بیت شیرز (BitShares) چیست

بیت شیرز (BitShares) چیست

بیت شیرز (BitShares) یک پلتفرم مالی متن باز، عمومی و مبتنی بر Blockchain است. این پلتفرم امکان مبادله دارایی ها بصورت غیر متمرکز را فراهم می کند. بیت شیرز BitShares بسیار شبیه به بازار بورس نیویورک (NYSE) عمل می کند؛

با این تفاوت که برای ارزهای رمز نگاری شده طراحی شده و نیاز به اعتماد به یک قدرت مرکزی جهت کنترل سرمایه ها ندارد. بیت شیرز BitShares همچنین یک ارز رمزنگاری شده به نام “BTS” را ایجاد نموده که می تواند بین حساب ها منتقل شود و برای جمع آوری کارمزدها در شبکه و همچنین وثیقه برای وام استفاده می شود. این پلتفرم توسط دانیل لاریمر (Daniel Larimer)، یک برنامه نویس و کارآفرین آمریکایی طراحی شده است و در ژوئیه 2014 راه اندازی شد. از مارس 2016 این پروژه بخشی از Microsoft Azure Blockchain به عنوان یک سرویس است. BitSharesبیت شیرز یک مبادله غیرمتمرکز، یک شبکه، یک کارگزار، سهام یا یک بانک است. بستر BitShares امکان توسعه برنامه های کاربردی فناوری و نوآوری را فراهم می کند. BitSharesبیت شیرز با قوانینی منصفانه و شفاف به اقتصاد مستقل و منظمی تبدیل شده است که جامعه را با مسئولیت اقتصادی و آزادی مالی توانمند می کند. BitShares بیت شیرز برای پردازش 10،000 تراکنش در ثانیه سریع، کارآمد و مقیاس پذیر است. بیت شیرز از پلتفرم بلاکچین با الگوریتم Delegated Proof of Stake (DPoS) استفاده می کند و یک ارز رمزپایه غیرمتمرکز است که بخشی از بلاک چین Microsoft Azure را تشکیل می دهد.

BitSharesبیت شیرز چگونه کار می کند؟

Bitshares برای حمایت از افرادی که حساب بانکی جداگانه ندارند ایجاد شده است. بیش از 3 میلیارد نفر در سراسر جهان به خدمات مالی دسترسی ندارند. به عبارت دیگر، بانک خصوصی آنها می شود. برای ایجاد یک حساب Bitsharesبیت شیرز ، تمام آنچه شما نیاز دارید یک دستگاه است که می تواند به اینترنت متصل شود. هنگامی که حساب Bitshares بیت شیرز ایجاد می شود، این پلتفرم تعدادی از خدمات مالی را در اختیار کاربران قرار می دهد. در Bitshares بیت شیرز ، می توانید دو نوع دارایی را معامله کنید: 1- Smartcoins 2- دارایی های صادر شده توسط کاربر

Smartcoins: سکه ای است که به دارایی با ارزش خاص مانند کالاها یا ارزها متصل است. این سکه ها طوری برنامه ریزی شده اند که همیشه مقادیری نزدیک به ارزش دارایی های اساسی داشته باشند (نوسانات می تواند باعث اختلافات موقتی شود). پشتوانه آنها یک سیستم پیچیده است و جایی برای تقلب وجود ندارد.

دارایی های صادر شده توسط کاربر: هر مالک BTS می تواند محتوای خود را منتشر کند و نحوه تشکیل محتوا، سطح کنترلی که می خواهد حفظ کند و مقدار تعریف شده کاملاً به خود او بستگی دارد.

مزایای بیت شیرز Bitshares سرعت معامله: بلاک چین بیت شیرز Bitshares سرعت معامله کمتر از 5 ثانیه را ارائه می دهد.

عدم تمرکز: صرافی بیت شیرز Bitshares کاملاً غیرمتمرکز است که از محافظت کاربران اطمینان حاصل می کند. هک کردن آن غیرممکن است و ارز رمزنگاری شده بسیار قابل اعتماد است.

حداقل کارمزد: بیت شیرز Bitshares راه حل های ویژه ای ارائه می دهد که تراکنش ها را در سیستم بسیار سریع و ارزان انجام می دهد. یکی از اهداف اصلی در توسعه ارز رمزنگاری شده BTS کاهش کارمزد معاملات بود.

ارزش واقعی: بیت شیرز Bitshares مانند سایر ارزهای رمزپایه نیست که با هیچ چیزی پشتیبانی نشوند. بیت شیرز Bitshares با مزایای بستر تجارت و همچنین خدمات آن همراه است. بنابراین پیش بینی ارزش دارایی ها بسیار آسان تر از ارز هایی مثل بیت کوین است.

افزایش توان عملیاتی سیستم: قابلیت های فنی بستر معاملات امکان انجام بیش از 10،500 تراکنش در ثانیه را فراهم می کند. از طرف دیگر بیت کوین نمی تواند بیش از 7 تراکنش مالی در ثانیه انجام دهد.

تاریخچه پیدایش بیت شیرز (BitShares)

در 2 ژوئن 2013، یک کارآفرین به نام Daniel Larimer متوجه شد که مبادلات ارز پایه/بیت کوین که نیازی به سپرده گذاری ندارند، می توانند با استفاده از توکن هایی که توسط توکنی دیگر روی همان بلاک چین پشتیبانی می شوند، انجام شوند.

این مفهوم با سایر علاقه مندان ارزهای رمز نگاری شده در انجمن های مختلف اینترنتی مورد بحث قرار گرفت. او ایده های خود را با Charles Hoskinson، بنیانگذار Ethereum و Cardano، مطرح کرد که وی به این ایده و توسعه یک طرح کسب و کار کمک کرد. با همکاری آنها این طرح را به Li Xiaolai، سرمایه دار چینی Bitcoin، ارائه دادند که موافقت کرد تا این توسعه را تأمین مالی نماید. در 4 ژوئیه آنها یک شرکت به نام Invictus Innovations تأسیس کردند. چند ماه بعد، در اکتبر 2013، Hoskinson و Larimer مفهوم بیت شیرز BitShares را در کنفرانس بیت کوین آتلانتا ارائه دادند. چند هفته بعد دانیل نتیجه گرفت که مفهوم استخراج ناقص است. وی استدلال نمود هزینه پایین برق مصرفی برخی کشورها و شرایط سخت افزاری قوی تعریف شده جهت مشارکت در سیستم استخراج، منجر به تمرکز شبکه می شود که پس از مدتی منجر به عدم سوددهی فرآیند استخراج روی کامپیوتر های معمولی می شود.

یک ماه پس از انتشار ProtoShares، حدود 1 دسامبر، او اعلام کرد که در پروژه های بعدی خود به جای الگوریتم اثبات کار، از اثبات سهام استفاده خواهد نمود که به نظر وی یک الگوریتم ساده است که می تواند توسط هر کسی با استفاده از کامپیوترهای خانگی حل شود. در تاریخ 8 دسامبر 2013، لاریمر یک الگوریتم توافق عمومی جدید (DPoS) را ارائه کرد که بر اساس آن پلتفرم بیت شیرز BitShares در 19 ژوئیه همان سال ساخته و راه اندازی شد. در 13 اکتبر 2015، بیت شیرز Bitshares نسخه 2.0 را منتشر کرد.

تفاوت بین بیت شیرز Bitshares و سایر ارزهای رمزپایه

تفاوت اصلی بیت شیرز Bitshares با سایر ارزهای رمزپایه این است که مبتنی بر Delegated Proof of Stake است. سایر سیستم ها از تأیید معاملات مالی مربوط به کارگران معدن استفاده می کنند. با این حال، تیم BTS به جای پرداخت میلیون ها دلار به مردم، فکر دیگری کرد. نمایندگان ویژه برای تأیید معاملات مالی فراخوانده می شوند. این نمایندگان توسط دارندگان سکه انتخاب می شوند. در تئوری، هرکسی که حساب بیت شیرز Bitshares داشته باشد، می تواند نماینده شود. در حال حاضر در مجموع 101 نماینده وجود دارد. هر نماینده می تواند حداکثر 1٪ از معاملات را امضا کند. برای بیت کوین، بیشتر معاملات مالی توسط 4-5 کاربر عمده تأیید می شود. اگر در بیت شیرز از نماینده خود راضی نیستید، می توانید از خدمات او خودداری کرده و نماینده دیگری را انتخاب کنید. پلت فرم بیت شیرز BitShares قابلیت های زیادی را ارائه می دهد و می تواند برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. فناوری مبادله غیرمتمرکز بسیار جلوتر از رقبا است. مدل دارایی دیجیتال در بورس یک بازی مالی فوق العاده بالقوه برای سرمایه گذاران ایجاد می کند. علاوه بر این، تیم توسعه بیت شیرز Bitshares معتبر و دارای شایستگی بالا در دنیای بلاکچین است. سرمایه گذاری رمزنگاری می تواند واقعاً سودآور باشد، اما با سودآوری خطر به وجود می آید. در خدمات مالی، شفافیت حرف اصلی را می زند و در حالی که هدف رمزنگاری های دیگر تعریف مجدد بانکداری است، BTS روی بانکداری متمرکز است.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.