Loopringمعرفی رمزارز لوپرینگ (LRC)

 Loopringمعرفی رمزارز لوپرینگ (LRC)

لوپرینگ Loopring یک اقتصاد دیجیتالی ارائه داده است که با قدرت‌بخشی به کاربرانش توانایی کنترل کامل بر دارایی‌ها را به آنها می‌دهد. با لوپرینگ Loopring، مردم دیگر مجبور نیستند کارایی و مقرون به صرفه بودن را برای استفاده از امنیت شبکه اتریوم قربانی کنند.

در فوریه ۲۰۲۱، میانگین کارمزد تراکنش ETH به بالاترین حد خود یعنی ۴۰ دلار رسید. این دقیقاً همان مشکلی است که لوپرینگ (Loopring) درصدد برطرف کردن آن است. در معرفی رمزارز لوپرینگ باید گفت که شبکه لوپرینگ Loopring توسط توکن اصلی خود به نام LRC تغذیه می‌شود.

LRC در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد و اساساً صرافی غیرمتمرکز لوپرینگ Loopring را که در فوریه ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد، تامین می‌کند. هنگام استفاده از DEX، هر بار که معامله‌ای را پردازش می‌کنید باید کارمزدها را به LRC پرداخت کنید. دقیقاً ۸۰ درصد از پول به تأمین‌کنندگان نقدینگی می‌رسد و مابقی بین بیمه‌گران و سازمان غیرمتمرکز مستقل(Loopring لوپرینگ (DAO تقسیم می‌شود.

یک اپراتور باید حداقل ۲۵۰۰۰۰ LRC را قفل کند تا بتواند یک تبادل غیرمتمرکز را در لوپرینگی که از داده‌های روی زنجیره پروتکل استفاده می‌کند، اجرا کند. برای استفاده از یک DEX بدون این ویژگی، به ۱ میلیون LRC نیاز است. ارز دیجیتال لوپرینگ Loopring یک توکن اتریوم است که خود را به عنوان یک پروتکل مبادله منبع باز، ممیزی شده و غیرقانونی توصیف می‌کند. هدف این پروتکل این است تا به همه افراد اجازه دهد تا با استفاده از شواهد دانش صفر، (ZKPs) یک ابزار محبوب برای افزایش حریم خصوصی در ارزهای دیجیتال و صرافی‌های غیرمتمرکز ایجاد کند. ZKP ها تضمین می‌کنند که دارایی‌ها همیشه در کنترل کاربران هستند. در سال گذشته، میانگین میزان معاملات روزانه بازار ارزهای دیجیتال در محدوده ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار نوسان داشت. بیشتر این معاملات در صرافی‌های متمرکز ارزهای دیجیتال انجام می‌شود، چنین پلتفرم‌هایی دارای معایبی هستند، بنابراین نوع جدیدی از مبادله غیرمتمرکز برای کاهش این معایب ظاهر شده است.

هدف لوپرینگ Loopring این است که تطبیق سفارش متمرکز را با تسویه سفارش غیرمتمرکز زنجیره بلوکی در یک محصول ترکیب کند و بهترین جنبه‌های صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز را به خود اختصاص دهد. LRC توکن ارز دیجیتال Loopring لوپرینگ مبتنی بر اتریوم است، یک پروتکل باز که برای ایجاد صرافی‌های غیرمتمرکز رمزنگاری طراحی شده است.

از آن‌جایی که اکثر معاملات کریپتو در پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال متمرکز انجام می‌شود، که پلتفرم‌های آنلاینی هستند و توسط شرکت‌های خصوصی اداره می‌شوند و وجوه کاربران را نگه داشته و با سفارش‌های معاملاتی مطابقت دارند. با این حال، همان‌طور که دروایت پیپر ارز دیجیتال لوپرینگ به آن اشاره شده است، این پلتفرم‌ها با خطرات زیادی همراه هستند. سه عیب اصلی مبادلات در پلتفرم‌های متمرکز عدم امنیت، عدم شفافیت و کمبود نقدینگی معاملات است و برای این منظور، شکل جدیدی از پلتفرم‌های به نام صرافی‌های غیرمتمرکز برای ارائه ویژگی‌های جدید ایجاد شده است. ویژگی اصلی صرافی‌های غیرمتمرکز این است که کاربران می‌توانند کنترل کلیدهای خصوصی خود را حفظ ‌کنند.

از این رو، هدف لوپرینگ Loopring ایجاد یک پلتفرم ترکیبی است که ویژگی‌های برجسته صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز را ترکیب می‌کند. هدف این پروتکل حفظ مزایای صرافی‌های غیرمتمرکز و در عین حال کاهش یا حذف ناکارآمدی آنها از طریق را‌ه‌حل‌های ترکیبی است. لوپرینگ Loopring در نظر دارد با مدیریت سفارشات به صورت متمرکز اما تسویه معامله در بلاک چین، کارایی اجرای سفارش و نقدینگی DEX را بهبود ببخشد. یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته‌ای که لوپرینگ Loopring به دنبال ارائه آن است، هزینه کم‌تراکنش است. هدف لوپرینگ Loopring اجرای اکثر عملیات مانند تجارت و تسویه انتقال، خارج از بلاک چین اتریوم است که این ویژگی به طور قابل‌توجهی Gasfee و هزینه کلی تراکنش را کاهش می‌دهد.

لوپرینگ Loopring چگونه کار می‌کند؟

پس از دانستن اینکه لوپرینگ چیست به سراغ نحوه عملکرد آن می‌رویم. این شبکه از الگوریتم zkRollup و حلقه سفارش بهره‌ می‌برید. در ادامه به‌طور مفصل درباره نحوه کار لوپرینگ و این دو ویژگی صحبت می‌کنیم. zkRollups Loopring) LRC) عملکرد بهتری نسبت به صرافی‌های غیرمتمرکز سنتی دارد؛ چرا که در آن تراکنش‌ها خارج از زنجیره جمع‌آوری و اجرا می‌شوند و از ازدحام شبکه اتریوم جلوگیری می‌شود. این کار با استفاده از ویژگی مقیاس‌پذیری لایه ۲ به نام zkRollups انجام می‌شود که تعداد زیادی از تراکنش‌ها را قبل از ارسال به بلاک چین به‌عنوان یک تراکنش منفرد به هم متصل می‌کند.

با این روش، تعداد تراکنش‌هایی که Loopring لوپرینگ برای تسویه به شبکه اتریوم ارسال می‌کند، به شدت کاهش می‌یابد و باعث می‌شود معاملات در لوپرینگ Loopring بسیار سریع‌تر و ارزان‌تر شوند. این رویکرد فوق‌العاده کارآمد است و فشار بسیار کمتری را بر شبکه اتریوم وارد می‌کند.

“zk” در zkRollup مخفف “zero knowledge” است و به الگوریتم اثباتی اشاره دارد که Loopring لوپرینگ باید برای تأیید صحت تراکنش‌های خارج از زنجیره ارائه می‌کند.

حلقه سفارش در صرافی‌ها معمولا سفارش خرید یک توکن خاص مطابقت داده با جفت معاملاتی سفارش دیگری که برای فروش آن توکن ثبت شده است تطبیق داده می‌شود. با این حال، لوپرینگ Loopring چندین سفارش را در یک سیستم معاملاتی دایره‌ای که به آن حلقه سفارش گفته می‌شود، ترکیب و مطابقت می‌دهد. هر حلقه شامل حداکثر ۱۶ سفارش است. زمانی که یک حلقه ایجاد می‌شود، هر سفارش بدون نیاز به سفارش مخالف برای جفت معاملاتی می‌تواند توکن‌های مورد نظر را مبادله کند.

این فرآیند میزان نقدینگی و پتانسیل بهبود قیمت را به خوبی می‌تواند بالا ببرد. همچنین می‌توان با کیف پول لوپرینگ از این دارایی نگهداری کرد.

پروتکل لوپرینگ LOOPRING چیست؟

Loopring برنامه‌ای است که برای کار روی بلاک چین اتریوم (لایه ۱ یا پایه، بلاک چین) طراحی شده است. لوپرینگ Loopring لوپرینگ به دنبال آن است تا با پردازش عناصر تراکنش‌های اتریوم در شبکه خود، تجربه استفاده از اتریوم را سریع‌تر کند. توسعه‌دهندگان Loopringلوپرینگ ادعا می‌کنند که این ارز دیجیتال به پروتکل کمک می‌کند تا با حداکثر ۲۰۲۵ تراکنش در ثانیه، تقریباً ۱۰۰۰ برابر بیشتر از اتریوم به توان عملیاتی برسد. برخلاف کارمزدهای بسیار بالای اتریوم، تراکنش‌های Loopring لوپرینگ کمتر از یک سنت هزینه دارند.

توکن‌های LRC طی یک عرضه اولیه سکه (ICO) در آگوست 2017 در دسترس عموم قرار گرفتند، در حالی که پروتکل لوپرینگ Loopring برای اولین بار در دسامبر 2019 در شبکه اصلی اتریوم مستقر شد.

بنیانگذاران لوپرینگ Loopring چه کسانی هستند؟

سال ۲۰۱۷ مهندس نرم افزاری با نام دانیل وانگ (Daniel Wang) پروژه لوپرینگ را راه اندازی کرد. او که پس از فارغ التحصیلی در مقطع ارشد علوم کامپیوتر از دانشگاه ایالتی آریزونا توانست به عنوان مهندس نرم‌افزار ارشد شرکت تولید پزشکی بوستون ساینتیفیک مشغول به کار شود پس از مدتی در گوگل به‌عنوان سرپرست فناوری و مهندس نرم‌افزار ارشد مشغول به کار شد.

عرضه اولیه کوین (ICO) برای لوپرینگ Loopring در آگوست ۲۰۱۷ انجام شد که توانست ۴۵ میلیون دلار جمع‌آوری کند. با این حال، بیشتر وجوه جمع‌آوری‌شده به دلیل مقررات چین به شرکت‌کنندگان ICO بازگردانده شد. بقیه این مبلغ برای توسعه پروتکل توسط بنیاد لوپرینگ Loopring در شانگهای استفاده شد.

در دسامبر ۲۰۱۹، پروتکل از Loopring لوپرینگ 2.0 به Loopring لوپرینگ 3.0 منتقل شد که منجر به بهبود ۱۰۰۰ برابری کارایی آن شد. همچنین با بیت کوین برای ادغام اوراکل‌ها در همان ماه شریک شد.

پس از تلاش برای یافتن اشخاص ثالث برای ساخت DEX بر اساس پروتکل، لوپرینگ Loopring صرافی غیرمتمرکز خود را در فوریه ۲۰۲۰ منتشر کرد. صرافی غیرمتمرکز Loopring هم براساس معاملات دفترچه سفارش و هم براساس معاملات بازارساز خودکار (AMM) است و همچنین به عنوان یک برنامه پرداخت کار می‌کند. با درک اینکه لوپرینگ Loopring چیست پی می‌بریم که از زمان راه اندازی آن در دسامبر ۲۰۱۷، لوپرینگ Loopring دو ارتقاء بزرگ داشته است. یکی در دسامبر ۲۰۱۸ که بر تسویه معاملات بهتر، مدل‌های کارمزد جدید و سفارش‌های انعطاف‌پذیرتر تمرکز داشت. دیگری، در دسامبر ۲۰۱۹، که در نتیجه راه اندازی Loopring Exchange، اولین پروتکل بزرگ zkRollup DEX در اتریوم را ارائه داد.

با افزایش رقابتی شدن فضای لایه ۲، انتظار می‌رود شاهد ارتقاء و عرضه ویژگی‌های بیشتری باشیم. Loopring در سال ۲۰۲۲ چیزهای هیجان انگیزی از جمله Loopring Earn، پشتیبانی NFT و سایر ارتقاء محصول را وعده داده است.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.