مقایسه دوج کوین و بیبی دوج

مقایسه دوج کوین و بیبی دوج

بیبی دوج یک ارز دیجیتال جدید در بازار رمز ارزها است. با توجه به رشد ارز محبوب دوج کوین، بیبی دوج توجه زیادی را به خود جلب کرده است. ارزهایی که از میم‌ها الهام گرفته شده‌اند در حال رشد هستند، ابتدا دوج کوین وارد بازار شد،

سپس شیبا و حالا هم بیبی دوج توجه‌ها را به خود جلب کرده است. ممکن است گیج شده باشید و تفاوت دوج کوین و بیبی دوج را ندانید و نتوانید تصمیم بگیرید که در کدام یک از این ارزها سرمایه‌گذاری کنید؛از زمانی که بیت کوین به‌عنوان یک دارایی ارزشمند در سال ۲۰۰۹ معرفی شد تا به امروز محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال است. با این حال، با توجه به اینکه هیجان زیادی در بازار وجود دارد و بسیاری از افراد توانسته‌اند سودهای نجومی زیادی از این بازار کسب کنند، بیش از هزاران ارز دیجیتال معرفی شده‌اند و دنیای کریپتوکارنسی را متحول کرده‌اند. برخی از این ارزهای دیجیتال هدف خاصی نداشتند و خیلی سریع از چرخه بازار خارج شدند؛ اما در این میان میم کوین هایی مانند دوج کوین و بیبی دوج متولد شدند و دنیا را با نوع جدیدی از کوین‌ها آشنا کردند.

برای آنکه بدانید بیبی دوج و دوج کوین چیست و تفاوت دوج کوین و بیبی دوج در چه مواردی است، باید نگاهی عمیق به داستان پشت این ارزهای دیجیتال بیندازیم. با توجه به رشدهای عجیب ‌و غریبی که این دو میم کوین در ابتدای تولد خود داشتند، توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کردند.

بیبی دوج چیست؟

اگر وارد وب‌سایت این ارز شوید، بیبی دوج فقط یک ارز دیجیتال است که برای دوست‌داران و اعضای جامعه آنلاین دوج کوین ایجاد شده است. در این و‌ب‌سایت گفته شده است که بیبی دوج بر پایه یک سیستم هوشمند یکپارچه است که به شما این امکان را می‌دهد که با هر تراکنش، پول بیشتری به کیف پول خود اضافه کنید. هدف این ارز چیست؟ «این‌که پدر خود (دوج کوین) را با نشان دادن سرعت بالای تراکنش‌ها تحت تاثیر قرار دهم. امضا: بیبی دوج». تفاوت دوج کوین و بیبی دوج در این است که توکن دوم با الهام و اقتباس از توکن اول ساخته شده و دوج کوین را پدر خود می‌داند.بیبی دوج با قیمت ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱۷۵ دلار به بازار عرضه شد و تنها در عرض یک ماه، جامعه هولدرهای آن به ۲۰۰ هزار نفر رسید. در حال حاضر سرمایه بازار این ارز حدود ۳۰۴.۴۵۸۰۰۰ دلار است و از حمایت قوی ایلان ماسک که یکی از حامیان اصلی دوج کوین هم بود، برخوردار است. از هر تراکنش بیبی دوج ۱۰ درصد به عنوان کارمزد کسر خواهد شد. اگر بیبی دوج داشته باشید یک پاداش ۵ درصدی دریافت خواهید کرد. از این ۵ درصد نیمی از آن به بیبی دوج تعلق داشته و نیمی دیگر به صورت بایننس کوین خرید و فروش خواهد شد. بنابراین کاربران می‌توانند بین این دو ارز، خرید و فروش کنند که به عنوان استخر نقدینگی عمل می‌کنند. کارمزد زمانی کسر می‌شود که شما بخواهید بیبی دوج‌های خود را بفروشید. اگر آن‌ها را نگه دارید، از کارمزد کسی که سکه‌های خود را فروخته است، پاداش دریافت خواهید کرد. تفاوت دوج کوین و بیبی دوج در این است که موجودی بیبی دوج محدود است اما در مورد دوج کوین اینطور نیست. سازنده بیبی دوج می گوید این ارز ضدتورم است یعنی موجودی آن کم شده و افزایش نخواهد یافت.

دوج کوین؛ رمز ارز محبوب ایلان ماسک

قبل از آنکه به بررسی تفاوت دوج کوین و بیبی دوج بپردازیم، بهتر است مختصری درباره این دو میم کوین بدانید. دوج کوین یک ارز دیجیتال متن‌باز است که از سیستم همتا به همتا برای انجام تراکنش‌ها استفاده می‌کند. این میم کوین در سال ۲۰۱۳ و توسط دو مهندس نرم‌افزار به نام بیلی مارکوس (Billy Markus) و جکسون پالمر (Jackson Palmer) ساخته شد. ایده این رمزارز بر اساس یک شوخی و سرگرمی شکل گرفت و نام آن بر اساس یک سگ از نژاد شیبا اینو به نام دوج کوین که نماد شانس است گذاشته شد. از این ارز دیجیتال معمولاً برای پرداخت، خرید محصولات و خدمات استفاده می‌شود. دوج کوین یک دارایی قابل استخراج است و بسیاری از افراد در سراسر دنیا مشغول اعتبارسنجی و استخراج دوج کوین هستند.

مقایسه دوج کوین با بیبی دوج از منظر تیم توسعه‌دهنده

ارز دیجیتال دوج کوین با رویکرد سرگرمی در ۶ دسامبر سال ۲۰۱۳ متولد شد. در آن زمان قیمت بیت کوین چهار رقمی شد و با جدی شدن بحث ارزهای دیجیتال، بیلی مارکوس و جکسون پالمر خیلی با جدیت این حوزه موافق نبودند. آن‌ها اعتقاد داشتند که رمزارزها فقط باید به‌عنوان یک سرگرمی باشند و نباید آن‌ها را به‌عنوان پول یا سرمایه واقعی محسوب کرد؛ بنابراین تصمیم گرفتند ارز دیجیتال خودشان را به بازار معرفی کنند. بر روی کوین این رمزارز نیز تصویری از سگی با نژاد دوج قرار گرفت.

ارز دیجیتال بیبی دوج نیز همچون دوج کوین، به‌عنوان یک میم کوین شناخته می‌شود. در اغلب پروژه‌های میم کوین، اطلاعات دقیقی در رابطه با تیم توسعه‌دهنده پروژه وجود ندارد. بیبی دوج نیز از این قاعده مستثنی نیست و هیچ اطلاعاتی درباره تیم توسعه‌دهنده آن در وب‌سایت رسمی این پروژه وجود ندارد و همین نکته نیز از جمله وجوه تفاوت دوج کوین و بیبی دوج محسوب می‌شود. با این حال، برخی از منابع آقای کریستین کامپیسی (Christian Campisi) را به‌عنوان سازنده این میم کوین جذاب معرفی کرده‌اند. این فرد جزو طرف‌داران سرسخت محیط‌زیست، انسان‌دوست و حامی حیوانات شناخته می‌شود.

بررسی ویژگی‌های فنی دوج کوین و بیبی دوج

در بررسی تفاوت دوج کوین و بیبی دوج از حیث فنی باید گفت که دوج کوین به‌عنوان یک فورک از لایت‌کوین شناخته می‌شود و بلاک چین اختصاصی خود را دارد. دوج کوین از الگوریتم اثبات ویژه که توانایی پردازش مختص به خود را دارد بهره می‌جوید. ارز دیجیتال بیبی دوج اما یک توکن بر روی شبکه بایننس اسمارت چین است. این میم‌کوین از الگوریتم اثبات سهام برای تأیید تراکنش‌های خود استفاده می‌کند. مهم‌ترین تفاوت دوج کوین و بیبی دوج این است که در اکوسیستم دوج کوین هیچ محدودیتی برای عرضه وجود ندارد؛ اما در ارز بیبی دوج عرضه محدود ۴۲۰ کوادریلیون وجود دارد.

دوج کوین بهتر است یا بیبی دوج در این مقاله به بحث و بررسی درباره تفاوت دوج کوین و بیبی دوج پرداختیم و آینده دوج کوین و بیبی دوج را بررسی کردیم. بدون شک این دو ارز دیجیتال به دلیل برخورداری از حمایت‌های سرسختانه اعضای جامعه‌شان در ردیف ارزهای دیجیتال برتر بازار قرار گرفته‌اند. واقعیت این است که این دو رمزارز ارزش افزوده قابل رقابتی در بازار ارزهای دیجیتال ندارند. چنانچه پشتیبانی اعضای جامعه به هر دلیلی از آن‌ها برداشته شود، شاهد افت قیمت و یا حتی نابودی آن‌ها خواهیم بود.

با یک نگاه به نمودار قیمت و مقایسه دوج کوین و بیبی دوج متوجه نوسانات بسیار زیاد این دو ارز در سال‌های گذشته می‌شوید. با وجود تمامی نکاتی که در این صفحه بررسی کردیم، این دو میم کوین توانسته‌اند بسیاری از افراد میلیونر را میلیاردر کنند. به همین جهت بسیاری از افراد ترغیب می‌شوند تا پس از بررسی تفاوت دوج کوین و بیبی دوج در این رمزارزها سرمایه‌گذاری کنند.

تفاوت دوج کوین و بیبی دوج و شیبا

اگر با دقت نگاه کنید، بیبی دوج هیچ کاربردی ندارد. ارزهای دیجیتال برتر و در حال رشد بر دنیای رمز ارزها حکومت می‌کنند چون هدفی بنیادین و اساسی را دنبال می‌کنند. بنابراین کارشناسان در مورد طول مدت رشد قیمت بیبی دوج و دوام آن خیلی مطمئن نیستند. قیمت بیبی دوج به دلیل توئیت ایلان ماسک رشد کرد. البته در بلندمدت، به سختی می‌توان عملکرد ارزی که با یک توییت قدرت گرفته است را پیش‌بینی کرد. از سوی دیگر دوج کوین یکی از ده ارز برتر از لحاظ سرمایه بازار است. در ماه‌های اولیه سال ۲۰۲۱، دوج کوین محبوبیت بالایی کسب کرد و حجم تراکنش‌های آن اوج گرفت. ایلان ماسک هم از طریق توییت های خود به پذیرش این ارز دامن زد. البته تفاوت دوج کوین و بیبی دوج در این است که اولی بر فناوری بلاکچین استوار است. سرمایه‌گذاران به دنبال ارزهایی هستند که از این فناوری استفاده می‌کنند چون از مدل‌های غیرمتمرکز بهره می‌برد. بنابراین دوج کوین کاربردپذیری بالاتری نسبت به بیبی دوج دارد و سرمایه‌گذاری فوق‌العاده‌ای است.

شیبا از دوج کوین الهام گرفته است و بر بستر بلاکچین اتریوم ساخته شده است. البته نباید این ارز را شوخی گرفت چون به عنوان بخشی از یک وب‌سایت صرافی غیرمتمرکز عمل می‌کند. ارز شیبا اینو در صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ عرضه شد و ۳۰۰ درصد رشد کرد البته باز هم این رشد مدیون توییت ایلان ماسک بود. این ارز هم بر فناوری بلاکچین استوار بوده و کارشناسان معتقد هستند در آینده رشد خواهد کرد چون روی بلاکچین اتریوم قرار دارد که دومین ارز قدرتمند دنیا است.

پیش از سرمایه گذاری روی شت کوین هایی نظیر دوج کوین ، بد نیست پیش بینی قیمت دوج کوین و احتمال حرکات آینده قیمت این رمز ارز را بررسی کنید.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.