استیمیت (steemit) چیست؟

استیمیت (steemit) چیست؟

پلتفرم استیمیت (steemit) یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاک چین است. این پروتکل با سیستم پاداش برای محتوا، یک انقلاب بزرگ در شبکه های اجتماعی و وبلاگ نویسی ایجاد کرده است. ارز اصلی این پلتفرم توکن Steem است.

استیمیت (Steemit)، یک پلتفرم رسانه اجتماعی است که بر روی مدل منحصر به فرد رسانه اجتماعی مبتنی بر بلاک چین اجرا می شود. این پلتفرم به سازندگان محتوا/بلاگ نویسان با ارزهای رمزنگاری شده برای مشارکتشان پاداش می دهد. در واقع Steem یک بلاک چین اجتماعی است که جوامع را رشد می ‌دهد و با پاداش دادن به کاربران برای اشتراک‌ گذاری محتوا، جریان‌ های درآمدی فوری را برای کاربران ممکن می‌ سازد. در حال حاضر این تنها بلاک چینی است که می تواند برنامه های واقعی را از طریق برنامه های اجتماعی مانند استیمیت Steemit تامین کند.

استیمیت که در Steem (یک بلاک چین اجتماعی) توسعه یافته است، یک پلتفرم اجتماعی است که با پاداش دادن به کاربرانش با ارزهای دیجیتال، به سازندگان محتوا قدرت می ‌دهد. Steem ادعا می کند که تنها مدل رسانه اجتماعی مبتنی بر بلاک چین در بازار است که از برنامه های کاربردی سریع مانند استیمیت پشتیبانی می کند.

همانطور که گفته شد Steem یک بلاک چین اجتماعی است که بر محتوای تغییرناپذیر و مکانیزم ایجاد انگیزه داخلی متکی است. بلاک چین یک پایگاه داده باز ارائه می دهد که در آن محتوا در قالب متنی ساده در دسترس است. در مجموع 324 برنامه مبتنی بر Steem وجود دارد که سه برنامه برتر عبارتند از Steemitاستیمیت ، DTube و Utopian.

Steemitاستیمیت در 4 جولای 2016، استیمیت به عنوان اولین برنامه در بلاک چین STEEM راه اندازی شد. این برنامه به جامعه ای از کاربران با مجموعه ای خودکار از اخبار و نظرات بر اساس انتخاب آنها خدمت می کند، منبعی برای کسب درآمد از طریق پست کردن محتوا در اختیار آنها قرار می دهد و در ازای آن ارزهای دیجیتال پاداش می دهد. پلتفرم استیمیت سه توکن قابل تجارت دارد: ۱- استیم (Steem) ۲- استیم دلار (Steem Dollars) ۳- استیم پاور (Steem Power)

استیم Steem توکن ارزشمندی است که می تواند صرافی ها خرید و فروش شود. برداشت استیم از سایت استیم ایت، به صورت اتوماتیک انجام می شود.

استیم Steem دلارها از پشتوانه دلار استفاده می کنند و ارزش هر کدام از آن ها حدود ۱ دلار است. این توکن ها برای ضمانت دادن نویسندگان دربرابر تورم و نوسانات استیم ساخته شده اند. حدود ۵ روز زمان می برد که استیم Steem را به استیم Steem دلار تبدیل کنید.

استیم Steem پاور استیمی است که در صندوق سرمایه ضبط می شود. و کاربران برای کسب درآمد در رای گیری و نظرات باید استیم Steem پاور در حساب خود داشته باشند.

پلتفرم استیمیت Steemit در نوع خود بسیار جدید است و یک بار هم هک شده است اما وجوه سرقت رفته کاربران به آن ها پس داده شد. Utopian.io یک پروژه منبع باز است که بر روی بلاک چین Steem اجرا می شود. این پلتفرم به مشارکت کنندگان جوایزی را ارئه می دهد. Utopian مشابه استیمیت است، با این حال، نمی توان از آن به عنوان یک پلتفرم اجتماعی برای ارسال محتوای معمولی استفاده کرد. جوایز در Utopian.io کاملاً با مشارکتی که کاربران در پروژه ‌های منبع باز انجام می ‌دهند، با رفع اشکال، افزودن یک ویژگی جدید و غیره مرتبط است.پ در استیمیت (Steemit)، کاربرانی که محتوا تولید می ‌کنند، ارزشی را به شبکه ارائه می ‌کنند، زیرا کاربران جدید را به پلتفرم جذب می ‌کنند و در عین حال کاربران فعلی را نیز علاقمند و سرگرم نگه می ‌دارند. این امر توزیع ارز را به تعداد بیشتری از کاربران تسهیل می کند و در عین حال تأثیر شبکه را نیز افزایش می دهد. کاربرانی که برای رتبه بندی و رای دادن به مطالب منتشر شده دراستیمیت Steemit وقت می گذارنند به توزیع سکه ها به کاربرانی که بیشترین ارزش را دارند کمک می کنند. بسته به خرد جمعی مردمی که از طریق مکانیسم رای گیری مبتنی بر سهام جمع شده اند، استیمیت هر دوی این اقدامات را متناسب با ارزششان پاداش می دهد.

توکن های رسانه هوشمند (SMT) توکن رسانه هوشمند (SMT) دارایی ارز بومی استیمیت Steemit است که می توان آن را در برنامه های وب تعبیه کرد و برای تشویق افراد به مشارکت و توسعه هر پلتفرمی استفاده کرد. توکن‌ های رسانه هوشمند (SMT) دراستیمیت Steemit همه را تشویق می ‌کند تا توکن ‌های Proof-of-Brain را ایجاد کرده و بفروشند. این ها توکن هایی هستند که توسط الگوریتم ‌های مبتنی بر "upvote و like'' پراکنده می‌ شوند و می ‌توانند در سایت‌های اینترنتی برای ارائه پاداش ادغام شوند. رشد را تحریک می کند، در حالی که وب سایت ها مجبور به استفاده از مدل های درآمدی پایدار و ارز محور هستند.

در بلاک چین استیم، توکن ‌های رسانه هوشمند (SMT) مفهومی برای ایجاد یک سیستم تولید توکن در سطح اجماع است. SMTها نسبت به پروتکل های مجوز توکن بلاک چین که قبلا ساخته شده بودند، بهبود یافته اند. این پیشرفت ‌ها شامل توسعه مناسب فروش توکن، ارائه ‌دهندگان نقدینگی خودکار، بازارهای توکن غیرمتمرکز، متغیرهای توزیع توکن تعاملی و همچنین اکوسیستم عظیمی از ابزارهای تحت تأثیر ویژگی‌های نوآورانه توکن STEEM، مانند توابع توزیع کاملاً خودکار برای سازندگان محتوا است.

چشم انداز استیم (STEEM)

Steem از پایین به بالا برای غلبه بر موانع اصلی پذیرش اقتصاد مبتنی بر رسانه های اجتماعی و سودآوری ساخته شده است. طبق وب ‌سایت رسمی Steem، همان تاکتیک‌ هایی که به شکوفایی پلتفرم‌ های بزرگ رسانه ‌های اجتماعی کمک کرده ‌اند، می‌ توانند برای کمک به راه ‌اندازی ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار گیرند. مشوق‌ های اقتصادی مبتنی بر ارزهای دیجیتال می‌ توانند به طور قابل توجهی به ایجاد یک سایت رسانه اجتماعی جدید کمک کنند. تیم پشتیبان Steem فکر می ‌کند که هم ‌افزایی بین ارزهای دیجیتال و رسانه‌ های اجتماعی، مزیت رقابتی قابل توجهی را در این صنعت به Steem ارائه می ‌کند. هدف استیم ایجاد الگوریتمی برای ارزیابی مشارکت‌ های فردی است که اکثر اعضای جامعه معتقدند برآوردی منصفانه از ارزش ذهنی هر مشارکت است. در یک جامعه ایده آل، اعضای جامعه برای ارزیابی مشارکت یکدیگر و تعیین پاداش منصفانه با یکدیگر همکاری می کنند. الگوریتم ها باید در دنیای واقعی ایجاد شوند تا در برابر دستکاری سودمحور مقاوم باشند. بهره برداری از سیستم امتیازدهی در مقیاس بزرگ ممکن است باعث شود اعضای جامعه اعتماد خود را نسبت به عدالت ظاهری سیستم اقتصادی از دست بدهند.

چگونه با استیمیت Steemit درآمد کسب کنیم؟

محبوب ‌ترین پلتفرم استیم در حال حاضر استیمیت است: یک انجمن اجتماعی که در آن مشارکت ‌کنندگان مختلف محتوای خود را ارسال می ‌کنند و از طریق ارزهای دیجیتال درآمد ایجاد می ‌کنند.

برای کسب درآمد از پلتفرم استیمیت Steemit ، باید در انجمن های استیمیت (Steemit) پست هایی ایجاد کنید که جالب و جذاب باشد. کاربرانی که پست های شما را دوست دارند به آنها رای مثبت می دهند که در درازمدت درصدی از درآمد را برای شما ایجاد می کند.

مقدار پولی که کاربر می تواند به دست آورد به قدرت رای او بستگی دارد. قدرت رای را می توان در زمان ایجاد یک پست/مقاله یا هر محتوایی به دست آورد.

شما می توانید انتخاب کنید که 50٪ در دلار STEEM (SBD) و 50٪ در قدرت STEEM یا 100٪ در قدرت STEEM پرداخت کنید. محتوای خوب همیشه بیشتر مورد تایید قرار می‌گیرد، بنابراین بسته به گزینه ‌ای که هنگام ارسال محتوا انتخاب کرده ‌اید، قدرت STEEM یا دلار STEEM یا هر دو را به دست می ‌آورید.

تفاوت استیمیت Steemit با بقیه شبکه‌های اجتماعی

استیمیت Steemit سعی کرده بستر مناسبی را ایجاد کند تا تولید‌کنندگان محتوا‌ی خوب به تولید محتوا‌های جدید ترغیب شوند. این اولین و مهم‌ترین تفاوت این پلتفرم با بقیه شبکه‌های اجتماعی است. شبکه‌های اجتماعی دیگر معمولا به تولید‌کنندگان محتوا پاداشی نمی‌دهند و حضور این افراد به نفع شبکه‌های اجتماعی است. تولید‌کنندگان محتوا در شبکه‌های اجتماعی دیگر باید راه‌های دیگری مانند تبلیغات یا فروش محصولات را برای کسب درآمد داشته باشند. این در حالی است که استیمیت Steemit به کاربران تولید‌کننده محتوا پاداش می‌دهد. استیمیت Steemit پروژ‌ه‌ای غیرمتمرکز و بر پایه بلاک‌چین است؛ بنابراین همه پلتفرم توزیع شده و به کاربران آن تعلق دارد. توکن‌های استیمSteem ، استیم Steem دلار و استیم پاور از توکن‌های پلتفرم استیمیت هستند که شما امکان تجارت با آن‌ها را دارید.

اگر اهل ارز‌های دیجیتال باشید، حتما می‌دانید که استیم یکی از ارز‌های دیجیتال معتبر است. استیم دلار نیز از پشتوانه دلار استفاده می‌کند. استیم پاور نیز استیمی است که در صندوق سرمایه ضبط می‌شود. شما برای شرکت در رای‌گیر‌ها و ثبت نظرات باید استیم پاور داشته باشید. در قسمت‌های قبل نحوه توزیع پاداش کسانی که تولید محتوا انجام می‌‍‌دهند را توضیح دادیم. در استیمیت شما به منابع خبری و تحلیلی دسترسی آزادی دارید. پلتفرم استیمیت Steemit به شما اجازه می‌دهد بدون محدودیت بتوانید سوال‌ها و جواب‌های خود را در زمینه‌های مختلف منتشر کنید. این‌ها بخشی از خدمات این پلتفرم فوق‌العاده هستند.

مزایا و معایب استیمیت Steemit چیست؟

استیمیت Steemit مطالب زیادی را مطرح کردیم و احتمالا شما آن را به‌خوبی می‌شناسید. یکی از بزرگ‌ترین عیب‌های پلتفرم استیمیتSteemit ، سخت‌تر بودن آن برای کاربران نسبت به دیگر شبکه‌های اجتماعی است. کاربران نرم‌افزار‌ها و شبکه‌های راحت‌تر را بیشتر دوست دارند. از ویژگی‌های فوق‌العاده خوب استیمیت Steemit دنیای آزاد آن برای انتشار انواع اخبار و محتوا است. دیگر نگران این نیستید که مانند برخی شبکه‌های اجتماعی دیگر، برخی مطالب شما حذف شوند. موضوع‌های استیمیت Steemit محدودیتی ندارند و شما برای هر موضوعی امکان تولید و انتشار محتوا دارید. برخی کاربران ظاهر پلتفرم استیمیت Steemit و وابستگی آن به ارز‌‎های دیجیتال را از نقاط ضعف آن دانسته‌اند. برای درک بهتر این موضوع بهتر است درباره استیمیتSteemit ارز دیجیتال اطلاعات بیشتری را بخوانیم. استیمیت Steemit یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌های ساخته‌شده روی بلاک‌چین استیم است. این نرم‌افزار پلتفرمی اجتماعی است که کاربران امکان انتشار محتوا‌‌های خود را در آن را دارند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.