فروش سهام PayPal برای خرید سهام Cash App توسط شرکت آرک اینوست

فروش سهام PayPal برای خرید سهام Cash App توسط شرکت آرک اینوست

کتی وود، بنیانگذار شرکت سرمایه گذاری رمزارزی Ark Invest، تمام دارایی های این شرکت از سهام PayPal را به فروش رسانده و نسبت به رشد سیستم پرداخت Cash App که با شبکه لایتنینگ بیت کوین یکپارچه شده است، ابراز اطمینان کرده است.

وود در کنفرانس اخیر بیت کوین 2022 در میامی

که در 9 آوریل (20 فروردین) به پایان رسید، دلیل تصمیم این شرکت برای تخلیه دارایی های پی پال خود را توضیح داده است.

وود در مصاحبه ای با CNBC در 8 آوریل (19 فروردین) گفت که تصمیم برای حذف PayPal و افزودن Cash App، به دلیل رویکرد جامع این برنامه در جهت یکپارچه سازی با دارایی های دیجیتال است. او گفت که اگرچه شرکت Venmo نیز شروع به تطبیق با بیت کوین BTC کرده است، اما همچنان Cash App در این مسیر پیشتاز است.

وود گفت: “ما تمایل داریم سرمایه گذاری های خود را با کسانی انجام دهیم که معتقدیم برنده خواهند شد. مثال عمده نیز برای این عملان، ترجیح دادن Block نسبت به PayPal بوده است تا سبد دارایی های خودمان را در طول دوره‌ای پرریسک تضمین کرده باشیم.

وود ادامه داد که اعتقاد قوی شرکتش به Cash App ناشی از رشدی است که او به‌عنوان رشد ارگانیک در کاربران می‌داند. Cash App با رقیب خود، Venmo متفاوت است، چرا که “بیشتر از یک رویکرد از بالا به پایین” استفاده می کند.

به طور کلی، وود احساس می‌کند که رشد بازار رمزارزها تا این لحظه عمدتاً توسط سرمایه‌گذاران خرد هدایت می‌شد و اظهار داشت: “فکر نمی‌کنم اکثر سرمایه گذاران نهادی آنطور که جلوه می کنند، حضور دارند. خرده‌فروشی واقعاً در اینجا منجر به هدایت مسیر شده است.”

پس از اتخاذ موضع صعودی آرک اینوست در مورد Cash App، مایلز سوتر، رهبر محصولات بیت کوین آن، در 7 آوریل (18 فروردین) اعلام کرد که “کاربران آمریکایی می توانند به طور خودکار بخشی از چک های حقوق خود را در بیت کوین سرمایه گذاری کنند.”

چگونگی استفاده از سیستم پی پال در ارزهای دیجیتال

برای افزایش سهولت استفاده از ارزهای دیجیتال برای کاربران، سیستم PayPal توانایی خرید، نگهداری و فروش ارزهای دیجیتال را برای کاربران فراهم می کند. از جمله ارز های دیجیتالی که می توان از طریق سیستم پی پال معامله کرد: شامل بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و لایت کوین است که به صورت مستقیم در کیف پول های ارز دیجیتال پی پال وجود دارد.

در نیمه اول سال 2021، شرکت پی پال قصد دارد قابلیت های خود را به کیف پول ونمو (Venmo) گسترش دهد. البته این سرویس در ایالات متحده از طریق مشارکت با Paxos Trust، راه اندازی خواهد شد.

یکی از پیشنهادات PayPal، این است که مطالب آموزشی لازم را در اختیار کاربران قرار می دهد تا در استفاده از سیستم های ارز دیجیتال، خطرات و فرصت های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و اطلاعات مربوط به فناوری بلاک چین کمک کند. از دیگر خدمات سیستم پی پال این است که از دسامبر 2020، هیچ هزینه ای بابت نگهداری ارز دیجیتال در حساب پی پال دریافت نمی کند.

خرید و فروش ارز دیجیتال در سیستم پی پال یکی از رقبای PayPal، Square، پشتیبانی بیت کوین را در سال 2018 از طریق برنامه خود به نام Cash به پلتفرم خود اضافه کرد. همان طور که گفته شد پشتیبانی ارز دیجیتال PayPal، برخلاف رقیب خود، محدود به بیت کوین نیست بلکه سه ارز دیجیتال دیگر را از جمله ارز دیجیتال اتریوم، بیت کوین کش و لایت کوین را نیز پشتیبانی می کند.

حمایت و پشتیبانی پی پال از ارزهای دیجیتال منجر به تبدیل پی پال به یک صرافی و کیف پول مخصوص ارزهای دیجیتال شده است.

مدیر عامل شرکت پی پال، دن شولمن (Dan Schulman) بیان کرد که سیستم های ارز دیجیتال با استفاده از پی پال، باعث افزایش کارایی، سرعت تراکنش های پرداخت ارزهای دیجیتال شده است. به علاوه سیستم ارز دیجیتال با استفاده از پی پال موجب افزایش قدرت انطباق پذیری و کنترل های دقیق دو طرفه ارزهای دیجیتال را فراهم می کند. آقای شولمن مدیر عامل پی پال از همکاری بانک های مرکزی و رگولاتوری ها برای پشتیبانی ارزهای دیجیتال خبر داد.

به علاوه تمامی تراکنش های پی پال با استفاده از ارزهای فیات سنتی انجام می شود. بنابراین معامله گران برای انجام معاملات خود نیازی به تراکنش های ارزهای دیجیتال به دلار نخواهند داشت. اما با تمام این تفاسیر کاربران سیستم پی پال برای معامله ارزهای دیجیتال بایستی از خود سیستم پی پال استفاده کنند. در واقع کاربران نمی توانند از موجودی ارزهای دیجیتال خود در صرافی بایننس برای تراکنش های خود در سیستم پی پال استفاده کنند.

مزایای استفاده از پی پال در سیستم ارزهای دیجیتال یکی از مزایایی که سیستم پی پال فراهم می کند که از سیستم های ارز دیجیتال به عنوان منابع تامین مالی در سراسر جهان استفاده می کنند. کاربران ارز دیجیتال می توانند با استفاده از سیستم پی پال به راحتی و بدون هزینه های اضافی، موجودی ارز دیجیتال خود را به ارز فیات تبدیل کنند.

معامله گرانی که از سیستم پی پال استفاده می کنند، نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه اضافی نداشته و تمامی معاملات خود را با ارز فیات و یا با نرخ فعلی انجام می دهند. معاملات ارز دیجیتال در سیستم پی پال از کیف پول دیجیتال پی پال استفاده می کند و به دلیل مشکلات قبلی که در مورد نوسانات و هزینه های معاملات ارز دیجیتال در سیستم های پرداخت قبلی وجود داشت، یک سری ابزار های پیشرفته در سیستم پی پال اضافه شده است که تمامی این مشکلات را برطرف کرده است.

از دیگر مزیت هایی که می توان برای سیستم پی پال در بازارهای ارز دیجیتال بیان کرد، این است که پی پال با استفاده از سیستم عامل های ارز دیجیتال و تنظیم شده و بانک های مرکزی به بررسی پتانسیل ارزهای دیجیتال می پردازد. در پنج سال گذشته، پی پال در تلاش است که زیرساخت خدمات مالی دیجیتال را بر بلاکچین افزایش دهد.

در سال 2019 پی پال، بر روی آزمایشگاه های TRM، سرمایه گذاری کرد. شرکت TRM با هدف کمک به موسسات مالی و جلوگیری از تقلب در ارزهای دیجیتال راه اندازی شد. پی پال با تمرکز بر روی شرکت TRM به بررسی پتانسیل فناوری های لجر توزیع شده برای بهبود خدمات مالی و بررسی امنیت و ایمن بودن سیستم ارز دیجیتال می پردازد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.