متاورس پاویا (Pavia Metaverse) در شبکه کاردانو

متاورس پاویا (Pavia Metaverse) در شبکه کاردانو

بازی‌ها و فضای مربوط به متاورس بازار ارزهای دیجیتال به طور دائم در حال گسترش و توسعه هستند. متاورس در واقع یکنواخت نیست و در یک شرایط و موقعیت یکسان باقی نمی‌ماند بلکه با به‌روزشدن بسیاری از مسائل و امکانات این بستر نیز پیشرفت می‌کند.

یکی از پیشرفت‌های اخیر متاورس مربوط به پلتفرم کاردانو است که با روی کار آوردن پاویا (Pavia)قصد دارد با سایر بازی‌های قوی حاضر در متاورس مقابله کند. همگام با بلوغ و گسترش ارزهای دیجیتال، بازار بازی های Metaverse نیز در حال توسعه و پیشرفت است و تاکنون بخش های زیادی در این زمینه توسط بلاک چین های مختلف معرفی و ارائه شده اند. در این میان شبکه کاردانو (ADA) با عرضه Pavia اولین ورود خود را به این حوزه اعلام کرده است. Pavia Crypto یک بازی مبتنی بر NFT در متاورس است که آماده ی به چالش کشیدن غول‌های متاورس کریپتو مانند سندباکس (Sandbox) و دسنترلند (Decentraland) است. Pavia یک بازی غیرمتمرکز مبتنی بر توکن های غیر مثلی (NFT) متاورس است که بر روی بلاک چین کاردانو ساخته شده است.

این پروژه در سپتامبر ۲۰۲۱ معرفی و در اکتبر ۲۰۲۱ اولین فروش قطعات زمین را به صورت تخصیص تصادفی با رعایت توزیع عادلانه اعلام کرد. یک ماه بعد، به دلیل تقاضای بالای جامعه، دومین فروش زمین را در ۲۴ نوامبر ۲۰۲۱ راه اندازی کرد و تمام قطعات زمین فهرست شده را به فروش رساند. به نظر می رسد این پروژه مشابه پروژه دسنترالند ولی این بار در شبکه کاردانو باشد.

کاربران کاردانو و فعالان حرفه ای دنیای کریپتو حتما نام جرولامو کاردانو (ریاضی‌دان بزرگ قرن پانزدهم) را شنیده اند که وجه تسمیه بلاک چین کاردانو بر همین اساس است. او در سپتامبر ۱۵۰۱ در پاویا ایتالیا به دنیا آمد.

پاویا (Pavia) کاردانو چیست؟

متاورس پاویا (Pavia) دنیایی مجازی از املاک و مستغلاتی است که براساس بلاکچین کاردانو ساخته و طراحی شده‌اند. این متاورس دارای هزاران قطعه زمین است که به اعضای جامعه کاردانو تعلق دارند. می‌توان گفت هر قطعه زمین به عنوان یک NFT توسط مالکان دارای املاک دیجیتال خرید و فروش می‌شود.

متاورس پاویا در حال حاضر در مراحل اولیه روی کار آمدن خود است، با این وجود این متاورس نو ظهور مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به متاورس قرار گرفته و اکنون مالکان زمین‌های این فضای مجازی بیش از 17000 نفر خواهند بود.

پلتفرم متاورس پاویا مکان‌های مختلفی همانند زمین، دریا، شن، کوهستان و مناطق جنگلی را پوشش می‌دهد. مالکیت اصلی این پلتفرم بر عهده مالکان فضای دیجیتالی، زمین‌ها و NFTهای کاردانو خواهد بود. ناگفته نماند به جز مکان‌های ذکر شده، فضاهای دیگری نیز در این متاورس وجود دارند که در واقع مکان عمومی محسوب می‌شوند.

در این فضاهای عمومی تعیین شده کاربران می‌توانند با سایرین معاشرت کنند و از سرمایه‌گذاری خود لذت ببرند. زمان فعلی و تا هنگامی که پلتفرم متاورس پاویه به اندازه کافی رشد نکند، مالکان زمین نمی‌توانند سایر دارایی‌های حاضر در متاورس‌های دیگر سازگاری پیدا کنند. در آینده‌ای نزدیک همه چیز تغییر می‌کند.

بنیانگذاران پاویا

با وجود موفقیت‌های بسیار پروژه پاویا (Pavia)، بنیانگذاران آن هنوز هم ناشناس باقی هستند و در بیشتر موارد هویت واقعی آنها مشخص نمی‌شود زیرا تیم پشت پرده پروژه ارز دیجیتال پاویا تنها آواتارهای خود را نشان می‌دهند و هویت واقعی خود را هرگز به اشتراک نمی‌گذارند. با این حال، به تازگی پل مانوئل (Paul Manuel) مدیر اجرایی پروژه رمز ارز پاویا، ارتباط خود را با این متاورس و همچنین نقش خودش را در تاسیس این پروژه را فاش کرد. در ضمن پل با یک شرکت دیگر که در زمینه تولید سیستم‌های محاسباتی مرتبط به هوش مصنوعی تخصص دارد، همکاری می‌کند.

پل تجربه زیادی در حوزه فناوری اطلاعات دارد و مهارت او در ایجاد استارت آپ‌های مرتبط به به‌روزترین فناوری‌ها باعث شهرت و آوازه‌اش شده است. به جز پل هنوز هیچ شخص دیگری از میان تیم بنیانگذاران پاویا هویت خود را هنوز فاش نکرده‌اند. این طور که مشخص است مدیر عامل پروژه پاویا باید مورگان (Morgan) نام داشته باشد.

سرمایه گذاری در زمین های متاورس پاویا

این پروژه قطعات زمین را در طی دو مرحله با موفقیت به فروش رساند:

فروش زمین پاویا ۱: اولین فروش زمین یک ماه پس از ادغام شرکت پاویا انجام شد. در مجموع ۲۹۰۰۰ قطعه زمین به شکل توکن NFT در اولین موج فروش زمین فروخته شد. تبلیغات متاورس آنقدر قوی بود که تیم مجبور شد پس از درخواست‌های مکرر اعضای جامعه، دومین فروش زمین را انجام دهد. فروش زمین پاویا 2: دومین فروش زمین در 24 نوامبر 2021 انجام شد. در مجموع 31000 قطعه زمین NFT با قیمت منصفانه 45 ADA برای هر زمین به فروش رسید. کاربر می تواند حداکثر 30 برابر قطعه زمین به ارزش 1350 آدا (ADA) خریداری کند. جالب است بدانید که به دلیل عدم قطعیت نظارتی، خریداران ایالات متحده آمریکا و بریتانیا از این فروش زمین حذف شدند.

قطعات زمین پاویا شبیه به دسنترلند (MANA) به نظر می رسد، با این حال از نظر برخی ویژگی ها کاملاً متفاوت از آن است.

در پاویا، هر بسته زمین منحصر به فرد و دارای ابعادی مشخص است. ارتفاع قطعه زمین ثابت است، اما اگر کاربری دارای قطعات زمین مجاور باشد، ارتفاع زمینش افزایش می یابد. برای منحصر به فرد کردن قطعات زمین، هر زمین در پاویا یک ان اف تی کاردانو (CNFT) با شماره منحصر به فرد بر اساس مختصات درون شبکه پاویا است.

از ترکیب مجموعه هایی از قطعات زمین که در مجاورت یکدیگر قرار دارند املاک (Estate) تشکیل می شود. هر ملک در پاویا باید حداقل ۳×۳ باشد و باید مربع یا مستطیل شکل باشد. هرکسی که ۹ قطعه زمین یا بیشتر را در یک معامله واحد در طول فروش زمین خریداری کرده باشد، ۳۳٪ احتمال دارد که یک ملک با زمین های مجاور را به دست آورد.

نقشه راه متاورس پاویا (Pavia)

نقشه متاورس رمز ارزی پاویا (Pavia) زمین‌های متنوعی دارد که به صورت رنگی مشخص می‌شوند. راه‌های بسیاری برای کشف مناطق مختلف پلتفرم متاورس پاویا وجود دارد. در نظر داشته باشید:

قطعه زمین‌هایی که به عنوان NFT فروخته می‌شوند با رنگ سبز روشن قابل مشاهده هستند. در مقابل سواحل این متاورس با لکه‌های قهوه‌ای روشن نمایش داده می‌شوند. در ضمن دریا نیز با رنگ آبی مشخص است اما دریاهایی که عمق بیشتری دارند با رنگ آبی تیره نمایش داده می‌شوند. در ضمن می‌توان گفت رشته‌کوه‌ها نیز به رنگ سیاه یا خاکستری هستند. جنگل‌ها هم با رنگ سبز تیره مشخص می‌شوند. برخی از مناطق عمومی حاضر در پلتفرم متاورس پاویا برای بازی عمومی تمام کاربران این بستر در نظر گرفته شده است. در طول متاورس لایو کاربران می‌توانند مهمانی‌های ساحلی برگزار کنند و یا برای ماهیگیری به سواحل بروند. نقشه مختصات حاضر بر روی هر قطعه زمین به هنگام ناوبری نیز لازم می‌شود.

به خاطر داشته باشید پلتفرم متاورس پاویا از یک سیستم پیام‌رسانی خاص و متمایز استفاده می‌کند تا کاربران این شبکه بتوانند به طور مستقیم به صاحبان زمین پیام دهند. با کلیک کردن بر روی قطعه زمین مشخص شده در نقشه، یک گزینه ارتباطی ارائه می‌شود که با استفاده از آن می‌توان با مالک زمین تماس گرفت.

ارز پاویا (Pavia) چیست؟

ارز پاویا توکن بومی متاورس پاویا ($PAVIA) است و به محض اینکه در سال 2022 فعال شود، واحد پولی شبکه خواهد بود. در آینده، از آن برای خرید بسته های زمین، NFT و اقلام دیجیتالی داخلی استفاده می شود که با بلوغ پلتفرم در شبکه ساخته می شوند. علاوه بر این، این احتمال وجود دارد که پاویا متاورس به عنوان یک روش پرداخت در بازار ان اف تی کاردانو (CNFT.io) استفاده شود.

توکنومیک رمز ارز پاویا به صورت زیر است:

۳۰% به توسعه پروژه و اکوسیستم اختصاص دارد، ۲۵% متعلق به جامعه پروژه است که طی ایردراپ به آنها واگذار می شود، ۲۵% نقدینگی و سود و ۲۰% به تیم توسعه دهنده و مشاوران پاویا تعلق دارد.

رمز ارز PAVIA به صاحبان زمین که در فروش زمین شرکت کرده و قطعه زمین را خریداری کرده اند، فروخته و ایردراپ آن در دو مرحله در نوامبر و دسامبر 2021 انجام شد. مالک هر زمین 8333 توکن پاویا به ازای یک قطعه زمین دریافت کرد. صاحبان زمین که کوین های PAVIA را دریافت می کنند دسترسی زودهنگام برای خرید اقلام دیجیتالی بیشتر با قیمت کمتر را خواهند داشت.

برای پیش‌بینی عملکرد ارز پاویا خیلی زود است. این پروژه در مرحله توسعه است، کارهای زیادی در پشت صحنه برای تقویت اکوسیستم آن در حال انجام است. این اولین پروژه متاورس در بلاک چین کاردانو است که آن را منحصر به فرد و از سایر پروژه ها مانند سندباکس و دسنترالند که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده اند، متفاوت است.

چهار ویژگی اصلی متاورس پاویا

پروژه متاورس پاویه در مقایسه با پروژه سایر رقبا دنیای مجازی بسیار منحصر به فرد و متمایز است. پروژه‌های دیگر با استفاده از فناوری و نوآوری جدید و همچنین با کمک متودولوژی‌های پیچیده برای کاربران خود تجارب جدیدی را به وجود می‌آورند. پاویا نیز همین کار را انجام می‌دهد ولی این پروژه دارای ویژگی‌های کلیدی است باعث برتری آن نسبت به سایر پروژه‌های متاورس می‌شود.

دارایی‌های سازگار پاویا (Pavia) هر دارایی 3 بعدی درون بازی این متاورس جزء دارایی‌های سازگار پاویا (Pavia) محسوب می‌شود. بازیکنان می‌توانند از انواع برنامه‌های کاربردی برای استقرار بهتر در زمین‌های خود استفاده کنند. البته برای اینکه از سازگاری مسائل مختلف با پاویا مطمئن شوند باید دستور العمل‌های خاصی را در نظر بگیرند.

به طور کلی می‌توان در برخی از بازارهای پشتیبانی شده توسط کاردانو، برخی از توکن‌های پاویا را خریداری کرد یا آنها را فروخت. با وجود تمام این توضیحات در حال حاضر هیچ مکانیسمی وجود ندارد که به بازیکنان اجازه دهد از زمین خود استفاده کنند. طی ماه‌های آینده پاویا ابزارهای سازنده‌ای را منتشر می‌کند تا امکان ساخت و استقرار بر روی دارایی‌های مجازی ایجاد شود. چت داخلی متاورس پلتفرم متاورس پاویا از یک سیستم چت داخلی استفاده می‌کند که به مالکان زمین اجازه می‌دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. با کمک این ویژگی از متاورس پاویا، کاربران می‌توانند افراد همفکر خود را پیدا کنند و با آنها بیشتر آشنا شوند. سیستم ارتباطات داخلی باعث شده جامعه پاویا از دیگر جوامع حاضر در دنیای مجازی و فضای ارزهای دیجیتال متمایز باشد.

توکن پاویا توکن پاویا یکی از توکن‌های ابزاری حاضر در متاورس پاویا است که برای خرید آیتم‌های درون بازی و ارائه امتیازات ویژه کاربرد دارد. در حال حاضر بیشتر تراکنش‌های داخل متاورس از توکن‌های ADA استفاده می‌کنند. با این حال به زودی توکن پاویا نیز اقتصاد اولیه اکوسیستم پاویا را در دست می‌گیرد.

در حال حاضر توکن‌های پاویا در صرافی‌های غیر متمرکز به صورت عمده در دسترس هستند. در دسامبر سال 2021 پاویا 2 میلیارد توکن خود را ضرب کرد و 500 میلیون سکه پاویا را برای صاحبان زمین‌ها فرستاد. این پروژه قصد دارد طی 3 ماه آخر سال 2022 نقدینگی رمز ارزهای پاویا اضافی را برای استفاده حداکثری از توکن‌ها به کار گیرد.

نقشه راه پاویا شرکت پاویا قصد دارد به یکی از برترین پروژه‌های متاورس تبدیل شود و براساس نقشه راهی که تاکنون ارائه شده، این پروژه تا اواخر سال 2022 به مراحل ابتدایی خود دست می‌یابد.

سه ماه اول سال: در 3 ماه اول سال نقدینگی دارایی‌ها، NFTهای تولیدشده توسط کاربران و فروش زمین در اولویت قرار داشتند. تا به امروز شرکت پاویا به اهداف خود دست یافته و به نظر می‌رسد در نقشه راه خود حرکت می‌کند.

سه ماه دوم و سوم سال: در 3 ماه دوم و سوم سال استفاده از ارز دیجیتال پاویا، ارائه ابزارهای سازنده، ایجاد بازارهای داخلی به کمک مخاطبان هوشمند، آزمایش پورتال‌های بین بعدی پاویا و توسعه ابزارهای مورد نیاز در اولویت هستند تا به استقرار بر روی زمین‌ها کمک کنند.

سه ماه چهارم سال: سه ماه آخر سال 2022 بر تکمیل تحولات اولیه متاورس و همگام شدن با برنامه اصلی خود او تمرکز دارد. تمرکز بر بلوغ اکوسیستم، اصلاح تعاملات درون بازی و نقشه راه موضوعاتی هستند که برای مرحله نهایی توسعه متاورس به طرز گسترده‌ای به آنها اشاره می‌شود.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.