دلایل نوسانات بازار ارزهای دیجیتال

دلایل نوسانات بازار ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا به دلیل نوسانات و بی ثباتی های خودشون مشهور هستن.دیدن نمودارهای قرمز در عرض چند دقیقه یا حتی ثانیه ممکن هست باعث ترس تریدرها و معامله گران بی تجربه بشه. همونطور که صعودهای عمودی

هیجان رو در این تریدرها بر می انگیزه. بازار ارزهای دیجیتال از همون ابتدا بی ثبات بوده و معامله گران و تریدرها از همین فرصت استفاده کرده و سودهای زیادی به دست میاورند.جالب اینجاست که بدونین بازار ارزهای دیجیتال نیز همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره و همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو در اختیار معامله گران و تریدرها فراهم می کنه. به این ترتیب، شما نیز میتونین از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال میتونین سود کنین.

البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کرده و در این نقاط معامله انجام بدین. برای این کار نیز باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و وضعیت ارزهای دیجیتال رو بررسی کرده و قیمت رمز ارزها رو پیش بینی کنین. بنابراین، هرچقدر پیش بینی های قیمت ارزهای دیجیتال شما درست در آب در بیاد، همونقدر سود زیاد به دست میارین. به همین دلیل، باید در تحلیل های خودتون توجه لازم رو داشته باشین.

نوسان نقش مهمی در هر بازار مالی داره. همچنین در امور مالی سنتی نوسانات با توجه به تغییرات قیمت دارایی در طول زمان تعریف میشه. در معاملات در واقع به عنوان پراکندگی هایی تعریف میشه که قیمت یه دارایی از قیمت اولیه خود نشون داده میشه. یه سرمایه گذاری در صورتی بی ثبات در نظر گرفته میشه که قیمت های اون روزانه به شدن به سمت بالا یا پایین حرکت کنند، درست مثل چیزی که در بازار ارزهای دیجیتال دیده میشه. این بازار هنوز در مرحله اولیه است. همه ما می‌دانیم که کمتر از دو دهه از ظهور ارزهای دیجیتال می‌گذرد و این بازار هنوز در مرحله نوپایی برای پیروی از منحنی ایستا قرار دارد. مردم هر روز به فکر سرمایه‌گذاری و واگذاری در این بازار هستند. این روند به طور کلی در هر بازار جدید چنین است. سرمایه‌گذاران سعی می‌کنند با سرمایه‌گذاری در یک بازار جدید پول بیشتری به دست بیاورند و درآمد آسانی داشته باشند و همچنین بررسی کنند که آیا می‌توانند با سرمایه‌گذاری و واگذاری سریع بر بازار تأثیر بگذارند یا خیر؟!

بازار کریپتو به عنوان بازاری که هنوز مجموعه‌ای از موارد استفاده منطقی خود را پیدا نکرده است، حقیقتاً در مرحله آغازین خود قرار دارد. طبیعتاً نتیجه این جدید بودن نیز نوسانات زیاد در این صنعت است که عمدتاً ناشی از آزمایش‌های شدیدی است که سرمایه‌گذاران انجام می‌دهند تا بفهمند قیمت ارزهای دیجیتال چگونه نوسان می‌کند. اما جدید بودن بازار ارزهای دیجیتال، یک دلیل کلی است که برخی از دلایل جزئی‌تر را در بر می‌گیرد.

عوامل موثر در قیمت ارزهای دیجیتال

قیمت ارزهای دیجیتال همواره در حال افزایش و کاهش هستن. همین موضوع نیز باعث شده تا این بازار پرریسک بشه و معامله گران و سرمایه گذاران در بازار این ریسک رو بپذیرن. عوامل مختلفی در قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر می ذارن. • یکی از عوامل موثر در قیمت ارزهای دیجیتال که معامله گران و تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال اون رو مورد توجه قرار میدن، وضعیت اقتصادی کشورهاست. بهتره بدونین اگه وضعیت اقتصادی کشوری در شرایط بدی قرار داشته باشه و تورم زیادی کشور رو در بر بگیره، بانک مرکزی اون کشور برای کنترل تورم مجبور به افزایش نرخ بهره میشه. افزایش نرخ بهره نیز باعث ریزش بازار ارزهای دیجیتال میشه. • یکی دیگه از عوامل موثر در قیمت ارزهای دیجیتال که باعث میشه تا قیمت ارزهای دیجیتال همواره در حال نوسان باشه، اخبارها و رسانه هاست. بهتره بدونین در رسانه های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام اخبار منفی و مثبت زیادی در مورد ارزهای دیجیتال منتشر میشه که نوساناتی در بازار به وجود میاره.

• یکی دیگه از عوامل موثر در قیمت ارزهای دیجیتال، عرضه و تقاضا هست. بهتره بدونین بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی بر اساس عرضه و تقاضا فعالیت می کنند. بنابراین، اگه تقاضا برای خرید ارزهای دیجیتال بیشتر بشه، عرضه کمتر میشه و قیمت ارزهای دیجیتال افزایش پیدا می کنه.

• یکی دیگه از عوامل موثر در قیمت ارزهای دیجیتال، وقوع جنگ در برخی از کشورهاست. بهتره بدونین وقوع جنگ در کشورها باعث میشه تا سرمایه گذاران و معامله گران سرمایه های خودشون رو از بازار ارزهای دیجیتال خارج کنند. به همین دلیل قیمت رمز ارزها ریزش می کنه.

• یکی دیگه از عوامل موثر در قیمت ارزهای دیجیتال، افزایش یا کاهش نرخ بهره هست. جالب اینجاست که بدونین نرخ بهره با قیمت ارزهای دیجیتال رابطه عکس داره. قوانین عرضه و تقاضا بیشتر ارزهای دیجیتال، به‌خصوص ارزهای پایه مانند بیت‌کوین و اتریوم، کاملاً ماهیت دیجیتالی و غیرمتمرکز دارند؛ یعنی توسط هیچ دارایی فیزیکی مانند طلا، کالا یا حتی ارزهای فیات پشتیبانی نمی‌شوند. بنابراین ارزش و قیمت ارزهای دیجیتال، به‌صورت کامل به عرضه و تقاضا برای این ارزها بستگی دارد. در واقع اگر مردم روزی متوجه شوند که بیت‌کوین دیگر ارزشمند نیست و بخواهند به‌صورت دسته‌جمعی آن را بفروشند، قیمت این ارز بشدت کاهش پیدا خواهد کرد. عکس این روند هم برای ایجاد حباب‌های قیمتی صدق می‌کند!

ظهور مستمر ارزهای دیجیتال جدید اگرچه بیت‌کوین و اتریوم جزو محبوب‌ترین و ارزشمندترین ارزهای دیجیتال در جهان هستند، اما آن‌ها با محدودیت‌هایی همچون محدویت مقیاس‌پذیری و هزینه‌های تراکنش بالا روبه‌رو هستند. این موضوع سبب می‌شود تا هر روزه ارزهای دیجیتال جدیدی پا به عرصه وجد بگذارند و در صدد رفع مشکلات این ابر رمزارزها برآیند. بیشتر ارزهای دیجیتال جدید را قاتلین اتریوم می‌نامند، چون با هدف رفع مشکل مقیاس‌پذیری و هزینه بالای اتریوم عرضه می‌شوند. حالا جامعه کریپتو با ظهور هر ارز دیجیتال جدیدی که قابلیت‌های جذاب‌تری را ارائه می‌کند، سعی دارند تا سرمایه‌گذاری روی آن را آغاز کنند. تأثیر رسانه‌ها با توجه به این که کریپتوکارنسی‌ها، یک بازار کوچک، اما جذاب و همراه با گمانه‌زنی‌های بسیاری را ایجاد کرده‌اند، رسانه‌ها تأثیر زیادی روی روند آن دارند. یکی از عواملی که برای انجام تحلیل تکنیکال بازارها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اخباری است که از رسانه‌ها در مورد یک دارایی خاص منتشر می‌شود. این امر در مورد ارزهای دیجیتال پررنگ‌تر است و می‌تواند تأثیر به مراتب بالاتری به نسبت سایر بازارها روی ارزهای دیجیتال داشته باشد. چراکه با انتشار یک خبر در این زمینه، بیشتر سرمایه‌گذاران رمزارزی، هیجانی عمل کرده و به سمت خرید گروهی یا فروش گروهی یک رمزارز می‌روند و دلیل نوسان قیمت ارز دیجیتال نیز می‌تواند تا حدودی تحت تأثیر این عامل باشد. دیجیتالی بودن ارزهای دیجیتال یکی دیگه از دلایل نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال این هست که ارزهای دیجیتال کاملا دیجیتالی هستن. از اونجایی که عرضه بسیاری از رمز ارزها مثل بیت کوین ثابت یا قابل پیش بینی هست، بیشتر قیمت اون ها کاملا توسط قوانین عرضه و تقاضا تعیین میشه. قیمت بستگی به این داره که چه افرادی در حال حاضر دوست دارن بیت کوین بخرن. همچنین اکثر رمز ارزها مثل بیت کوین کاملا دیجیتالی هستن و هیچ چیز فیزیکی مثل ارز یا کالا از اون ها پشتیبانی نمی کنه.

چه زمانی نوسانات ارزهای دیجیتال کاهش پیدا می کند؟

بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که هنوز به بلوغ کامل نرسیده و همین موضوع باعث میشه تا نوسانات زیادی در این بازار وجود داشته باشه. بهتره بدونین نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال در برخی مواقع سودهای زیادی به معامله گران و تریدرها به ارمغان میاره و بعضی وقت ها نیز ممکنه باعث بشه تا سرمایه گذاران ضرر زیادی کنند. بنابراین، شما می تونین با آشنایی با دلایل نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال و عوامل موثر در قیمت ارزهای دیجیتال، از نوسانات بازار مطلع بشین و بتونین در نوسانات شدید بازار، بهترین عملکرد رو از خودتون نشون بدین.

جالب اینجاست که بدونین با گذشت زمان، ما احتمالا شاهد مقررات بیشتر، تنوع بیشتر سرمایه گذاران و دیدگاه بالغ تر و کامل تری در بازار ارزهای دیجیتال باشیم. ما همچنین می تونیم انتظار ارزش افزوده بیشتری رو داشته باشیم، چون بازرگانان روش های قابل قبول تری برای پذیرش ارزهای دیجیتال پیدا می کنند و وضعیت تراکنش ها نیز بهبود پیدا می کنه.

در حالی که نوسانات ممکنه کاهش پیدا کنه، یا به طور کامل میشه انتظار افزایش تدریجی ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال رو هم داشت. همونطور که در بازار سهام اغلب به صورت بلند مدت سرمایه گذاری میشه، بازار ارزهای دیجیتال نیز همین جوری خواهد شد و به تظر میرسه که راه بلندی در پیش هست.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.