ارز دیجیتال ای کش (XEC) چیست؟

ارز دیجیتال ای کش (XEC) چیست؟

ای کش (XEC) ECash یک سیستم دیجیتالی است که انتقال وجوه را تسهیل می نماید. پروژه این ارز دیجیتال در نظر دارد تا یک سیستم نقدینگی الکترونیکی P2P ایمن به جهان ارائه دهد. همچنین در تلاش است تا مشکل های موجود در بازار رمز ارزها را حل نماید.

اگر بخواهیم به گونه ای دیگر به تعریف این رمز ارز بپردازیم، می توان گفت ای کش (XEC) ECash یک سیستم دیجیتالی است که انتقال وجوه را به صورت ناشناس انجام می دهد. در واقع هدف ان حفظ حریم خصوصی افرادی است که از اینترنت برای پرداخت های خود استفاده می کنند. ECash XEC توکن ارائه شده پلتفرم ای کش ECash (XEC) است. این توکن بر روی بلاکچین بیت کوین کش ABC ایجاد شده است. از این توکن برای پرداخت کارمزدهای ارسال تراکنش ها در شبکه ای کش استفاده می شود. همچنین این توکن برای پرداخت هزینه اجرای قرارداد هوشمند شبکه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از ارزهای دیجیتال که با هدف تبدیل شدن به یک پول دیجیتال بی عیب و نقص ایجاد شده است، ای کش ECASH (XEC) است. هدف ای کش و آنچه در نظر دارد این است که به یک پول قابل دردسترس در جهان برای همه تبدیل شود. از سوی دیگر قصد دارد تا به عنوان یک فناوری رمز ارز، تغییر دهنده تمدن در دنیا با هدف افزایش آزادی و رفاه انسان باشد.

XEC ای کش شکلی از ارزهای دیجیتال است که قصد دارد امکان ارسال مستقیم پول در سراسر جهان را برای همه فراهم سازد. به عبارت دیگر این ارز دیجیتال به عنوان پول نقد الکترونیکی فعالیت می کند و قرار است مانند ارسال ایمیل از یک نقطه جهان به دورترین نقطه جهان، به سادگی، امکان ارسال پول را برای دیگران فراهم کند.

تاریخچه و بنیانگذاران ارز دیجیتال ای کش (XEC) ECash

رمز ارز ای کش در ابتدا Bitcoin Cash ABC نام داشت و در جولای سال 2021 به ای کش (XEC) ECash تغییر نام دارد. از آنجا که بیت کوین کش ABC هارد فورک بیت کوین کش است و بیت کوین کش خود فورک بیت کوین می باشد، عملکرد آن بسیار شبیه به رمز ارز بیت کوین می باشد.

Amaury Sechet در سال 2017 بیت کوین کش ABC را معرفی نمود. در واقع راه اندازی ای کش توسط تیم توسعه دهنده نرم افزار استخراج بیت کوین ABC صورت گرفته است. ارزهای دیجیتال نیز مانند بسیاری از فناوری های دیگر باید دائما به دنبال تغییر و به روزرسانی مطابق با تغییرات تکنولوژی باشند تا بتوانند در دنیای پیچیده و درحال تکامل و تغییر دوام بیاورند.

یکی از این ارزهای رمزنگاری شده که سعی در تغییر و ارتقای تکنولوژی قدیمی خود داشت ای کش XEC است که درسال 2021 و در ابتدا با نام BCHA معرفی شد و در حال حاضر به عنوان رمزارز ای کش (XEC) ECASH شناخته می شود.

به عبارت دیگر ای کش XEC توسط تیم باتجربه بیت کوین کش و به عنوان یک هاردفورک اما با نقشه راه فنی تر و تهاجمی تر به وجود آمد که استاندارد خود را بر پیشرفت مداوم قرار داده و ماموریت خود را در ادامه پروژه بیت‌ کوین کش معرفی می کند. این برند تازه، از فناوری پایه بیت‌ کوین و الگوریتم PoS استفاده می کند.

بنیانگذار رمزارز ای کش (XEC) ECASH آموری سشه (Amaury Séchet) بود که بیت کوین کش ABC را در سال 2017 ایجاد کرد. وی معتقد بود بیت کوین دارای مشکلاتی است. ازجمله اینکه مقیاس پذیری مناسبی ندارد و به همین دلیل بیت کوین کش را ایجاد کرد که در ماه ژوئن 2021 اعلام کرد نام خود را به ای کش (XEC) ECASH تغییر داد.

رمزارز غیرمتمرکز ای کش (XEC) ECash قصد دارد تا در نقش یک پول الکترونیکی، وعده های اصلی مقیاس بندی بلاک چین را اجرا کند. سیستم دیجیتالی این رمز ارز برای امکان انتقال وجوه به صورت ناشناس طراحی شده تا هرچه بیشتر دنیا را به سمت آزادی مالی واقعی ببرد.

این پلتفرم غیرمتمرکز به دنبال حفظ حریم خصوصی برای افرادی است که بستر اینترنت را برای پرداخت های مالی انتخاب کرده و در این فضا اقدام به انتقال وجوه می کنند. از سوی دیگر با استفاده از این روش برای انتقال پول، تحریم های مالی را نیز به نوعی می توان دور زد.

اهداف ارز دیجیتال ای کش (XEC) ECash

با توجه به اینکه رمز ارز ای کش XEC در ادامه پروژه بیت کوین کش ABC ایجاد شد، قصد دارد تا ویژگی هایی که در بیت کوین موجود نبود همچون ارتقا شبکه بدون فورک، استیکینگ، زنجیره های فرعی و … را ایجاد نماید.

ای کش (XEC) در نظر دارد تا زمان انجام تراکنش را کاهش دهد و همچنین تجربه پرداخت را بهبود بخشد. ارتقا شبکه بدون نیاز به فورک یکی از اهداف ارز دیجیتال ای کش (XEC) می باشد. هدف دیگری که این ارز دیجیتال در نظر دارد، مقیاس پذیری است. در واقع در نظر دارد تا با افزایش مقیاس پذیری، تعداد تراکنش ها را نیز افزایش دهد.

توکن ای کش (XEC) ECASH

توکن ها به دارایی هایی گفته می شود که قابلیت مبادله و انتقال دیجیتالی را بین افراد مختلف در سیستم بلاک چین فراهم می کنند. توکن ارز دیجیتال ای کش با نام XEC شناخته می شود و روی بلاک چین بیت کوین کش ABC ساخته شده است. ای کش XEC به منظور پرداخت کارمزدهای ارسال تراکنش‌ها در شبکه ECASH ساخته شده است.

اگر دارای کوین BCHA هستید نیازی نیست آن را به XEC تغییر دهید چرا که هیچ تغییری در بلاک چین ایجاد نشده و به خودی خود در کیف پول شما (با تغییر نام بی سی اچ ای به ایکس ای سی) نمایان شده و حتی قیمت آن نیز تغییر می کند. هر ۱ کوین بیت کوین کش برابر با ۱ میلیون ای کش XEC است.

در پروتکل ای کش (XEC) ، درآمد مورد نظر برای توسعه شبکه و پروژه های آن سرمایه گذاری خواهد شد. پشتیبانی ای کش از توکن ها و پرداخت های سهامی از جمله ویژگی های آن است. امکان ساخت توکن و آیکون منحصر به فرد وجود دارد. هر کسی قادر خواهد بود در این شبکه با هزینه کم توکن بسازد و آن را خرید و فروش کند. با استفاده از توکن ای کش XEC کاربران می توانند در حاکمیت شبکه شرکت نمایند و با این کار پاداش دریافت کنند.

ای کش یکی از ارزهای دیجیتال موجود در بازار است که قصد دارد انتقال وجوه را آسان کند. توکن این شبکه XEC نام دارد. از این توکن در شبکه ای کش برای پرداخت کارمزدها و پرداخت هزینه های اجرای قرارداد هوشمند استفاده می شود.

همچنین می توانند با استفاده از این توکن در حاکمیت شبکه شرکت کنند و پاداش دریافت نمایند که این موضوع از جمله ویژگی های این ارز دیجیتال به شمار می رود. به علاوه رمز ارز ای کش در نظر دارد تا زمان انجام تراکنش را کاهش دهد و تجربه پرداخت را بهبود بخشد.

تفاوت ای کش (XEC) و بیت کوین کش ABC چیست؟

درحالی که بیت کوین کش ای بی سی یک نرم افزار است که ماینرها یا استخراج کنندگان رمزارزها برای تعامل، نگهداری و تامین امنیت شبکه ECASH استفاده کرده و در ازای این کار، مقداری ارز دیجیتال ای کش دریافت می کنند. ارز دیجیتال ای کش XEC به عنوان توکن بومی شبکه ECASH شناخته می شود.

تفاوت ای کش (XEC) با بیت کوین کش ای بی سی در افزایش حجم بلاک ها برای کمتر شدن زمان انجام تراکنش ها است که در واقع با افزایش این حجم پذیری مشکل قدیمی و مهم شبکه های بیت کوین و بیت کوین کش، یعنی مشکل مقیاس پذیری، نیز برطرف می شود.

سوال اصلی اینجاست که چرا باید ای کش (XEC) ECASH را منحصر به فرد دانست؟ این شبکه تفاوت های اساسی با بلاک چین بیت کوین کش دارد. این تفاوت ها را می توان در چند مورد خلاصه کرد:

آوالانچ: Avalanch به عنوان یک پروتکل اجماع باعث تقویت امنیت بلاک چین می شود. آوالانچ همچنین سبب کاهش چشمگیر زمان تایید تراکنش‌ها وغیرمتمرکز شدن حاکمیت پروتکل ای کش (XEC) Ecash می ‌شود.

استیکینگ: به درآمدزایی با استفاده از نگهداری ارزهای دیجیتال در کیف پول، استیکینگ گفته می شود. کسانی که توکن ای کش XEC دارند می‌ توانند با شرکت در حاکمیت این شبکه پاداش دریافت کنند.

حاکمیت: درآمدی که از طریق پروتکل ای کش به دست می آید برای توسعه این شبکه و پروژه‌های تکنولوژی در آن سرمایه گذاری می ‌شود. ECASH در ابتدا با نام بیت کوین کش شناخته می شد که در ژوئن 2021 با نام ای کش تغییر نام داد.

توکن رمزارز ای کش با نام XEC شناخته می شود و روی بلاک چین بیت کوین کش ABC ساخته شده است. هر ۱ کوین بیت کوین کش برابر با ۱ میلیون ای کش XEC است. هدف این ارز دیجیتال تسهیل انتقال پول در سراسر دنیا به سادگی ارسال یک ایمیل است. همچنین این رمز ارز قصد دارد تا ویژگی هایی را که قبلاً در پروژه بیت کوین مشاهده نشده بود را معرفی کند، ویژگی هایی از جمله مقیاس پذیری و ارتقا بدون نیاز به فورک.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.