بهترین شت کوین های آینده دار

بهترین شت کوین های آینده دار

Shitcoin لقبی است که برای دسته خاصی از ارزهای دیجیتال به کار می‌رود. شت کوین Shitcoin نوعی ارز دیجیتال است که معمولاً قیمت ناچیزی دارد و هدف یا مأموریت روشنی را دنبال نمی‌کند.وقتی درباره یک ارز دیجیتال صحبت می‌کنیم،

به‌راحتی می‌توانیم تاریخچه آن را از زمان عرضه بررسی کنیم؛ اما داستان درباره شت کوین‌ها Shitcoin متفاوت است. واقعیت این است که نمی‌توان سرآغاز مشخصی برای شت کوین‌ها Shitcoin در بازار کریپتوکارنسی ارائه کرد؛ زیرا هیچ‌گونه اجماعی درباره اینکه کدام ارز شت کوین است، وجود ندارد.

با کمی جست‌وجو در سایت‌های اینترنتی مختلف، مشخص می‌شود این واژه در سال 2011 برای اولین‌بار در بازار کریپتو مطرح شده است. امروز در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که امکان ندارد فردی در بازار رمزارزها فعالیت کند، ولی با فهرست شت کوین‌ها روبه‌رو نشده باشد. اصطلاح شت کوین یکی از بحث‌برانگیزترین اصطلاحات در دنیای کریپتو است؛ زیرا برای توصیف تحقیرآمیز برخی از پروژه‌های ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. بسیاری از پروژه‌هایی که شت کوین‌ «shitcoin» نامیده می‌شوند، نسخه‌های کپی از رمز ارز بیت کوین هستند که در بسیاری از موارد نه‌تنها هیچ چیز جدیدی برای ارائه ندارند، بلکه کلاه‌برداری هم می‌کنند! در ادامه این مطلب، برای آشنایی بیشتر با شت کوین‌ها Shitcoin ، همراه ما باشید. شت کوین‌ Shitcoin از جمله اصطلاحاتی است که کمی پس از ظهور بیت کوین، ایجاد شده و در یکی دو سال اخیر، بیشتر از هر زمان دیگر موردتوجه قرارگرفته است. شد سریع ارزهای دیجیتال، زمینه را برای کلاهبرداری بسیاری از افراد سودجو فراهم کرده است. متأسفانه در چند سال اخیر، بسیاری از ارزهای دیجیتال تنها با هدف کلاهبرداری از مردم ایجاد شده‌اند؛ رمز ارزهایی که هیچ نوآوری خاصی ندارند و تنها موجب از دست رفتن سرمایه مردم می‌شوند!

در بین بازار شت کوین ها Shitcoin ، برخی از آنها مانند دوج کوین، شیبااینو و بیت تورنت گزینه بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری هستند و افراد سرشناس این حوزه، آینده روشنی را برای این ارزها پیش بینی می‌کنند.

چگونه شت کوین‌ها Shitcoin را تشخیص دهیم؟

خیلی سخت می‌توان درباره اینکه کدام ارز دیجیتال واقعاً شت کوین Shitcoin است، به اجماع رسید. بعضی از کارشناسان در این زمینه سخت‌گیری‌های زیادی می‌کنند؛ آن‌ها توصیه می‌کنند اگر تنها این سؤال در ذهن شما ایجاد شد که یک ارز دیجیتال شت کوین است یا خیر، آن را در فهرست شت کوین‌ Shitcoin قرار دهید. در مقابل، عده‌ دیگری نیز هستند که به هر دلیل، چشمان خود را روی نشانه‌های آشکار شت کوین بودن یک توکن می‌بندند.

حال سؤال اساسی این است: اگر قرار باشد عینک واقع‌بینی به چشم بزنیم، چگونه می‌توان شت کوین‌ها Shitcoin را شناسایی کرد؟ برای شت کوین‌ها می‌توان چند نشانه برشمرد. البته وجود هریک از این نشانه‌ها به‌تنهایی در یک ارز دیجیتال، دلیل محکمی برای شت کوین‌ Shitcoin بودن آن نیست. در مقابل، اگر چند مورد از این نشانه‌ها را در توکنی مشاهده کردید، حتماً باید با تردید به آن بنگرید. در اینجا، مهم‌ترین ویژگی‌های شت کوین را بررسی می‌کنیم.

  1. ارائه نکردن وایت پیپر و نقشه راه وایت پیپر شناسنامه هر پروژه در بازار کریپتوکارنسی به شمار می‌رود. در مقاله «وایت پیپر چیست»، به‌طور مفصل درباره ماهیت این سند بحث کرده‌ایم که برای مطالعه بیشتر می‌توانید به آن مقاله مراجعه کنید. پروژه‌های شت کوین معمولاً وایت پیپر ندارند. دلیل این موضوع نیز آشکار است. در این سند باید اهداف و برنامه‌های یک پروژه توضیح داده شود و مسیر دستیابی به آن از طریق نقشه راه معین شود.

شت کوین‌ها Shitcoin اساساً هدف خاصی را دنبال نمی‌کنند و به همین دلیل، وایت پیپر ندارند. البته ممکن است گاهی برخی از پروژه‌ها برای بستن دهان منتقدان، چیزی شبیه به وایت پیپر منتشر کنند؛ اما با مطالعه آن سند متوجه خواهید شد که حرف خاصی برای گفتن ندارند. 2. شفاف نبودن هویت تیم سازنده

بازار رمزارزها هنوز جوان است؛ اما در همین مدت کوتاه افراد مشهور و قابل اعتماد زیادی را معرفی کرده است. بررسی هویت و سابقه تیم توسعه‌دهنده یک ارز دیجیتال، معیار مناسبی برای تشخیص شت کوین بودن آن است. اگر به هر دلیلی در یک پروژه، هویت واقعی تیم توسعه‌دهنده روشن نبود یا این افراد از عناوین جعلی استفاده کردند، باید با احتیاط عمل کنید.

احتمالاً این ابهام در ذهن شما نیز به وجود آمده است که تکلیف بیت کوین چیست؟ همان‌طور که می‌دانید، خالق بیت کوین نیز ناشناس است؛ آیا با این معیار، بیت کوین نیز یک شت کوین Shitcoin تلقی می‌شود؟ برای پاسخ به این سؤال بار دیگر شما را به نکته‌ای ارجاع می‌دهیم که پیش‌تر به آن اشاره کردیم. هیچ‌یک از این نشانه‌ها به‌تنهایی دلیل قطعی بر شت کوین بودن یک ارز دیجیتال نیستند؛ بلکه مشاهده مجموعه‌ای از این نشانه‌ها می‌تواند ما را به جمع‌بندی دقیق‌تری درباره شت کوین بودن رمزارزها برساند. 3. نوسانات قیمت شدید

در ادامه بحث شت کوین Shitcoin چیست، نوبت به بررسی شاخصی مهم از این دسته از توکن‌ها می‌رسد. شت کوین‌ها معمولاً از الگوی قیمت مشابهی پیروی می‌کنند. به این معنی که در کوتاه‌مدت، افزایش قیمت بسیار زیادی دارند؛ اما بعد از مدتی مانند کوه یخ که زیر تابش آفتاب آب می‌شود، کاهش قیمت خواهند داشت.

البته، نباید فراموش کنید که نوسانات قیمت، محدود به شت کوین‌ها نیست و تمام ارزهای دیجیتال در گذر زمان افزایش و کاهش قیمت‌های شدید خواهند داشت. صحبت بر سر آن است که این نوع تغییرات هیجانی قیمت در ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، به رویه تبدیل نمی‌شود؛ اما در نمودار قیمت شت کوین‌ها این الگو دائماً تکرار می‌شود. 4. فعالیت‌های سنگین بازاریابی

اصطلاح طبل توخالی بین ما ایرانی‌ها بسیار رایج است. شاید بتوان این اصطلاح را برای شت کوین‌ها نیز به کار برد. معمولاً شت کوین‌ها با فعالیت‌های سنگین بازاریابی فعالیت خود را آغاز و چند سلبریتی یا سرمایه‌دار شناخته‌شده در دنیا را نیز با خود همراه می‌کنند. به این ترتیب، در فضای مجازی موج سنگینی از تبلیغات را به راه می‌اندازند. متأسفانه، تجربه نشان داده است تعداد چشمگیری از فعالان تازه‌کار در بازار از این اقدامات رسانه‌ای فریب می‌خورند.

در همان ابتدای راه نیز وعده‌های بزرگی را مطرح می‌کنند تا توجه فعالان بازار را به خود جلب کنند؛ اما همه ما می‌دانیم وعده‌های بزرگ برای عملیاتی شدن به برنامه و نقشه راه منسجم نیاز دارند؛ این در حالی است که شت کوین‌ها در عمل هیچ کاربرد قابل توجهی ندارند؛ بنابراین، صرفاً بیان کردن آرزوها سبب دستیابی به آن‌ها نمی‌شود و نباید فریب فعالیت‌های بازاریابی شت کوین‌ها را خورد. 5. سرمایه‌گذاری محدود بازار کریپتوکارنسی امروز در نقطه‌ای قرار دارد که میلیون‌ها نفر با سرمایه‌های مختلف در آن فعالیت می‌کنند. تعداد سرمایه‌گذاران فعال در یک پروژه، شاخصی کلیدی برای ارزیابی آن به حساب می‌آید. اگر تعداد هولدرهای یک ارز دیجیتال حدود دویست تا سیصد نفر است، برای سرمایه‌گذاری در آن اصلاً عجله نکنید. به طور کلی، یک ارز دیجیتال قابل اعتماد باید حداقل ده تراکنش را در یک دقیقه ثبت کند تا بتوان آن را برای بررسی‌های بیشتر مدنظر قرار داد.

میزان سرمایه‌گذاری در یک توکن نیز در کنار تعداد هولدرها اهمیت زیادی دارد. اگر مجموع سرمایه‌گذاری‌ها در یک توکن در حد چند ده هزار دلار باشد، به معنی آن است که امکان تغییر قیمت و اجرای طرح‌های پانزی در آن بسیار راحت است؛ بنابراین، آن را به‌عنوان شت کوین در نظر بگیرید و از سرمایه‌گذاری پرهیز کنید. 7. قیمت ناچیز شت کوین‌ها Shitcoin معمولاً قیمت بسیار ناچیزی دارند؛ درعین‌حال، عرضه کل توکن‌های این پروژه‌ها بسیار زیاد است و حتی در برخی مواقع سقف عرضه در نظر گرفته نمی‌شود. در حالت کلی، اصطلاح شت کوین به تمام رمز ارزهای بدون نو‌آوری که در بازار وجود دارند، اشاره دارد. ارزهایی که بدون هدف مشخص ایجاد شده‌، با قیمت‌های سوداگرانه عرضه می‌شوند و هیچ کاربرد منحصر به‌فردی ندارند زیرا یک کپی ساده‌ از پروژه‌های دیگر هستند. متأسفانه حقیقت این است که تعداد بسیار زیادی از ارزهای دیجیتال شت کوین هستند. با رشد، توسعه و محبوبیت بیت کوین، پروژه‌های جدید ارزهای دیجیتال شروع به کار کردند. برخی به دنبال تکرار زیرساخت‌های بیت کوین و بهبود مشکلات آن بودند اما برخی دیگر، صرفا ادعای این کار را داشتند. زیرا به محض عرضه نه‌تنها مشخص می‌شد که این پروژه‌ها هیچ چیز جدیدی برای ارائه ندارند؛ بلکه با مشکلات زیادی همراه هستند. پروژه‌هایی که صرفا نسخه‌ای مشابه با وایت پیپر ارزهای بزرگ دیگر بودند و اهداف روشنی برای ادامه مسیر نداشتند!

شت کوین‌ها Shitcoin چگونه کار می‌کنند؟

از زمانی که بیت کوین در سال ۲۰۰۹ معرفی شد، علاقه به ارزهای دیجیتال به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافت. موفقیت این پروژه باعث شده است تا کسب‌وکارهایی که به دنبال استفاده از فناوری بلاک چین برای ایجاد آلت‌کوین‌های خود هستند، دارایی‌های دیجیتالی ایجاد کنند که طرحی مشابه با بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال بزرگ دارند.

توسعه‌دهندگان معمولا تعداد توکن‌هایی را که در نهایت در دسترس هستند، اعلام می‌کنند؛ عرضه بیت کوین به ۲۱ میلیون محدود می‌شود. تعیین حداکثر مقدار عرضه، یک مکانیسم ضدتورمی است چرا که با کاهش عرضه در طی زمان، مانع از بی‌ارزش شدن کوین می‌شود.

در صورتی که میزان عرضه دارایی ثابت باشد، قیمت آن به میزان تقاضا وابسته خواهد بود. اما از آن جایی که در حال حاضر ارزهای دیجیتال عمدتا به‌عنوان یک روش پرداخت مورداستفاده قرار می‌گیرند، ارزش آن‌ها تا حد زیادی به احساسات بازار وابسته است.

Shitcoinشت کوین‌ ها از جمله دارایی‌هایی هستند که در مدت زمانی بسیار کوتاه، به دلیل سرمایه‌گذاری‌های کلان و جلب‌توجه افراد از طریق شبکه‌های اجتماعی، افزایش قیمت را تجربه می‌کنند اما بعد از مدتی، به دلیل فروش عمده سرمایه‌گذاران به‌منظور کسب سود زیاد در کوتاه‌مدت، به‌شدت افت پیدا خواهند کرد. در کل می‌توان گفت که روند تغییر قیمت شت کوین‌ها وابسته به جو موجود در بازار است و تابع قوانین منطقی نیست. چرا تمایل به خرید شت کوین در بازار زیاد است؟ تا اینجا بررسی کردیم که شت کوین چیست و چه راه‌هایی برای تشخیص آن وجود دارد. احتمالاً شما هم تا اینجا به جمع‌بندی رسیده‌اید که شت کوین‌ها ارزش سرمایه‌گذاری ندارند؛ اما آنچه در بازار کریپتوکارنسی رخ می‌دهد، گاهی کاملاً خلاف نتیجه‌گیری ماست. گاهی اوقات برخی از شت کوین‌ها با استقبال زیاد معامله‌گران مواجه می‌شوند.

به نظر می‌رسد دلیل این پدیده را باید در جایی خارج از حیطه محاسبات اقتصادی جست‌وجو کرد. واقعیت این است که از یک طرف قیمت شت کوین‌ها بسیار کم و نزدیک به صفر دلار است. از طرف دیگر، تبلیغات و فعالیت‌های رسانه‌ای ذهن بسیاری از فعالان بازار را بمباران می‌کند؛ به گونه‌ای که فرصت فکر کردن را از دست می‌دهند.

در چنین شرایطی، افرادی که رؤیای ثروتمند شدن زودهنگام را در سر دارند، بیش از دیگران در معرض خطر قرار می‌گیرند. آن‌ها با خود محاسبه می‌کنند که با خرید مثلاً هزار توکن X، درنهایت، حدود صد دلار از جیبشان می‌رود. در مقابل، با ضرب و تقسیم ساده‌ای محاسبه می‌کنند که اگر قیمت این توکن ده برابر شود، صاحب هزار دلار خواهند شد؛ بنابراین، برای خرید شت کوین دست به کار می‌شوند و چشم خود را روی تمام نقاط ضعف آن می‌بندند؛

بهترین شت کوین Shitcoin های آینده دار

اصطلاحاتی مانند شت کوین Shitcoin های آینده دار یا شت کوین های انفجاری نیز از همان مفاهیمی هستند که در اثر فعالیت‌های بازاریابی این پروژه‌ها در بازار رایج شده‌اند. خلاصه آنچه در این مقاله اشاره کردیم، این نکته را به دست می‌دهد که نمی‌توان آینده روشنی را برای شت کوین‌ها متصور بود. با وجود این، اشتیاق کسب سودهای هنگفت در مدت زمان کوتاه، سبب می‌شود تعابیری مانند شت کوین آینده دار مطرح شوند. از معروف‌ترین شت کوین‌هایی که در این فهرست قرار می‌گیرند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دوج کوین (DOGE) دوج کوین درواقع یک میم کوین است که با الهام گرفتن از تصویر یک سگ بامزه طراحی شده است. جالب است بدانید که عمده موفقیت این ارز دیجیتال به دلیل تشویق و حمایت اینفلوئنسرهایی مانند ایلان ماسک بوده است.

شیبا اینو (SHIB) بعد از موفقیت چشمگیر دوج کوین، شیبا اینو با الهام از این میم کوین ایجاد شد. این رمز ارز هیچ هدف خاصی ندارد و صرفا برای رقابت با دوج به وجود آمده است.

بیت تورنت (BTT) BTT توکن بومی پلتفرم به اشتراک گذاری فایل بیت تورنت است. بسیاری از کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال، این توکن را در دسته شت کوین‌ها قرار می‌دهند؛ زیرا این پلتفرم پیش از این هم بدون این توکن به‌خوبی کار می‌کرد و عملا بعد از معرفی این توکن، تغییری در عملکرد آن ایجاد نشده است.

دنت (DENT) DENT یک ارز دیجیتال است که برای خرید بسته های تلفن همراه استفاده می‌شود. با این حال، بسیاری بر این باورند که این برنامه به فناوری بلاک چین نیاز ندارد و در واقع بدون آن بهتر عمل می‌کند. بیبی دوج Baby Doge

شت کوین بعدی بیبی دوج هستش و در وب سایت اصلیش خودش رو فرزند دوج کوین معرفی می کنه که در تاریخ 9 ژوئن 2021 معرفی شد. در سه هفته ابتدایی عرضه این دوج کوین، حجم معاملاتش به بالای 200 میلیون دلار رسید

فلوکی اینو (FLOKI) کمتر کسی در بازار رمز ارز ها است که نام ارز فلوکی را نشنیده باشد. فلوکی اینو با تبلیغات گسترده و فعالیت های پر هیاهو یکی از شت کوین های انفجاری است که پیش بینی میشود شاهد رشد های قابل توجهی باشد. این ارز در اواسط سال 2021 زمانی که ایلان ماسک در توئیتی اعلام کرد که نام سگ جدید خود را فلوکی میگذارد ایجاد شد.

علت محبوبیت شت کوین‌ها Shitcoin

سودهای نجومی، عامل اصلی محبوبیت شت کوین‌ها هستند. این ارزها به محض ایجاد یک جو مثبت در شبکه‌های اجتماعی یا یک توئیت از فردی مشهور به‌سرعت رشد کرده و سود‌های چند صد یا حتی چندهزار درصدی به سرمایه‌گذاران خود می‌رسانند. البته لازم به ذکر است که بسیاری از افراد نیز با دیدن رشد زیاد این ارزها دچار فومو شده و آن‌ها را در قیمت‌های بسیار بالا خریداری می‌کنند. این افراد، معمولا پس از افت قمیت شت کوین دچار ضرر و زیان زیادی می‌شوند.

دوج کوین یکی از محبوب‌ترین شت کوین‌ها Shitcoin است. این ارز برای شوخی ایجاد شده و هیچ هدف مهمی ندارد. از آن‌جا که قیمت شت کوین‌ها Shitcoin معمولا در حد چندهزارم دلار است؛ برای پرداخت‌های خرد و دادن پاداش در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شوند.

مراقب عرضه اولیه‌هایی که پرچم قرمز دارند، باشید! عرضه اولیه سکه (ICO) راهی برای سرمایه‌گذاران جهت دسترسی زودهنگام به ارزهای دیجیتال است. فراهم کردن شرایط برای سرمایه‌گذاران به‌منظور خرید اولیه ارز باقیمت‌های پایین به آن‌ها این فرصت را می‌دهد تا سکه‌ها را کمی بالاتر از قیمت ICO بفروشند و همچنان سود کنند. اما در عرضه اولیه شت کوین‌ها، اکثرا شاهد هستیم که ارز دیجیتال با قیمت بالا به سرمایه‌گذاران فروخته شده و پس از لیست شدن در صرافی‌ها، قیمتش کاهش پیدا می‌کند.

ه خاطر داشته باشید شت کوین‌ها اغلب با وعده ثروتمند کردن، شما را به دام می‌اندازند؛ ولی در بسیاری مواقع سرمایه شما را نیز بر باد می‌دهند. افرادی که قصد دارند راه صدساله را یک‌شبه طی کنند، باید این موضوع را مدنظر قرار دهند. به هر ترتیب، سعی کردیم آنچه در گوشه‌وکنار بازار کریپتوکارنسی درباره مفهومی به نام شت کوین‌ Shitcoin مطرح می‌شود

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.