اینتل تراشه جدید استخراج بیت کوین خود را عرضه می کند

اینتل تراشه جدید استخراج بیت کوین خود را عرضه می کند

در اطلاعیه روز دوشنبه، سازنده تراشه های آمریکایی اینتل، جزئیات جالبی را در مورد مدار مجتمع ویژه جدید (ASIC) خود به نام Blockscale فاش کرد. نسل دوم این تراشه ماینینگ بیت کوین قادر به ارائه هش‌ریت چشمگیر ۵۸۰ گیگاهرتز بر ثانیه است

و در عین حال بهره وری انرژی را در ۲۶ J/TH حفظ می کند. این تراشه دارای قابلیت های سنجش ولتاژ و دما است.

این محصول به اینتل اجازه می دهد تا به یک رقیب هولناک در صنعت ماینینگ بیت کوین تبدیل شود که تهدیدی برای تسلط Bitmain و MicroBT، دو شرکت چینی که از تسلط گشترده ای در این بخش برخوردار هستند، به شمار می رود. Blockscale تقریباً از هر محصول دیگری که توسط سازندگان رقیب ASIC از نظر کارایی ارائه می شود، قوی تر است.

این ریگ جدید می تواند به کاهش انتقادات پیرامون مصرف بی رویه انرژی بیت کوین با پایدارتر کردن استخراج آن کمک کند. Jose Rios از اینتل در بیانیه ای ادعا کرد که معرفی Blockscale به افزایش پایداری اکوسیستم استخراج بیت کوین کمک می کند. بر اساس اعلام این شرکت، این محصول قادر خواهد بود بهره وری بالایی را بدون به خطر انداختن بازده انرژی ارائه دهد.

مشتریان اینتل می توانند در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ به این تراشه استخراج فوق العاده کارآمد دست پیدا کنند.

برخی از برترین شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال مانند Hive Blockchain و Argo Blockchain، پیش از این برای دریافت ASIC جدید اینتل صف کشیده اند.

همانطور که توسط U.Today گفته شد، اینتل در ابتدا از برخی جزئیات در مورد تراشه استخراج نسل اول Bonanza در کنفرانس ISSCC ۲۰۲۲ که در ماه فوریه (بهمن ۱۴۰۰) برگزار شد، رونمایی کرد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.