ارز دیجیتال OMG چیست؟

ارز دیجیتال OMG چیست؟

همانطور که می‌دانید تا پیش از ادغام اتریوم که یک انقلاب در بازار ارز دیجیتال محسوب می‌شود، این شبکه از مشکلات مقیاس‌پذیری رنج می‌برد. برای حل این مشکل، شبکه “OMG” یا “اومیسه گو” (OmiseGo) توسط یک تیم با تجربه ایجاد شد.

در واقع این شبکه به عنوان یک پروتکل مقیاس‌پذیری لایه ۲ برای شبکه اتریوم محسوب می‌شود. اهداف اصلی او ام جی نتورک، افزایش ظرفیت تراکنش‌ها و نیز کاهش هزینه آن‌ها (کاهش نرخ گس) است. علاوه بر این‌ها، از تضمین‌های امنیتی لایه زیرین هم استفاده می‌کند. وقتی صحبت از اومیسه گو OmiseGO و او‌ام‌جی کوین OMG Coin می‌شود نمی‌توان در مورد اومیسه Omise صحبت نکرد. اومیسه شرکت مادر سازنده اومیسه گو است. این شرکت در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک درگاه پرداخت آنلاین مشابه پی پال Paypal ایجاد شد. در حال حاضر دفتر این شرکت در تایلند قرار دارد.

از آنجایی که اومیسه از قبل یک محصول موفق در پرداخت آنلاین داشت و دو نفر از مشاوران پروژه همان بنیان‌گذاران اتریوم یعنی ویتالیک بوترین Vitalik Buterin و گاوین وود Gavin Wood هستند، انتشار اومیسه گو با بازتاب خبری و جلب توجه زیادی همراه بود.

جالب است که بدانید پروژه اومیسه گو توسط بانک تایلند Bank of Thailand و وزارت دارایی تایلند (TMF) نیز تایید شده است. وقتی صحبت از اومیسه گو OmiseGO و او‌ام‌جی کوین OMG Coin می‌شود نمی‌توان در مورد اومیسه Omise صحبت نکرد. اومیسه شرکت مادر سازنده اومیسه گو است. این شرکت در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک درگاه پرداخت آنلاین مشابه پی پال Paypal ایجاد شد. در حال حاضر دفتر این شرکت در تایلند قرار دارد.

از آنجایی که اومیسه از قبل یک محصول موفق در پرداخت آنلاین داشت و دو نفر از مشاوران پروژه همان بنیان‌گذاران اتریوم یعنی ویتالیک بوترین Vitalik Buterin و گاوین وود Gavin Wood هستند، انتشار اومیسه گو با بازتاب خبری و جلب توجه زیادی همراه بود.

جالب است که بدانید پروژه اومیسه گو توسط بانک تایلند Bank of Thailand و وزارت دارایی تایلند (TMF) نیز تایید شده است. اومیسه در حال حاضر استفاده از اومیسه گو را برای تکمیل شبکه پرداخت موجود آغاز کرده است. شرکت‌هایی مانند مک‌دونالد McDonald’s و علی‌پی Alipay از اومیسه به عنوان درگاه پرداخت استفاده می‌کنند.

با معرفی اومیسه برای اولین بار در آسیا این شبکه بخش مالی این قاره کهن را زیر و رو کرد. این شرکت قصد دارد همین کار را با اومیسه گو انجام دهد. یکی از روش‌های آن‌ها برای برهم زدن نظم بازار مالی به نفع خود، وایت لیبل کردن والت OMG است.

نکته: یک محصول وایت لیبل محصولی است که می‌توان از آن توسط بسیاری از برندهای دیگر استفاده کرد. برای مثال یک تی‌شرت سفید ساده که می‌توان نام شرکت‌های مختلف را روی آن چاپ کرد؛ یعنی شرکتی که آن تی‌شرت سفید را تولید کرده در اصل یک شرکت وایت لیبل است.

یکی از اهداف اومیسه گو کاهش کارمزدهای سرسام‌آور و تسهیل تراکنش‌های مالی است. از جمله تبادل ارزهای فیات و رمزارزها، پرداخت‌های خرد، ارسال پول و … .

از آنجایی که پروژه اومیسه گو یکی از خروجی‌های تشکیلات اومیسه است، تبدیل شدن این ارز دیجیتال به پی پال ارزهای دیجیتال به واسطه ارتباطات و استفاده بازرگانان و خرده‌فروشان آسیایی از اومیسه، دور از ذهن نخواهد بود.

پلتفرم اومیسه گو به گونه‌ای طراحی شده است که توسط مشاغل دنیای واقعی، به سرعت و به آسانی مورد استفاده قرار گیرد.

شبکه OMG چیست؟

OMG، یک اکوسیستم بلاکچین بوده که بر پایه اتریوم ایجاد شده است. این شبکه، روش‌های مختلفی را برای کسب سود در اختیار دارندگان ارز دیجیتال قرار می‌دهد. برای معرفی OMG Network، می‌توان از آن با عنوان یک صرافی غیرمتمرکز، تأمین کننده نقدینگی و همچنین یک شبکه پیام‌رسانی یاد کرد. اما شهرت ویژه ارز دیجیتال OMG چیست؟ در واقع چیزی که این شبکه را در بین کاربران ارز دیجیتال محبوب کرده است، داشتن ابزارهای مالی و تجارت دیجیتال است. این ابزارها در شبکه OMG به گونه‌ای با هم کار می‌کنند که برای انتقال دارایی‌های رمز ارز، احتیاجی به صرافی ارز دیجیتال نیست. بسیاری از تحلیلگران از همان ابتدای شروع به کار این شبکه، از آن به عنوان یک پروژه منحصربه‌فرد یاد کردند.

اعضای تیم شبکه OMG، یک تیم با تجربه

یکی از نقاط مثبت شبکه OMG، تیم بسیار حرفه‌ای و با تجربه آن است. توسعه دهنده اصلی این پروژه کسی نیست جز، جوزف پوون (Joseph Poon). وی شهرت خود را مدیون توسعه شبکه لایتنینگ و پلاسما است. جالب است بدانید که هرکدام از این شبکه‌ها نقش مهمی در تحول بازار ارز دیجیتال دارند. تلاش‌های جوزف پوون، این شبکه را بسیار ارتقا داده است.

در حال حاضر، تیمی متشکل از ۵۰ کارمند متخصص برای شبکه OMG در سراسر دنیا کار می‌کنند. OMG یکی از شرکت‌های زیرمجموعه “SYNQA” در کشور تایلند است که هم اکنون توسط “وانسا چاتیکاوانیچ” (Vansa Chatikavanij) مدیریت می‌شود. وی تا پیش از این، رئیس بخش تحقیق و توسعه در شرکت هواوی بود. در کنار این تیم با تجربه، “کاسیما ترن پی‌پی‌چای” (Kasima Tharnpipitchai) به عنوان مهندس مشاور و همچنین مدیر ارشد فناوری OMG فعالیت می‌کند.

تاریخچه ارز دیجیتال OMG چیست؟

بهتر است برای معرفی OMG Network، از پیشینه بسیار مهم این شبکه شروع کنیم. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که رمز و راز شکل‌گیری ارز دیجیتال OMG چیست و چگونه متولد شده است. ارز دیجیتال اومیسه گو (OMG)، به عنوان یکی از پروژه‌های موفق شرکت اومیسه شناخته می‌شود. این شرکت، به عنوان شرکت مادر امیسه گو در سال ۲۰۱۳ با هدف ایجاد یک درگاه پرداخت آنلاین تاسیس شد. مقر اصلی امیسه در تایلند قرار دارد.

از همان ابتدا، اخبار شرکت امیسه به دلیل همکاری با دو نفر از افراد مشهور حوزه کریپتو یعنی ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) و گوین وود (Gavin Wood) بسیار اهمیت داشت. پروژه امیسه‌گو به عنوان پروژه خروجی این شرکت در ابتدای شروع کار، از سوی بانک مرکزی تایلند و وزارت این کشور مورد تایید قرار گرفت.

اعضای امیسه‌گو در پاسخ به این سوال که هدف اصلی ارز دیجیتال OMG چیست، اعلام کردند که با اجرای این ارز دیجیتال قرار است کارمزدهای هنگفت تراکنش‌ها را کاهش دهند.

شبکه پلاسما OMG

OMG یکی از اولین ارزهای دیجیتالی است که توسعه شبکه خود در شبکه پلاسما Plasma Network را آغاز کرد که یک شبکه قرارداد هوشمند است که بر بستر شبکه بلاک چین اتریوم اجرا می‌شود.

پلاسما یکی از پروژه‌هایی است که ویتالیک بوترین شخصا بر روی آن کار می‌کند. این شبکه می‌تواند به عنوان یک زنجیره کودک Child Chain برای اتریوم اجرا شود.

پلاسما برای مدیریت و بهینه‌سازی مشکل مقیاس‌پذیری در سطح سازمانی طراحی شده است و از نظر تئوری قابلیت پردازش یک میلیون تراکنش در ثانیه را دارد.

این ویژگی باعث می‌شود این شبکه حتی از شبکه ویزا که حداکثر پنجاه هزار تراکنش در ثانیه را پردازش می‌کند، سریع‌تر باشد.

OMG شبکه پلاسما را در پایان سال ۲۰۱۸ منتشر کرد و از آن برای ایجاد شبکه پرداخت همتا به همتا خود که در سپتامبر ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد، استفاده می‌کند.

این شبکه برای فعال کردن قابلیت پرداخت همتا به همتای فوق سریع و کم کارمزد ایجاد شده که به نظر می‌رسد تاکنون در انجام این کار موفق بوده است.

با اضافه شدن شبکه پرداخت نظیر به نظیر که بر روی پلاسما اجرا می‌شود، شبکه اومیسه گو توانایی اجرای ۴ هزار تراکنش در ثانیه را بدست آورد. این سرعت در مقایسه با شبکه ویزا است که ۱۷۰۰ تراکنش در ثانیه انجام می‌دهد، بسیار چشم‌گیر است.

به واسطه گروه‌بندی تراکنش‌ها در شبکه پلاسما کارمزدهایی در حد ده درصد شبکه اصلی اتریوم در اوسیمه گو میسر شده که با افزودن اجماع اثبات اعتبار Proof-of-Authority به شبکه خود امنیت را نیز افزایش داده است.

و البته همه این‌ ویژگی‌ها با یک رابط کاربری آسان همراه شده است. تیم پروژه معتقد است که وجود یک رابط کاربری قابل درک و آسان یکی از ارکان مهم پذیرش گسترده شبکه‌های غیرمتمرکز و فناوری بلاک چین توسط مردم است.

استیک کردن OMG

در حال حاضر امکان استیک کردن این توکن وجود ندارد؛ پس از انتقال بلاک چین اومیسه گو می‌توان این توکن را در ازای سود سالیانه مشخصی استیک کرد. در حال حاضر هیچ خبری از زمان اجرایی شدن این ویژگی منتشر نشده است

کاربرد بالای این توکن و تیم بسیاری قوی پروژه توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران این حوزه را به خود جلب کرده است. ارز دیجیتال OMG در دوران حضور خود نوسانات و بالا و پایین‌های زیادی را تجربه کرده است. عرضه اولیه اومیسه گو تا مدت کوتاهی پس از آن توجهات بسیاری را به خود جذب کرد. پس از گذشت چند سال و کمتر شدن این هیاهو یک توکن بسیار قدرتمند و کاربردی در دل این پروژه باقی‌مانده است.

ارز دیجیتال OMG چندین مزیت اساسی دارد که می‌تواند با توسعه بیشتر و ورود به جریان اصلی دنیای تجارت، به ارزی با پذیرش جهانی تبدیل شود.

یکی از این اهداف، ارائه خدمات بانکی به افرادی در جنوب شرقی آسیا است که به خدمات بانکی دسترسی ندارند. هدف دیگر پروژه ورود به عنوان بانکداری با تلفن همراه در چین است. هر دو این پروژه‌ها می‌توانند باعث پذیرش گسترده توکن OMG شوند.

اهداف و نقشه راه ارز دیجیتال OMG چیست؟

همانطور که می‌دانید بسیاری از تلاش‌ها در بازار ارز دیجیتال با هدف تغییر در فرهنگ پرداخت‌های مالی انجام می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها سعی دارند جهان را از فرایندهای مالی قدیمی به روش‌های نوین و پرداخت‌های ارز دیجیتال هدایت کنند. امیسه گو نیز در همین راستا فعالیت می‌کند.

این شرکت تلاش می‌کند تا کاربران بدون نیاز به بانک‌ها و صرافی‌ها، خدمات مالی را دریافت کنند. OMG در نظر دارد، شبکه خود را در سراسر دنیا گسترش دهد. این برنامه توسعه قرار است روی کشورهای با اقتصاد ضعیف‌تر متمرکز شود. برای مثال تایلند و برخی کشورهای جنوب شرقی آسیا، از جمله اهداف جغرافیایی شبکه او ام جی هستند. بنابراین آینده او ام جی نتورک (OMG) بر اساس داده‌های بازار، بسیار روشن به نظر می‌رسد.

کاربرد ارز دیجیتال OMG چیست؟

کاربران و توسعه دهندگان می‌توانند از OMG برای پرداخت هزینه خدمات در شبکه استفاده کنند. علاوه بر این، از توکن OMG برای هزینه و کارمزد تراکنش‌ها کمک گرفته می‌شود. همچنین با اجرای الگوریتم اجماع اثبات کار (PoS) در شبکه، می‌توان از استیکینگ این توکن نیز کسب سود کرد. تاکنون عرضه کل امیسه‌گو بیش از ۱۴۰ میلیارد واحد بوده است.

امنیت کیف پول شبکه OMG

یکی از مزیت‌های شبکه او ام جی، امنیت بالای آن است که از امنیت شبکه اتریوم ناشی می‌شود. این پلتفرم به کاربران خود کیف پول‌های مطمئن، کارمزد صفر و تراکنش بسیاری فوری را ارائه می‌کند. شاید این سوال در ذهن شما باشد که کیف پول ارز دیجیتال OMG چیست؟ کیف پول بسیار مطمئن با برچسب سفید OMG، جذابیت زیادی برای کاربران ارز دیجیتال دارد. این کیف پول امکان تجارت ایمن ارز دیجیتال و ارز فیات را برای کاربران فراهم می‌کند. همچنین کیف پول‌های OMG به درگاه پرداخت شبکه متصل هستند و در صورت ثبت نام در آن‌ها، یک کارت اعتباری به شما تعلق خواهد گرفت.

علاوه بر این، شما می‌توانید دارایی ارز دیجیتال OMG را در انواع کیف پول‌های ایمن که از رمزارزهایی با استاندارد ERC20 پشتیبانی می‌کنند، ذخیره کنید.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.