(Cardano)بهترین پروژه‌ های شبکه کاردانو

 (Cardano)بهترین پروژه‌ های شبکه کاردانو

جامعه کاربری کاردانو (Cardano) منتظر رویداد بزرگ هارد فورک واسیل است. این هاردفورک ۵ تغییر بزرگ ایجاد می‌کند که منجر به بهبود قراردادهای هوشمند کاردانو، افزایش قابلیت‌ها و مقیاس‌پذیری این شبکه می‌شود.

بلاک چین کاردانو(Cardano) و رمز ارز بومی این شبکه یعنی ADA، یکی از پروژه‌های مطرح بازار کریپتوکارنسی است که با هدف رقابت با بلاک چین اتریوم ایجاد شده است. بلاک چین کاردانو Cardano بستری مناسب برای پروژه‌های مختلف نیز به شمار می‌رود و از قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیر متمرکز نیز پشتیبانی می‌کند.پروژه‌های متعددی اعلام کرده‌اند که آماده اجرای برنامه‌ها و تغییرات جدیدی بعد از به‌روز رسانی واسیل هستند. با پیوستن به اکوسیستم کاردانو Cardano ، علاوه بر بهره‌برداری از مزایای سرمایه‌گذاری در رمز‌ارز کاردانو Cardano ADA، می‌توان از پتانسیل بسیار بالای این شبکه استفاده کرد، زیرا امروزه سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نو‌ظهور با ارزش بازار متوسط، پتانسیل سود‌دهی زیادی دارد. در طول سه ماه، اکوسیستم کاردانو Cardano به بیش از ۱۰۰ پروژه گسترش پیدا کرده‌است و ابتکاراتی مثل پروژه‌های فراوان در شبکه‌ غیر‌متمرکز مالی (DeFi) و NFTها نیز در راستای افزایش محبوبیت شبکه کاردانو Cardano بوده‌است.

پلتفرم دیفای MuesliSwap با توکن MILK

MuesliSwap اولین صرافی غیرمتمرکزی بود که در کاردانو راه‌اندازی شد و در طول زمان جایگاه خودش را به تازه‌واردان دیگری مانند MinSwap و SundaeSwap داد.

این پلتفرم قصد دارد با استفاده از ارتقا واسیل تغییرات اساسی در سرویس‌های ییلدفارمینگ (yield farming) ایجاد کند. به دنبال این تغییرات عملکردهای بیشتری به پلتفرم اضافه می‌شود و به دلیل دسترسی به بهینه‌ترین منابع نقدینگی، کاربران می‌توانند تجربه معاملاتی بهتری در همه دکس‌ها داشته باشند.

MuesliSwap ضمن آماده‌سازی برای راه‌اندازی مجدد، توکن کاربردی جدیدی به نام میلک (MILK) را مینت (ضرب) کرده‌است. توکن MILK صرافی غیرمتمرکز MuesliSwap یک توکن کاربردی است که قابلیت تقویت اکوسیستم MuesliSwap را دارد. MILK که به معنای شیر نوشیدنی است به همان اندازه مزایای مفیدی دارد:

اولویت معاملات: دسترسی به ویژگی‌های انحصاری صرافی رای‌گیری: حق رای در پروپزال‌های کامیونیتی (جامعه) استیکینگ: امکان استیک توکن MILK و به‌دست‌آوردن توکن‌های جایزه دسترسی زودهنگام: دسترسی زودهنگام به لانچ پد MuesliPad پلتفرم MuesliSwap اهداف بزرگ و جامعه وفاداری دارد. تقاضای گسترده از انتشار توکن‌های بی‌همتای Hungry Cows موید همین موضوع است. همه این موارد MuesliSwap را به پلتفرمی امید‌‌بخش و قابل ‌توجه تبدیل کند.

ساندی‌سواپ (SUNDAE)

اولین پروژه امید‌بخش در این لیست SundaeSwap است. ساندی‌سواپ یک صرافی غیرمتمرکز از نوع بازار‌ساز خود‌کار (AMM) است که در شبکه بلاک‌چین کاردانو Cardano ساخته شده‌است. این پلتفرم به کاربران خود این اجازه را می‌دهد تا با فراهم کردن نقدینگی برای مبادله توکن‌های بومی، بازاری برای سایرین ایجاد کنند. در ازای آن، کارمز اندکی از مبادله‌کنندگان دریافت می‌شود و ارائه‌دهندگان نقدینگی نیز بازده سپرده خود را دریافت می‌کنند. هدف ساندی‌سواپ تبدیل شدن به برترین صرافی غیرمتمرکز کادانو Cardano و همچنین تبدیل شدن به عنوان قطب عرضه‌های اولیه صرافی غیر متمرکز (IDO) برای پروژه‌های جدید کاردانو است.

پلتفرم Revuto با توکن کاربردی REVU

Revuto قصد دارد یک کارت رمزنگاری جدید را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ (۱۴۰۲) راه‌اندازی کند. کاربر با استفاده از این کارت می‌تواند ارزهای دیجیتال و همه توکن‌های بومی شبکه کاردانو Cardano را خرج کند.

به‌علاوه Revuto یک NFT را می‌فروشد که اجازه استفاده رایگان از Netflix و Spotify را به کاربر می‌دهد، البته زمانی که کاربر این NFT را در اپلیکیشن Revuto نگهداری کند. فقط ۱۰ هزار NFT برای خرید در دسترس است Revuto در اهداف بلندمدت خود قصد دارد گزینه‌ای را برای پرداخت هزینه سرویس‌های اشتراکی سراسر جهان با NFTهای خودش ارائه بدهد. به این ترتیب کاربران می‌توانند هزینه هر دوره اشتراک و ارسال یا فروش دوره‌های استفاده‌ نشده را با NFT پرداخت کنند. پلتفرم Revuto یک بازار کاملا جدید را برای اشتراک‌های استفاده نشده از عضویت در باشگاه گرفته تا محصولات Saas ایجاد می‌کند.

Drunken Dragon Games (FT)

یکی دیگر از پروژه های برتر شبکه کاردانو (Cardano)، درانکن دراگون گیمز می باشد که در سال 2021 راه اندازی شده است و توکن های غیر قابل تعویض آن بین سهامداران کاردانو (Cardano) در استخر استیکینگ در حال توزیع شدن می باشد. درانکن دراگون گیمز مانند اکسی اینفینتی در اتریوم، نوعی بازی NFT مبتنی بر پایه کاردانو (Cardano) می باشد. در بازی درانکن دراگون گیمز، خانه هایی (Inns) با وسایل و تجهیزات مختلف و در قالب NFT وجود دارد و کاربران می توانند برای کسب توکن های بیشتر، از قابلیت جست و جو (Quest) خانه استفاده کنند. NFTهای درانکن دراگون گیمز با وجود اینکه هنوز این بازی اجرا نشده، با قیمتی بسیار بالا در بازار اختصاصی در حال خرید و فروش می باشد. این بازی تا سال 2024 منتشر خواهد شد. البته دسترسی به قابلیت های جست و جو و خانه ها زودتر از این زمان برای کاربران ایجاد می شود. چهارمین پروژه مطرح کاردانو درانکن دراگون گیمز نام دارد. این پروژه یک بازی NFT در کاردانو است که شبیه به بازی Axie Infinity در اتریوم است.

Pixel Tileها توکن‌های قابل معامله و کلکسیونی (FT) هستند که در بلاک‌چین کاردانو Cardano قرار دارند. در این بازی خانه‌هایی با تجهیزات و وسایل مختلف به شکل NFT قرار دارد و قابلیت جستجوی (Quest) خانه‌ها برای یافتن توکن‌های بیشتر نیز وجود خواهد داشت. ۱۰ هزار ماجراجوی منحصر به فرد با ظاهر متفاوت برای پاداش به کاربران این بازی ساخته شده‌است. عملکرد آن‌ها مشابه Pixel Tile Adventurers خواهد بود با این تفاوت که برتری‌های دیگری نیز به‌ آن‌ها اضافه شده‌است.

پروتکل خدمات وام‌دهی AADA با توکن کاردانو AADA

آدا ، کاردانو (AADA) به عنوان یک پروتکل همتا به همتای وام‌دهی و قرض‌دهی روی بلاکچین کاردانو Cardano عمل می‌کند. کاربران با استفاده از پروتکل AADA می‌توانند درخواست‌های وام را ارسال کنند و دارایی‌هایشان را به یک دفتر سفارش وام دهند. وام‌گیرندگان می‌توانند درخواست‌ها را طبق پارامترهای سفارشی مانند نوع دارایی، مبلغ، وثیقه، مدت زمان وام و بهره تنظیم کنند. از آن سو وام‌گیرندگان هم می‌توانند به انتخاب خود تکمیل سفارش‌ها را انتخاب و نقدینگی آن‌ها را تامین کنند. پروتکل اولیه AADA پیش‌درآمدی از نسخه V.2 است که شامل مکانیسم وام‌دهی گروهی (Pooled Lending) می‌شود. قرار است این اولین عرضه بومی کاردانو Cardano باشد.

ارتقا واسیل (Vasil) به کاردانو Aada در راه‌اندازی ورژن V1 اپلیکیشن و چندین ویژگی از جمله اوراق قرضه NFT، پرداخت بهره جزئی و وام‌های دارایی ترکیبی کمک می‌کند.

شبکه COTI و استیبل کوین Djed

آخرین گزینه مربوط به اولین استیبل کوین بومی کاردانو (Cardano) است. COTI تیم سازنده و پشتیبان استیبل کوین Djed است. آنطور که از نظرات ارائه شده تا امروز پیداست استیبل کوین Djed بلافاصله بعد از ارتقا واسیل راه‌اندازی می‌شود. بسیاری از پروژه‌های برتر کاردانو اعلام کردند که در حال برنامه‌ریزی برای پشتیبانی از Djed در پروژه‌ خود هستند. هارد فورک واسیل شبکه کاردانو درست یک هفته بعد از مرج اتریوم اواخر ماه سپتامبر انجام می‌شود. کامیونیتی کاردانو به ارتقا Vasil چشم دوخته و منتظر بهبود مقیاس‌‌پذیری است. پروژه‌های متعددی برای بعد از اجرای به‌روز‌رسانی واسیل هدف‌گذاری کرده‌اند.

ملد (Meld)

ملد نیز یکی دیگر از پروژه های برتر شبکه کاردانو (Cardano) می باشد که در سال 2021 راه اندازی شده است. ملد یک پروتکل دیفای می باشد که قابلیت وام دهی توکن را در کاردانو (Cardano) فراهم می کند( مشابه آوه در اتریوم). پروتکل ملد در مقایسه با سایر پروتکل های وام دهی یک ویژگی منحصر به فرد دارد که این ویژگی همان قابلیت پشتیبانی از وام دهی ارز فیات می باشد. همچنین پروتکل ملد قصد دارد میان خود و پالیگان یک پلی را ایجاد کند. کاربران می توانند از طریق اپلیکیشن های موبایلی به قابلیت های پروتکل ملد دسترسی داشته باشند. در آینده نیز پروتکل ملد یک کارت اعتباری خواهد ساخت که می تواند هم از ارزهای فیات و هم از رمز ارزها پشتیبانی کند.

پروتکل ملد یک توکن اختصاصی به نام MELD دارد. حداکثر عرضه توکن ملد، 4 میلیارد واحد می باشد. 20 درصد از این عرضه اولیه اختصاص به شرکت کنندگان عرضه اولیه ملد دارد. از جمله کاربردهای این توکن می توان به بیمه دارایی ها، حاکمیت پروتکل و تخفیف کارمزدها اشاره کرد. در سال 2022 این اپلیکیشن غیرمتمرکز وام دهی، اجرا خواهد شد. البته کیف پول چند کوینی آن زودتر معرفی می شود.

امپاوا (Empowa)

یکی دیگر از پروژه های برتر شبکه کاردانو (Cardano)، امپاوا می باشد. اولین پلتفرم ریلفای (RealFi) در جهان با نام امپاوا در سال 2021 ایجاد شد و فعالیت خود را با پشتیبانی مالی پروژه کاتالیست آغاز کرد. این پلتفرم با هدف افزایش تعداد مسکن در آفریقا ایجاد شده است. کشور موزامبیک اولین کشوری می باشد که هدف امپاوا قرار گرفت. امپاوا با تلاش برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده غیرمتمرکز مسکن، سعی دارد این هدف بزرگ را عملی کند. بنابراین با استفاده از توکن های EMPOWA، در آفریقا 50 میلیون خانه ساخته می شود. در این پلتفرم سهمی از درآمد حاصل از اجاره بهای مسکن، متعلق به افرادیست که با خرید توکن های EMPOWA، کمک بزرگی به توسعه این پلتفرم کرده اند. ارز دیجیتال کاردانو (Cardano) یک ارز محبوب برای سرمایه گذاران و تریدرهای حوزه ارزهای دیجیتال می باشد. پروژه هایی که به تازگی در شبکه کاردانو (Cardano) ایجاد شده اند نه تنها باعث افزایش محبوبیت این پلتفرم شده، بلکه به تعداد کاران آن نیز افزوده است.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.