شبکه OMG چیست؟

شبکه OMG چیست؟

شبکه OMG یک راه حل مقیاس پذیر لایه دو غیر محافظ برای اتریوم می باشد که قبلا به OmiseGo معروف بوده است. بنیاد OMG مسئولیت اداره این پروژه را بر عهده دارد. این شبکه در مقایسه با راه حل های مقیاس پذیری لایه دو اتریوم مثل Polygon و Arbitrum،

یک پروژه ی بدون کاربرد محسوب می شد اما با ادغامی که توسط شبکه Boba انجام گرفت، راه حلی برای نجات این پروژه ایجاد شد. اومیسگو (OmiseGO) یک راه‌حل مقیاس‌پذیری اتریوم است که کاملا با توکن‌های ERC-20 سازگاری دارد. شبکه OmiseGO با وعده کاهش هزینه‌های گس و زمان تأیید سریع‌تر قصد دارد برخی از مشکلات مقیاس‌‌پذیری را که به عنوان مانعی سر راه بلاک چین اتریوم قرار دارد کاهش دهد. این روزها مقیاس‌پذیری اتریوم یک موضوع داغ است. یکی از راه حل‌های پیشنهادی اومیسگو (OmiseGO) این است که اخیرا به شبکه OMG تغییر نام داده است. این شبکه نوید تراکنش‌های سریع‌تر و کارمزدهای کمتر را در بزرگترین پلتفرم قرارداد هوشمند، اتریوم می‌دهد. اومیسگو (OmiseGO) که به شبکه OMG تغییر نام داده است، یک راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه ۲ برای انتقال دارایی‌های بدون نیاز به استفاده از شبکه اتریوم است. هدف این شبکه کاهش هزینه‌ها و زمان انجام تراکنش‌ها بدون به خطر انداختن امنیت اتریوم است. در اصل، شبکه OMG به حل مشکلات مقیاس پذیری‌ که در حال حاضر شبکه اتریوم را دچار مشکل کرده است کمک می‌کند.

شبکه OMG، یک شبکه مبتنی بر اتریوم می باشد که با هدف حل مشکل مقیاس پذیری بلاک چین اتریوم، ایجاد شده است. این شبکه تولید کننده ی بلاک مستقل با نام زنجیره الگوریتم اثبات اعتبار (PoA) می باشد. شبکه OMG بالای اتریوم، یک لایه برای انتقال ارزش ایجاد کرده است تا تراکنش های اتریوم را بتواند در یک دسته قرار دهد و سرعت آنها را از طریق یک زنجیره بهینه سازی و قبل از ارسال به بلاک چین اتریوم برای تایید، افزایش دهد. بنابراین به جای تایید جداگانه تراکنش ها، به تایید دسته ای آنها می پردازد. این فرآیند باعث افزایش سرعت و کاهش قیمت معاملات می شود.

این شبکه به عنوان پلتفرم گواهی اثبات سهام و از جمله الگوریتم های اجماع مبتنی بر اتریوم می باشد که باعث شفافیت و عمومی سازی سیستم های مالی می شود. این شبکه برای ایجاد شفافیت و عمومی سازی از طریق کمک به شبکه های پرداخت غیرمتمرکز اقدام می کند. این شبکه همچنین به کاربران برای انتقال سریع تر و ارزان تر توکن های ETH و ERC20 نسبت به معاملات مستقیم در شبکه اتریوم کمک می کند. این بستر توسط سازمان Omise که تسهیل کننده پرداخت های مرزی در جنوب شرق آسیا می باشد، اداره می شود.

شبکه OmiseGO (OMG) چگونه کار می‌کند؟

شبکه OMG یک راه حل لایه ۲ بر روی یک بلاک چین موجود اتریوم ساخته شده است. با پردازش تراکنش‌ها در لایه دوم، شبکه و فضای لازم برای ذخیره‌سازی بلاک‌‌ها در بلاک چین اتریوم آزاد می‌شود. به زبان ساده، می‌توانید راه حل لایه ۲ را به عنوان نوعی بلاک چین روی بلاک چین دیگر در نظر بگیرید. شبکه OMG قرار است همان امنیت اتریوم را داشته باشد، اما با هزینه تراکنش‌های کمتر و زمان تراکنش سریع‌تر. همچنین، این شبکه با تمام توکن‌های ERC-20 اتریوم سازگار است. این خبر خوب برای همه‌ی افرادی است که در حال حاضر از بلاک چین اتریوم استفاده می‌کنند. درست است که اتریوم نوآوری‌های هیجان انگیز بسیاری را به ارمغان آورده، اما استفاده از آن به خصوص برای تراکنش‌های کوچک می‌تواند بسیار پرهزینه باشد. بخشی از عرضه‌ی کل بزرگترین استیبل کوین جهان یعنی تتر (USDT) در شبکه OMG صادر شده است. این شبکه از این مسئله به عنوان اثبات موفقیت‌های خود نام می‌برد. اومیسگو (OmiseGO) تنها یکی از این راه حل‌های لایه ۲ در میان دریایی از رقبا مثل آپتیمزیم، پالی‌گان و … است که همگی حل مشکل مقیاس‌پذیری اتریوم را هدف گرفته‌اند.

شبکه Boba یک شبکه مبتنی بر اتریوم می باشد که کاربران می توانند به وسیله پل Boba، دارایی های خود را از اتریوم به Boba و بلاک چین های لایه دوم مختلف، منتقل کنند، بنابراین کاربران به ارائه دهندگان نقدینگی پشتیبان سوآپ، کارمزد کمی را پرداخت می کنند.

این شبکه باعث کاهش هزینه های بالای GAS در اتریوم می شود. همچنین این شبکه برای تشویق پروژه های اولیه با ایده های هیجان انگیز، ایجاد یک صندوق اکوسیستمی را وعده داده است. این شبکه با انتخاب Optimism به عنوان یک راه حل مقیاس پذیری، هماهنگی با تکامل اتریوم را آسان تر کرده است.

یکی از مزیت های Boba این است که با راه حل خروج سریع، به کاربران امکان برداشت زودتر از 7 روز در Optimism را با پرداخت هزینه تسهیلات، می دهد.

این شبکه با تکیه بر نیروهای بازار، بهینه سازی کارایی در این مورد را ایجاد می کنند. Boba همچنین قصد دارد مطابق میزان شدت اشکال کشف شده، به کاربران خود تا 100,000 دلار به عنوان جایزه پرداخت کند. پل زدن در Boba سریع و ساده است و می تواند با اتصال متامسک به پل شبکه و سپس انتقال وجوه از اتریوم به Boba انجام شود. البته کارمزد گس اتریوم برای این تراکنش اعمال می شود، بنابراین کاربران باید برای انجام این تراکنش از داشتن وجوه کافی مطمئن شوند.

شبکه OMG برای حل مشکلات مقیاس پذیری اتریوم، در رسانه Boba Network به راه حل های مقیاس پذیری مانند Polygon, Arbitrum, zkSync ,StarkWare پیوست.

مزایای شبکه OMG

۱- تکنولوژی محبوب اصلی ترین مزیت شبکه OMG این است که یک بستر غیرمتمرکز جهانی را برای انجام مبادلات ارزهای دیجیتال و همچنین ارزهای فیات ایجاد می کند. افراد می توانند بدون افتتاح حساب بانکی یا داشتن کارت اعتباری، دارایی های نقدی خود را مبادله کنند. انتقال ارز دیجیتال به OMG Network بسیار ارزان تر از سرویس های مشابه دیگر می باشد.

۲- پشتیبانی قوی شبکه OMG با شرکت معروف بلاک چین Bitcoin Suisse AG. Further، در مرحله سرمایه گذاری جمعی همکاری کرد. همچنین ویتالیک بوترین و برخی توسعه دهندگان مانند GOLEM و MakerDAO از این پروژه حمایت و پشتیبانی کرده اند. همچنین دولت تایلند هم به بستر OMG برای توسعه بیشتر کمک کرده است.

۳- داشتن سرمایه گذاران بزرگ علاوه بر گروه مالی shinhan، برخی موسسات مالی مانند SMBC، GGV، AscendCapital و… نیز به عنوان شرکای مالی، در شبکه OMG سرمایه گذاری کرده اند.

ارز دیجیتال اومیسه گو OMG

ارز دیجیتال OMG یک توکن استیکینگ است که از آن برای تامین نیاز‌های مالی توسعه‌ی پروژه استفاده می‌شود. شبکه اومیسگو (OmiseGO) در سال ۲۰۱۷ در یک رویداد جمع‌آوری سرمایه ۲۵ میلیون دلار جمع آوری کرد. همچنین، از توکن OMG برای پرداخت هزینه انجام تراکنش‌های شبکه استفاده می‌شود. این توکن توسط اعتبارسنج‌هایی که قصد دارند تا با راه‌اندازی یک نود در شبکه، تراکنش‌ها را تایید کنند استفاده می‌شود؛ کابران در ازای را‌ه‌اندازی نود و تایید تراکنش‌ها، ارز دیجیتال OMG به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند. اومیسگو (OmiseGO) یا OMG حل مشکلات مقیاس پذیری اتریوم است. این راه‌حل لایه ۲ در واقع یک لایه انتقال ارزش است که امکان انجام تراکنش‌های سریع با هزینه کارمزد پایین‌تر را برای برنامه‌های DeFi در بلاک چین امکان‌پذیر می‌کند.

اصلی ترین کاربردهای شبکه OMG

  • این شبکه برای انجام تراکنش های بین بلاک چین به استفاده از توکن ها نیازی ندارد، بنابراین انجام تراکنش ها در این بستر مبادلاتی غیرمتمرکز ساده تر انجام می شود.

  • این شبکه برای بهبود بخشی به فرآیندهای تسویه و همچنین تجربه کاربری در بلاک چین های جدید، از عملکرد میان زنجیره ای استفاده کرده است.

  • OMG Network باعث کاهش فشار ناشی از رقابت ها می شود و به بلاک چین ها این امکان را می دهد که تمرکز خود را بر بهبود خدمات خود قرار دهند نه صرف هزینه های مربوط به بازاریابی.

  • توکن OMG علاوه بر این که تراکنش های ساده را تسهیل می کند، نقش مهمی برای محافظت مقرون به صرفه تر و سریع تر از شبکه OMG دارد.

  • کاربران با داشتن توکن های OMG، می توانند بر اساس قوانین اجماع، حق اعتبار این بلاک چین را خریداری نمایند.

  • توکن OMG در هنگام عرضه سهام ها، برای خرید سهام ها مورد استفاده قرار می گیرد.

  • توکن OMG همچنین برای پرداخت هزینه خدمات بر روی شبکه نیز کاربرد دارد.

قیمت بستر OMG، بر اساس فشارهای بازار و میزان ارزش تراکنش ها دچار نوسان می شود.

  • مکانیزم اثبات اعتبار (PoA) تامین کننده ی امنیت شبکه OMG می باشد. این مکانیزم ضمن کنترل شبکه OMG، باعث می شود کاربران در رابطه با اعتبار سنجی معاملات، به آن اعتماد کنند. سپس شبکه اصلی به سیستم POS که همان ساز و کار اثبات سهام می باشد، منتقل می شود و کاربران می توانند اقدام به واگذاری توکن های خود به اعتبار سنج ها کنند. این امر باعث می شود امنیت شبکه بهبود یابد و همچنین کاربران پاداش های اضافی کسب کنند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.