سوراره (Sorare) چیست؟

سوراره (Sorare) چیست؟

سوراره Sorare یک بازی فوتبال فانتزی مبتنی بر بلاک چین است که مورد تحسین بسیاری از طرفداران فوتبال در سراسر جهان است. بنیانگذاران این پلتفرم می‌خواهند به طرفداران این فرصت را بدهند تا بازی را توسعه دهند و بازی کنند، حتی زمانی که نمی‌توانند

آن را در زمین بازی کنند. با رقابت با دیگر کاربران این بازی فوتبال فانتزی می توانید امتیاز کسب کنید. این چیزی فراتر از بازی کردن مسابقات مجازی نیست زیرا باید استراتژی بسازید و ترکیب ایجاد کنید. هرچه بیشتر در مورد عملکرد واقعی بازیکنان خود بدانید، امتیاز بیشتری کسب می کنید.

پلتفرم مبتنی بر اتریوم در سال 2018 توسعه یافت. در سال 2020، معامله کارت های بازیکنان سوراره (Sorare) به قیمت 52500 دلار فروخته شد و در سال 2021 قیمت آن به 3.6 میلیون دلار رسید. سوراره (Sorare) یک بازی فوتبال فانتزی مبتنی بر بلاک چین است. این بازی بر روی یک سیستم کارت بازیکن دارای مجوز متمرکز است، جایی که می توانید از کارت های کلکسیونی بازیکنان واقعی فوتبال برای ساختن تیم فانتزی خود و رقابت در مسابقات استفاده کنید یا فقط کارت های بازیکن خود را در بازار نقل و انتقال جمع آوری و مبادله کنید. اگر در این بازی play-to-earn تیم‌ های مورد علاقه ی خود را قوی بسازید یا به سادگی با ارزش‌ ترین کارت‌ های بازیکن را برای معامله جمع‌ آوری کنید، می‌ توانید آن ساعت‌ هایی را که صرف بازی می‌ کنید به سود بسیار خوبی تبدیل کنید.

پلتفرم Sorare در مارس 2019 با تعداد معدودی از مدیران راه‌اندازی شد و از آن زمان تا اوت 2020 به بیش از 2000 مدیر رسیده است. آنها فقط با مجوز تیم‌ های وستهام و لیگ حرفه‌ ای بلژیک شروع کردند و اکنون به شما امکان دسترسی به 100 تیم دارای مجوز را می دهد. سوراره همچنین حدود 4.5 میلیون دلار سرمایه گذاری اولیه برای ادامه ساخت و صدور مجوز تیم ها جمع آوری کرده است و با پیوستن مدیران جدید هر روز به رشد خود ادامه می دهد.

چگونه سوراره (Sorare) بازی کنیم؟

بازی سوراره چیزی متفاوت از دنبال کردن لیگ در تلویزیون است. به عنوان یک مدیر، می توانید یک تیم مجازی تشکیل دهید – این راهنمای مبتدیان Sorare به شما یک شروع را می دهد. هسته اصلی بازی کارت های دیجیتال کلکسیونی است که بیشتر با نام توکن های غیرقابل تعویض (NFT) شناخته می شوند. هنگامی که کاربران برای گیم پلی Sorare ثبت نام می کنند، پنج کارت بازیکن به صورت رایگان دریافت می کنند.

کاربران می توانند بلافاصله بدون سرمایه گذاری شروع کنند. اما آیا بازی Sorare رایگان است؟ بله، اینطور است، اما اگر می خواهید سطح بازی خود را ارتقا دهید، می توانید معامله را شروع کنید. هر تیم فوتبال دارای پنج موقعیت ضروری است: دروازه بان، مدافع، هافبک، مهاجم و بازیکن تعویضی. کاربران این کارت های پخش کننده را در بازار OpenSea NFT خریداری می کنند. بر اساس عملکرد بلادرنگ بازیکنان فوتبال، در بازی های لیگ SO5 به تیم شما تعدادی امتیاز تعلق می گیرد.

بازیکنان کاربران هر هفته در تورنمنت های مجازی به رقابت می پردازند و بر اساس عملکرد آنها در زمین فیزیکی امتیاز به آنها تعلق می گیرد. آیا بازیکنی با کارت قرمز مجازات می شود یا فوتبالیست در زندگی واقعی گل می زند؟ سپس بر این اساس امتیازات بازی را برنده یا از دست می دهید.

به عنوان یک کاربر، این را در تعداد امتیازات به صورت مثبت یا منفی خواهید دید. به خاطر داشته باشید که شانس نیز عامل مهمی است زیرا می توان به یک بازیکن برتر نیز استراحت داد و نیمکت نشین شد. درست زمانی که آن بازیکن را هم در تیم خود قرار دادید.

برای محافظت از پویایی بازی، NFT های کلکسیونی کمیاب نیز وجود دارد که در آیتم های کمیاب، منحصر به فرد و فوق العاده کمیاب عرضه می شوند. فوریه گذشته، کارت فوتبالیست حرفه ای ارلین هالندز در حراجی به قیمت نزدیک به 700000 دلار فروخته شد و شما می توانستید این فروش را به صورت زنده در توییتر دنبال کنید. NFT های Sorare را می توان با ارز دیجیتال اتر (ETH) خرید یا فروخت.

همه چیز درباره کارت ها در بازی سوراره

همه چیز در Sorare بر اساس کارت های دیجیتال است. این کارت‌ ها NFT (توکن‌ های غیرقابل تعویض) ERC-721 در بلاک‌ چین اتریوم هستند، به این معنی که هر کدام کارت‌ های منحصر به‌ فردی هستند و برخلاف دیگر انواع کارت‌ های ورزشی دیجیتال، می‌ توانند روی بلاک چین تأیید شوند.

همه اینها به چه معناست؟ بدان معناست که شما مالک اصلی کارت های خود هستید. شما می توانید هرکار که می خواهید با آنها انجام دهید، چه به معنای استفاده از آنها در بازی های دیگر باشد، فروش آنها در بازارهای خارجی، یا حتی تنها نمایش آنها در خانه دیجیتال خود در دنیای بلاک چین مجازی.

کارت های Sorare در حال حاضر در چهار نوع کمیاب مختلف عرضه می شوند:

کارت های معمولی: کارت های سطح پایین تر، که در “لیگ روکی” برای کاربران جدید استفاده می شود تا برای شانس بردن کارت های کمیاب با یکدیگر رقابت کنند. کارت های کمیاب: اولین کارت های با ارزش بازیکنان، محدود به 100 بازیکن (فوتبال) در هر فصل و قابل استفاده در تمام بخش ها. کارت های فوق کمیاب: برخی از با ارزش ترین کارت های بازی، محدود به 10 بازیکن (فوتبال) در هر فصل و قابل استفاده در بخش های 1-3 کارت های منحصر به فرد: کمیاب ترین کارت های بازیکن در بازی، محدود به 1 بازیکن (فوتبال) در هر فصل و بیشتر در بخش 1 استفاده می شود. هر بازی کمیاب با یک ضریب قدرت متفاوت شروع می شود و با بازی کردن آنها و کسب تجربه رشد می کند. همانطور که از کارت بازیکن در مسابقات استفاده می کنید، سطح بیشتری پیدا می کند و قدرتمندتر می شود. برای شروع، این تنها چیزی است که باید بدانید.

چگونه در Sorare امتیاز کسب کنیم؟

بحث‌های شدیدی در انجمن‌های مختلف درباره ارزش کارت‌های بازیکنان در سوراره (Sorare)وجود دارد، اما خود پلتفرم به سادگی امتیاز را عمومی کرده است. می‌توانید آن را در بخش پرسش‌های متداول در سایت Sorare پیدا کنید. امتیازات بازیکنان از چندین عنصر تشکیل شده است که در تصویر زیر ذکر شده است:

امتیاز تعیین کننده با توجه به عوامل مختلفی مانند گل، پنالتی، کارت قرمز و زرد، گل به خودی، موقعیت های از دست رفته و پاس گل می تواند منفی یا مثبت باشد. امتیاز کلی با فهرستی از حداقل چهل حرکت از جمله تکل، دوئل شکست خورده یا برد، پاس از دست رفته یا فرصت ایجاد شده تعیین می شود.

هنگامی که کاربران کارت یک کاپیتان فوتبال را در دست دارند، پاداشی معادل ۲۰ درصد دریافت می کنند. آیا آنها با بازیکن فصل جاری معامله می کنند، ارزش آن +۵٪ است.

سوراره (Sorare) چگونه کار می کند؟

اکنون می دانید که این بازی چگونه توسعه یافته است و چرا می توانید در این بازی فوتبال فانتزی NFT سرمایه گذاری کنید. پنج کارتی که هنگام ثبت نام دریافت می کنید با پول ساختگی خریداری می شوند. بنابراین، آنها ارزش مالی ندارند و نمی توانند با ETH معامله شوند.

اگر واقعاً می خواهید بازی فوتبال فانتزی را انجام دهید و روی چند کارت کلکسیونی سرمایه گذاری کنید، می توانید با Sorare شروع کنید. هر چیزی که با پول خود می‌خرید ارزشی دارد و می‌توان آن را در آینده با سود به فروش رساند. با این حال، قبل از اختصاص وجوه خود به هر پروژه مالی غیرمتمرکز (DeFi) از انجام تحقیقات مناسب اطمینان حاصل کنید.

پلتفرم Sorare چیست؟

این اولین بازی رسمی است که از کارت‌های خاص بلاک چین Sorare استفاده می‌کند. بلاکچین به کاربران امکان می‌دهد کارت‌های دیجیتال خود را به روشی مشابه نحوه جمع آوری کارت‌های بازی در دهه ۱۹۹۰ احراز هویت کنند. شما می‌توانید با سایر کاربران آنلاین کارت‌های بازی را خرید، فروش و ترید کنید.

Sorare پس از این که میزبان قبلی آنها یعنی LOOM به سمت راه حل‌های تجاری دیجیتال رفت، در سال ۲۰۱۹ به اتریوم مهاجرت کرد. این حرکت سرعت آنها را کاهش نداد و پلتفرم Sorare با استفاده از غول‌های بزرگ فوتبال مانند یوونتوس، وستهام یونایتد و رم، آینده خود را تضمین کرد. آنها همچنین موفق شدند کارت‌های بازیکنان معروف مانند رونالدو و جوآو فلیکس (Joao Felix) را ایجاد کنند. اما این کارت‌های بازی چگونه منحصر‌ به فرد هستند؟

تمام کارت‌های بازی شما به صورت توکن غیر قابل تعویض (NFT) هستند و این بدین معنی است که تنها تعداد مشخصی از آنها قرار است وجود داشته باشد. اینجاست که ایده “منحصر‌ به فرد بودن” مطرح می‌شود. از آنجا که فقط تعداد مشخصی کارت برای بازیکن ایجاد می‌شود، ارزش بیشتری پیدا می‌کنند. در یک فصل مشخص، تعداد کارت‌های مشخصی برای هر بازیکن در بازی ایجاد می‌شود

چگونه وارد مسابقات Sorare شوید؟

پلتفرم Sorare هر هفته میزبان مسابقات مختلفی است که می‌توانید با تیم خود وارد آن شوید. البته برای ورود به آنها اغلب الزامات مختلفی وجود دارد از جمله:

حداکثر سن بازیکنان (به عنوان مثال لیگ زیر ۲۳ سال) لیگ بازیکنان یک منطقه خاص (مثلا قهرمان آسیا) منحصر‌ به فرد بودن کارت‌ها (به عنوان مثال لیگ تازه کارها) شما برای ورود به یک تورنمنت به ۵ بازیکن، یک دروازبان، یک مدافع، یک هافبک، یک مهاجم و یک بازیکن تعویضی نیاز دارید. از بین این ۵ بازیکن نیز باید کاپیتان را انتخاب کنید. کاپیتان تیم شما هر هفته ۲۰ درصد XP یا امتیاز اضافی جمع می‌کند؛ بنابراین کاپیتان تیم خود را با دقت انتخاب کنید. بعد از همه این کارهای بر روی کلمه ثبت (Submit) کلیک کنید تا تیم خود را ذخیره کنید و برای بازی بعدی آماده شوید. اما چگونه می‌توانید یک لیگ را برنده شوید؟

نحوه امتیازگیری بازیکنان شما بر اساس میزان عملکرد هر هفته در بازی‌ها امتیاز می‌گیرند. طیف وسیعی از عوامل تأثیرگذار بر نحوه امتیازدهی آنها هستند از جمله:

میزان دقایق بازی بازیکن زدن گل دادن پاس گل گل نخوردن در یک بازی دریافت کارت زرد و قرمز می‌توانید لیست کاملی از تأثیرات رتبه بندی بازیکنان را در اینجا بیابید. با این حال، هر چه بازیکنان شما در زندگی واقعی بهتر بازی کنند، شما امتیاز بیشتری کسب می‌کنید. مقدار امتیازاتی که کارت دریافت می‌کند، بسته به مقدار XP موجود در آن تغییر می کند. کارت‌ها می‌توانید مقادیر مختلف امتیاز XP را داشته باشند که این مقادیر به دلایل مختلفی بستگی دارد:

سن کارت‌ها (کارت‌های این فصل XP بیشتری دارند) هر چند وقت یکبار از کارت‌ها استفاده می‌کنید دقایقی که در بازی‌ها انجام می‌شود

پدیدآورندگان و تیم بازی Sorare چه کسانی هستند؟

بازی Sorare در سپتامبر 2018 به دست توسعه‌دهندگان فرانسوی نیکلاس جولیا (Nicolas Julia) بنیانگذار و مدیرعامل و آدرین مونتفورت (Adrien Montfort) بنیانگذار و CTO در پاریس تأسیس شد. جولیا و مونتفورت به ترتیب معاون عملیات و معاون مهندسی در شرکت Stratumn بودند؛ شرکتی که راه‌حل‌های بلاکچینی در سطح سازمانی ارائه می‌دهد.

در ماه می ‌2019، فوتبال Sorare بیش از 500،000 دلار جمع‌آوری کرد و در ژوئیه 2020، حدود 10 میلیون دلار دیگر برای بازی Sorare جمع‌آوری شد. سپس این شرکت در فوریه 2021 حدود 50 میلیون دلار دیگر از طریق تأمین مالی سری A به رهبری Benchmark ،Accel و سایر شرکای تجاری، جمع‌آوری کرد. بازی سوراره از بازیکنان 140 باشگاه در 31 لیگ مجوز گرفته است. این پلتفرم مجاز به استفاده از پرتره بازیکنان Major League Soccer (MLS) است. این بازی همچنین توسط بازیکنان شناخته‌شده‌ای مانند اندره شورله و جرارد پیکه حمایت می‌شود. در مارس 2021، بازی فوتبال Sorare با Ubisoft غول بازی همکاری کرد تا مسابقات محدودی به نام One Shot League را راه‌اندازی کند. بازی فوتبال Sorare به عنوان مجموعه‌ای از توکن‌های NFT، در حال حاضر رتبه 5 را از نظر حجم فروش دارد. تاکنون، سوراره بیش از 400،000 فروش کامل به ارزش حدود 82 میلیون دلار داشته است.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.