بیت کوین دارک (BitcoinDark) چیست?

بیت کوین دارک (BitcoinDark) چیست?

بیت کوین دارک (BitcoinDark) یک ارز رمزنگاری شده غیر متمرکز است که تأکید جدی بر حفظ حریم خصوصی دارد. این ارز رمزپایه بر روی ترکیبی از الگوریتم های اثبات کار و اثبات سهام عمل نموده و همان روش هش کردن را اعمال می کند.

اگر ایده اصلی پیدایش بیت کوین ایجاد یک ارز و سیستم پرداخت غیرمتمرکز بوده است، BitcoinDark جهت اهداف فراتر از این طراحی شده و از معاملات همتا به همتا (Peer-to-Peer)، تبدیل دارایی ها، شرط بندی های ورزشی و … پشتیبانی می کند.نماد اختصاری بیت کوین دارک BTCD بوده و بر اساس حجم معاملات بازار با 86 میلیون دلار در جایگاه 112 ام در میان ارزهای دیجیتالی قرار دارد. در حال حاضر بیت کوین دارک به علت معاوضه با کومودو (KMD) در حال فروپاشی است، اگر چه در صرافی های بزرگ از جمله Bittrex و Poloniex در دسترس است. پس از اینکه توسعه دهندگان تصمیم به حرکت به سوی Komodo گرفتند، یک مبادله سالیانه ایجاد شد تا صاحبان سکه قادر به انتقال بیت کوین دارک خود با نرخ 1 BTCD به 50 KMD باشند. این مبادله سکه تا ژانویه 2018 ادامه خواهد داشت. تکنولوژی BitcoinDark در پلتفرم کومودو پیشرفت بیشتری خواهد داشت. بیت کوین دارک یک ارز دیجیتالی است که از شاخه بیت کوین اصلی گرفته شده است. تفاوت اصلی بین بیتکوین دارک و بیت کوین در این است که بر خلاف بیت کوین، که از الگوریتم اجماع اثبات کار به منظور حفظ اعتبار داده های معامله ای خود استفاده می کند، بیت کوین دارک از مکانیزم اجماع اثبات شده برای تایید استفاده می کند. این بدان معناست که استخراج از بلاکچین بیتکوین دارک به داشتن منابع محاسباتی پرقدرت وابسته نیست. در ابتدا، بیتکوین دارک برای استفاده از الگوریتم SHA-256 به همراه الگوریتم هش “hybrid” طراحی شده است، که بهترین ترکیب از الگوریتم های اثبات کار و اثبات سهام است. با این حال، پیش از تولید مجموع ۲۲ میلیون سکه بیت کوین دارک، در ابتدای سال ۲۰۱۸ این پروژه کنار گذاشته شد. تیم بیتکوین دارک سرانجام به سمت توسعه Komodo (یک ارز دیجیتالی که دارای مکانیزم اثبات کار تاخیری delayed Proof-of-Work و اثبات دانش صفر Zcash برای ارائه معاملات ناشناس است) حرکت کرد.

کنار گذاشتن پروژه بیتکوین دارک به این معنی بود که صاحبان BTCD می توانند برای مدت زمان مشخصی توکن های خود را با سکه های KMD مبادله کنند. این دوره اکنون سپری شده است و بیتکوین دارک بدون داشتن کلیدهای عملیاتی بلاکچین یا کیف پول جهت حفظ توکن ها می باشد.

در بدو ایجاد و معرفی فورک بیت کوین (بیتکوین دارک)، بسیاری فکر می کردند، این ارز دیجیتالی به دلیل ناشناس بودن و کاهش اعتماد به منابع استخراج، می تواند رقابت تنگاتنگی را با بیت کوین اصلی رقم بزند. زمان بلاک این بیت کوین ۶۰ ثانیه بود و همچنین سعی در جلب نظر کاربرانی داشت که از بیت کوین به دلیل شفافیت بیش از حد گریزان بودند.با این حال، پایان ناگهانی پروژه بیتکوین دارک بدان معنی است که ما هرگز نمی دانیم که BTCD چقدر می توانست در برابر بیت کوین عمل کند. تیم بیتکوین دارک اکنون در حال راه اندازی پلتفرم مشروعی برای اپلیکیشن های منبع باز در یک اکوسیستم بلاکچین قابل تعامل است.

بیتکوین دارک چگونه کار می کند؟

به عبارت ساده تر، این ارز دیجیتالی دیگر کار نمی کند. بیتکوین دارک فاقد بلاکچین عملکردی است اما با کمال تعجب هنوز هم در صرافی هایی مانند Poloniex وجود دارد. موارد متحیر کننده ای در مورد افزایش قیمت این ارز دیجیتالی تا ۳۰۰٪ در طی یک روز وجود داشته است، به طوری که برخی از متخصصان ارزهای دیجیتالی، معتقدند که این سکه به یک نامزد اصلی برای شیوه های “pump and dump” تبدیل شده است.

تیم توسعه دهنده بیت کوین دارک (BitcoinDark)

بیت کوین دارک (BTCD) نسخه ابتدایی Komodo است و توسط توسعه دهنده با نام مستعار “JL777” ایجاد شده است. تقریباً تمام اعضای تیم توسعه دهنده BitcoinDark معتقد به حفاظت از حریم خصوصی هستند و به همین دلیل، از نام مستعار استفاده می کنند. JL777 در یک بیانیه بیت کوین دارک را اینچنین معرفی می کند:

بیت کوین دارک یک پلتفرم ارز دیجیتال است که به دنبال غلبه بر بسیاری از معایب کنونی جهان مالی است. علاوه بر این، ما به طور کلی باور داریم که همه باید به صورت امن و بدون هزینه تراکنش های خود را توسط درگاه های پرداخت جهانی در سراسر دنیا انجام دهند.

رهبر تیم توسعه دهندگان بیت کوین دارک، سرپرست پروژه SuperNet نیز هست که در اکتبر 2016 پلتفرم کومودو را راه اندازی نمود. ارز رمزپایه جدید ایجاد شده بر اساس BitcoinDark بر روی پلتفرم سوپرنت اجرا شده و از زیرساخت ها و برنامه های کاربردی SuperNet استفاده می کند. شناسایی کومودو به عنوان یک برنامه بلند مدت و راه حل رادیکال برای چالش ها و فرصت های اکوسیستم ارزهای رمزپایه محسوب می شود. تیم شروع به تمرکز بیشتر بر روی پلتفرم جدید نمود و در حال حاضر هیچ یک از توسعه دهندگان بر روی بیت کوین دارک کار نمی کنند.

تفاوت های بیت کوین و بیتکوین دارک

همانطور که در قسمت بالا نیز مورد بحث قرار گرفت، بیتکوین دارک به گونه ای طراحی شده که با بیت کوین در اجرای الگوریتم هش تفاوت زیادی داشته باشد. این ارز دیجیتالی ترکیبی از اثبات کار و اثبات سهام می باشد. در فضای رمزنگاری این احساس وجود داشت که BTCD می تواند بیت کوین را سرنگون کند، اما از آنجایی که تیم بیتکوین دارک پروژه پیوستن به کومودو را رها کرد، ما هرگز نمی دانیم بیتکوین دارک واقعاً چه نوع چالشی را برای بیت کوین ایجاد کرد.

ویژگی های شبکه بیت کوین دارک (BitcoinDark)

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.