ارز دیجیتال سلو (CELO) چیست؟

ارز دیجیتال سلو (CELO) چیست؟

CUSD یا دلار سلو Celo استیبل کوین سلو Celo است که برای انتقال پایدار ارزش بین کاربران طراحی شده است. با دارایی های دیگر همچون بیت کوین و اتریوم پشتیبانی می شوددر حال حاضر شبکه Celo سلو از دو توکن بومی و یا دارایی رمزنگاری

در شبکه خود استفاده می نماید. که یکی از انها CUSD و دیگری CELO می باشد. دارایی سومی به نام Celo Gold و یا CGLD وجود دارد دنیای کریپتوکارنسی هر روز شاهد ظهور نمونه‌ های جدیدی از ارزهای دیجیتال است. یکی از این ارزهای دیجیتال که با ادعای ساده‌ سازی روند پرداخت برای همه ایجاد شد، ارز دیجیتال سلو (CELO ) است. ارز دیجیتال سلو یک پروژه در سیستم بلاک‌چین است و کاربران آن به جای استفاده از رشته های طولانی از رمزعبورهای چند کلمه ای و مراحل پیچیده به عنوان آدرس بلاک‌ چین خود، فقط از طریق شماره تلفن همراه اقدام به ارسال و دریافت ارز‌های دیجیتال می‌ کنند. درواقع Celo یک بلاک چین است که قصد دارد رمز ارز را با تجربه کاربر پسند خود به گوشی شما آورده و همه مزایای ارزهای رمزنگاری شده را برای کاربران معمولی تلفن های هوشمند به ارمغان آورد. هدف سلو Celo این است که فعالیت های مالی به واسطه توانایی پرداخت برای ارسال و از هر شماره تلفنی در جهان، برای همه در سراسر جهان قابل دسترسی باشد. علاوه بر پرداخت های اساسی، سلو می تواند از توسعه برنامه های غیرمتمرکز یا همان DApp ها در بلاکچین خود پشتیبانی کند.

توکن های سلو (CELO)

سلو Celo برای اجرای عملیات روی سیستم بلاک چین خود، از دو دارایی بومی خود استفاده می کند. یکی از آن ها ارز دیجیتال CELO سلو است که برای رای دادن به تغییرات پروتکل استفاده می شود و دیگری یک استیبل کوین است که ارزش دلار آمریکا را منعکس می کند (CUSD).

دلار سلو Celo جهت انتقال ثابت پول بین کاربران ایجاد شده‌ است. قیمت این استیبل کوین برابر با قیمت دلار امریکا است. قیمت توکن بومی سلو با CUSD یا استیبل کوین آن ارتباط مستقیم دارد. قیمت CUSD با قیمت سلو متعادل است تا این سکه پایدار در قیمت 1 دلار آمریکا نگه داشته شود. تعادل به این معنی است که با شروع استفاده بیشتر از این پلتفرم توسط تعداد کاربران و انجام معاملات بیشتر، باعث افزایش قیمت توکن سلو می شود.

تیم توسعه دهنده سلو در ادامه برنامه های آینده خود اعلام کرده است که برای گسترش سلو دو استیبل کوین CEUR و CGBP را به دارایی خود اضافه خواهد کرد.

البته دارایی سومی نیز برای سلو وجود دارد که در کوین بیس و تعداد محدودی از مراکز فروش استفاده می‌ شود که Celo Gold نام دارد و از CGLD استفاده می ‌کند. این‌ها توکن‌های ERC-20 هستند که در ۲۰۲۰ به فروش رسیدند. به عبارتی شبکه سلو برای کمک به اجرای پلتفرم خود به سه چیز متکی می باشد. که در ادامه به شرح هر یک خواهیم پرداخت. در واقع این سه کمک کننده به شرح زیر می باشند.

1.Client Lights: اپلیکیشن های شبکه سلو که در تلفن همراه کاربر مانند کیف پول موبایل سلو اجرا می شوند.

2.Validator Nodes: کامپیوترهایی که در ساز و کار اجماع سلو شرکت می کنند، تراکنش ها را تایید می کنند و بلاک های جدیدی تولید می کنند.

3.Full Nodes: کامپیوترهایی که به عنوان پل ارتباطی بین نودهای اعتبارسنج و کیف پول های تلفن همراه عمل می کنند، و از کاربران درخواست را دریافت می کنند و تراکنش ها را به نودهای اعتبار سنج هدایت می کنند.

نکته قابل توجه این است که سیستم سلو ایجاب می کند که نودهای اعتبارسنج توسط دارندگان توکن CELO سلو رای دهند. نکته اصلی فروش منحصر به فرد سلو Celo در تمرکز ان بر کاربران گوشی های هوشمند است. این شرکت استدلال می کند که تعداد دارندگان تلفن های هوشمند به طور تصاعدی در حال افزایش است، اما تعداد افرادی که از ارز رمز پایه استفاده می کنند با سرعت بسیار کندتری در حال افزایش است. رمز ارز بیشتر برای مناطقی مناسب است که بخش بزرگی از مردم به بخش بانکی دسترسی ندارند، اما هنوز یک تلفن هوشمند دارند.

از بین بردن شکاف بین این دو فناوری همان کاری است که Celo سلو انجام می دهد و همراه با استفاده از مزایای DeFi با حمایت از ایجاد Dappها و قراردادهای هوشمند است.

بلاکچین سلو که برای تلفن همراه و یا موبایل بهینه شده است، به طور خودکار کارمزد تراکنش را محاسبه می کند و همچنین به کاربران امکان می دهد کارمزد معاملات و یا تراکنش ها را با هر ارز پرداخت کنند. شبکه سلو برای کمک به اجرا و توسعه پلتفرم خود به سه مشارکت کننده متکی است:

Light Clients: برنامه های شبکه سلو Celo که بر روی دستگاه های تلفن همراه کاربر اجرا می شوند، مانند کیف پول تلفن همراه سلو. در حال حاضر این کیف پول فقط برای دارندگان اندروید در دسترس است.

اعتبارسنجی نودها یا گره ها (Validator Nodes): رایانه هایی که در مکانیسم اجماع سلو Celo شرکت می کنند، تراکنش ها را تأیید می کنند و بلوک های جدیدی تولید می کنند.

گره های کامل (Full Nodes): رایانه های واسطه ای که به عنوان پل ارتباطی بین نودهای اعتبارسنجی و کیف پول موبایل عمل می کنند، درخواست های مشتری ها را دریافت کرده و تراکنش ها را به گره های اعتبارسنج ارسال می کنند.

نکته: سیستم سلو Celo باید به واسطه نودهای اعتبارسنج و توسط دارندگان توکن سلو CELO به رای گذاشته شود. دارندگان سلو می توانند با رای دادن به گروه های اعتبارسنج، از دارایی خود به عنوان وسیله ای برای شرکت در انتخابات استفاده کنند. سلو رمزارزی است که کاربران تلفن همراه در سراسر دنیا را هدف قرار داده و حدود 100 شرکت به نوعی از این پروژه حمایت مالی یا پشتیبانی می‌ کنند. همانطور که گفتیم هدف از ایجاد این ارز دیجیتال این است که فعالیت‌های مالی در بازار کریپتوکارنسی ها، به سادگی و با استفاده از تلفن همراه در دسترس همه مردم جهان قرار گیرد

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.