معرفی ارز دیجیتال ان کی ان NKN

معرفی ارز دیجیتال ان کی ان NKN

شبکه NKN یا نیو کایند آف نتورک (New Kind of Network) در ماه ژانویه سال 2018 راه اندازی شد. شبکه ان کی ان به دنبال ایجاد یک پروتکل همتا به همتا جدید است. این شبکه به دنبال ناکارآمد بودن مدل فعلی شبکه های

همتا به همتا مبنی بر سرویس دهنده/سرویس گیرنده ایجاد گردید. شبکه ان کی ان NKN در ماه آوریل سال 2018 از طریق عرضه اولیه در صرافی یا همان ICO توانست طی چند دقیقه 12 میلیون دلار سرمایه جذب کند. انتخاب درست ارزهای دیجیتال و تحقیق در مورد آن‌ها سبب می‌شود تا احتمال ضرر و ریسک را برای سرمایه خود به حداقل برسانید. ما تا به حال در والکس ارزهای زیادی را به شما معرفی کرده‌ایم و این بار هم نوبت به آشنایی با رمزارز NKN رسیده است.

در واقع تلاش ما در این مقاله این است که بدانیم NKN چیست و چه استفاده‌هایی از آن می‌شود. ضمن این که مروری بر تیم توسعه‌دهنده و آینده احتمالی ارز NKN نیز خواهیم داشت تا با خیال راحت‌تری بتوانید سرمایه‌گذاری بر روی آن را انجام دهید. ابتدا نیاز است تا به درک معنای آن برسیم. NKN مخفف واژه New Kind of Network (شبکه جدید) است که آن را باید یک بلاکچین عمومی و نسبتا پرطرفدار به شمار آورد. علی‌رغم مشکلاتی که در ابتدا توکن و پلتفرم این ارز داشت، اما استقبال چشمگیری را این روزها تجربه می‌کند.

همین امر باعث شده تا افراد بیشتری جذب این ارز شوند و این طور که احتمال می‌رود، جمعیت موجود در این پلتفرم در آینده افزایش چشم‌گیری خواهد داشت. هدف اصلی تیم سازنده از به وجود آوردن ارز دیجیتال NKN، ایجاد یک انگیزه اقتصادی برای فعالیت اینترنتی است. به بیان دیگر، سازندگان اعتقاد دارند که هنوز هم می‌توان ابعاد گسترده‌تری از اینترنت را به منظور کسب درآمد استفاده کرد که در آینده از آن‌ها رونمایی خواهد شد.

در این زمینه ایده‌های خلاقانه‌ای وجود دارد که تیم سازنده به چند مورد از آن‌ها نیز سر زده است. ضمن این که پلتفرم‌ها از نظرات کاربران خود نیز در خصوص این ایده‌ها استفاده می‌کنند تا بتوانند رو به جلو در حرکت باشند. به اشتراک‌گذاری اتصالات مربوط به شبکه و اینترنت و بهره بردن از پهنای باندی که هنوز مورد استفاده مردم قرار نگرفته را باید از دیگر اهداف ساخت این پلتفرم به شمار آورد. شما در پلتفرم NKN قادر به انجام برخی فعالیت‌ها مانند ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز هستید؛ آن هم به روشی که انتقال داده‌ها و اتصال همتا به همتا در آن‌ها وجود داشته باشد. این خود می‌تواند برای یک ارز دیجیتال و پلتفرم مرتبط با آن قابلیتی فوق‌العاده باشد. NKN با استفاده از سازوکار توافق پروف آف ریلی (Proof-of-Relay) که از الگوریتم های اجماع است و فقط در این شبکه فعال است، عمل می‌کند، پروف آف ریلی یا PoR به قدرت انتقال داده و اتصال شبکه پاداش می‌دهد. با استفاده از این الگوریتم میتوان به انتقال داده ایمن که نه تنها قابل تأیید است، بلکه دستکاری یا جعل آن نیز غیرممکن است و در برابر حملات مقاوم است میتوان دست یافت.

این ارز دیجیتال در یک تعویض توکن به اکوسیستم اتریوم مهاجرت کرد. شبکه اصلی آن در ژوئن سال 2019 با توسعه پروتکل توسط ویتفیلد دیفی و استفان وولفرام منتشر شد.

از ویژگی های شبکه های همتا به همتا فعلی که پروژه ان کی ان به دنبال رفع آنها است میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

در شبکه های فعلی مقیاس پذیری اولویت بالاتری نسبت به کنترل پذیری دارند. شبکه های فعلی بر روی کارایی تمرکز دارند. شبکه های فعلی از نظر توپولوژی ثابت هستند بنابراین در برابر حملات به شبکه مخرب تر می باشند. پروتکل اتصال نظیر به نظیر است. در وایت پیپر این شبکه آمده است:

ما از انگیزه‌های اقتصادی برای انگیزه دادن به کاربران اینترنت برای به اشتراک گذاشتن اتصال شبکه و استفاده از پهنای باند استفاده نشده استفاده می‌کنیم. زیرساخت‌های شبکه باز، کارآمد و قوی NKN توسعه دهندگان برنامه‌ها را قادر می‌سازد اینترنت غیرمتمرکز ایجاد کنند. به این وسیله همه می‌توانند از اتصال ایمن، کم هزینه و قابل دسترسی جهانی برخوردار شوند.

معرفی تیم NKN

تیم NKN گروهی از مهندسان با سالها تجربه در زمینه نرم افزار شبکه و فناوری بلاکچین است که خود را وقف توسعه اینترنت کرده اند. شبکه جدید نوین یا NKN توسط یانبو لی، بروس لی و ییلون ژانگ تاسیس شد که با آرزوی ساخت بزرگترین بلاکچین در جهان برای به اشتراک گذاشتن اتصال اینترنت توسط هر کسی میباشد.

در مارس 2018، ویتفیلد دیفی، مخترع رمزنگاری کلید عمومی، به عنوان مشاور به تیم پیوست. بعداً در مارس 2019، تیم به عنوان مشاور خود از استفان ولفرام، بنیانگذار و مدیرعامل Wolfram Research و نویسنده پرفروش A New Kind of Science استقبال کرد.

New Kind of Network همچنین جامعه خود را از ابتدای شروع پروژه با گروهی از گیک های باتجربه فناوری و علاقه مندان که همان دیدگاه ساخت یک اینترنت بهتر را برای همه ما دارند، جلب کرد.

نقشه راه ارز دیجیتال NKN

در صورتی که به سایت این ارز و پلتفرم آن با نام NKN سری بزنیم، متوجه می‌شویم که بخشی را تحت عنوان رودمپ یا همان نقشه راه در دسترس قرار داده‌اند. تلاش سازندگان بر این بوده که کاربران با این ارز دیجیتال و اقداماتی که می‌توان توسط آن انجام داد، آشنایی بیشتری پیدا کنند. این یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افرادی است که می‌خواهند بدانند NKN چیست.

همه چیز برای NKN و پلتفرم آن در سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شد. طبیعی بود که مردم در آن زمان شناخت زیادی نسبت به این پلتفرم نداشتند، اما رفته رفته این شناخت به وجود آمد. از آن زمان تا کنون، تیم سازنده سالانه رود مپ یا نقشه راه خود را در وبسایت این پروژه در دسترس قرار می‌دهد که این می‌تواند برگ برنده‌ای برای NKN باشد.

این طور که پیدا است این تیم در نظر دارد تا فعالیت‌های بیشتری را در فضای مجازی داشته باشد و افرادی را هم برای انجام این کار استخدام کند. بی‌شک اگر آن‌ها موفق به انجام این کار شوند، اعتماد بیشتری را هم از سوی معامله‌گران دریافت خواهند کرد.

ضمن این که مشارکت‌های این شرکت با برخی فعالان و سازمان‌ها در حوزه اینترنت مانند استارلینک شروع خواهد شد و آن‌ها می‌توانند از سرعت بیشتری در امور خود بهره‌مند شوند. به‌تبع با انجام این کار، مزایایی در فعالیت آن‌ها مشاهده خواهد شد؛ مانند سرویس‌های جهانی که از آن‌ها برای ارسال پیام به کاربران این پلتفرم استفاده می‌شود.

در مجموع می‌توان گفت که بهره‌برداری این شرکت از تکنولوژی‌های بیشتر و همچنین دیفای (Defi) که در قبلاً به توضیح آن پرداخته‌ایم، اتفاقات جذابی را برای این ارز دیجیتال و کاربرانش رقم خواهد زد. این تنها بخشی از رودمپ تیم سازنده برای سال ۲۰۲۳ میلادی بود.

استیکینگ ارز دیجیتال NKN

در صرافی بایننس در تاریخ 11 مارس خود اعلام کرد که هولدرهای NKN می توانند با استیک دارایی های خود در حساب های پس انداز بایننس سود سالیانه 20 درصدی داشته باشند، این ارز با سرعت بیشتری شروع به رشد کرد. بنابراین میتوانید این ارز دیجیتال را در صرافی بایننس استیک کرده و از سود سالیانه 20 درصدی بهره مند شوید.

از دیگر موضوعاتی که در رشد این رمزارز نقش داشته می توان به معرفی محصولات جدید این پروژه اشاره کرد. یکی از این محصولات پیام رسان nMobile است که ظاهرا توان رقابت با واتس اپ را نیز دارد. nConnect نیز ابزاری برای دسترسی از راه دور است، که اهمیت زیادی به حفظ امنیت و حریم خصوصی می دهد.

به گفته بروس لی (Bruce Li)، بنیانگذار و مدیر عامل NKN، عملکرد NKN طی ماه گذشته عمدتا به بازار صعودی ارزهای دیجیتال و همچنین تمرکز اخیر بر پروژه های مرتبط با زیرساخت وب 3.0 مانند فایل کوین (Filecoin) و استورج (Storj) گره خوره است.

لی همچنین در پایان صحبت های خود به نقش و اهمیت ماینرها بر روی NKN اشاره کرد و تمرکز برروی وب 3.0 را از دیگر نیروهای محرک این رمزارز یاد کرد.

سرمایه‌گذاران و شرکای NKN

سازندگان ارز دیجیتال NKN برای این که به موفقیت‌های بیشتری در کار خود برسند، نیازمند همکاری با برخی از سازمان‌ها، شرکا و سرمایه‌گذاران بودند. هر یک از آن‌ها امروزه سهم عظیمی در موفقیت این شرکت دارند و از نام‌های پیش رو که می‌تواند یاری‌رسان این تیم باشد، می‌توان به استارلینک اشاره داشت. طبق شایعات، این همکاری خیلی زود امکان‌پذیر خواهد بود و این می‌تواند موفقیت بزرگی برای NKN محسوب شود.

این شرکت اکنون به درجه‌ای رسیده که شعبات مختلفی در سر تا سر جهان دارد. با این حال، دفتر اصلی آن‌ها در کالیفرنیای آمریکا قرار دارد. از مهم‌ترین سرمایه‌گذاران این ارز نیز باید به موارد زیر اشاره کرد:

Block Group Founder Friendly Labs BlockVC Node Capital NGC Ventures

معرفی رمز ارز NKN با توجه به مطالب گفته شده، دانستیم که ارز دیجیتال NKN با رویکرد تازه‌ای به پروتکل‌های اتصال شبکه و به صورت همتا به همتا روی کار آمده است. امروزه ارزهای زیادی در بازار چنین مکانیزمی را اجرا کرده‌اند، اما درصد زیادی از آن‌ها موفقیت NKN را نداشته‌اند. این ارز برای پیشبرد اهداف خود از الگوریتمی تحت عنوان Proof to Relay استفاده می‌کند. این بدان معناست که این پلتفرم پاداش‌هایی را به کاربران خود در ازای بازپخش داده‌های شبکه می‌دهد و سرمایه‌گذاران از این طریق می‌توانند کسب درآمد کنند.

توکن NKN اکنون مورد توجه عده زیادی از مردم است و شما نیز می‌توانید از فرصت‌های موجود در آن بهره ببرید. این ویژگی‌ها شامل سرعت، امنیت، استخراج و غیره می‌شود NKN ارزی قابل استخراج است و تا به حال ماینرها سود زیادی را از این طریق به دست آورده‌اند. در واقع برای این که مردم بتوانند از این روش نیز کسب درآمد داشته باشند، این را هم می‌توان از دیگر اقدامات مفید تیم سازنده به شمار آورد.

نگاهی به آینده ارز دیجیتال NKN

با توجه به داده‌هایی که ارز دیجیتال NKN در اختیار ما قرار داده و نظر عده زیادی از کارشناسان پیرامون آن، می‌توان پیش‌بینی‌هایی نیز در مورد آینده NKN داشت. این طور که گفته می‌شود، قیمت این ارز تا سال ۲۰۲۴ میلادی می‌تواند به حدود ۰٫۴۶ دلار برسد که به نوبه خود پیشرفت خوبی است. البته این اعداد و ارقام همگی احتمالاتی هستند که برای این ارز در نظر گرفته شده است و بد نیست خودتان نیز تحلیلی در مورد ارزش آن در آینده داشته باشید. دف اصلی تیم سازنده از به وجود آوردن ارز دیجیتال NKN، ایجاد یک انگیزه اقتصادی برای فعالیت اینترنتی است. به بیان دیگر، سازندگان اعتقاد دارند که هنوز هم می‌توان ابعاد گسترده‌تری از اینترنت را به منظور کسب درآمد استفاده کرد که در آینده از آن‌ها رونمایی خواهد شد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.