کوچکترین واحد اتریوم چیست؟

کوچکترین واحد اتریوم چیست؟

اتر (ETH) به تعداد متفاوتی از واحد‌های کوچک تقسیم می‌شود. هر واحد دارای یک نام منحصر به فرد است که بسیاری از آن‌ها نام خانوادگی شخصیت‌های مهم تاریخ علوم کامپیوتر و اقتصاد رمزنگاری را دارند.

کوچکترین واحد اتریوم wei نام دارد.اگرچه وی کوچک‌ترین واحد اتریوم است، اما در حال حاضر رایج‌ترین وجهی نیست که هنگام اشاره به تراکنش‌های اتریوم استفاده می‌شود.رایج ترین واحد کوچک اتر، گوی (gwei) است که یک میلیون وی را نشان می‌دهد. گوی معروفترین واحد کوچک اتریوم است، تقریباً همیشه صحبت از گوی می‌شود، به ویژه هنگامی که به هزینه‌های انتقال (گس فی) در اتریوم اشاره می‌شود. مشکل اساسی در بین ارزهای دیجیتال فقدان رسمیت در مورد استفاده‌های سراسری در اکوسیستم است (همان قضیه شما و دوستانتان را به یاد بیاورید)، که البته با توجه به ماهیت غیر متمرکز بودن ارزهای دیجیتال این مشکل دور از ذهن نبوده است. وِی (به انگلیسی Wei) کوچک‌ترین واحد اتر مورداستفاده در شبکه اتریوم است.

اگر سابقه خرید بیت کوین را داشته باشید، مطمئنا دیده‌اید که تا هشت رقم اعشار می‌توان بیت کوین را خرید و فروش کرد.

به عبارت ساده‌تر، کاربران برای خرید بیت کوین لازم نیست حتما یک واحد بیت کوین کامل بخرند. قاعدتا یک واحد بیت کوین کامل در حال حاضر به قیمت چندین هزار دلار معامله می‌شود. در نتیجه پرداخت این قیمت برای کاربران تازه‌کار بازار مقدور نیست.

کاربران می‌توانند تا هشت رقم اعشار بیت کوین بخرند و درعین‌حال، همچنان صاحب بیت کوین باشند. به واحد‌‌های کوچک‌تر بیت کوین ساتوشی گفته می‌شود. دلار آمریکا هم به 100 واحد تقسیم می‌شود که به این واحد‌ها پنی می‌گویند. هر پنی واحد غیرقابل‌تقسیم پول ایالات متحده است.

باتوجه‌به تعریفی که گفتیم، اکنون می‌توانید درک آسان‌تری از وی یا همان کوچک‌ترین واحد اتر داشته باشید. درواقع می‌توان گفت یک وی، یک کوئنتیلیونم اتر است! با بالارفتن ارزش هر اتر، اندازه تراکنش‌ها در شبکه کاهش پیدا می‌کند.

نام کوچک‌ترین واحد اتریوم برگرفته از نام وی دای (Wei Dai) است. وی دای را به‌عنوان خالق سلف بیت کوین «b_money» و توسعه‌دهنده کتابخانه ++Crypto می‌شناسند.

رابطه وی با اتر مثل رابطه سنت با دلار است. علاوه بر وی، واحد‌های اندازه‌گیری دیگری هم برای اتر وجود دارد. وی و سایر اقلام اتر ممکن است برای توصیف تراکنش‌های با ارزش کمتر استفاده شوند. در ارزهای اصلی مانند بیت کوین و اتریوم بسیار کمتر به چشم می‌خورد و تقریباً غالب جامعه کاربر این ارزها دیجیتال، استفاده از واحدهای کوچکتر استاندارد را به رسمیت شناختند. اتریوم (انگلیسی: Ethereum‎ ; اِ-تی-ری-یِم) پلتفرمی عمومی، متن‌باز، زنجیره بلوکی-محور با رایانش توزیع‌شده برای قرارداد هوشمند است. این پلتفرم ماشین مجازی تورینگ کامل اتریوم (EVM) را فراهم می‌آورد و اسکریپت‌ها را با استفاده از شبکهٔ بین‌المللی گره‌های عمومی اجرا می‌کند. اتریوم همچنین یک توکن ارز رمزپایه به نام «اتر» ارائه می‌کند، که میان حساب‌ها قابل انتقال بوده و می‌تواند به گره‌های شرکت‌کننده برای محاسباتی که انجام داده‌اند پرداخت شود«گَس»، سازوکار کار داخلی قیمتگذاری است که برای جلوگیری از اسپمینگ و مکان‌یابی منابع روی شبکه به کار گرفته می‌شود. اتریوم یک مدل اقتصادی متفاوت با بیت‌کوین دارد. بلاک های پاداش بیت کوین هر چهارسال یکبار تقسیم می شوند اما در اتریوم این کار هر سال اتفاق میفتد

از نظر فنی، زبان برنامه‌نویسی استفاده شده در بیت‌کوین و اتریوم متفاوت است. الگوریتم رمزنگاری اتریوم Ethash و الگوریتم بیت‌کوین SHA-256 نام دارد.

اتریوم با استفاده از الگوریتم هش خود به اسم Ethash اجازه استفاده از کارت های گرافیک (GPU) را به جای دستگاه ها و پردازنده های ASIC فراهم می کند امّا بیت کوین چنین امکانی را برای کاربران فراهم نکرده است و در حال حاضر استخراج بیت‌کوین تنها با دستگاه های بسیار قدرتمند ASIC ممکن خواهد بود.

استفاده ی خرده فروشان و فروشگاه های مجازی از بیت‌کوین به مراتب گسترده تر از اتریوم است، با این همه هواداران اتریوم باور دارند که میزان مصرف برق مورد نیاز برای استخراج اتریوم پایین تر از بیت کوین است و به همین دلیل این ارز گزینه بهتری برای انجام تراکنش های مالی است.

در اتریوم کارمزدها متناسب با پیچیدگی محاسباتی، پهنای باند استفاده شده و فضای ذخیره سازی محاسبه می‌شوند. اما کارمزد تراکنش‌های بیت‌کوین بر اساس اندازه و زمان محاسبه می‌شوند.

یک وی چگونه کار می‌کند؟

تجزیه اتر و استفاده از واحد‌های کوچک‌تر اتر بسیار مهم است. زیرا با این واحد‌ها سرمایه‌گذاران می‌توانند برای معاملات خود برنامه‌ریزی کنند و بدانند برای انجام هر معامله به چه تعداد اتر نیاز دارند.

این ویژگی کمک بزرگی برای افزایش و بهبود بازار خرید و فروش ارز اتریوم است. زیرا افراد می‌توانند تنها یک یا چند Wei از اتریوم را به‌جای اتریوم کامل خریداری کنند.

قیمت برخی ارزهای دیجیتال به طور تصاعدی افزایش پیدا می‌کند. این افزایش باعث شده مردم همیشه درباره تغییر قیمت و رشد توکن‌های مختلف، مثل اتریوم و بیت کوین کنجکاو باشند.

مهم‌ترین چیزی که می‌تواند برای این روند افزایش قیمت توجیه‌کننده باشد، واحد‌های بسیار کوچک‌تر ارزهای دیجیتال است. برعکس ارزهای فیات مثل دلار که فقط به 100 قسمت تقسیم می‌شوند، ارزهای دیجیتال را می‌توان به واحد‌های بسیار، بسیار کوچک‌تر تقسیم کرد.

از این واحد‌های کوچک‌تر برای نشان‌دادن مقدار درست یک تراکنش استفاده می‌شود. شاید این واحد در مقایسه با اتر کسری بسیار کوچک به نظر می‌رسد، اما هنگام تبدیل به دلار آمریکا یا دیگر ارزهای فیات، ارزش بالایی دارد. در کنار وی، واحد‌های جدید دیگری هم برای شناسایی و پشتیبانی صحیح تراکنش‌ها نام‌گذاری شده‌اند. همانطور که اشاره شد، اتریوم یک ارز رمزنگاری شده همانند بیت کوین می باشد که بر پایه شبکه بلاک چین (Blockchain) توزیع می گردد. این ارز رمزنگاری شده همچون بیت کوین غیر قابل ردیابی بوده و با استفاده از آن می توان معاملات تجاری انجام داد. به سبب اینکه اتریوم نسبت به بیت کوین از نوسانات کمتری برخوردار می باشد، به همین دلیل برای بسیاری از افراد، سرمایه گذاری مطمئن تری محسوب شده و به همین دلیل، ترجیح می دهند به جای اینکه پول خود را روی بیت کوین سرمایه گذاری کرده و اقدام به خرید بیت کوین نمایند، اتریوم را در اولویت قرار دهند. البته علاوه بر پایداری بیشتر، ارزان تر بودن هر واحد اتریوم، نسبت به بیت کوین، نیز می تواند دلیل دیگری برای علاقه به سرمایه گذاری در این واحد پول دیجیتالی می باشد. به هر حال این ارز رمزنگاری شده نیز همچون بیت کوین، دارای طرفداران و سرمایه گذاران بسیاری بوده و حتی در روزهایی که بیت کوین سقوط چشم گیری داشته است، ارزش آن چندان کم نشده و در برخی شرایط حتی با وجود سقوط بهای بیت کوین، اتریوم همچنان به رشد و صعود خود ادامه داده است.

اتریوم اتریوم به دلیل ثبات بیشترن سبت به بیت کوین، دارای طرفداران بسیاری می باشد. این ارز جهانی در سال 2014 و توسط ویتالیک بوتین، میشی آلسیس، آنتونی دی اوریوو و چارلز هاکزینسون پایه گذاری گردید و از همان زمان تا کنون، رشد فراوانی داشته است. شبکه بلاک چین که نقل و انتقالات اتریوم بر پایه آن طراحی شده است، شبیه به چرخه نقل و انتقالات بیت کوین بوده و به همان صورت عمل می کند. در این چرخه، هر گونه نقل و انتقال ارز به صورت رمزنگاری شده و غیر قابل ردیابی انجام می شود.

Wei چیست و چه تفاوتی با اتریوم دارد؟

کوچکترین واحد رمزگذاری شده در شبکه بلاکچین اتریوم Wei است. هر یک اتر شامل 1018 Wei است. تجزیه اتر امری بسیار مهم است زیرا به افراد این اجازه را می‌دهد که بدانند برای انجام هر معامله به چه تعداد اتر نیاز دارند. این کمک بزرگی به بازار خرید و فروش ارز اتریوم است. زیرا افراد می‌توانند تنها یک یا چند Wei از اتریوم را خریدای کنند و نه یک اتریوم.

رابطه عروسک روسی با کوچکترین واحد اتر چه بود؟

واحدهای کوچکتر اتر، یعنی وی (wei) یا gwei تمامی ویژگی‌های واحد اصلی (یعنی اتر) را دارد، این ویژگی‌های شامل: غیر متمرکز بودن، سریع بودن و امن بودن.

از آن جایی که یک gwei تمامی ویژگی‌های یک اتر را دارد، شما نمی‌توانید آن را هک یا به سرقت ببرید!

در حالی که معمولاً در ارزهای فیات این قاعده وجود ندارد، واحدهای کوچکتر ارز فیات در غالب‌های ارزان قیمت‌تر ایجاد می‌شوند. ساده‌تر بگوییم: جعل کردن یک تراول چک 100 هزار تومانی به مراتب سخت‌تر از جعل کردن یک اسکناس 1000 تومانی است.

پس قاعده ماتریوشکا برای واحدهای کوچکتر یک ارز دیجیتال خود یک مزیت مهم محسوب می‌شود.

البته مهمترین نقطه اشتراک عروسک‌های ماتریوشکا با کوچکترین واحد اتریوم آن چیزی نیست که بالاتر گفتیم! مهمترین ویژگی آنان هم وطن بودنشان است!

تاریخچه وی Wei

نام کوچک‌ترین واحد اتریوم برگرفته از نام وی دای (Wei Dai) است. وی دای را به‌عنوان خالق سلف بیت کوین «b_money» و توسعه‌دهنده کتابخانه ++Crypto می‌شناسند.

دیگر واحد‌های اندازه‌گیری اتر طبق جدول است.

ببِج (Kwei) به چارلز بَبِج (Charles Babbage) اشاره می‌کند. ریاضی‌دان، فیلسوف، مخترع و مهندس مکانیک انگلیسی که اولین موتور محاسبات اتوماتیک را طراحی کرد. لاولیس (Mwei) از نام آدا لاولِیس (Ada Lovelace) گرفته شده است. او ریاضی‌دان، نویسنده و برنامه‌نویس کامپیوتر است که اولین الگوریتم را منتشر کرد. شانن (Gwei) به کلاد شانن (Claude Shannon) اشاره دارد. شانن هم ریاضی‌دان، رمزنگار و تحلیل‌گر کریپتوی آمریکایی است که به‌عنوان پدر تئوری اطلاعات شناخته می‌شود. سابو (Twei) از نام نیک سابو (Nick Szabo) دانشمند علوم کامپیوتر، پژوهشگر حقوق و رمزنگار که به‌خاطر تحقیقات نوآورانه‌اش در قراردادهای دیجیتال و ارز دیجیتال مشهور است، الهام گرفته شده. فینی (Pwei) نام هال فینی (Hal Finney) است. فینی را هم به عناوین مختلفی چون دانشمند علوم کامپیوتر و رمزنگار که از اولین توسعه‌دهندگان بیت کوین بود، می‌شناسند. او همچنین اولین کسی بود که از ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) بیت کوین دریافت کرد. بوترین (Ether) هم یکی دیگر از نام‌های شناخته شده در بازار ارزهای دیجیتال است. این نام به ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، خالق اتریوم اشاره دارد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.