ارز دیجیتال ریف REEF

ارز دیجیتال ریف REEF

ارز ریف با نماد اختصاری REEF یک رمز ارز دیجیتالی هست که یکی از پروژه های حوزه دیفای محسوب میشه که بر روی شبکه پولکادات راه اندازی شده. پروتکل REEF مجموعه ای خدمات متنوع DeFi رو در یه محصول واحد ارائه کرده

و مسئله کمبود نقدینگی حوزه امور مالی غیر متمرکز رو با اتصال به صرافی متمرکز مثل بایننس بر طرف می کنه. به عبارت دیگه، پروتکل ریف REEF یک پلتفرم غیر متمرکز مبتنی بر بلاک چین هست که خدمات و محصولات حوزه DeFi رو راحت می کنه. همچنین پروتکل ریف اولین پلتفرم معاملاتی زنجیره ای هست که با صرافی های متمرکز و غیر متمرکز فعالیت می کنه و در عین حال بهترین نرخ بازدهی رو برای معامله گرها و پشتیبانی از برنامه های غیر متمرکز DeFi رو ارائه میده. علاوه بر این، پروتکل ریف موتور بازدهی ریف رو ارائه می کنه که به کاربران اجازه میده تا با وام گیری و وام دهی هوشمند، استخراج، سهام داری و سایر فعالیت ها که توسط هوش مصنوعی طراحی شدن، درگیر بشن. اگه بخواهیم به زبان ساده تعریفی از ارز ریف داشته باشیم می تونیم بگیم که ارز دیجیتال ریف REEF یک پلتفرم ایجاد شده بر روی شبکه پولکادات هست. همچنین ارز ریف Reef نوعی رمز ارز غیر متمرکز هست که قابلیت تجارت بین زنجیره ای رو ایجاد می کنه. علاوه بر این، از جمله از پیشنهادهایی که ارز ریف Reef داره، موتور سودآور و تجمیع کننده نقدینگی هست. صرافی های غیر متمرکز نیز با مشکلاتی همراه هستن که پروتکل ریف Reef تلاش می کنه تا این مشکلات رو حل کنه. پروژه ارز ریف Reef همه بلاک‌چین‌ها را در یک پلتفرم واحد یکی کرد و کاربران دیفای اکنون می‌توانند تراکنش‌های خود را به‌راحتی و بدون اجرای چندین پلتفرم انجام دهند. بنابراین با یک پلتفرم واحد، می‌توانید سهام بخرید و حتی ییلد فارمینگ انجام دهید و مدیریت سبد دارایی‌های دیجیتال خود را به طور یکپارچه به هوش مصنوعی این ارز بسپارید. ریف توکن بومی پروتکل ریف فایننس است. این توکن علاوه بر موارد استفاده‌اش در پرداخت کارمزد، یک توکن حاکمیتی نیز است. به این صورت که کاربران می‌توانند به نسبت سکه‌هایی که دارند در آینده این پروتکل و تصمیمات آن دخیل باشند. به بیانی دیگر کاربران می‌توانند در انتشار فناوری جدید، تغییر پارامترهای سیستم و… رأی دهند و در بخش‌های مدیریتی، مشارکت کنند.

معرفی پروتکل ریف فایننس Reef Finance

راجع به ارز ریف Reef در بخش قبل به‌صورت مفصل بحث کردیم. این ارز توکن بومی یکی از پروژه‌های غیرمتمرکز حوزه بلاک‌چین و دیفای به نام ریف فایننس است. پس در این بخش قصد داریم به معرفی پروتکل ریف فایننس Reef Finance بپردازیم. این پلتفرم بر روی بستر پولکادات (Polkadot) ساخته شده است. پروژه ریف فایننس جز اولین پروژه‌های میان زنجیره‌ای (cross-chain) به‌حساب می‌آید. پروژه‌های میان زنجیره‌ای توانایی انتقال نقدینگی بین بلاک‌چین‌های مختلف را دارند.

این پلتفرم با صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز فعالیت می‌کند و از Dappها یا برنامه‌های غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند. این ارز از یک موتور بازدهی هوشمند استفاده می‌کند و به فعالین این بازار امکان استخراج، وام گرفتن، استیک را به کاربران می‌دهد. این پلتفرم با هوش مصنوعی فعالیت می‌کند. پلتفرم ارز ریف Reef ، بلاک‌چین قرارداد هوشمند (smart contract) مخصوص به خود دارد که به ریف چین (Reef Chain) مشهور است. ارز دیجیتال ریف Reef از زبان برنامه‌نویسی Solidity و ماشین مجازی اتریوم (EVM) پشتیبانی می‌کند و این امکان را به توسعه‌دهندگان می‌دهد که Dapp خود را از بستر اتریوم بدون این که مجبور به تغییر کد باشند جا به جا کنند. ارز دیجیتال ریف Reef کاملاً با ماشین مجازی اتریوم سازگار است.

ریف فایننس از پروتکل اثبات سهام یا POS استفاده می‌کند که یک نوع پروتکل سنتی اثبات سهام به‌حساب می‌آید. در کل اکوسیستم‌های POS بر خلاف اکوسیستم‌های POW از طریق استیک کردن ارز در استخر‌های نقدینگی می‌توان تراکنش را ثبت کرد و نیازی به ماینر و مصرف برق نیست و در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود.

تاریخچه و بنیان‌گذاران ریف Reef فایننس

پس از معرفی این ارز بهتر است راجع به تاریخچه و بنیان‌گذاران ریف فایننس صحبت کنیم. ارز ریف در سال 2019 توسط دنکو مانچسکی (Denko Mancheski) که اهل مقدونیه بود؛ به وجود آمد. این فرد پیشینه قوی و درخشان در حوزه ارز دیجیتال دارد. هدف او ساده کردن محیط بلاک‌چین برای تازه‌کاران بود که دسترسی ساده را از طریق پل به بلاک‌چین‌ها دیگر به وجود آورد. همچنین با کمک این ارز افراد به‌راحتی می‌توانند وجوه خود را با کارمزد کم انتقال دهند. علاقه او به فین‌تک (FinTech) باعث شد او با فناوری بلاک‌چین آشنا شود. او برای ساخت و پایه‌گذاری ارز دیجیتال ریف، یک تیم توسعه قوی جمع‌آوری کرده است. همچنین او خودش را یک شخصیت جنگجو می‌پندارد که تا به موفقیت نرسد دست از تلاش برنمی‌دارد.

عملکرد ریف فایننس Reef Finance چگونه است؟

ارز ریف فایننس یک پروژه میان زنجیره‌ای است در مورد توضیح جامع پروژه‌های میان زنجیره ای در دوره های آموزش ارز دیجیتال پارسیان بورس صحبت شده است. این پروژه از منابع مختلف نقدینگی را به خود جذب می‌کند به صورتی که معامله را بین زنجیره‌ای در پلتفرم‌های مختلف DeFi تسهیل می‌کند. این ارتباط می‌تواند بین پلتفرم‌هایی چون آوه (Aave)، یونی سوپ (Uniswap)، کامپوند (Compound) و … باشد. همچنین این شبکه به کاربران این امکان را می‌دهد که بیشترین نرخ بازدهی را بین این پلتفرم‌های مختلف انتخاب کنند.

موتور بازدهی هوشمند ریف Reef طراحی شده است که با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی سبدی از دارایی‌های دیجیتال طراحی می‌کند که کاربران می‌توانند بر روی آنها سرمایه‌گذاری کنند. سرمایه‌گذاران در محیطی کاملاً ایمن معامله می‌کنند و می‌توانند توکن‌های خود را در این پروتکل استیک کنند.

موتور بازدهی هوشمند ارز ریف Reef توانایی معامله در محیط غیرمتمرکز را به کاربران می‌دهد. همچنین از استیک کردن، وام گرفتن، قرض دادن پول و… پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم داده‌های دقیق و زنده‌ای شامل قیمت سهام، فعالیت‌های موجود در استخر‌های نقدینگی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

مزایای ریف Reef فایننس چیست؟

مزایای این پروتکل را به طور خلاصه در موارد زیر خلاصه کردیم:

سازگار با صرافی غیرمتمرکز (DEX) و صرافی متمرکز (CEX) سازگار با انواع بلاک‌چین‌ها و توکن‌های آنها طراحی سبدی از دارایی‌های دیجیتال از طریق هوش مصنوعی سازگاری قرارداد هوشمند با دارایی‌های REEF-20 مشارکت با بزرگ‌ترین صرافی‌ها و پروژه‌های بلاک‌چین کاملاً غیرمتمرکز با قابلیت اثبات سهام برای مصرف کمتر انرژی مقیاس‌پذیری و امنیت شبکه پولکادات به ارز ریف Reef نیز کمک می‌کند.

ریف Reef فایننس چه ویژگی‌های برای استفاده دارد؟

از این پروتکل می‌توان در جهت استیک کردن، استخراج نقدینگی، ترید کردن و سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت استفاده کرد. همچنین ریف فایننس به کاربرانش اجازه دسترسی به چندین محیط بلاک‌چین در یک اکوسیستم DeFi می‌دهد و کاربران از این طریق می‌توانند بیشترین بازده را از معاملات داشته باشند. سکه بومی ریف فایننس به نام ارز ریف Reef برای اداره شبکه، نظردهی و توکن حاکمیتی، استیک کردن، پرداخت کارمزد، وام دادن و … استفاده می‌شود همچنین معامله‌گران می‌توانند با معامله این ارز کسب سود کنند.

ویژگی‌های ریف فایننس Reef Finance

در خصوص معرفی ویژگی‌های ریف فایننس Reef Finance باید گفت یکی از ویژگی‌هایی که این پلتفرم را منحصر به فرد می‌کند اجازه دسترسی به دیگر پلتفرم‌‌های پرطرفدار مثل بایننس اسمارت ‌چین (Binance Smart Chain)، اتریوم (Ethereum)، پلاسما (Plasma) و … است. این در حالی است که پلتفرم ارز ریف بر روی بستر پولکادات قرار دارد. از آنجایی که این پلتفرم امکان دسترسی به دیگر پلتفرم‌ها را می‌دهد برای استفاده از چندین پلتفرم لازم نیست چندین حساب کاربری بسازید با پلتفرم ریف فایننس می‌توانید فعالیت کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های پروتکل ریف فایننس قابلیت مقیاس‌پذیری آن در مقایسه با اتریوم است. هزینه کم کارمزد تراکنش در برابر گس فی گران اتریوم و تراکم و شلوغی، این ارز را منحصر به فرد می‌کند. این ارز بهترین بازدهی را برای کاربران از لحاظ دسترسی با پلتفرم‌های مختلف با کارمزد کم دارد.ییلد فارمینگ هوشمند در ارز ریف باعث شده است که سرمایه‌گذاران خرد و مدیران صندوق‌ها به این ارز تمایل بیشتری پیدا کنند. علت آن حذف پیچیدگی‌های دیفای هست. از طریق ییلد فارمینگ هوشمند فعالیت‌های نظیر وام‌دهی، وام گرفتن، استخراج و استیک انجام می‌شود. درواقع هوش مصنوعی روی قراردادهای هوشمند متمرکز است و در تصمیم‌گیری برای تخصیص دارایی بین سبدهای مختلف دیفای به جای کاربران انجام می‌دهد.

امنیت شبکه ارز ریف Reef چگونه است؟

پروتکل ریف Reef از یه سیستم اثبات سهام نامزد برای اتصال به اعتبارسنج های بالقوه، نامزد کردن اعتبارسنج های بالقوه و ایمن کردن شبکه ریف استفاده میکنه، که این امکان رو برای تراکنش های کم هزینه و تقریبا فوری فراهم میکنه که به طور متوسط در 10 ثانیه انجام میشن.برای کسایی که مهارت های فنی اجرای NODE اعتبارسنج رو ندارن، اونها می تونن نامزد باشن. نامزدها زنجیره ارز ریف Reef رو با انتخاب اعتبارسنج خوب و قرار دادن ریف Reed ایمن می کنند.

توکن ریف Reef چیست؟

ارز ریف Reef بر مبنای ساختار DAO اداره میشه. ساختار DAO به شما این امکان رو میده تا همه واسطه ها رو در معامله ها و خرید و فروش محصولات و خدمات مختلف حذف کنین. به این ترتیب کاربرانی که از توکن ریف Reef استفاده می کنند، درباره تغییر ساختار سبد دارایی، نرخ بهره و زمام رای دادن و محاسبه درصد بهره حق رای به دست بیارن. توزیع توکن ریف در بین کاربران پروتکل ریف به میزان بیش از 51 درصد کل توکن های ریف Reef هست. این میزان از توزیع به این دلیل انجام میشه که از انحصار پیدا کردن اون در دست توسعه دهنده ها و یا عده ای خاص جلوگیری بشه. در نتیجه با برطرف شدن انحصار، عده ای از نهنگ های بازار نمی تونن روی قیمت تاثیر داشته باشن و جلوی دستکاری قیمت اون ها گرفته میشه.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.