ارز دیجیتال کوانت (QNT) چیست؟

ارز دیجیتال کوانت (QNT) چیست؟

کوانت Quant یکی از معدود بلاکچین هایی است که برای اتصال دفاتر مختلف توزیع شده و همچنین سیستم عامل ها، برنامه ها و شبکه های موجود استفاده می شود. علاوه بر این، اکوسیستم آن در اطراف Overledger ساخته شده است و مسائل مربوط به

قابلیت همکاری بلاکچین را بدون استفاده از نرم افزار پیچیده برطرف می کند. در واقع Overledger توسعه دهندگان را قادر می سازد تا برنامه های چند زنجیره ای غیرمتمرکز به نام MApps را برای مشتریان ایجاد کنند. برای ایجاد یک MApp در شبکه مشتریان موظف به هولد مقداری توکن QNT هستند.

توکن شبکه کوانت Quant QNT می باشد. برای ایجاد هر چیزی در پلتفرم کوانت Quant توسعه دهندگان باید مجوز QNT را خریداری نمایند. اگر بخواهیم به صورت دیگر بیان کنیم می توان گفت اکوسیستم کوانت Quant از توکن QNT برای دسترسی به شبکه و پلتفرم Overledger استفاده می کند و اشتراک گذاری داده ها را ایمن می نماید. در نتیجه QNT به عنوان بخش مهمی از شبکه، ارزش های پروژه را به اشتراک می گذارد و از ان حمایت می کند. ارز دیجیتال کوانت Quant به عنوان اولین پروژه بعد از ایجاد پلتفرم بلاک چین است که به منظور اتصال بلاک چین ها و شبکه ها در مقیاس جهانی ایجاد شد. این ارز دیجیتال هدفش رفع مشکل ارتباط بین بلاک چین ها بدون کاهش کارایی است. به زبان خیلی ساده کوانت به وجود آمده است تا ارتباط بین چندین بلاک چین را با کمک سیستم عامل Overledger فعال کند. بسیاری از پروژه های ارزهای رمزنگاری شده به دنبال حل مسئله قابلیت همکاری هستند. شبکه کوانت ایجاد شده است تا این مشکل را به شیوه ای متفاوت حل نماید. برخلاف سایر پروژه های ارز دیجیتال، پروژه کوانت Quant به دنبال ساختن یک سیستم عامل بلاک چین با قابلیت همکاری است که روی بلاک چین های دیگر قرار گیرد و از این طریق یک بستر بصری لازم را فراهم کند تا افراد و سازمان ها بتوانند پتانسیل فناوری بلاک چین را به خدمت بگیرند.

این پروژه به عنوان یک سیستم عامل توزیع شده دفتر کل و شبکه اورلجر و به منظور اتصال شبکه های مختلف بلاک چین ساخته شده است. باید بدانید که کوانت Quant یک بلاک چین نیست، بلکه اکوسیستمی است که شامل سیستم عامل بلاک چین Overledger OS، بازار شبکه Overledger، خزانه داری، برنامه های چندزنجیره ای و توکن QNT است. ICO رمز ارز کوانت، در ماه مِی سال 2018 انجام شد. یکی از بنیانگذاران کوانت، گیلبرت وردیان Gilbert Vardian نام دارد. قبل از راه اندازی شبکه کوانت، وردیان به عنوان افسر ارشد امنیت اطلاعات در Vocalink فعالیت داشت. او همچنین در زمینه های گوناگون دیگری مانند مدیریت امنیت وازت دادگستری انگلستان فعالیت داشته است. ICO رمز ارز کوانت، در ماه مِی سال 2018 انجام شد. یکی از بنیانگذاران کوانت، گیلبرت وردیان Gilbert Vardian نام دارد. قبل از راه اندازی شبکه کوانت، وردیان به عنوان افسر ارشد امنیت اطلاعات در Vocalink فعالیت داشت. او همچنین در زمینه های گوناگون دیگری مانند مدیریت امنیت وازت دادگستری انگلستان فعالیت داشته است. از دیگر بنیانگذاران این شبکه می توان به پائولو تاسکا Paolo Tasca اشاره کرد. تخصص این فرد در زمینه سیستم های توزیع شده می باشد. قبل از این پروژه دکتر پائولو در زمینه های فناوری بلاکچین برای سازمان ملل و بانک های مرکزی در نقاط مختلف جهان فعالیت داشته است.

شبکه کوانت Quant

این شبکه درواقع فناوری بلاک چینی است که قصد دارد تا قابلیت همکاری بین بلاک چین های مختلف را از طریق سیستم عامل بلاک چین سیستم عامل Overledger ایجاد کند.

نکته قابل توجه این که این شبکه منبع باز نبوده و بنابراین فناوری مورد استفاده دربسیاری از محصولاتی که استفاده می کنند دارای حق ثبت است و برای استفاده از آن مجوز لازم است. این شبکه قادر است تا از ریپل، بایننس چین، استلار، آیوتا، همینطور اتریوم و بیت کوین و از بلاک چین های هایپر لجر فابریک(Hyperledger Fabric) ، Quorum JP Morgan و بلاک چین R3 Corda و پشتیبانی کند.

با توجه به این که پروژه کوانت Quant منبع باز نیست، بنابراین عجیب نیست که نحوه کار و جزئیات عملکرد فناوری هایی که استفاده می کند را به اشتراک نمی گذارد.

توکن کوانت QNT

QNT توکن کوانت است که از انواع توکن های مبتنی بر شبکه ERC-20 بوده و از آن برای اهدافی چون پرداخت کالا، خدمات و هزینه های مجوز در شبکه کوانت استفاده می شود. QNT توکنی است که نه تورمی است و نه تورم زا. حداکثر عرضه این توکن کمی بیش از 14.5 میلیون است.

تقسیم توکن‌ های کوانت QNT به روش زیر است:

تعداد 9 میلیون توکن کوانت QNT از طریق عرضه اولیه ICO به عموم فروخته شد. تعداد 2.6 میلیون توکن برای ادامه اجرای پروژه به شرکت اختصاص داده شد. 3 میلیون توکن کوانت QNT متعلق به بنیانگذاران شرکت ششصد و پنجاه ویک هزار توکن کوانت QNT سهم مشاوران شرکت همانطور که گفتیم اکوسیستم کوانت Quant به منظور دسترسی به شبکه و پلتفرم Overledger از توکن خود بهره می برد.

عملکرد ارز دیجیتال کوانت Quant چگونه است؟

مشکلی که در فناوری بلاکچین و دفتر توزیع شده وجود دارد، عدم همکاری بین پروژه ها می باشد. کوانت قصد دارد تا با ارتباط بلاکچین ها با هم این مشکل را حل نماید. در پلتفرم کوانت Quant شبکه Overledger امکان دسترسی به دیگر بلاکچین ها را فراهم می نماید.

علاوه بر اینکه کوانت Quant به برقراری ارتباط بین بلاکچین ها می پردازد، لایه های مختلفی را ایجاد می نماید. لایه های ایجاد شده شامل لایه های تراکنش، پیام رسانی، فیلتر کردن و سفارش می باشد. لایه تراکنش ذخیره تراکنش ها را مدیریت می کند. انواع اطلاعات شامل داده های قرارداد هوشمند و داده های تراکنش در لایه پیام رسانی قرار دارد. لایه فیلترینگ و سفارش، پیام ها را کنترل می کنند. به ویژه پیام هایی که شامل اطلاعات تراکنش می باشد.

بررسی ویژگی های پلتفرم ارز دیجیتال کوانت Quant

کوانت Quant به روزترین داده ها را ارائه می دهد و به سیستم های بانکی اجازه می دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. کوانت Quant اجازه ایجاد دارایی های جدید در هر دفتر توزیع شده متصل را می دهد. بنابراین، نیازی به کد نویسی ندارد. تیم کوانت در حال برنامه ریزی برای ورود به بخشهای مختلف مانند مراقبت های بهداشتی، زنجیره تامین و خدمات مالی است. از بین این موارد، Quant Health یک برنامه کاربردی است که توسط موسسات بهداشتی برای ردیابی پرونده های الکترونیکی سلامت استفاده می شود. محدودیت اصلی بلاکچین امروزی عدم توانایی ارتباط متقابل با یکدیگر است. با این حال، Overledger بلاکچین های قدیمی و پیشرفته را با هم ادغام می کند. ما می توانیم Quant Overledger را روی هر پلتفرم ابری مانند سرویس های وب آمازون AWS اجرا کنیم. علاوه بر این، موسسات می توانند هویت های فردی را در بسترهای متصل برای KYC پیگیری کنند. ساخت برنامه های چند زنجیره ای MApps از دیگر ویژگی های اکوسیستم کوانت می باشد. با کوانت Quant مشاغل محدود به دسترسی به یک بلاکچین نیستند، به این معنی که برنامه های آنها می توانند مجموعه متنوعی از ویژگی ها را از همه بلاکچین هایی که دسترسی به انها امکان پذیر است پیاده سازی کرده و ارائه دهند.

چرا شبکه کوانت Quant منحصر به فرد است؟

سیستم عامل Quant Overledger، را می توان به عنوان دروازه ای در نظر گرفت که از طریق آن هر پروژه مبتنی بر بلاک چین به سایر بلاک چین ها می تواند دسترسی داشته باشد. همچنین این پروژه برای اتصال یک برنامه به سایر برنامه های موجود در اکوسیستم بلاک چین همانند اتریوم کار می کند.

از سوی دیگر کوانت Quant دارای لایه های متفاوتی برای فیلترینگ، سفارشات، معاملات و پیام رسانی است. کوانت می تواند برنامه ای برای به اشتراک گذاری و ارجاع پیام های مشابه مربوط به سایر برنامه ها باشد. فروشگاه کوانت با عنوان Quant App، قابلیت خواندن و نظارت بر معاملات در دفاتر مختلف را دارد. با استفاده ازشبکه Overledger، توسعه دهندگان می توانند قراردادهای هوشمند را در گستره وسیعی از زنجیره ها، مانند بیت کوین، بنویسند.

ایجاد برنامه های چندزنجیره ای که به آن اشاره کردیم مزیت دیگر کوانت است. (ایجاد و انتشار برنامه های چند زنجیره ای MApps)

از دیگر ویژگی های کوانت Quant می توان به این موضوع اشاره کرد که این پروژه قابلیت ارائه به روزترین داده ها را دارد و اجازه ارتباط سیستم های بانکی به یکدیگر را می دهد. کوانت نیازی به کد نویسی ندارد چرا که اجازه ایجاد دارایی های جدید در هر دفتر توزیع شده متصل را می دهد.

در بستر کوانت موسسات محدود به استفاده از یک بلاک چین نیستند چرا که به راحتی می توانند مجموعه متنوعی از ویژگی ها را از همه بلاک چین هایی که دسترسی به آنها امکان پذیر است گرفته و آن ها را پیاده سازی کنند.

کوانت به عنوان پلتفرمی روانه بازار ارزهای دیجیتال شد که سعی در برقراری ارتباط بین بلاک چین های مختلف را دارد. ارز دیجیتال کوانت با نام QNT شناخته می شود و از آن برای دسترسی به پلتفرم استفاده می شود. گفتیم که هدف سازندگان کوانت برطرف کردن شکاف بین بلاک چین ها بود که این مشکل یعنی قابلیت همکاری بلاک چین ها را شبکه Overledger حل می کند. در واقع ستون فقرات شبکه کوانت شبکه اورلجر است. در بستر کوانت و با استفاده از Overledger می توان برنامه های چند زنجیره ای یا MApps را ایجاد کرد که بر روی چندین زنجیره یا بلاک چین پیاده سازی می شوند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.