سولوژنیک (Sologenic) چیست؟

سولوژنیک (Sologenic) چیست؟

سولوژنیک (Sologenic) یک پروتکل مبتنی بر شبکه ریپل (Ripple) است که طیف وسیعی از اوراق بهادار و درایی‌های بازارهای مالی سنتی را توکنیزه می‌کند. هدف این پروژه پر کردن شکاف میان بازارهای مالی سنتی

و ارزهای دیجیتال از طریق توکنیزه کردن دارایی‌هاست که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌د‌هد تا از ارزهای دیجیتال به هر شکل قابل تصوری استفاده کنند. سولوژنیک یک اکوسیستم‌ کامل شامل یک صرافی غیرمتمرکز، یک کیف پول ارز دیجیتال بومی و کارگزاری برای توکنیزه کردن دارایی‌هاست.

هدف سولوژنیک Sologenic این است که بیش از ۴۰٬۰۰۰ دارایی رایج مانند سهام، کامودتی و صندوق‌های ETF را از بیش از ۳۰ بازار بورس جهانی بر اساس تقاضا صورت توکنیزه و عرضه کند. تیم توسعه‌دهنده این پلتفرم بر این باور است که برای پاسخگویی به تقاضاهای صنعت مالی باید بر استفاده از یک بلاک چین پیشرفته و مدرن تکیه کند، بنابراین آن‌ها از بلاک چین ریپل استفاده می‌کنند. هر دارایی مشتقه در سولوژنیک به شکل یک استیبل کوین ایجاد می‌شود که با نسبت ۱:۱ با دارایی‌های واقعی پشتیبانی می‌شوند. از استیبل کوین‌ها برای نشان دادن مالکیت استفاده می شود و زمانی که دارایی توکنیزه شده ایجاد می شود با نماد ‘s’ در کنار اسم دارایی مشخص می شود. در حوزه بلاک چین، توکنیزه کردن (Tokenization) فرآیند تبدیل دارایی‌های دنیای واقعی یا آنلاین به شکل توکن‌های ارز دیجیتال است. اگرچه توکن‌های غیرمثلی یا NFT آخرین ترند‌های این حوزه هستند اما در شکل رایج از توکینزه کردن برای پیاده‌سازی بازارهای مشتقات غیرمتمرکز استفاده می‌شود. اما مشتقات دقیقا چه شکل از دارایی‌ها هستند؟ به زبان ساده، مشتقات (Derivative) دارایی‌های هستند که ارزش خود را از دارایی‌های دیگر می‌گیرند.

دارایی‌های مشتقه مناسب سرمایه‌گذارانی هستند که مایل به خرید قراردادهایی هستند که در شرایطی که خرید دارایی واقعی غیرممکن است، نمایانگر ارزش آن‌ها هستند. برای مثال آن‌ها به جای خرید شمش‌های واقعی طلا، اوراقی را خریداری می‌کنند که ارزشی معادل با شمش طلا دارند. برای سرمایه‌گذارانی که صرفا می‌خواند سفته‌بازی کنند، شمش‌های واقعی طلا نیاز به حمل و نقل و نگه‌داری در جایی امن دارند، بنابراین خرید دارایی واقعی کاری بیهوده و بی‌معنی است. بازار مشتقات موارد استفاده زیادی دارد، سرمایه‌گذاران زیادی از این بازارها به عنوان استراتژی پوشش ریسک یا هج کردن (Hedging) استفاده می‌کنند، معامله‌گران این کار را با پیش‌بینی حرکت آتی قیمت یک دارایی یا استفاده از لوریج انجام می‌دهند. بیشتر سرمایه‌گذاران تمایل دارند تا از معاملات CFD به عنوان اولین شکل از مشتقات استفاده کنند. در بازار ارزهای دیجیتال، معمولا مشتقات در قالب دارایی‌های مصنوعی غیرمتمرکز هستند.

یک نمونه محبوب از چنین پروژه‌هایی، سینتتیکس (Synthetix) یک پروتکل نقدینگی مشتقات مبتنی برا بلاک چین اتریوم است. این پلتفرم به کاربرانی که توکن‌های SNX خود را استیک کنند، مشتقاتی ارائه می‌کند که توسط اوراکل‌ها ایجاد شده‌اند. کاربران نیز در ازای استیکینگ، از کارمزد تراکنش‌های انجام شده پاداش دریافت می‌کنند. تا پیش از معرفی سولوژنیک (Sologenic)، سینتتیکس بازیگر اصلی مشتقات غیرمتمرکز در حوزه ارزهای دیجیتال بود و هیچ پروتکلی در هیچ شبکه‌‌ دیگری راه‌حل بهتری ارائه نکرده بود. ارز سولوژنیک راه حلی مبتنی بر شبکه بلاک چین ریپل (XRP) است که برای سرمایه‌گذاران خرده‌فروش ایجاد شده است. این رمز ارز، اوراق بهادار و دارایی‌ها را از طیف گسترده‌ای از بازارتبدیل به توکن می‌کند.

اما هدف سولوژنیک Sologenic چیست؟ هدف این پروژه پر کردن شکاف بین دنیای مالی سنتی و ارزهای دیجیتال است. سولوژنیک Sologenic به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد از دارایی‌های رمزنگاری به هر شکلی که می‌توان تصور کرد، استفاده کنند.

سولوژنیک یک اکوسیستم کامل است که یک صرافی غیرمتمرکز، کیف پول بلاک چین بومی و یک کارگزاری توکن‌سازی را ارائه می‌دهد.

اما قبل از بررسی جزئیات این رمز ارز لازم است بیشتر در مورد اهداف آن بدانیم.

به طور کلی، هدف سولوژنیک Sologenic این است که بیش از 40،000 دارایی سنتی مانند سهام، کالاها و ETFها را از بیش از 30 بازار بورس جهانی به صورت توکنیزه بر اساس تقاضا تجار بگیرد و فعال کند.

تیم ارز سولوژنیک Sologenic بر این باور است که برای ارائه چنین سرویسی و برای پاسخگویی به تقاضاهای صنعت مالی، باید بر استفاده از یک بلاک چین پیشرفته و مدرن تکیه کند، بنابراین تصمیم به استفاده از ریپل گرفت.

برخی از اهداف تجاری کلیدی ارز سولوژنیک به شرح زیر است:

توکن‌سازی بر اساس تقاضا تجارت دارایی‌های غیر بلاک‌چین مشارکت دادن کل اعصا جامعه پاداش دادن

تاریخچه ارز سولوژنیک Sologenic

سولوژنیک Sologenic یک اکوسیستم پیچیده را معرفی می‌کند که به کاربران امکان سرمایه‌گذاری، تجارت و توکن‌سازی را براساس تقاضای دارایی‌ها می‌دهد. دارایی‌های ذکر شده عبارتند از، سهام، ETF (صندوق قابل معامله) و فیات.

SOLO توکن بومی اکوسیستم سولوژنیک Sologenic است. سولو یک توکن ابزاری است که برای بازارسازی طراحی شده و نقدینگی را فراهم می‌کند.

سکه‌های SOLO در شبکه لجر ریپل (XRP Ledger) صادر می‌شوند و امکان جابجایی نقدینگی را به‌سرعت فراهم می‌کنند.

توکن ارز سولوژنیک Sologenic یک پل پویا بین دارایی‌های کریپتو و دارایی‌های غیر مبتنی بر بلاک چین ایجاد می‌کند.

ارز دیجیتال SOLO چیست؟

ارز دیجیتال بومی صرافی غیرمتمرکز سولوژنیک، سولو (SOLO) نام دارد که از آن برای تأمین نقدینگی و بازارسازی استفاده می‌شود. این توکن‌ها در دفترکل بلاک چین ریپل منتشر می‌شوند و امکان نقل و انتقال نقدینگی تقریبا فوری را فراهم می‌کنند. کل اکوسیستم سولوژنیک Sologenic حول محور استفاده از رمز ارز سولو (SOLO) می‌چرخد. به طور کلی، از این توکن در درجه اول برای خرید و فروش سهام، ETF ‌ها و کامودیتی‌ها با استفاده از خدمات پروتکل استفاده می‌شود.

سولوژنیک (Sologenic) یک پروتکل مشتقات است که پتانسیل زیادی برای رشد دارد. سولوژنیک Sologenic با استفاده از مقیاس‌پذیری بلاک چین ریپل، مکانیسم اجماع آن، ارتباطات تجاری و سایر ویژگی‌های ارزشمند این شبکه موفق به ایجاد یک اکوسیستم کامل با قابلیت‌های زیاد برای ارائه به سرمایه‌گذاران در طیف‌های مختلف شده است. اما مانند هر پروژه دیگری، مشکل فعلی سولوژنیک عدم پذیرش آن توسط کاربران است.

هر پروژه ارز دیجیتالی که بر ارائه ابزارهای مفید در حوزه دیفای متمرکز شده است، باید دارای جمعیت کاربران پایه‌ای باشد تا پلتفرم آن ارزش بررسی داشته باشد، به خصوص زمانی که نقدینگی و ارزش بازار نقش مهمی بازی می‌کنند. بنابراین برای اینکه سولوژنیک بتواند با پلتفرم‌های مشتقات دیگر مانند سینتتیکس رقابت کند، باید ویژگی‌هایی به اندازه کافی عالی برای جذب سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال نسبت به رقبای خود در شبکه‌های دیگر ارائه دهد.

سولوژنیک Sologenic چیست و چگونه کار می‌کند؟

سولوژنیک Sologenic یک اکوسیستم پیچیده مبتنی بر شبکه ریپل است که برای تسهیل توکن‌سازی از دارایی‌های غیر بلاک‌چین با هزینه کم و ایمن طراحی شده است.

هدف اکوسیستم ارز سولوژنیک Sologenic پل زدن در شکاف بین ارزهای دیجیتال و سایر طبقات دارایی مانند ETF و سهام است.

همچنین، این اکوسیستم بر حذف تمام محدودیت‌های پیش روی سرمایه‌گذاران خرد در دنیای ارزهای دیجیتال تمرکز دارد. این کار با هدف امکان داد و ستد دارایی‌های کریپتو و غیرکریپتو با استفاده از یک ارز دیجیتال واحد، که SOLO است، انجام می‌شود.

سکه SOLO رمز ارزی است که توسط اکوسیستم سولوژنیک Sologenic برای تامین نقدینگی در بازار استفاده می‌شود. ارز سولوژنیک بر اساس دفتر کل ریپل ساخته شده است و تقریبا بلافاصله معامله می‌شود.

ارز دیجیتال SOLO به طور پویا شکاف بین امور مالی سنتی و بازار ارزهای دیجیتال را پر می‌کند.

مزایای توکن سولوژنیک Sologenic چیست؟

در این قسمت قرار است چند دلیل قانع‌کننده برای خرید ارز سولوژنیک به شما بدهم. برخی از این دلایل عبارتند از:

ارز سولوژنیک Sologenic توکنی برای دارایی‌های سنتی است. سولوژنیک به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا سهام توکن‌شده، ETF و سایر دارایی‌ها را معامله کنند. در واقع، در حال حاضر بیش از 40،000 اوراق بهادار مختلف برای معامله در دسترس است.

سولوژنیک Sologenic قرار است یک کارت اعتباری کریپتو راه‌اندازی کند. کارت‌های اعتباری برای چندین دهه رشد فوق‌العاده‌ای را برای صاحبان خود به ارمغان آورده‌اند. سولوژنیک امیدوار است بتواند همین مفهوم را به دنیای ارزهای دیجیتال بیاورد.

سولوژنیک Sologenic یک ایردراپ بزرگ را برنامه‌ریزی کرده است. اکوسیستم سولوژنیک Sologenic با استفاده از مقیاس‌پذیری ریپل، مکانیسم اجماع، ارتباطات تجاری و سایر ویژگی‌های ارزشمند خود، موفق به ایجاد یک اکوسیستم کامل با قابلیت‌های زیادی برای ارائه به سرمایه‌گذاران خرد، شده است.

اما در حال حاضر مانند هر پروژه دیگری، مشکل فعلی سولوژنیک Sologenic عدم پذیرش است. هر ارز دیجیتالی که بر ارائه ابزارهای مفید متمرکز است، باید دارای جمعیت پایه باشد تا پلتفرم آن مورد توجه قرار گیرد.

بنابراین برای اینکه سولوژنیک Sologenic بتواند با پلتفرم‌های مشتقات غالب مانند رمز ارز سینتتیکس مبارزه کند، باید ویژگی‌های بسیار رقابتی و به اندازه کافی عالی، برای جذب سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال از شبکه‌های همسایه ارائه دهد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.