ارز دیجیتال تومو چین (TomoChain) چیست؟

ارز دیجیتال تومو چین (TomoChain) چیست؟

ارز دیجیتال تومو چین TomoChain یک پروژه بلاکچینی غیرمتمرکز است که هدف آن، حل مشکلات قابلیت همکاری و مقیاس پذیری است که بسیاری از بلاکچین‌ها با آن درگیر هستند. ارز دیجیتال تومو TomoChain این مشکل را با افزایش تعداد تراکنش‌های پردازش‌شده

در هر ثانیه (TPS) حل می‌کند.ارز دیجیتال تومو به دنبال حل مشکل مقیاس پذیری از طریق شاردینگ (Sharding) و یک سیستم رأی‌دهی مبتنی بر استیکینگ است. این امر منجر به ایجاد و توسعه شبکه ارز دیجیتال تومو چین شده که تا ۵ هزار تراکنش را در ثانیه، با زمان تأیید تراکنش ۲ ثانیه‌ای و کارمزد تراکنش بسیار پایین، برای کاربران فراهم می‌کند. در چنین شرایطی، می‌توان تومو چین را یکی از سریع‌ترین بلاکچین‌ها در جهان معرفی کرد. برای مقایسه، در نظر بگیرید که شبکه بیت کوین در هر ثانیه تنها حدود ۵ تراکنش را پردازش می‌کند.

تیم توسعه تومو چین ادعا می‌کند که پس از فعال‌سازی شاردینگ، این شبکه حتی می‌تواند به ظرفیت پردازش ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار تراکنش در ثانیه هم برسد.

از شبکه ارز دیجیتال تومو چین TomoChain می‌توان برای ساخت برنامه های غیر متمرکز (DApp) و ارائه سایر کاربردهای محبوب فناوری بلاکچین، مانند تراکنش‌های امور مالی غیرمتمرکز استفاده کرد.

شبکه بلاکچین تومو چین از الگوریتم اجماع رأی‌گیری اثبات سهام (Proof of Stake Voting) یا POSV استفاده می‌کند. در این پروژه همچنین از اعتبارسنجی مضاعف برای اطمینان از سطوح بالاتر امنیت شبکه استفاده می‌شود. تیم توسعه‌دهنده تومو چین، ارز دیجیتال تومو چین TomoChain را در ابتدا به عنوان یک توکن ERC-20 بر بستر شبکه اتریوم راه‌اندازی کرد. با این حال، پس از فعال شدن شبکه اصلی تومو چین در دسامبر سال ۲۰۱۸، این ارز دیجیتال به شبکه اصلی تومو چین انتقال یافت و به توکن بومی این اکوسیستم تبدیل شد. تومو چین (TomoChain) یک پروژه غیرمتمرکز است که هدف آن حل مشکل مقیاس پذیری است که بسیاری از بلاک چین ها دارند و این کار را با افزایش تعداد تراکنش در ثانیه (TPS) انجام می دهد. متأسفانه، حتی پروژه های بزرگ بلاک چین مانند اتریوم تنها می توانند 15 تراکنش را در ثانیه پردازش کنند. در صورتی که با Visa یا Mastercard مقایسه کنید، حداکثر 6000 تراکنش در ثانیه قابل انجام است. تومو چین TomoChain با هدف حل مسائل مربوط به قابلیت همکاری، در تلاش است تا مسائل مقیاس پذیری شناخته شده را با بلک چین اتریوم حل کند.

مقیاس پذیری شامل ازدحام شبکه، زمان انتظار طولانی برای اعتبار تراکنش و هزینه های بالای تراکنش است که همراه با این مسائل به وجود می آید.

قابلیت همکاری به معنای ارتباط اتریوم با بلاک چین های دیگر برای ایجاد تعامل متقابل درون زنجیره ای است. بسیار مهم است که بلاک چین ها در مقیاس وسیع کار کنند تا بتوانند پتانسیل مخرب ایجاد کرده و در عین حال راهی برای همکاری با یکدیگر داشته باشند. یکی از وظایف اصلی بلاک چین نحوه حرکت و ثبت وجوه بین حساب ها است.

TomoChain تومو چین می تواند برای ایجاد برنامه های غیر متمرکز DApp و برای ارائه سایر موارد استفاده از بلاک چین محبوب مانند معاملات ارزش غیرمتمرکز استفاده شود. مکانیسم اجماع TomoChain تومو چین اثبات رأی دهی POSV است.

پروژه تومو چین TomoChain در 1 مارس 2018 آغاز شد. تومو چین TomoChain حدود 8.5 میلیون دلار برای پروژه از طریق ICO در یک روز جمع آوری کرد. در طول این فروش توکن، کاربران می توانند TOMO با اتریوم را با قیمت 0.25 دلار در هر توکن خریداری کنند.

TomoChain تومو چینشبکه اصلی خود را در دسامبر 2018 منتشر کرد. پس از آن، آنها به یک زنجیره مستقل نقل مکان کردند و masternodes و رأی گیری اثبات سهام (POSV) را به شبکه اضافه کردند. تغییر به masternodes ،TOMO را به پروژه ای تبدیل کرد که از نظر تئوری مشکلی در آن نبود اما قابلیت اجرا و تولید آن ممکن نبود.

آنها از masternode برای ایجاد و تأیید بلوک ها استفاده می کنند و این کار را توسط TOMO ساخته شده جبران می کنند. در حال حاضر 150 مسترنود وجود دارد. جبران خسارت دو سال اول 250 TOMO در هر دوره (که 900 بلوک است) تقسیم می شود که این تقسیم شدن بین واحدهای اصلی بر اساس تعداد بلوک های امضا شده انجام می شود. پس از دو سال، 40 درصد از پاداش بلاک به مالک، 50 درصد به افرادی که در masternodes رای دادند و 10 درصد از آن به بنیاد شبکه تعلق می گیرد.

در هشت سال اول، 100 میلیون TOMO ثابت وجود دارد و پس از هشت سال اول، 17 میلیون TOMO دیگر برای پاداش بلوک در دسترس خواهد بود. شورای masternodes همچنین می تواند رأی بدهد تا کل عرضه را تا 1 میلیون TOMO در سال افزایش دهد. هزینه های TOMO فقط 1درصد از هزینه های معاملات اتریوم است و تومو چین TomoChain دارای تراکنش های 2 ثانیه در مقابل 15 ثانیه تراکنش برای اتریوم است. علاوه بر این، تومو چین TomoChain می تواند در حال حاضر به 2000 معامله در ثانیه برسد

تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال تومو چین TomoChain

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های هر پروژه بلاکچینی، افراد توسعه‌دهنده آن است. به عبارتی، تیم توسعه‌دهنده می‌تواند موفقیت یا شکست پروژه را تعیین کند. در همین حال، این افراد نباید بیش از حد در شبکه دخالت داشته باشند. در غیر این صورت، احتمال اینکه آن پروژه واقعاً غیرمتمرکز باشد، کمتر می‌شود.

تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال تومو چین TomoChain متشکل از ۳۰ عضو با مهارت‌های مختلف است که دفتر اصلی آنها در سنگاپور قرار دارد. البته این پروژه دفاتری در ویتنام و ژاپن نیز دارد.

بنیانگذار و مدیرعامل ارز دیجیتال تومو، لانگ ویونگ (Long Vuong) است که قبلاً هم‌‌بنیانگذار و رهبر پروژه بلاکچین نِم (NEM)، یکی از بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال در جهان، بوده است.

یکی دیگر از هم‌بنیانگذاران و همچنین مدیر مالی پروژه ارز دیجیتال تومو چین، له هو (Le Ho) نام دارد که قبلاً مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در BVIM و مدیر سابق بخش بانکداری سرمایه‌گذاری در شرکت اوراق بهادار HSC بوده است.

هم‌بنیانگذار بعدی ارز دیجیتال تومو چین TomoChain و مدیر ارشد فناوری این پروژه، سون نیگوین (Son Nguyen) است که یک پیشرو فناوری باتجربه و کارآمد، مدیر سابق مهندسی و بنیانگذار گروه توسعه‌دهندگان بلاکچین (Blockchain Developer) با بیش از ۸۰۰ عضو فعال بوده است.

تونگ هوانگ (Tung Hoang) نیز که یک توسعه‌دهنده فول استک (Full Stack) و توسعه‌دهنده باتجربه در زمینه قراردادهای هوشمند است. او یکی دیگر از هم‌بنیانگذاران تومو چین TomoChain و مدیر محصول کیف پول توکن TOMO است.

TomoChainتومو چین چگونه کار می کند؟

شبکه تومو چین TomoChain از مکانیغسم اجماع POSV برای ایمن سازی و اجرای شبکه استفاده می کند. بر خلاف بیت کوین که از استخراج برای دستیابی به اجماع استفاده می کند تومو چین از استیکینگ استفاده می کند. Staking مشابه استخراج است اما نیازی به سخت افزار ندارد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که توکن های TOMO خود را بصورت آنلاین به اشتراک بگذارید و سپس برای امنیت شبکه TomoChain پاداش دریافت می کنید.

همه می توانند تومو چین TomoChain را استیکینگ کنند اما در حال حاضر تنها 150 مسترنود برای رای دادن در شبکه وجود دارد. دارندگان توکن TOMO این مسترنودها را انتخاب می کنند. این بخش "رای گیری" مکانیسم است. کسانی که از این شبکه سود می برند، با تأیید خودکار تراکنش ها شبکه را ایمن می کنند. این امر عدم تمرکز کامل و وضعیت شبکه سالم را تضمین می کند. هرچه تعداد افراد TOMO بیشتر باشد، فعالیت شبکه بهتر می شود. شاردینگ یک برنامه مبتنی بر فناوری بلاک چین است. شاردینگ مسائل مقیاس پذیری را حل می کند.

TomoChainتومو چین از شاردینگ در مکانیسم اجماع POSV خود برای اعتبار بخشیدن به معاملات به شیوه ای سریعتر استفاده می کند. علاوه بر این، TomoChainتومو چین از اعتبار دوگانه برای اطمینان از سطوح بالاتر امنیت شبکه استفاده می کند.

توکن تومو

یکی از رایج ترین سوء تفاهم ها در صنعت ارزهای رمزنگاری شده، برچسب گذاری اشتباه در شبکه و توکن اصلی شبکه مربوطه است. برای روشن شدن، تومو چین نام شبکه و TOMO نام توکن است. این توکن با ارائه مقدار استاندارد برای زنجیره به اجرای شبکه کمک می کند. توکن TOMO نقش کلیدی را در اکوسیستم تومو چین TomoChain ایفا می کند. این به عنوان یک شرط برای شرکت در شبکه هم از طریق masternodes و هم برای استیکینگ عمل می کند.

به علاوه برای رای گیری آینده شبکه، از توکن استفاده می شود. این عملکردهای توکن TOMO آن را در شبکه بسیار ارزشمند می کند، زیرا بعید است بدون حضور آن زنده بماند. این یک خبر عالی برای سرمایه گذاران و معامله گران است زیرا خطر مشارکت را کاهش می دهد.

عرضه اولیه ICO در مارس 2018 برگزار شد و در حالی که فروش عمومی برای یک دوره 20 روزه برنامه ریزی شده بود فقط در 1 روز به پایان رسید.

TOMO به عنوان یک استاندارد ERC-20 ایجاد شد، اما بعدها که شبکه اصلی در دسامبر در سال 2018 فعال شد، آن را تبدیل به یک توکن اولیه بر پایه 1:1 کرد.

مکانیسم اجماعی به نام استیکینگ، تومو چین TomoChain را به عنوان یک شبکه ایمن کرده است. این فرآیند شامل نگه داشتن توکن ها در کیف پول سازگار با ریسک و فعال سازی فرآیند است. با قرار دادن توکن های TOMO، می توانید یک پاداش معمولی دریافت کنید. ارز دیجیتال تومو چین به ازای هر 30 دقیقه استیکینگ، یکبار پاداش می دهد. این مدت زمان بسیار عالیست چرا که مجبور نیستید ماه ها یا حتی سال ها منتظر باشید تا از سرمایه گذاری خود درآمد غیرفعال دریافت کنید. اکثر مردم می دانند بلاک چین چیست، اما از خود می پرسند که چگونه از آن در زندگی روزمره استفاده کنند. در حال حاضر چنین شبکه هایی کاربرد ندارد. پروژه هایی مانند تومو چین زیرساخت های آینده را فراهم می کنند. بنابراین، چگونه می توانیم از تومو چین TomoChain در آینده استفاده کنیم؟

آنها تومو چین TomoChain را برای تسهیل و اجرای موارد اصلی استفاده از بلاک چین که شامل پردازش اقدامات غیرمتمرکز (قراردادهای هوشمند) و تسهیل معاملات تغییر ناپذیر است، طراحی کردند.

توجه به این نکته ضروری است که این موارد استفاده می تواند در بسیاری از صنایع مختلف اعمال شود، بنابراین کاربرد آن در طیف گسترده ای وجود دارد از جمله در بخش پزشکی و مالی، جایی که فضای کمی برای خطا وجود دارد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.