ارز دیجیتال کارورا Karura

ارز دیجیتال کارورا Karura

کارورا یا Karura یک هاب all-in-one غیرمتمرکز DeFi و پلتفرم Stablecoin ساخته شده بر روی Kusama (KSM) است و به Polkadot (DOT) متصل شده است و ارز دیجیتال آن با نماد KAR در مارکت کریپتوکارنسی شناخته می شود.

کارورا Karura توسط شبکه Acala Network ایجاد شده است که چهار کمک مالی بنیاد Web3 را به دست آورده است و آکادمی توسعه دهنده Substrate را تاسیس کرده است.

هر دو پروژه Karura و Acala توسط صندوق های متعدد، از جمله سرمایه گذاری های Coinbase، Pantera Capital، Polychain Capital و Hypersphere پشتیبانی می شوند.

Karura و Acala به صورت موازی عمل می کنند.

به طور خاص، کرورا به همان شیوه ای که Acala را در Polkadot ارائه می دهد، از Kusama استفاده می کند.

کرورا Karura تقریبا با همان Codebase که برای ایجاد ACALA استفاده شده ساخته شده استو هر دو پلتفرم، اکوسیستم های زنجیره ای مقاوم، راحت و سریع را برای Kusama و Polkadot ارائه می دهند.

Parachain Karura کرورا پلتفرمی است که به کاربران اجازه می دهد تا برنامه های کاربردی مؤثر، کم هزینه و پیچیده مالی، صرفه جویی در وقت و افزایش بهره وری تجاری را ایجاد کنند.

ویژگی های کرورا Karura

محصول اصلی کارورا Karura استیک شناور (Liquid Staking) است که به کاربران این امکان را می دهد تا در ازای L-KSM (Liquid KSM) به عنوان وثیقه و سود ، توکنهای KSM را قفل کنند.

این ویژگی شبیه استیک کردن DOT برای دریافت LDOT در Acala است.

L-KSM یک توکن مثلی است که می تواند در صرافی ها معامله شود و برای پرداخت استفاده شود و حتی می تواند در برنامه های DeFi مورد استفاده قرار گیرد.

به عنوان یک مشتق از KSM ، توکن همچنین می تواند مقدار پسماند را از KSM استخراج کند بدون اینکه بر امنیت شبکه تأثیر بگذارد.

این ویژگی نقدینگی بیشتری را برای پلتفرم به ارمغان می آورد و موارد مختلف استفاده از پلتفرمهای PoS را فراهم می کند.

aUSD شبیه به نحوه عملکرد DAI، می تواند با استفاده از موقعیت بدهی وثیقه ای (CDP) قرض گرفته شود یا وام داده شود.

پارامترهای مختلف خطر آن مانند نسبت وثیقه ، سطح بدهی و نرخ بهره در سطح پروتکل مدیریت می شود و CDP ها را می توان با استفاده از توکنهای مختلف از جمله DOT ​​، ACA ، PolkaBTC و KSM باز کرد.

کارورا Karura همچنین قصد دارد یک استیبل کوین مشابه به kUSD در شبکه خود معرفی کند. یک زمینه کوچک می‌تواند کارورا Karura را به قرار دادن در حوزه رمزنگاری گسترده‌تر کمک کند. برای کسانی که با کارورا Karura آشنایی ندارند، فکر کنید “آکالا خواهر و برادر کوچکتر کمی بی خیال تر است”. این ارز دیجیتال برای آکالا همان چیزی است که کوساما برای پولکادات ، مونریور برای پرتو ماه، و آلتایر برای سانتریفیوژ است – که عمدتاً نمونه‌ای کمتر شناخته شده است که جامعه برای تسریع در توسعه هر دو اکوسیستم، طناب کوچکی را در نظر گرفته است.

اولین چیزی بودن کمی فشار اضافی را به همراه دارد. این اولین پروژه ای است که روی یک « شبکه قناری » ممیزی نشده راه اندازی شد که با افتخار یک شعار هشدار به کاربران را به «EXPECT CHAOS» ارائه می کند، این را چندین سطح افزایش می دهد. کل تیم ماه‌ها قبل از اجرای نهایی کارورا Karura دقیقاً می‌دانستند که چه کار می‌کنند. (توسعه‌دهندگان پروژه‌های آینده لطفاً توجه داشته باشند) این واقعیت که راه‌اندازی بدون مشکل انجام شد، به بسیاری از سرمایه‌گذاران اولیه و علاقه‌مندان به کریپتو اعتماد بیشتری نسبت به پروژه داد، قابل درک است که در نهایت این دنیای کریپتو است، جایی که کارها به ندرت به این آرامی پیش می‌رود. تقریباً انگار فضای رمزنگاری در حال «بالغ‌تر شدن» و توسعه‌یافته‌تر است.

Karura مرکز DeFi همه کاره کوساما

دکس کارورا Karura تقریباً دو هفته پس از برنده شدن در اولین حراج پاراچین فعال شد. از آن زمان، پیشرفت مداوم در مراحل مختلف راه اندازی منجر به افزودن منظم به عملکرد و افزایش موارد استفاده شده است. در حالی که کارورا هنوز در مراحل اولیه خود است، چنین خوداعلامی انگیزه بررسی دقیق را حتی در این مرحله اولیه می کند. بیایید با بررسی برنامه های DeFi که در حال حاضر پشتیبانی می شوند و نحوه شروع کار شروع کنیم.

کارورا سواپ – “یونی سواپ” اکوسیستم کوساما

کارورا Karura سواپ بسیار کاربر پسند است. با استفاده از استخرهای نقدینگی که کاربران DEX در آن مشارکت دارند، امکان داد و ستد توکن‌ها را به روشی بدون مجوز و خودکار می‌دهد. همانطور که انتظار می رفت، توکن های بومی کوساما و پولکادوت، به علاوه آن هایی که با استاندارد ERC-20 مطابقت دارند، در کارورا Karura پشتیبانی می شوند. هزینه های مبادله ناچیز است و ممکن است توسط هر یک از سکه های موجود در کیف پول شما پرداخت شود.

صرافی غیرقابل اعتماد و زنجیره ای کارورا توسط یک پروتکل تامین نقدینگی خودکار تامین می شود. کاربران می توانند به ارائه دهندگان نقدینگی تبدیل شوند و از دو طریق درآمد کسب کنند: کارمزد مبادله از سواپ کارورا Karura و اشتراک سود کارمزد ثبات از پروتکل استیبل کوین kUSD.

نقدینگی استیکینگ در کارورا Karura

این یکی بزرگ است، بدون نیاز به از دست دادن نقدینگی توکن‌هایتان، استیک می‌شود؟

پروتکل نقدینگی استیکینگ دو مزیت مهم برای اکوسیستم بزرگ کوساما ارائه می دهد. با تشویق کاربران به انجام اشتراک KSM معمول خود از طریق کارورا Karura، امنیت شبکه به دلیل جریان کمتر KSM به برنامه های جایگزین DeFi حفظ می شود. کارورا با ارائه آزادی به شدت از دست رفته در هنگام شرط بندی از طریق روش معمول، به این امر دست می یابد. ما ممکن است به این به عنوان نفی هزینه اتصال KSM اشاره کنیم.

شما به اندازه کافی مدت زمان زیادی را در رمزارز صرف می کنید، تقریباً اجتناب ناپذیر است. ما به همان اندازه می توانیم آن را به عنوان داشتن کیک و خوردن آن توصیف کنیم.

استفاده از KSM در کارورا Karura همان مزیت 16 درصدی APR را ارائه می‌کند، با کمی منفی آشکار. هر شرط KSM تقریباً 9.65 LKSM برای کاربر تولید می کند که بازدهی دارد. تا زمانی که کاربر آن را مبادله نکند، باید جوایز استیکینگ معمولی را دریافت کند در حالی که فرصت های مختلف دیگری نیز فراهم می شود.

کارورا چگونه به DeFi کمک می کند؟

به عنوان شبکه‌ای شبیه به آکالا اما پر ریسک تر، به روزرسانی های فناوری همیشه قبل از Polkadot به کارورا Karura انجام می شوند.

این اطمینان می دهد که کاربران کارورا Karura همیشه در حال تعامل با آخرین فناوری DeFi هستند در حالی که محصولات با اطمینان و قابل پیش بینی در Polkadot و Acala کار می کنند.

برخی از آنها کوساما را “Cypherpunk Heaven” نامیده اند و به جامعه توسعه دهنده پر جنب و جوش خود امکان می دهد تا ابزارهای کلاس جهانی و پلتفرمهای خدمات مالی با تمام ویژگی هایی که از آنها انتظار داریم را ایجاد کند.

kUSD برای وامدهی و قرضدهی نیز در دسترس است و با صرافی غیرمتمرکز داخلی، رمزارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم نیز از طریق بریج در دسترس خواهد بود.

مانند Polkadot ، Kusama نیز بر بستر Substrate ساخته شده است و به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا مدلهای اقتصادی منحصر به فردی را برای پاراچین های خود تولید کنند.

کارورا همچنین ظرفیت و توان بالایی را ارائه می دهد و نقدینگی بین زنجیره ای قابل توسعه را به پروژه ها و کاربران ارائه می دهد.

توسعه دهندگان همچنین از طریق قیمت اوراکل بومی که در کد این پلتفرم تعبیه شده است، به کیفیت خدمات و قابلیت کارمزد منعطف Karura نیز دسترسی دارند و این امکان را می دهد که تا با هر توکنی کارمزد را پرداخت کنند.

KAR ، توکن اصلی شبکه کارورا Karura است برخلاف بیشتر پروژه های DeFi موجود ، دارای یک میزان عرضه ثابت است و ارزش آن توسط تعداد معینی از ACA رزرو شده تأمین می شود.

کارورا Karura امیدوار است که مجموعه ای از برنامه های کاربردی را برای پیشگامترین شبکه بلاکچین قابل همکاری در جهان ارائه دهد و به شرکت کنندگان و توسعه دهندگان اجازه می دهد با مشوق های اقتصادی واقعی اقدام به ساخت ، سرمایه گذاری و اداره شبکه خود کنند.

بنیانگذاران کارورا Karura هستند؟

کارورا توسط همان تیمی که پشت شبکه ACALA است، تاسیس شد: Ruitao Su، Bette Chen و Bryan Chen.

Ruitao Su یکی از بنیانگذاران ACALA و مدیر عامل فعلی پروتکل لامینار است. پیش از این، او CTO مرکز مرکزی بود. سو یک مهندس نرم افزار برنده جایزه، کارآفرین، سرمایه گذار و مشاور شرکت های فن آوری و راه اندازی است.

بت چن یکی از بنیانگذاران شبکه ACALA و COO در لامینار است. او یک مدیر محصول با تجربه و کارآفرین است. چن دارای مدرک تحصیلی در مهندسی نرم افزار و کسب و کار (MBA) است. او 10 سال تجربه مدیریت محصولات را در زمینه های نرم افزاری و فن آوری های بالا دارد.

برین چن یکی دیگر از بنیانگذاران در شبکه ACALA است. او همچنین یکی از بنیانگذاران و CTO Laminar است. چن یکی از مهمترین مشارکت کننده Codebase Substrate و یک سفیر Polkadot است.

کسب درآمد کارورا

بخش کسب درآمد کارورا Karura به کاربران این امکان را می دهد که برای انجام فعالیت های مختلف روی پلتفرم، کارمزد معاملات و سایر پاداش ها را دریافت کنند. تعدادی از استخرهای نقدینگی وجود دارد که کاربر می‌تواند در آنها مشارکت داشته باشد، که هر استخر توسط یک رویداد راه‌اندازی انجام می‌شود تا نرخ مبادله اولیه بین دو توکن ایجاد شود که یک جفت LP معین را تشکیل می‌دهند.

توکنومیک کارورا Karura و توکن KAR

Karura کاروراهمه چیز در مورد ارائه ابزار است. با این حال، نادیده گرفتن و بررسی مستقیم خود سکه بومی است. ICO کارورا بین 8 تا 22 ژوئن 2021 با قیمت اولیه 3 دلار برای هر توکن اتفاق افتاد. چیزی که دیدن آن واقعاً عالی بود این است که قیمت فوراً چند ساعت پس از عرضه توکن به عموم کاهش پیدا نکرد، که اغلب پس از فروش عمومی اتفاق می‌افتد، زیرا سرمایه‌گذاران اولیه مشتاق کسب سود هستند و در نتیجه قیمت را کاهش می‌دهد.

کارورا Karura درست از زمان عرضه توکن از قیمت نسبتاً ثابتی برخوردار بود که نشانه خوبی است زیرا نشان می دهد که بسیاری از سرمایه گذارانی که در دورهای فروش خصوصی شرکت کرده اند به رشد بلندمدت پروژه کارورا Karura اعتقاد دارند و همه فقط درگیر آن نبودند. فقط برای کسب درآمد سریع.وکنومیک های دیگر پشت KAR نیز از نظر توزیع کلی توکن و برنامه واگذاری فوق العاده به نظر می رسند. جامعه به اکثریت قریب به اتفاق توکن ها یعنی 60.87 درصد دسترسی دارد. حامیان اولیه Karura و سرمایه گذاران به 18.33 درصد، حامیان عمومی 10.8 درصد و تیم موسس 10 درصد از توکن ها را در اختیار دارند.

همیشه مهم است که بدانیم آیا جامعه اکثریت دارندگان توکن هستند یا خیر، زیرا این بدان معناست که هیچ بنیانگذار یا سرمایه گذار داخلی اکثریت توکن ها را در اختیار ندارد و این بدان معناست که آنها نمی توانند به یکباره تصمیم به فروش بگیرند که می تواند منجر به افت شدید قیمت شود و برای دارندگانی که از ژتون ها دارند و ارزش آنها در حال کاهش قرار میگیرد.

شبکه کارورا Karura چگونه امن است؟

کارورا قراردادهای هوشمند را پشتیبانی نمی کند، اما بر روی دستگاه مجازی Ethereum (EVM) برای امنیت متکی است. با راه اندازی در کارورا Kusama، Karura همچنین دسترسی به سیستم امنیتی پلاگین و بازی Kusama را دارد.

جهت اطلاع، کرورا Karura (KAR) توسط بنیاد Acala ایجاد شده و هدف آن توسعه یک اکوسیستم مالی غیرمتمرکز (دیفای) قوی در کوزاما می باشد. هنگامی که کرورا Karura سرانجام راه اندازی شود، اعضای اکوسیستم آن خواهند توانست از انبوهی از خدمات دیفای، از جمله سواپ های سریع و مقرون به صرفه توکن، استیکینگ، استخراج لیکوئیدیتی و موارد دیگر بهره مند گردند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.