توکن wXRP چیست؟

توکن wXRP چیست؟

رپد توکن ریپلwXRP یکی از بهترین پروژه‌هایی است که در سال‌های اخیر برای رفع محدودیت میان بلاک‌چین‌‌های مختلف ایجاد شده است. این پروژه در حال حاضر به‌شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته است؛ ایده رپد توکن‌ها سال‌های زیادی است که

بعد از محبوبیت شبکه‌های بلاک‌چین مطرح شده است، اما چند سالی است که در برخی شبکه‌های بلاک‌چین راه‌اندازی آن‌ها مشاهده می‌شود. توکن xWRP یکی از شناخته‌شده‌ترین توکن‌های رپد شده است که درواقع معادل توکن بومی ریپل به شمار می‌رود. ر رابطه با اینکه توکن wXRP چیست باید بدانید که این توکن برای استفاده کاربران از ریپل در شبکه‌های بلاک‌چین دیگر راه‌اندازی شده است. تا قبل از توسعه wXRP کاربران شبکه‌های بلاک‌چینی مجبور بودند برای استفاده از ریپل در dApp های توسعه‌یافته در شبکه‌هایی مانند ترون یا اتریوم با مراجعه به صرافی‌ها به تبدیل توکن خود به اتر یا ترون بپردازند. این کار باعث می‌شد تا کاربران تجربه کاربری بسیار ناخوشایندی داشته باشند و برای پرداخت در اپلیکیشن‌ها با استفاده از ریپل مشکلات مختلفی را تجربه کنند، اما wXRP تمام این مشکلات را به بهترین شکل ممکن رفع کرد و همین سبب شد تا در میان کاربران محبوبیت زیادی پیدا کند.

XRP برای اولین بار این امکان را برای کاربران به وجود آورد تا در dApp های مبتنی بر اتریوم، ترون و سایر بلاک‌چین‌ها به استفاده از ریپل بپردازند. ارزش توکن‌های رپدشده ریپل با توکن بومی ریپل به یک اندازه خواهد بود؛ بنابراین کاربران می‌توانند بدون کاهش سرمایه خود از آن در شبکه‌های موردنظر خود استفاده کنند. یکی از محدودیت های شبکه های بلاک چین این است که نمی توانند به صورت مستقیم برقراری ارتباط و انتقال داده را انجام دهند. یکی از راه های رایج برای رفع این مشکل، ساخت رپد توکن (Wrapped Token) می باشد. امکان ساخت رپد توکن در شبکه هایی مانند بایننس اسمارت چین و اتریوم فراهم بوده است، در حال حاضر نیز wXRP یا همان توکن رپد شده ریپل وارد بازار کریپتو شده است. توکن Wrapped XRP) wXRP) که همان توکن رپد شده ریپل می باشد، یک توکنی است که قیمت آن با XRP معادل سازی شده است. این توکن قابل استفاده بر روی شبکه هایی غیر از ریپل نیز می باشد. دارایی رپد شده قابل تعویض با کوین ریپل به صورت یک به یک می باشد. در یک صندوق دیجیتال، این دارایی ها ذخیره شده اند که ساخت رپد توکن ریپل و همچنین تبدیل آن به XRP را امکان پذیر می کند. قیمت رپد توکن ریپل با کوین ریپل به دلیل امکان آربیتراژ، معادل سازی شده است. تریدرها زمانی که قیمت توکن رپد wXRP شده بیشتر باشد، اقدام به رپد کردن ریپل wXRP می کنند و آن را به شکل wXRP در می آورند و سپس آن را به فروش می رسانند که در نتیجه قیمت آن کاهش می یابد. همچنین تریدرها زمانی که قیمت wXRP پایین تر باشد، اقدام به خرید wXRP می کنند و سپس آن را به شکل XRP در می آورند و به فروش می رسانند. در نتیجه این اقدام قیمت wXRP افزایش می یابد. این کار قیمت میان دو توکن را معادل سازی می کند.

کاربران به کمک توکن wXRP می توانند ضمن استفاده از برنامه های غیرمتمرکز در اکوسیستم بلاک چین های دیگر، پورتفولیوی خود را که بر بستر آن شبکه قرار دارد، متنوع تر کنند. آنها با استفاده از سایت Wrapped.com می توانند wXRP را با استاندارد شبکه اتریوم (ERC-20) و از طریق صرافی بایننس خریداری نمایند. در این سایت، ذخایر wXRP توسط Hex Trust مدیریت می شود. کاربران می توانند با ایجاد حساب کاربردی توکن های wXRP را در اختیار داشته باشند.

همچنین می توانند wXRP را به صورت جفت ارز معاملاتی در Liquidity Pool (استخر نقدینگی) برخی پلتفرم ها مانند سوشی سواپ (SushiSwap) و یونی سواپ (UniSwap) سپرده گذاری و یا استیک کنند.

مزایای توکن رپدشده ریپل

توکن‌های رپدشده از مزایای مختلفی برخوردارند که باید با آن‌ها آشنا شوید. در رابطه با اینکه مزایای توکن wXRP چیست، باید قبل از هر چیز به امنیت بالای آن اشاره کرد. WXRP از امنیت بسیار بالایی برخوردار است؛ به‌طوری‌ که کاربران می‌توانند این اطمینان را داشته باشند که این توکن به اندازه توکن بومی ریپل امنیت خواهد داشت. با استفاده از wXRP کاربران این امکان را خواهند داشت تا بدون داشتن ارزهای دیجیتال در پلتفرم‌های مختلف به انجام تراکنش‌های خود بپردازند. توکن رپدشده ریپل باعث می‌شود تا کاربران برای مدیریت چندین دارایی مختلف دچار مشکل نشوند؛ درحالی‌که با خرید توکن‌های مختلف کاربران مجبور خواهند بود تا برای حفظ امنیت و ارزش آن‌ها اقدامات مختلفی را انجام دهند.

دارندگان ریپل می‌توانند با تبدیل دارایی خود به wXRP از فرصت‌های موجود در سایر بلاک‌چین‌‌ها نیز استفاده کنند. اتریوم یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های بلاک‌چین است که فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسبی را در اختیار کاربران قرار داده است و بسیاری از سرمایه‌گذاران می‌توانند با قراردادن wXRP های خود در این شبکه سود قابل‌توجهی را دریافت کنند؛ درحالی‌که در ریپل فرصت‌های این‌چنینی کمتر مشاهده می‌شود. ۱- دسترسی به پروتکل دیفای و اپلیکیشن های غیرمتمرکز در بلاک چین جدید

به طور مثال اتریوم دارای یک اکوسیستم توسعه یافته و بسیار بزرگ از دیفای می باشد و دارندگان XRP می توانند ضمن استیک کردن این رمزارز، از دارایی های خود به روشی جدید استفاده کنند. توکن wXRP فرصت ها و امکانات بیشتری را نسبت به هولد کردن کوین ریپل در اختیار کاربران قرار می دهد.

2- سرمایه گذارانی که تنها از بلاک چین اتریوم استفاده می کنند، پورتفولیوی خود را می توانند با داشتن XRP متنوع تر کنند. مدیریت کردن دارایی ها در بستر بلاک چین های مختلف، امری زمان بر است و نیاز به چندین کیف پول می باشد. XRP به عنوان یک ارز دیجیتال محبوب و ارزش بازار بزرگ شناخته شده است و رپد کردن آن باعث می شود که افراد بتوانند به این ارز هم در بستر شبکه بومی و هم شبکه جدید دسترسی داشته باشند.

پروژه Wrapped، یک پروژه جدید است که برای رپد کردن کوین ها و توکن ها سرویس هایی را ارائه می کند. تیم توسعه دهنده متشکل از Tokensoft و همچنین پلتفرم هایی حضانتی مانند Coinmetro، Hex Trust و Anchorage می باشد. خدمات مورد نیاز جهت وثیقه گذاری ارز اصلی و همچنین تبدیل آن به رپد توکن توسط این پلتفرم های حضانتی انجام می شود. پروژه Wrapped مدیریت مجموعه ای از توکن های رپد شده را بر عهده دارد که wXRP را با استاندارد ERC-20 از دسامبر سال 2021 عرضه کرده است. نگهداری ذخایر توکن های wXRP توسط Hex Trust که یک نهاد بیمه شده و دارای مجوز در آسیا می باشد، صورت می گیرد. کاربران برای تبدیل XRP به صورت رپد شده و یا تبدیل توکن های wXRP به XRP باید در سایت Wrapped یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنند. یکی از روش های مناسب جهت بهبود عملکرد و قابلیت‌های بین‌ زنجیره‌ای، رپد کردن توکن‌ها می باشد. با کمک این تکنولوژی به افراد می توانند به راحتی رمزارز XRP خود را میان شبکه‌های مختلف بچرخانند.

هدف از ساخت توکن wXRP

توکن wXRP این امکان را به افراد می دهد تا بتوانند XRP را در سایر شبکه ها نیز داشته باشند. به طور مثال در بستر اتریوم با رپد کردن XRP، می توان اقدام به جا به جا کردن و استیکینگ ارز جدید در برنامه های غیرمتمرکز و کیف پول های اتریوم کرد. همچنین می توان آن را تبدیل به ارزهای دیگر این شبکه کرد و توکن های رپد شده را با نسبت یک به یک، Unwrapped (برگشت به حالت اصلی) کرد. موضوع بعدی این است که بر اساس قیمت ارز اصلی، قیمت توکن جدید تعیین می شود و همچنین این قیمت متاثر از تغییرات قیمت ارز اصلی می باشد.

با نگهداری یک کوین ریپل به ازای هر توکن wXRP، قیمت توکن جدید با XRP معادل می شود. در واقع کاربران با رپد کردن ریپل خود، رمزارز خود را به یک قرارداد هوشمند می فرستند و سپس در ازای آن، رپد توکن تولید می کند. کاربران همچنین می توانند هر زمان که می خواهند توکن های رپد شده خود را از حالت رپد خارج و به صورت XRP دریافت کنند. قابلیت تبدیل آزادانه XRP و wXRP به یکدیگر، باعث می شود بین این دو توکن ارتباط قیمتی حفظ شود؛ مانند ارتباط میان دلار آمریکا و BUSD.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.