معرفی پروژه Galaxy

معرفی پروژه Galaxy

Project Galaxy بزرگترین شبکه داده اعتباری وب 3 در جهان است. Project Galaxy که بر اساس زیرساخت های باز و مشارکتی ساخته شده است، به توسعه دهندگان و سازمان ها کمک می کند تا از NFT ها و داده های اعتبار دیجیتال برای ایجاد محصولات و جوامع بهتر

در Web3 استفاده کنند. پروژه Galaxy شبکه ای است که برای اعتبار داخلی و خارج از زنجیره مانند برنامه های امتیازدهی اعتبار ایجاد شده است.پروژه Galaxy بزرگترین شبکه داده اعتبار Web3 در جهان است. این شبکه به پروژه‌ها و توسعه‌دهندگان Web3 کمک می‌کند تا محصولات و جوامع بهتری را با استفاده از داده‌های اعتبار انتخاب شده بسازند. به عبارتی اساساً، داده های اعتبار فقط سوابقی هستند که هویت دیجیتالی ما را تشکیل می دهند. متصدیان داده، این داده ها را جمع آوری می کنند و برای استفاده از آن پاداش دریافت می کنند.

طبق بررسی پروژه Galaxy، داده‌های اعتبار در میان پایگاه‌های داده بسته و مجاز متعلق به احزاب مختلف مانند موسسات دولتی، مالی و اعتباری تفکیک شده است. این باعث می‌شود که داده‌ها برای افراد و شرکت‌هایی که می‌توانند بهترین استفاده را از آن داشته باشند، غیرقابل دسترسی باشد. نمونه ای از داده های اعتبار در بلاک چین، سابقه وام گرفتن از بازار پول یا سابقه رای گیری در زنجیره است. با این حال، داده های اعتبار خارج از زنجیره اغلب دور از دسترس کاربران و توسعه دهندگان در سرورهای خصوصی ذخیره می شود. Project Galaxy قصد دارد یک شبکه داده اعتباری باز و مشارکتی ایجاد کند که برای همه توسعه دهندگان Web3 قابل دسترسی باشد. راهکار پروژه گلکسی: Project Galaxy زیرساختی را برای اعضای انجمن فراهم می‌کند تا اعتبارنامه‌های دیجیتالی را به شبکه داده اعتبار Galaxy اختصاص دهند. این زیرساخت از اعتبارسنجی از طریق چندین منبع داده پشتیبانی می‌کند. متصدیان می‌توانند داده‌ها را از 7 زنجیره مختلف با پرس و جوهای زیرگراف یا عکس‌های فوری برای اعتبارنامه‌های درون زنجیره‌ای ارائه دهند. آنها همچنین می‌توانند داده‌هایی را از توییتر، Discord ،Github یا رویدادهای آفلاین برای اعتبارنامه‌های خارج از زنجیره ارائه دهند.

Project Galaxy همچنین ماژول‌های برنامه Credential API و Credential Oracle Engine را برای کمک به توسعه‌دهندگان در استفاده از داده‌های اعتبار ارائه می‌دهد. موارد استفاده از ماژول‌های برنامه شامل Galaxy OAT (توکن‌های دستاورد درون زنجیره‌ای)، برنامه‌های وفاداری NFT، کمپین‌های هک رشد سفارشی‌شده است. توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند از Credential Oracle Engine و Credential API برای موارد استفاده سفارشی‌سازی‌شده مانند امتیازدهی اعتبار و الگوریتم‌های پیشگیری از حمله Sybil استفاده کنند. امروزه اعتبار داده‌ در میان پایگاه‌های داده بسته‌ای که متعلق به برنامه‌های کاربردی، سازمان‌های دولتی، و مؤسسات مالی و اعتباری هستند، تفکیک می‌شوند. هدف Project Galaxy حل این مشکل با استفاده از یک شبکه داده اعتباری باز و مشترک است که به توسعه‌دهندگان Web3 کمک می‌کند تا از اعتبار داده‌ و NFTها برای ایجاد محصولات بهتر و جوامع جذاب‌تر استفاده کنند. پروژه گلکسی در ماه می ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد و قبل از راه‌اندازی توکن این شبکه یعنی GAL که از ۵ می ۲۰۲۲ در لانچ‌پول بایننس در دسترس قرار گرفت، بیش از ۱۰۰ شریک و بیش از ۵۰۰ کمپین در Project Galaxy اتفاق افتاده است. به عنوان مثال می‌توان به کمپین‌های بوت استرپ، برنامه‌های وفاداری، کمپین‌های هک رشد و سیستم‌های رای‌گیری سفارشی اشاره کرد. یکی از المان‌های مهم پلتفرم گلکسی، Galaxy ID است که حکم هویت دیجیتال شما در وب ۳ را دارد. این ID شامل یک نام کاربری شخصی است که نمایانگر کاربر در میان چندین زنجیره و کیف پول بوده و اعتبار جمع‌شده در نسل سوم وب را نشان می‌دهد. توسعه‌دهندگان می‌توانند با ادغام جعبه‌ابزار Galaxy ID، ویژگی‌های سفارشی‌سازی شده‌ای را بر اساس سوابق اعتباری ارائه دهند. کاربران هم می‌توانند آی‌دی خودشان را با اکانت‌هایشان در دیسکورد،‌ توییتر و گیت‌هاب یکپارچه کنند.

توکن‌های بی‌همتا در سال ۲۰۲۱ سروصدای زیادی داشتند،‌ اما سال ۲۰۲۲ را می‌توان سال کاربردهای این تکنولوژی دانست. توکن دستاوردهای آن‌چین گلکسی یا Galaxy On-Chain Achievement Token (Galaxy OAT) راه‌حلی برای برگزارکنندگان رویدادها و مدیران کامیونیتی‌ها است تا از زیرساخت ان‌اف‌تی پروژه و شبکه داده‌های اعتباری درون زنجیره‌ای، برای ساخت و توزیع کمپین‌های NFT و پاداش دادن به اعضای جامعه خود استفاده کنند. پروژه گلکسی از OAT به عنوان یک رکورد دیجیتال از تمام دستاوردهای زندگی شما استفاده می‌کند. هدف OAT ادغام بین هویت آفلاین و آنلاین فرد است و به عنوان مثال می‌تواند امکان ترکیب رویدادهای آفلاین مانند کنسرت‌ها با رویدادهای آنلاین را از طریق صدور توکن‌های NFT فراهم کند.

بنیانگذاران Project Galaxy چه کسانی هستند؟

هری ژانگ، بنیانگذار و سرپرست پروژه Project Galaxy قبل از تأسیس Project Galaxy، هری یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شبکه Lino و یکی از بنیانگذاران Dlive.tv (در اکوسیستم BitTorrent در سال 2019) بود. در Lino و DLive، هری تیم را رهبری کرد و محصولی را ساخت که به بیش از 10 میلیون کاربر فعال ماهانه خدمت می‌کرد. قبل از آن، هری رئیس محصولات داده در کلاب فکتوری (پلتفرم شماره 3 تجارت الکترونیک در هند در آن زمان) بود، جایی که هری یک زنجیره تامین مبتنی‌بر داده و سیستم توصیه را از ابتدا طراحی کرد. هری دارای مدرک لیسانس علوم کامپیوتر و آمار از UC Berkeley است. او همچنین از سال 2016 تا 2017 رئیس بخش کارآفرینان چینی (ACE) در برکلی بود.

چارلز وین، یکی از بنیانگذاران و رهبر استراتژی Project Galaxy قبل از تأسیس Project Galaxy، چارلز یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل DLive.tv بود. پس از ادغام DLive در BitTorrent در سال 2019، چارلز معاون سرگرمی های تعاملی در BitTorrent شد و چندین واحد تجاری پخش جریانی از جمله DLive.tv، DLive Protocol و Two App را مدیریت کرد. چارلز دارای مدرک لیسانس اقتصاد از UC Berkeley است. او همچنین از سال 2017 تا 2018 رئیس بخش کارآفرینان چینی (ACE) در برکلی بود.

پروژه Galaxy چگونه کار می کند؟

Project Galaxy زیرساختی را برای اعضای جامعه فراهم می کند تا اعتبارنامه های دیجیتال را مدیریت کنند و داده ها را به شبکه ارائه دهند. مشارکت‌کنندگان می‌توانند انواع مختلفی از اعتبارنامه‌ها را تنظیم کنند:

اعتبار آن چین: از طریق پرس و جوهای زیرگراف یا اسنپ شات ثابت.

اعتبارنامه های آفچین: از طریق ادغام با منابع داده مانند Snapshot.org، Twitter و Github.

اگر اعتبارنامه‌ها در ماژول‌های برنامه Galaxy، موتور اوراکل اعتبار و API اعتبارنامه استفاده شوند، مشارکت در شبکه داده گلکسی پاداش هایی را به همراه دارد. این ها در موارد استفاده مختلف برای برنامه های بلاک چین استفاده می شود.

یکی دیگر از جنبه های مهم این پلتفرم، Galaxy ID است که هدف آن، این است که به Web3 LinkedIn شما تبدیل شود." Galaxy ID شامل نام کاربری فردی است که آن را در چندین زنجیره و کیف پول و اعتبار آنها را در Web3 نشان می دهد. توسعه‌دهندگان می‌توانند جعبه ابزار Galaxy ID را ادغام کنند و ویژگی‌های سفارشی‌سازی شده را بر اساس اعتبارنامه‌های ارائه شده ارائه دهند، در نتیجه از امکانات فراوانی برای برنامه‌های مختلف Web3 بهره می‌برند. کاربران از قبل می توانند Galaxy ID خود را با Twitter، Discord و Github ادغام کنند.

در نهایت، توکن گلکسی، (Galaxy OAT) راه‌حلی برای سازمان‌دهندگان رویداد و مدیران جامعه است تا از زیرساخت NFT پروژه و شبکه داده‌های اعتبار آن چین برای ساخت و توزیع کمپین‌های نشان NFT به راحتی و پاداش دادن به اعضای جامعه خود استفاده کنند. Project Galaxy، توکن OAT را به عنوان "یک رکورد دیجیتال از تمام دستاوردهای زندگی شما" ثبت می کند. هدف OAT ادغام بین هویت آفلاین و آنلاین فرد است و می‌تواند به عنوان مثال امکان ترکیب رویدادهای آفلاین مانند کنسرت‌ها با رویدادهای آنلاین را از طریق صدور NFT فراهم کند.

اجزای پروژه Galaxy

پروژه Galaxy از اجزای اصلی زیر تشکیل شده است که قبل تر نیز به آن ها اشاره کردیم. این اجزا با هم کار می کنند و عبارتند از:

شبکه اعتبار داده زیرساخت پروژه گلکسی از متصدیان پشتیبانی می‌کند که اعتبارنامه‌ها را از طریق منابع داده متعدد ارائه می دهد از جمله:

اعتبارات درون زنجیره ای: ارائه داده ها از 7 زنجیره مختلف با کوئری ها یا اسنپ شات های کیف پول

اعتبارنامه های خارج از زنجیره: ارائه داده ها از طریق منابع داده یکپارچه Galaxy مانند Twitter، Github یا Discord

ماژول های برنامه پروژه Galaxy چندین ماژول کاربردی را برای کمک به پروژه های Web3 در ساخت محصولات بهتر و جوامع جذاب تر ارائه می دهد.

Galaxy OAT: راه حلی برای توزیع نشان های NFT در جوامع به عنوان سابقه مشارکت به روش بدون گس.

Galaxy NFT: جوامع را قادر می‌سازد تا از اعتبارنامه‌ها با کمپین‌های NFT بازی‌سازی‌شده برای پاداش بهتر و جذب کاربران استفاده کنند.

Galaxy Vote: این امکان را برای جوامع فراهم می آورد تا از اعتبارنامه‌ها و NFTهای مبتنی بر اعتبار در Snapshot برای ایجاد یک سیستم مدیریت سفارشی استفاده کنند.

Galaxy Credential API توسعه دهندگان می توانند از داده های اعتبار برنامه های آفچین خود برای ساخت وب 3 لینکدین، انجمن ها، زیرساخت های رای گیری، الگوریتم های پیشگیری از حمله سیبیل و غیره استفاده کنند.

Galaxy Credential Oracle توسعه دهندگان می توانند اطلاعات اعتبار را از قراردادهای هوشمند برای موارد سفارشی شده مانند استفاده در امتیازدهی اعتباری، افزایش استخراج نقدینگی، لیست مجاز برای INO یا IDO و غیره استعلام کنند.

Galaxy ID Galaxy ID از اعتبار Galaxy استفاده می کند و به عنوان وب3 لینکدین عمل می کند. Galaxy ID می تواند نام کاربری جهانی کاربران باشد که هویت چند زنجیره ای یا چند کیف پول آنها را در Web3 نشان دهد. به کمک Galaxy ID و Galaxy OAT سوابق اطلاعاتی آن‌چین و خارج از زنجیره کاربران ثبت می‌شود و پروتکل‌های مختلف برای مارکتینگ و تبلیغات از زیرساخت NFT گلکسی استفاده می‌کنند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.