس گیرنده ارسال کنند و به این ترتیب ارتباط بین فرستنده و گیرنده را ناشناس و پنهان می ماند. اما با افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال و بلاک چین، هویت‌های واقعی به طور فزاینده‌ای به آدرس‌های بلاک چین مرتبط می‌شوند چرا که هر خرید، انتقال یا تعامل مرتبط با این آدرس‌ها در یک دفتر کل عمومی، به طور واضح و شفاف مشخص می شوند. در اینجاست که کوین میکسر ها وارد عمل می شوند. اگر با دنیای ارز دیجیتال آشنا باشید احتمالا اصطلاح کوین میکسر (Coin Mixer) به گوش شما خورده است. کوین میکسر اساسا ابزاری است که تراکنش های ارز دیجیتال را ناشناس تر و ردیابی آن را دشوارتر می‌کند. افرادی که به دنبال سطح بالاتری از حریم خصوصی و ناشناس بودن در خصوص تراکنش های بیت کوین و آلتکوین خود می‌باشند دائما از کوین میکسر Coin mixer استفاده می‌کنند. شاید از خودتان بپرسید که چرا کوین میکسر Coin mixer برای ارزهای دیجیتال که سطح بالایی از ویژگی های رمزنگاری دارند نیاز است. پاسخ این است که چون بسیاری از ارزهای دیجیتال دارای دفترکل های عمومی و متن باز می‌باشند که تمام تراکنش ها را داخل بلاک چین ثبت می‌کند. این موضوع بدان معنا است که اگر تراکنشی با بیت کوین انجام دهید، این تراکنش برای مشاهده تمام افراد جهان ثبت خواهد شد. دلیل موضوع مورد نظر این است که بسیاری از افراد می‌ترسند به خاطر عمومی بودن دفترکل، تراکنش آنها توسط هکرها یا شرکت هایی با بودجه کافی که به دنبال اطلاعات مالی مهم و کلیدی هستند ردیابی شود. این موضوع برای کسانی که بالاترین سطح ممکن حریم خصوصی را می‌خواهند غیرقابل قبول است. بنابراین بسیاری از افراد برای دستیابی به سطح بالاتری از حریم خصوصی به سمت کوین میکسر روی می‌آورند.

کوین میکسر (coin mixer) چگونه کار می کند؟

کوین میکسرها Coin mixer اساساً به این صورت کار می‌کنند که مقدار مشخصی ارز دیجیتال از شما می‌گیرند، و آن را با مقدار زیادی از ارزهای دیجیتال دیگر، در استخرهای خصوصی مخلوط می‌کنند، سپس واحدهای کوچک‌تری از ارزهای دیجیتال را به آدرسی که از پیش انتخاب کرده اید، با مجموع مبلغی که قرار داده‌اید منهای 1 تا 3 درصد می‌فرستند. این 1 تا 3 درصد به طور کلی به عنوان کارمزد و سود شرکت های کوین میکسر در نظر گرفته می شود.

به عنوان مثال، یک کاوشگر بیت کوین، که تمام معاملات بیت کوین را پیگیری می کند، نشان می دهد که شخص A مقداری بیت کوین را به یک میکسر منتقل کرده است و شخص B آن مقدار بیت کوین را از یک میکسر دریافت کرده است. به این ترتیب، هیچ کس نمی داند چه کسی و برای کی بیت کوین فرستاده است. تعداد افراد یا سازمان‌های زیادی وجود دارند که خواهان استفاده از کوین میکسر Coin mixer می‌باشند. برای مثال، ممکن است شرکت هایی که تراکنش های بزرگ ارز دیجیتال انجام می‌دهند نخواهند این تراکنش ها ردیابی شوند زیرا می‌خواهند که داد و ستدهای تجاری آنها مخفی بماند. اگر رقبا متوجه شوند که این شرکت ها چه چیزی می‌خرند، می‌تواند مشکل‌ساز شود.

افراد ثروتمند و با درآمد بسیار زیاد نیز ممکن است خواهان این موضوع باشند که تراکنش های بیت کوین و آلتکوین آنها مخفی بماند تا به هدف هکرها تبدیل نشوند. اگر هکری مشاهده کند که باب اخیرا یک تراکنش ۱۰ بیت کوینی انجام داده است احتمالا تصمیم می‌گیرد باب را هم کند، زیرا اکنون می‌داند که درآمد باب بسیار خوب است و احتمالا بیت کوین های زیادی در کیف پول خود ذخیره کرده است.

ایده آل گراها نیز گروه دیگری از افراد می‌باشند که افزایش ناشناس بودن تراکنش های ارز دیجیتال برای آنها مهم است. این افراد معتقدند که دولت ها یا سایر سازمان ها نباید بتوانند که تمام تراکنش های مردم را ردیابی و رصد کنند. کوین میکسرها Coin mixer برای این دشت از افراد می‌توانند بسیار سودمند باشند.

مجرمان نیز گروه دیگری از افراد هستند که ناشناس بودن کامل تراکنش های ارز دیجیتال برای آنها ارزشمند است. این موضوع در واقع یک دغدغه در دنیای ارز دیجیتال محسوب می‌شود و موضوعی است که منجر به قانونگذاری های سختگیرانه تری در خصوص بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال می‌شود.

معایب و مزایای کوین میکسر ها Coin mixer

برای اشاره به مزایای کوین میکسر ها Coin mixer ، می توان به حفاظت از افراد در برابر هکر ها اشاره کرد. به خصوص زمانی که تراکنش‌هایی را با مبالغ هنگفت روی بلاک چین‌های ارز دیجیتال انجام می‌دهید، کوین میکسر ها Coin mixer وظیفه امنیت و ناشناس کردن تراکنش شما را انجام می دهند.

برخی استدلال می کنند کاربرد های کوین میکسر ها در مواقعی مانند مواردی که فعالیت های یک فرد – مانند روزنامه نگاری، نافرمانی مدنی، و اعتراض – می تواند موقعیت آن شخص را در معرض خطر قرار دهد، ضروری و بسیار مهم است چرا که آنها بیشتر از سایرین به حفظ حریم خصوصی بیشتری در تراکنش های رمز ارز خود نیاز دارند.

مورد دیگر از مزایای کوین میکسر ها Coin mixer این است می توانند دخالت دولت ها در ارزهای دیجیتال را محدود سازند. از آنجایی که ایجاد ارزهایی که از مداخله دولت ها در امان هستند، در نظر بسیاری محور اصلی محبوبیت ارزهای دیجیتال است، محدودتر کردن امکان دستکاری ارز های دیجیتال توسط کوین میکسر Coin mixer ها، از طرف کاربران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

به هر حال، جوانب منفی کوین میکسر ها Coin mixer نیز شایان توجه است. مهم ترین ایراد کوین میکسر ها Coin mixer این است که به طور بالقوه عمل پولشویی و پنهان کردن تراکنشات را برای مجرمان آسان تر می کند در نتیجه ردیابی و دستگیری این هکر ها برای مجریان قانون دشوارتر می شود. با این حال، با توجه به افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال، این احتمال وجود دارد که سازمان‌های مجری قانون راه‌هایی را برای ردیابی مجرمانی که از ارزهای دیجیتال برای تراکنش‌ها استفاده می‌کنند، پیدا کنند.

موضوع اعتماد هنوز یک مشکل اساسی برای کوین میکسر ها Coin mixer است چرا که به دلیل جدید بودن این سیستم ها افراد به سختی به آنها اعتماد می کنند. برای مثال یکی از کوین میکسر های Coin mixer بسیار معروف، BitMixer.io اخیراً بدون هشدار بسته شده است. بنابراین در انتخاب کوین میکسر Coin mixer و میزان تراکنش هایی که انجام می دهید توجه لازم را داشته باشید.

ترکیب کوین همانند پنهان کردن آدرس IP با استفاده از مرورگر تور (Tor) می‌باشد. مرورگر تور، شبکه ای از رایانه های به هم متصل است که برای تغییر سیگنال های ارتباطی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین اگر از مرورگر تور استفاده می‌کنید، سیگنال آدرس IP شما می‌تواند کشور دیگری را نشان دهد.

ترکیب کوین نیز بسیار مشابه با مورد فوق است زیرا ممکن است ۵ بیت کوین به کیف پول خود ارسال کنید اما نتیجه کار این است که ۱۰ عدد نیم بیت کوین از بخش های مختلف جهان ارسال کرده اید. این امر باعث می‌شود که ردیابی تراکنش شما به شدت دشوار شود. هرچه منابع محصول نهایی شما بیشتر باشد، ردیابی آن نیز دشوارتر می‌شود.

تا زمانی که ترکیب کوین در بسیاری از کشورهای دنیا به صورت قانونی باقی بماند، از آن به مقدار قابل توجهی استفاده خواهد شد. فناوری های پیشرفته بیشتری ارائه خواهند شد تا بازده ترکیب کوین ها را افزایش دهد. هم چنین احتمال دارد ارزهای دیجیتال خاصی، این ویژگی را داخل خود قرار دهند تا کاربران بتوانند بدون استفاده از سرویس دیگری به ترکیب کوین ها بپردازد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.