کپی تریدینگ چگونه انجام می‌شود؟

کپی تریدینگ چگونه انجام می‌شود؟

Copy Trading به شما این امکان را می‌دهد تا معاملات یک تریدر حرفه‌ای بازار را کپی کنید. امروزه، کپی‌تریدینگ به کمک پلتفرم‌های اختصاصی انجام می‌شود؛ فرض کنید معامله‌گر انتخابی شما هزار دلار روی بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کند؛

این ابزار نه‌تنها به معامله‌گران تازه‌وارد کمک می‌کند تا از تخصص معامله‌گران دیگر استفاده کنند، بلکه به آن‌ها کمک می‌کند مهارت تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاری هوشمند را بیاموزند.انتخاب معامله‌گر ماهر و صرافی مناسب دو نکته اساسی در کپی تریدینگ ارز دیجیتال است. در ادامه، نکات ابتدایی در شروع این کار را بررسی می‌کنیم.

انتخاب معامله‌گر بازده معامله شما همواره به سطح توانایی و مهارت معامله‌گری بستگی دارد که دنبال می‌کنید. باید آن‌ها را با دقت بررسی و سطح مهارتشان را در مؤلفه‌های خاصی مانند سودآوری معاملات، سطح ریسک، تعداد دنبال‌کنندگان و… تجزیه‌وتحلیل کنید.

انتخاب صرافی ممکن است بخواهید اطلاعاتی درباره معامله‌گران مختلف به‌دست آورید.می‌توانید سوابق معامله‌گران را در داشبورد بررسی و نزدیک‌ترین گزینه به مؤلفه‌هایتان را انتخاب کنید.معامله‌گران حرفه‌ای بخشی از سود دنبال‌کنندگان خود را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند؛ بنابراین، این سیستم‌ به نفع معامله‌گران خبره و همچنین کسانی است که آن‌ها را دنبال می‌کنند.

حتی می‌توانید از یک معامله‌گر به دیگری تغییر ‌وضعیت دهید؛ یا اینکه چند معامله‌گر را برای تنوع‌بخشی به سبد خود انتخاب کنید؛ اما باید مقدار بودجه متعلق به هر فرد را مشخص کنید. میزان وابستگی به معاملات کپی تریدینگ هم به انتخاب خود شماست؛ می‌توانید در کل معاملات فقط مشاهده‌گر باشید یا با اعمال تنظیمات خاصی نظرات خود را نیز اعمال کنید. شما به عنوان یک تازه‌کار که زمان کافی برای آموزش دیدن به صورت حرفه‌ای ندارید، می‌توانید پیرو افراد حرفه‌ای باشید و به عبارت ساده‌تر تا زمانی که ساز و کار بازار را یاد نگرفتید، جا پای آن‌ها بگذارید. به این پیروی کپی تریدینگ (Copy Trading) می‌گویند. خب این معنا که شما یک کارگزار را که از کپی تریدینگ پشتیبانی می‌کند، انتخاب می‌کنید. در بین چندین فرد با تجربه به سراغ بهترین گزینه بروید و تمامی قدم‌هایی را که در بازار مالی ارز دیجیتال برمی‌دارد را تقلید می‌کنید.

تفاوت کپی تریدینگ با سوشال تریدینگ

در مقاله قبلی با مفهوم کلی سوشال تریدینگ آشنا شدیم. کاربران به صورت کلی ممکن است سوشال تریدینگ را با کپی تریدینگ اشتباه بگیرند. اما این دو با هم کاملا متفاوت هستند. سوشال تریدینگ مانند یک شبکه‌ی اجتماعی عمل می‌کند که تریدرها در آن معاملات و تجربه‌های خود را با هم به اشتراک می‌گذارند. این امر باعث افزایش دانش جمعی درباره‌ی بازار ارزهای دیجیتال می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به این شبکه‌ها در جریان فعالیت‌ها قرار بگیرید و حتی یک روش را برای معامله انتخاب و از آن پیروی کنید اما در کپی تریدینگ این امکان برای شما فراهم نیست و شما با انتخاب معامله‌گر صرفا می‌توانید جا پای او بگذارید و از روش او تقلید کنید. در کپی تریدینگ دیگر خبری از انتقال تجربه نیست. انواع کپی تریدینگ کپی تریدینگ در دو مدل دستی و خودکار انجام می‌شود که در ادامه به بررسی این دو مدل می‌پردازیم.

خودکار در این حالت شما کار خود را در حالت اتوپایلوت یا خودران قرار می‌دهید. دیگر لازم نیست شما کار خاصی انجام دهید. کل فرایند به صورت خودکار انجام می‌شود.

دستی در این روش شما خودتان باید سیگنال‌ها را به صورت دستی وارد کنید و هیچ چیز به صورت خودکار انجام نمی‌شود و در هر مرحله می‌توانید سرمایه‌گذاری را متوقف کنید.‎

کپی تریدینگ چگونه انجام می‌شود؟

از اسم کپی تریدینگ پیدا است شما دقیقا قرار است چه کاری انجام دهید. کافی است که شما یک فرد حرفه‌ای را پیدا کنیدو دقیقا اقداماتی را که انجام می‌دهد، انجام دهید. افراد حرفه‌ای به خوبی بازار را تحلیل می‌کنند و به موقع خرید و فروش انجام می‌دهند؛ پس هر زمانی که خرید و یا فروشی انجام شد شما هم باید عینا همان خرید و فروش را انجام دهید؛ اما این بدان معنا نیست که آن‌ها هرگز خطا نمی‌کنند. در این مسیر ریسک پذیر باشید.

برای شروع به کار فقط لازم است که یک بروکر یا یک صرافی را پیدا کنید که از این قابلیت پشتیبانی کند. در ادامه بین تمام تریدرهای موفق، بهترینشان را انتخاب کنید و درصدی از سرمایه‌ی خود را به او می‌سپارید. در این مرحله سیستم کاملا به صورت خودکار تمامی حرکت‌ها و قدم‌های او را برای شما نیز کپی می‌کند.

مزایای کپی تریدینگ چیست؟

کپی‌تریدینگ راهی مناسب برای مبتدیان بازار ارزهای دیجیتال است؛ زیرا آن‌ها می‌توانند استراتژی‌های معاملاتی‌ای را انتخاب کنند که کارآمد بوده‌اند و عملکرد خاصی را نشان داده‌اند. این انتخاب به جای تلاش در جهت تنظیم استراتژی خود، می‌تواند راه بهتر و آسان‌تری برای شروع باشد. کپی‌تریدینگ معمولاً نوعی فعالیت خودکار است که زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. به علاوه، تراکنش‌ها به‌موقع و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهند ‌شد. می‌توانید آمار ربات‌ها یا معامله‌گران را قبل از دنبال‌ کردن آن‌ها تجزیه‌و‌تحلیل کنید. با تمام آمار و نمودارهای ارائه‌شده در پلتفرم‌های معاملاتی کپی به‌راحتی می‌توان فهمید معامله‌گر دنبال‌کننده‌های زیادی دارد یا نه و از میزان بازدهی آن‌ها اطلاعات بسیار خوبی کسب کرد.

چگونه یک فرد حرفه‌ای را انتخاب کنیم؟

وقتی قرار است پشت‌سر کسی قدم بردارید، آن هم در موضوعاتی چون سرمایه‌گذاری، بهتر است با دقت و وسواس خاصی فرد پیشرو را انتخاب کنید. در ادامه چند ویژگی مهم و کارامد از یک تریدر خوب را به شما معرفی می‌کنیم که در انتخاب به شما کمک خواهد کرد.

ریسک‌های کپی ‌تریدینگ چیست؟

کپی تریدینگ در کنار تمام مزایایی که دارد، خالی از ریسک نیست. مهم‌ترین نکاتی که باید در این زمینه مدنظر قرار دهید، عبارت‌اند از:

ریسک ضرر کردن در معاملات همچنان به قوت خود پابرجاست. چنانچه تحت تأثیر تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، برای کپی‌برداری از معاملات کسی اقدام کنید، احتمال اینکه از شما سوءاستفاده شود، زیاد است. صرافی‌ها معمولاً حداقل مقدار سرمایه‌گذاری برای معاملات کپی تریدینگ را بیشتر از معاملات مرسوم قرار می‌دهند. نکته مهم دیگر شرایط و قوانین خاصی است که صرافی‌ها برای پلتفرم‌های کپی تریدینگ خود در نظر می‌گیرند. گاهی احراز این چارچوب‌ها برای برخی کاربران چالش‌برانگیز است.

کپی تریدینگ ارز دیجیتال یکی از بهترین راه‌ها برای خودکار کردن استراتژی سرمایه‌گذاری شماست. کپی کردن دیگر معامله‌گران باتجربه‌تر، به شما این امکان را می‌دهد تا خود را مستقیم درگیر بالاوپایین بازار نکنید و کمی بیشتر درباره نحوه عملکرد بازار بیاموزید. سعی کنید از یک یا چند معامله‌گر معتبر کپی کنید و به‌تدریج سرمایه خود را افزایش دهید تا در صورت انتخاب اشتباه با هزینه کمتر، معامله‌گر را تغییر دهید.

مزایا

سوددهی: اگر یک تریدر خوب انتخاب کنید که تمام ویژگی‌های یک معامله‌گر خوب را داشته باشد، میزان سوددهی خوبی هم خواهید داشت.

سادگی و آسودگی:

در نظر بگیرید که به راحتی و فقط با فشردن یک کلید وارد معاملات کلان می‌شوید. شما به عنوان یک تازه‌وارد یا یک فردی که علاقه‌ای به درگیر شدن با نواسانات بازار را ندارید، تنها با پیروی از یک فرد متخصص می‌توانید سرمایه‌گذاری کنید و هرزمانی که بخواهید معامله‌گر خود را تغییر می‌دهید.

به سرعت وارد بازار معاملات می‌شوید:

ترید کردن یک علم است. برای ورود به این حوزه نیاز دارید آموزش ببینید؛ پس باید زمان زیادی را صرف یادگیری و آزمون خطا کنید. به عنوان یک کپی تریدر، در زمان صرفه‌جویی می‌کنید و به عبارتی این مرحله را دور می‌زنید.

تمرین برای آینده:

یک تریدر هرگر استرانژی خود را با دیگران به اشتراک نمی‌گذارد. اما با توجه کردن به نقطه‌ی خرید و دقت، می‌توانید کم و بیش با روش او آشنا شوید.

استفاده از تجربه‌ی حرفه‌ای‌ها:

در این روش شما می‌توانید از تجربه‌های معامله‌گر منتخب خود استفاده کنید و از او سوال بپرسید. البته در نظر داشته باشید که تریدر الزامی به پاسخ‌گویی ندارد.

کنترل روی حساب:

شما به عنوان صاحب حساب در تمامی مراحل می‌توانید روی حساب خود کنترل و مدیریت داشته باشید و معامله‌گر هیچ دسترسی به حساب شما ندارد.

مشخص بودن حد ضرر و درگیری سرمایه:

شما می‌توانید در همان ابتدا مشخص کنید چه میزان از سرمایه‌ی حساب شما درگیر کپی شود. به همین دلیل اگر ضرری هم پیش آید شما می‌توانید از ازبین رفتن کل دارایی خود جلوگیری کنید.

تنوع در انتخاب:

دست شما در انتخاب تریدر و استراتژی آن باز است. شما با لیستی از معامله‌گران روبه‌رو هستید که البته هر کدام برای شروع شروطی دارند که حتما قبل از وصل شدن به آن‌ها باید آن را کامل مطالعه کنید.

مسیر روشن و شفاف:

زمانی که شما وارد یک صرافی می‌شوید و قصد دارید که یک معامله‌گر انتخاب کنید، تمامی اطلاعات، مسیر و سابقه‌ی فرد برای شما به نمایش درمی‌آید. این مزیت به شما در انتخاب یک راهبر مطمئن بسیار کمک خواهد کرد.

تخصص داشتن در هرکاری راه موفقیت را هموار می‌کند. دو راه متداول برای رسیدن به تخصص وجود دارد؛ آموزش ببینید، از ابتدا در دل کار باشید. همان‌طور که در متن اشاره شد، اگر فرص ِآموزش و تجربه را ندارید، می‌توانید با پلتفرم کپی‌تریدینگ از ابتدا به دل کار بروید و در حین ترید کردن ماهر شوید. حرفه‌ای‌های این بازار این امکان را به شما می‌دهند تا تقلید قدم‌های آن به سود برسید.

معمولاً نوعی مدیریت پورتفولیو است. فرآیند کپی تریدینگ به معامله گران اجازه می دهد تا استراتژی های موفق ترین معامله گران را نظارت کنند. این نوع معاملات برای آن دسته از معامله گرانی که زمان کافی برای دنبال کردن بازار را ندارند مفید است. copy trading همچنین به عنوان تجارت اجتماعی یا تجارت آینه ای شناخته می شود که شامل کپی کردن معاملات یا استراتژی های معاملاتی شخص دیگری است. معمولاً این معامله گران با تجربه هستند که سود بیشتری نسبت به ضرر دارند. (یعنی برآیندی مثبت دارند) بنابراین، معامله گران تازه کار معمولاً معاملات معامله گران با تجربه را کپی می کنند. همچنین امکان کپی کردن ربات های معامله گر خبره نیز برای افراد تازه وارد امکان دارد.

در حالی که copy trading گزینه ای سودآور به نظر می رسد، ریسک هایی نیز در آن وجود دارد و برای معامله گر مهم است که به یاد داشته باشد که نتایج موفقیت آمیز گذشته تضمینی برای بازده آینده نیست. این نوع معاملات به معامله گران تازه وارد اجازه می دهد تا با معامله گران با عملکرد برتر ارتباط برقرار کنند، معاملات آنها را کپی کنند و سود کسب کنند. پلتفرم های زیادی وجود دارد که خدمات copy trading را به معامله گران خود ارائه می دهد. این پورتال‌ ها به معامله‌ گران اجازه می‌ دهند تا استراتژی توقف ضرر را در کل روابط کپی تریدینگ قرار دهند که به آنها امکان می‌ دهد کنترل کاملی بر ریسک‌ های خود داشته باشند. این نوع معاملات می تواند برای مبتدیان بسیار گیج کننده باشد اما آنها می توانند آن را برای به دست آوردن بینش گسترده ای از دنیا بازارهای مالی انتخاب کنند.

وب سایت های ارائه دهنده خدمات Copy Trading

پلتفرم تریدینگ Dealerify

پلتفرم Dealerify پلتفرمی برای تجارت خودکار ارزهای دیجیتال است. این پلتفرم خدمات بسیار متنوع و قابل توجهی را به کاربران ارائه می دهد. در واقع پلتفرم Dealerify قصد دارد تجارت را در دنیای ارزهای دیجیتال را برای همه افراد و معامله گران در هر سطحی که هستن بالا ببرد و این در نتیجه باعث سودآوری شما می شود، اما باز هم باید دقت کنید که همه چیز با برنامه ریزی جلو برود!

یکی از نکات مثبت این پلتفرم این است که به شما 7 روز خدمات رایگان می دهند، شما می توانید این 7 روز را به عنوان بک تست استفاده کنید تا با برنامه ریزی ببینید این پلتفرم مناسب شماست یا خیر! همچنین از بهترین ویژگی های Dealerify برای معامله گران حرفه ای، امکان معامله و مدیریت 20 حساب کاربری به طور همزمان با دسترسی به یک حساب به جای چندین حساب در فضایی بسیار ساده و کاربردی است. این در واقع یک ویژگی بسیار مفید برای افرادی است که می خواهند چندین حساب را مدیریت کنند. برای امنیت و راحتی کاربران، این پلتفرم به حساب صرافی یا کیف پول شما دسترسی ندارد و شما فقط API صرافی خود را به پلتفرم متصل می کنید، این پلتفرم پشتیبانی 24 ساعته را نیز دارد.

آواترید AvaTrade آواترید یکی از بهترین پلتفرم های کپی تریدینگ است که در ایرلند مستقر بوده و توسط بانک ایرلند در اروپا تنظیم می شود. Avatrade طیف گسترده ای از پلتفرم های Copy trading را در اختیار کاربران قرار می دهد این پلتفرم مستقیماً از سیستم عامل Meta-Trader 5 در دسترس است. اصل خدمات ارائه شده در AvaTrade ساده است. یک معامله گر دسترسی عمومی به معاملات در بازارهای مالی را فراهم می کند، در حالی که به سایر کاربران اجازه می دهد در این سیگنال ها شریک شوند، از معایب آن می توان به کمیسیون‌ های غیرفعال بالا اشاره کرد. پلتفرم ZuluTrade این برنامه به سرمایه گذارانی که در یک پلتفرم معاملاتی دیگر حساب دارند اجازه می دهد تا به راحتی حساب جدید خود را به حساب موجود خود پیوند دهند. این یکی از بهترین پلتفرم های کپی تریدینگ است که مورد توجه معامله گران فعال قرار گرفته است. پلتفرم Coinmatics این پلتفرم یک سیستم معاملاتی ارز دیجیتال است که در سال 2018 راه اندازی شد. این پلتفرم یک ابزار عالی برای مبتدیان و معامله گران است. به طور خلاصه، این سرویس به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا معاملات ارزهای دیجیتال را به صورت خودکار یا دستی کپی کنند. برای معامله گران، Coinmatics فرصتی برای کسب درآمد از طریق افزایش مشترکین و کسب سود از معاملات کپی شده آنها است. اتورو Etoro این پلتفرم یک کارگزار معاملات گپی تریدینگ است که در سال 2006 تأسیس شد و در حال حاضر بیش از 120,000 معامله گر از آن استفاده می کنند. این پلتفرم به کاربران امکان داد و ستد بیشترین دارایی را می دهد صندوق‌های مبتنی بر شاخص و صندوق‌ های قابل معامله در بورس (ETF) را می‌ دهد. EToro یک انتخاب ایده آل برای کاربرانی است که ترجیح می دهند از برنامه های ساده تر استفاده کنند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.