ارز دیجیتال دیکرد (Decred) چیست؟

ارز دیجیتال دیکرد (Decred) چیست؟

رمز ارز دیکرد Decred ( DCR ) از جمله ارزهای رمزنگاری شده مبتنی بر بلاکچین است . این رمز ارز در فوریه 2016 راه اندازی شده است . ارز دیجیتال دیکرد Decred و پروتکل آن تمرکز زیادی بر ورودی جامعه ، حاکمیت باز و بودجه پایدار برای توسعه دارد .

بر اساس وایت پیپر این رمز ارز ، دیکرد Decred به گونه ای طراحی شده است که کلیه معاملات و تغییرات ایجاد شده در پروتکل را تایید می کند . به همین دلیل ، هیچ راهی برای دارندگان دیکرد برای دستکاری در عملکرد پروتکل وجود ندارد . دیکرد Decred به شدت تحت تاثیر بیت کوین قرار گرفت و از بسیاری از اصول آن استفاده کرد .به عبارت دیگر می توان بیان نمود که ارز دیجیتال دیکرد یک ارز رمزنگاری شده مبتنی بر جامعه است که برای ارائه یک جایگزین واقعا غیرمتمرکز و عادلانه طراحی شده است .در سیستم های مالی کنونی ، قدرت در دست بانک یا دولت می باشد . با رمز ارز دیکرد Decred ، اعضای جامعه سیستم را اداره می کنند ، قوانین را وضع می کنند و جهت پروژه را تعیین می کند .

این رمز ارز با استفاده از سیستم ترکیبی اثبات کار ( PoW ) و اثبات سهام ( PoS ) اطمینان حاصل می کند که گروه کوچکی نمی توانند بدون ورود به جامعه بر جریان معاملات تسلط داشته باشند یا تغییراتی در دیکرد ایجاد کنند . دیکرد (Decred) یک ارز دیجیتال متن باز و مبتنی بر فناوری بلاک چین است که نام آن مخفف عبارت “Decentralized Credit” به معنی اعتبار غیرمتمرکز است. دیکرد شباهت زیادی به بیت کوین دارد و از الگوریتم ترکیبی اثبات کار (PoW) و اثبات سهام (PoS) جهت توافق عمومی در شبکه بهره می برد. دیکرد Decred در فوریه 2016 راه اندازی شد و از یک مدل حکومتی مبتنی بر جامعه استفاده می کند. سیستم رأی گیری داخلی استفاده شده در دیکرد یکی از ویژگی های کلیدی است که آن را از سکه هایی مانند بیت کوین متمایز می سازد. یکی دیگر از ویژگی های فنی دیکرد این است که امضای معاملات را از بقیه اطلاعات آن جدا می نماید. علاوه بر این، می توان معاملات را به لحاظ زمانی در این پلتفرم تنظیم کرد. برای مثال اگر یک معامله به مدت طولانی روی شبکه نگهداری شود، می تواند منقضی شده و از انجام آن جلوگیری شود. نماد اختصاری ارز دیجیتال دیکرد DCR بوده و بر اساس حجم معاملات با حدوداً 481 میلیون دلار در جایگاه 41 اُم در میان ارزهای دیجیتالی قرار دارد.

تاریخچه و بنیان گذاران ارز دیجیتال دیکرد ( Decred )

همانطور که در مبحث قبلی این مقاله بیان نمودیم ، ارز دیجیتال دیکرد Decred در ابتدای سال 2016 راه اندازی شده است . نیروی محرکه اصلی ایجاد دیکرد Decred شرکتی با نام 0 است .

Jake Yokom-Piatt بنیان گذار و مدیر عامل شرکت 0 است . در حال حاضر ، وی به عنوان سرپرست پروژه دیکرد فعالیت می کند . همچنین این فرد بیش از ده سال در زمینه فناوری رمز ارزها و بلاکچین تجربه دارد .

Marco Peerboom مدیر فنی شرکت 0 است . وی ناظر مستقیم چندین تیم در پروژه دیکرد Decred از جمله توسعه ، امنیت و زیرساخت هاست . پیربوم بیش از 5 سال در شرکت 0 بوده و مشارکت وی در پروژه دیکرد برای راه اندازی موفقیت آمیز ارز رمز پایه ضروری است .

مبادله اتمی (Atomic swap) در دیکرد چیست؟

مبادله اتمی (Atomic swap) یک ویژگی پیشنهادی در ارزهای رمزنگاری شده است که اجازه مبادله یک ارز با ارزی دیگر را بدون نیاز به یک شخص ثالث قابل اعتماد امکان پذیر می نماید. در ارزهای رمزنگاری شده سنتی، یک شخص ثالث مورد اعتماد مانند صرافی برای انجام مبادلات لازم است.

یک سیستم مبادله اتمی از یک قرارداد قفل شده از لحاظ زمانی با استفاده از هش بهره می برد به طوری که اگر ارز مورد نظر در مدت معینی مبادله نشود، معامله به کلی لغو خواهد شد. این حفظ اتمیسته بدین معناست که یا مبادله صورت می گیرد یا هیچ پولی مبادله نخواهد شد. توسعه دهندگان دیکرد در سپتامبر 2017 یک مبادله اتمی بین دیکرد (Decred (DCR و (Litecoin (LTC انجام دادند. همچنین علاوه بر مبادلات اتمی، کاربرد شبکه لایتنینگ نیز به وضوح در پلتفرم دیکرد و افزایش سرعت پردازش معاملات آن مشاهده می شود.

ویژگی های برنامه ریزی شده دیکرد (Decred)

بخشی از پاداش ایجاد بلوک های جدید جهت توسعه دیکرد صرف می گردد. این امر برای اطمینان از این موضوع است که پلتفرم دیکرد بطور مداوم در حال تکامل و پیشرفت جهت رفع نیازها و خواسته های جامعه در حال حاضر و در سال های آینده است. فقط برخی از ویژگی های برنامه ریزی شده دیکرد در سال 2017 در زیر بیان شده که برخی از آنها تا کنون محقق شده است :

رأی دادن جهت هارد فورک DAO (سازمان نامتمرکز خودگردان) هدایت شده توسط سهامداران کنترل غیرمتمرکز صندوق های توسعه پشتیبانی از شبکه لایتنینگ UI مستمر و توسعه طراحی افزایش حریم خصوصی ادغام پرداخت

عملکرد ارز دیجیتال دیکرد ( Decred ) چگونه است ؟

در سیستم این ارز دیجیتال ذینفعان ، قوانین اجماع بلاکچین را تنظیم و اجرا می کنند ، مسیری را برای توسعه آینده تعیین می کنند و تصمیم می گیرند چگونه خزانه ی پروژه برای تامین بودجه استفاده شود . بلاکچین دیکرد مشابه بیت کوین است ، اما دارای جنبه های اصلی حاکمیت است که در پروتکل گنجانده شده است .ماینرهای PoW همان نقشی که در بیت کوین اجرا می کنند ، مشابه همان نقش در دیکرد دارند اما با این تفاوت که در دیکرد فقط 60% پاداش بلوک دریافت می کنند .

اثبات سهام رای گیری در حکمرانی دیکرد مهم است . دارندگان دیکرد DCR می توانند برای رای گیری سهام بگذارند . در واقع به طور تصادفی برای رای گیری زنجیره ای فراخوانده می شوند . 30% پاداش بلوک به کسانی که در آن بلوک رای داده اند ، تعلق میگیرد .10% باقی مانده پاداش بلوک به توسعه دهندگان داده می شود .

روند استخراج ارز دیجیتال دیکرد ( Decred )

برای استخراج ارز دیجیتال دیکرد Decred انتخاب یک سخت افزار مناسب می تواند به شما کمک نماید . برای استخراج این رمز ارز شما می توانید از دستگاه های ASIC استفاده کنید . استخراج ارز دیجیتال دیکرد با استفاده از ASIC از جمله بهترین و سود آورترین راه ها می باشد . اما در ادامه ببینیم که به غیر از دستگاه ASIC به چه چیز دیگری شما نیاز خواهید داشت .

یکی از اصلی ترین مواردی که به آن نیاز خواهید داشت ، کیف پول است . کیف پول های متفاوتی وجود دارند که هرکدام ویژگی های مختلفی را ارائه می دهند . علاوه بر کیف پول برای دریافت کوین ها شما نیازمند یک جریان برق قوی نیز هستید . همچنین اتصال سریع به اینترنت نیز بسیار مهم است که باید حداقل 1 مگابایت در ثانیه باشد .

آینده ارز دیجیتال دیکرد ( Decred )

برای بررسی آینده ارز دیجیتال دیکرد در ابتدا نگاهی به گذشته این رمز ارز خواهیم انداخت . در واقع بررسی می نماییم که قیمت این ارز دیجیتال در گذشته چه تغییراتی داشته و آیا این روند در آینده ادامه دارد یا خیر . پس از آن بررسی خواهیم کرد که چه عواملی بر قیمت این رمز ارز در آینده تاثیر می گذارد . پس اگر شما هم می خواهید ارز دیجیتال دیکرد را خریداری نمایید و یا سرمایه گذاری کنید ، خواندن این بخش از مقاله می تواند به شما در این زمینه کمک نماید .

ارز دیجیتال دیکرد Decred علی رغم ویژگی های منحصر به فرد خود ، طبق قوانینی مانند اکثر ارزهای رمز پایه دیگر اداره می شود . در بیشتر دوره ها ، رشد خوبی را تجربه کرده است و در اوایل 2017 با افزایش همراه بوده است .

مانند بسیاری از ارزها قیمت دیکرد DCR تا اواخر سال 2018 سر به فلک کشید . به عبارتی می توان گفت عواملی که بر روی قیمت این رمز ارز تاثیر می گذارند همانند سایر ارزهای دیگر است .

توجه رسانه ها می تواند یکی از این عوامل باشد . اخبار مربوط به ارزهای دیجیتال ، به طور کلی می تواند به طور غیر مستقیم به افزایش قیمت کمک کند .در واقع اخبار مربوط به ارز دیجیتال دیکرد می تواند به طور خاص باعث جلب توجه و در نتیجه سرمایه گذاری در این ارز شود .

ویژگی هایی جدیدی که ممکن است به پلتفرم دیکرد اضافه شود ، می تواند به افزایش قیمت این رمز ارز کمک نماید . به طور کلی ویژگی های جدید سرمایه گذاران را ترغیب می کند تا در آن ارز سرمایه گذاری نمایند .

به عبارتی می توان گفت افزودن ویژگی های جدید به پلتفرم دیکرد و همچنین پوشش رسانه ای این رمز ارز در آینده می تواند موجب افزایش قیمت ارز دیجیتال دیکرد Decred شود .

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.