شرکت استخراج بیت کوین ماراتون ماینرهای خود را به انرژی پاک متصل می کند

شرکت استخراج بیت کوین ماراتون ماینرهای خود را به انرژی پاک متصل می کند

شرکت استخراج رمزارزی Marathon Digital، در بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه اعلام کرد که قصد دارد ماشین های استخراج خود را به دور از سایتی در هاردین، مونتانا که انرژی آن از زغال‌سنگ تامین می‌شود، منتقل کند.ماینرهای رمزارز در یک سال گذشته با نظارت فزاینده ای برای

ردپای کربن خود مواجه بوده اند و برخی گام های محکمی برای حرکت به سمت انرژی های تجدیدپذیر برداشته اند. ماراتون متعهد شده است که تا پایان سال 2022 (آذر-دی 1401) عملیات آن 100٪ کربن خنثی خواهد بود.

بر اساس یک سرمایه گذاری که ماراتون در ماه مارس (اسفند) انجام داده است، ماینر بیت کوین هاردین توسط Beowulf میزبانی می شود. Beowulf همچنین مالک نیروگاه زغال سنگ در نزدیکی آن است که انرژی مزرعه را تامین می کند. این مزرعه استخراج فضایی برای 30000 ریگ ماینینگ Bitmain Antminer S19 دارد که روی هم می توانند تا 3.3 اگزاهاش در ثانیه قدرت استخراج تولید کنند.

ماراتون گفت که این انتقال قرار است در سه ماهه سوم سال جاری به صورت یکجا انجام شود تا از اتلاف زمان جلوگیری شود. این شرکت معدنی مشخص نکرد که ماشین‌ها به کجا منتقل می‌شوند یا از چه “منابع پایدارتری انرژی” استفاده می‌کنند. مدیر عامل شرکت، فرد تیل (Fred Thiel)، گفت استراتژی فعلی آن ها استقرار ماینرها در نیروگاه های پایدار است، به این معنی که تاسیسات نزدیک به یک تولید کننده انرژی هستند و می توانند بدون عبور از شبکه، برق مصرف کنند. سهام ماراتن در معاملات صبح روز سه شنبه تقریباً 8 درصد کاهش یافت، در حالی که قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته اندکی کاهش یافته است.

به‌روزرسانی ماراتون در مورد عملیات استخراج در مونتانا:

طوفان شدیدی در ۱۱ ژوئن در هاردین اتفاق افتاد. برج‌های خنک‌کننده نیروگاه نیاز به تعمیر دارند. بیشتر ماینرها آسیب ندیده‌اند. ماینرهای خارج از هاردین (۰.۶ اگزاهش بر ثانیه) از طریق استخر شخص ثالث در حال پردازش تراکنش‌ها هستند.

فرد تیل اظهار داشت اگر تعمیرات به موقع انجام شوند، ماینرها می‌توانند در هفته اول جولای (اواسط تیر) دوباره استخراج را با ظرفیت کمتر آغاز کنند. این شرکت همزمان با تعمیر تاسیسات آسیب‌دیده، قدرت هش باقیمانده خود را در اختیار استخرهای استخراج خارجی قرار داده است.

ماراتون ماینرهای فعال باقیمانده خود را که تقریبا ۰.۶ EH/s قدرت پردازش دارند از استخر ماینینگ ماراپول (MaraPool) به یک استخر استخراج شخص ثالث هدایت کرده است.

بر اساس اطلاعات کوین‌گکو، شرکت ماراتون تا ماه می (اردیبهشت) با ۳۶٬۸۳۰ دستگاه ماینر فعال قدرت پردازش حدود ۳.۹ اگزاهش بر ثانیه ارائه می‌کرد و ۹٬۹۴۱ بیت کوین به ارزش حدود ۲۰۱.۴ میلیون دلار را در اختیار داشت.

ماراتون همچنین اظهار داشت ۱۹٬۰۰۰ ماینر با نرخ هش ۱.۹ اگزاهش بر ثانیه در تاسیسات مستقر در تگزاس نصب شده‌اند و پس از تامین انرژی لازم برای استخراج، روشن خواهند شد.

این شرکت گفت با توجه به مشکلات پیش آمده ناشی از طوفان در هاردین، شاید مکان فعالیت خود را تغییر دهد و جای دیگری مانند تگزاس را برای فعالیت انتخاب کند.

استخراج بیت کوین بدون تولید آلایندگی؛ شرکت ماراتون دیجیتال چه راه حلی دارد؟ ماراتون دیجیتال (Marathon Digital)، شرکت استخراج بیت‌کوین، در تلاش است تا پایان سال ۲۰۲۲ انتشار کربن در فعالیت‌های استخراج خود را به صفر برساند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین دسک، شرکت ماراتون دیجیتال برنامه‌ریزی کرده است تا دستگاه‌های استخراج خود را از ایالت مونتانا در ایالات متحده جابجا کند. این دستگاه‌ها در حال حاضر از برق تولید شده از ذغال‌سنگ برای فعالیت خود استفاده می‌کنند.

شرکت‌های استخراج بیت کوین در سال گذشته به دلیل انتشار آلایندگی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. در نتیجه بعضی ماینرها در حال حرکت به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر هستند. شرکت ماراتون دیجیتال متعهد شده است که تا پایان سال ۲۰۲۲، تمام فعالیت‌های آن بدون انتشار آلایندگی و دوستدار محیط زیست شود.

شرکت بیوولف (Beowulf) میزبان فعالیت‌های استخراج در شهر هاردین در ایالت مونتانا است. این شرکت صاحب نیروگاه تولید برق ذغال‌سنگ است که انرژی مورد نیاز برای استخراج را فراهم می‌کند. تاسیسات این شرکت میزبان ۳۰,۰۰۰ دستگاه استخراج انت‌ماینر مدل S۱۹ است که در مجموع توان پردازشی ۳.۳ اگزاهش بر ثانیه را تولید می‌کنند.

انتقال تجهیزات استخراج ماراتون دیجیتال در سه ماهه سوم سال جاری میلادی (تابستان ۱۴۰۱) انجام می‌شود. این انتقال به‌صورت چند مرحله‌ای انجام می‌شود تا از متوقف شدن عملیات استخراج جلوگیری شود.

این شرکت به طور مشخص اعلام نکرده است دستگاه‌های خود را به کدام محل منتقل می‌کند و یا از چه منبع انرژی تجدیدپذیری استفاده خواهد کرد. فرد تیل (Fred Thiel)، مدیرعامل شرکت ماراتون دیجیتال، اظهار داشت استراتژی فعلی این شرکت استفاده از روش «Behind-the-Meter» است. یعنی انتقال دستگاه‌های استخراج به نزدیکی منبع تولیدکننده انرژی تجدیدپذیر به نحوی‌که نیاز به اتصال به شبکه برق‌رسانی عمومی وجود نداشته باشد و دستگاه‌ها انرژی مورد نیاز خود را مستقیما از نیروگاه‌ تامین کنند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.