کیف پول ارز دیجیتال اصلی‌ترین ابزارهای موجود در بازارهای دیجیتالی

کیف پول ارز دیجیتال اصلی‌ترین ابزارهای موجود در بازارهای دیجیتالی

کیف پول ارز دیجیتال از اصلی‌ترین ابزارهای موجود در بازارهای دیجیتالی می‌باشد. که امروزه، با گسترش شدید معاملات دیجیتالی مورد استفاده قرار گرفته است و کاربرد‌های فراوانی دارند.کیف پول ارز دیجیتال، نرم‌افزاری است که کلید‌های عمومی و خصوصی مرتبط با یک

بلاک‌چین خاص را در خود حفظ می‌کند. در اینجا لازم است تا اطلاعاتی مختصر در مورد کلید‌های عمومی و خصوصی در بلاکچین (blockchain) ارائه کنیم. کلید خصوصی در واقع شکل رمزنگاری‌شده از کاراکتر‌ها و اعداد است که دسترسی کاربران به ارزهای دیجیتال را میسر می‌کند. هر فردی که رمز ارز داشته باشد یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی نیز خواهد داشت. کاربرد این کلید‌ها در ارسال و دریافت سکه‌ها و یا همان رمز ارز‌ها است. کلید عمومی در واقع آدرس والت است. می‌توان از این کلید‌های عمومی یا همان کیف پول از طریق صرافی‌های بین‌المللی یا گوشی و کامپیوتر شخصی خود استفاده کرد و رمز ارزها را به آن واریز یا از آن برداشت کرد. از این کلید‌ها در جهت ردیابی حساب‌ها و اطلاع از داده‌های دیجیتالی استفاده می‌شود.

بنابراین اگر بخواهید از ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین استفاده کنید حتما باید یک والت ارز دیجیتال داشته باشید. این والت‌های دیجیتالی امروزه در جهان طرفداران زیادی دارند. اما آنچه که جالب و تفکر برانگیز است، نحوه کارکرد این والت‌ها است. چرا که هیچ کیف یا ارزی به طور فیزیکی موجود نیست. تمامی ارزش و ماهیت این ارزها بر روی صفحات اینترنت و انواع تراکنش‌های ثبت شده بر روی بلاک‌چین تعریف می‌شود. پس لازم است تا اندک اطلاعاتی از نحوه عملکرد این کلید‌های عمومی و خصوصی و همچنین این نوع کیف پول‌ها به دست بیاوریم. قطعا آشنایی با ساز و کار و روند این فرایند به ما این قدرت را خواهد داد تا با آگاهی بیشتری از این نرم افزارهای دیجیتالی استفاده کرده و بتوانیم هدف‌مندتر پیش رویم.

عملکرد والت ارز دیجیتال

در یک والت ارز دیجیتال در واقع کلیدهای عمومی و خصوصی نگهداری می‌شوند. یعنی در این والت‌های ارز دیجیتال ما هیچ ارز و رمز‌ارزی به صورت حقیقی نداریم، بلکه اطلاعات این ارزهاست که در والت‌ها ذخیره می‌شوند. در واقع آدرس کیف پول همانند شماره حساب بانکی عمل می‌کند که در دنیای دیجیتال دسترسی به این والت‌ها را برای ما امکان‌پذیر می‌سازد. این آدرس نه تنها در اختیار شما خواهد بود بلکه دیگران نیز به آن دسترسی خواهند داشت چرا که برای انتقال ارز ممکن است به آن نیاز داشته باشند. درست مثل شماره حساب، اگر در دنیای دیجیتالی نیز کسی بخواهد برایتان ارز واریز کند می‌توانید این آدرس را در اختیار او بگذارید. بنابراین زمانیکه ارز دیجیتال از یک والت به والت دیگری انتقال می‌یابد هیچ یک از این تراکنش‌ها به صورت فیزیکی نمی‌باشند. در واقع، این تراکنش‌ها مجموعه‌ای از اطلاعات هستند که در آدرس‌های دیجیتالی مختلف جا به جا شده و مالکیت آنها از فردی به فرد دیگر تغییر می‌یابد.

در نتیجه نه کیف پول و نه ارزهای دیجیتال در دنیای واقعی وجود ندارد. همچنین، هر آدرس والت مختص یک فرد است و هیچ یک از آنها مشابه هم نیستند. تعداد این کیف پول‌ها نیز محدود نیستند. یعنی می‌توانید هر تعداد که بخواهید آدرس والت داشته باشید.

همانطور که می‌بینید روند کار این نوع کیف پول‌های ارز دیجیتال شبیه به حساب‌ها و تراکنش‌های بانکی دنیای واقعی است و متفاوت نیست. بنابراین، شناخت روند انجام کار این والت‌های دیجیتالی کار دشواری نبوده و خیلی راحت می‌توان قوانین آن را یاد گرفت. یک ویژگی مهم در آدرس والت‌های دیجیتالی این است که به دلیل شفافیت کاری تکنولوژی بلاکچین، با در اختیار داشتن آدرس والت ارز دیجیتال می‌توان به سادگی میزان ارز موجود در کیف پول و همچنین تراکنش‌های قبلی آن را مشاهده کرد، و تنها هویت صاحب واقعی این کیف پول است که مخفی باقی می‌ماند

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.