زمین های مجازی متاورس چیست؟

زمین های مجازی متاورس چیست؟

این روزها متاورس (Metaverse) به یکی از داغ‌ترین موضوعات دنیای فناوری تبدیل شده و سرمایه گذاران زیادی توکن‌های رمز ارزی مرتبط با این نوآوری را خریداری کرده‌اند. متاورس یک دنیای مجازی است که در آن امکان معاشرت، خرید، کار کردن،

هنری، شرکت در کنسرت‌های رفتن به موزه موسیقی و فعالیت‌های متنوع دیگر وجود دارد. تاکنون ایده‌های زیادی در مورد چگونگی تحول متاورس‌ها در آینده مطرح شده است، اما به احتمال زیاد سیستم پرداخت آن‌ها بر مبنای ارز دیجیتال خواهد بود؛ زیرا مردم همین الان نیز با استفاده از رمز ارزها، در دنیاهای مجازی مختلف زمین و کالا خریداری می‌کنند.می‌توانید قطعات زمین و ملک مجازی را در دنیاهای متاورس خریداری کنید. اینکه چگونه در متاورس زمین بخریم به سوال کاربران تبدیل شده است. متاورس (Metaverse) واژه و مفهومی است که بیش از 3 دهه در میان ما حضور داشته، اما به تازگی و پس از اعلام برنامه فیسبوک برای تبدیل شدن به یک شرکت متاورسی، در میان عموم محبوبیت یافته است.

در نتیجه این اتفاق، سرمایه‌گذاران بیشتر و بیشتری به دنبال فرصت‌های سرمایه گذاری در این فضای رو به رشد هستند. خرید زمین و ملک مجازی در دنیاها و بازی های دیجیتال متاورس یکی از این فرصت‌هاست. زمین های مجازی متاورس، همان فضاهایی هستند که هر کاربری می تواند به راحتی با استفاده از یک مانیتور و یا از طریق عینک های واقعیت مجازی با دوستان خود وارد این فضا شده و به راحتی با یکدیگر معاشرت کنند. در واقع زمین های مجازی متاورس، زمین های دیجیتالی هستند که در یک فضای آنلاین سه بعدی وجود دارد. منظور از فضای آنلاین، فضایی است که در آن کاربران می توانند با استفاده از آواتارهای آنلاین خود با استفاده از مانیتور یا هدست واقعیت مجازی وارد شده و یک فضای همه جانبه را تجربه کنند. زمین های مجازی متاورس بسته به مکان انتخابی کاربر، مزایا و معایب مختلفی دارند. به عنوان مثال، برخی از ویژگی‌های متاورس ممکن است در زمین‌های چمن‌دار ایده‌آل با چشم‌انداز وجود داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است در کنار یک مرکز خرید مجازی وجود داشته باشند که بازیکنان تمایل دارند در آن جمع شوند.

در نهایت، علاقه مندان انتظار دارند که املاک و مستغلات متاورس از خانه های مجازی پشتیبانی کنند، جایی که کاربران می توانند هر آنچه را که دوست دارند، مشابه بازی The Sims بسازند. با ویژگی‌های متاورس، از کاربران انتظار می‌رود که خانه‌های خود را تزئین کنند تا بهترین پاتوق خود را درست کرده و از این طریق دوستان خود را از هر کجای دنیا دعوت کنند.

برندهای رویداد همچنین از زمین مجازی برای سازماندهی کنسرت‌های خانگی یا رویدادهای انتشار محصول استفاده می‌کنند که به ادعای آنها در زمان همه گیری بیماری کووید 19 حیاتی هستند. کنسرت مجازی محدودیت جمعیتی ندارد و مردم را قادر می‌سازد تا بدون نگرانی در مورد فضا یا ایمنی، هنرمندان مورد علاقه خود را به دور هم جمع کرده و از آن لذت ببرند.

زمین مجازی در دنیای متاورس چیست و چرا سرمایه‌گذاران در حال خرید آن هستند؟

اولا، املاک و مستغلات یکی از محبوب‌ترین کلاس دارایی‌ها در دنیا هستند که اکنون در حوزه دیجیتال هم ظاهر شده‌اند. قطعات مجازی زمین در پلتفرم‌های متاورس به صورت توکن غیر قابل تعویض (NFT) فعالیت کرده و امکان مالکیت زمین را برای خریدار آن فراهم می‌کنند. درست مانند زمین واقعی و فیزیکی، املاک مجازی نیز به صورت قطعه فروخته شده و با ارز مختص آن قابل خریداری است. امروزه، قابلیت خرید املاک مجازی در جهان‌های متاورس مختلف وجود دارد.

دسنترالند (Decentraland) و سندباکس (Sandbox) از جمله این دنیاهای محبوب هستند. رمز ارز محلی در دیسنترالند مانا (MANA) و در سند باکس توکن سند (SAND) نام دارد. با استفاده از این ارزهای دیجیتال شما می‌توانید به خرید زمین و ملک مجازی در این بازی های متاورس به نام LAND بپردازید.

ثانیا، سرمایه‌گذاران قادر به استفاده و کسب درآمد از تکه‌های مجازی ملک خود هستند: اگر مالک یک زمین مجازی در بازی های متاورس هستید، می‌توانید به میزبانی رویدادها یا جشن‌ها در زمین خود پرداخته و از افراد مایل به شرکت در آن‌ها پول دریافت کنید. مثلا، رپر آمریکایی اسنوپ داگ، یک جشن اختصاصی را با هدف بازسازی عمارت خود در دنیای واقعی در پلتفرم NFT سندباکس میزانی کرد. شرکت‌کنندگان برای ورود به این جشن به توکن ان اف تی به عنوان بلیت نیاز داشتند.

ثالثا، سرمایه‌گذاران قادر به تولید درآمد منظم از زمین‌های مجازی هستند. به عنوان مثال، شما می‌توانید با استفاده از NFTها در ملک مجازی خود یک خانه ساخته و با اجاره آن ماهانه پول دریافت کنید. یا مثلا یک نمایشگاه هنری توکن غیر مثلی برگزار کرده و فضای داخل آن را به هنرمندان جدید برای نمایش آثار خود در متاورس‌ها اجاره دهید. سرمایه گذاران بازارهای مالی بر روی دارایی های دیجیتالی سرمایه گذاری می کنند که در آن همه می توانند صاحب یک زمین مجازی شوند. سرمایه گذاران میلیون ها دلار را در زمین های مجازی متاورس خرج می کنند زیرا معتقدند آینده بازار دیجیتال در آن است. این شرکت‌ها از مردم انتظار دارند میلیون‌ها نفر به سمت املاک مجازی بروند و در زمین مجازی برای فروش سرمایه‌گذاری کنند و در عین حال انتظار بازگشت سرمایه بالقوه را داشته باشند. این روش بسیار شبیه به سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در دنیای واقعی است، جایی که سرمایه گذاران زمین را در مناطق در حال توسعه خریداری می کنند تا بعداً زمانی که ارزش افزایش یافت، آن را دوباره بفروشند.

علاوه بر این، طبق گزارش مدیر دارایی های کریپتو Grayscale، موجودی دارایی های دیجیتال به احتمال زیاد در مدت کوتاهی به یک تریلیون دلار خواهد رسید. بنابراین، سرمایه گذاران می خواهند قطعاتی از زمین مجازی مشابه سهام و املاک سنتی را احتکار کنند. همانند دنیای واقعی، سرمایه گذاری در زمین مجازی مستلزم تحقیقات و گمانه زنی های زیادی است. یادگیری نحوه خرید زمین مجازی در متاورس بسیار ساده است. فرآیند خرید زمین، با بررسی پروژه‌های متاورس مختلف و تصمیم‌گیری برای بهترین گزینه برای شما آغاز می‌شود. بیشتر پروژه‌های متاورس در بلاک چین اتریوم وجود دارند، بنابراین اغلب بهتر است برای شروع، یک کیف پول مبتنی بر اتریوم مانند متامسک خریداری کنید. این پروژه‌ها، از جمله سندباکس و دسنترالند، املاک و مستغلات و پیشنهادات مشابه را با NFT نشان می‌دهند و کاربران می‌توانند یکی از آنها را از طریق بازار NFT پروژه خریداری کنند.

هنگام بررسی زمین در پروژه ای مانند دسنترالند، می توانید از نقشه درون بازی آن برای درک ارزش هر منطقه استفاده کنید. برخی از املاک با ارزش تر دسنترالند در کنار میدان ها و مناطق پرجمعیت مشابه قرار دارند، در حالی که قطعات دور از این فضاها معمولاً ارزش کمتری دارند.

ارزش زمین های مجازی متاورس چگونه افزایش می یابد؟

ارزش پیشنهادی زمین های مجازی متاورس مشابه دنیای واقعی عمل می کند. املاک با ارزش بالا اغلب در نزدیکی مغازه ها و فعالیت هایی هستند که مردم برای زندگی در آنها اجاره بیشتری می پردازند.

البته ارزش زمین مجازی تنها در صورتی افزایش می‌یابد که مناطق توسعه یافته و مردم درگیر متاورس شوند. به همین دلیل است که شک و تردیدهای زیادی نسبت به چنین سرمایه گذاری وجود دارد. میلیون ها دلار سرمایه گذاری در زمین های مجازی متاورس همگی یک ریسک محسوب می شود اما بی اساس نیست. به هر حال، افراد مشهور و ستاره ها به دلایل مختلف در حال خرید زمین های مجازی متاورس هستند. برخی از سلبریتی ها، مانند اسنوپ داگ، برای پیشی گرفتن از روند یا به این دلیل که فکر می کنند سرگرم کننده است، زمین می خرند. دیگران، مانند Winklevoss Twins، برای اهداف آموزشی در زمین سرمایه گذاری می کنند، برای ساختن نمایشگاه هایی که به دیگران در مورد رمزارز و متاورس به طور کلی آموزش می دهند.

از آنجا، طرفداران این فرصت را دارند که در کنار ستارگان مورد علاقه خود، املاک متاورس را خریداری کنند و برای انجام این کار، مبلغ بالایی را پرداخت خواهند کرد. کسانی که علاقه مند به سرمایه گذاری در املاک مجازی هستند، بر روی ارزشمندتر شدن زمین شان شرط بندی می کنند، به همین خاطر نسبت به زمین های مجازی خوش بین هستند.

در واقع، در برخی حوزه‌ها مانند PolkaCity، صاحبان املاک از طریق نرخ‌های بهره سالانه درآمد غیرفعالی کسب می‌کنند. متأسفانه، برای برخی، درآمد غیرفعال یک ویژگی در همه پروژه‌های متاورس نیست و سرمایه‌گذاری در دارایی‌ای که بعداً منتظر سود است، همیشه یک ریسک محسوب می شود. این تنوع روش های درآمدی دلیل بیشتری برای انجام تحقیقات عمیق قبل از سرمایه گذاری است.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.