نکسو (Nexo) و نکسو کارت (Nexo Card) چیست؟

نکسو (Nexo) و نکسو کارت (Nexo Card) چیست؟

یکی از مشکلات اصلی بازار ارزهای دیجیتال نوسان‌های قیمت در آن است. شما نیز اگر سرمایه‌ای در این بازار داشته باشید، احتمالاً با دوره‌هایی از رکود و افت قیمت‌ها مواجه شده‌اید و نگران ازدست‌رفتن قیمت دارایی خود بوده‌ یا تلاش کرده‌اید با فروش آن جلوِ ضرر

بیشتر را بگیرید؛ اما راه‌حل‌های بهتری هم وجود دارند که به شما کمک می‌کنند بدون ازدست‌دادن دارایی خود، از ارزش آن استفاده کنید و منتظر بهبود اوضاع قیمت‌ها بمانید. نکسو (Nexo) یکی از پلتفرم‌های بلاک چینی است که راهکارهای مؤثری برای استفاده از دارایی‌ها پیش پای شما قرار می‌دهد.نکسو مزایای صرافی رمز ارز را با خدمات مؤسسات مالی سنتی‌ ترکیب می‌کند و علاوه‌بر امکان خریدوفروش توکن، به شما اجازه می‌دهد در ازای دارایی‌های دیجیتال خود وام بگیرید یا خریدهای روزمره‌تان را با اعتبار حساب نکسو انجام دهید.

پلتفرم نکسو سیستمی بلاک چینی برای ارائه وام‌های فوری با پشتوانه ارزهای دیجیتال است. این پلتفرم که آوریل‌۲۰۱۸ راه‌اندازی شد، به‌دنبال ترویج مدلی است که در آن دریافت وام‌های کریپتو آسان‌تر از همیشه باشد. ارائه وام‌های مبتنی‌بر فیات بدون اتکا به بررسی سوابق و اعتبار افراد یکی از تسهیلات این پلتفرم است. کاربران برای استفاده از امکانات این پلتفرم فقط کافی است توکن‌های دیجیتال مشخصی را به کیف پول نکسوی خود واریز کنند تا بلافاصله وامی مبتنی‌بر رمز ارز دراختیارشان قرار بگیرد. هدف این سیستم تأمین نقدینگی خودکار و منعطفی است که بر دارایی کاربران تکیه دارد.علاوه‌بر‌این، نکسو به کاربران اجازه می‌دهد توکن و بیش از ۳۰۰ جفت‌ارز معاملاتی را خریدوفروش کنند. همچنین، مبادله در نکسو با مزیت امکان بازگشت وجه تا ۰.۵درصد از کل مبلغ معامله همراه است. این پلتفرم از بیش از ۲۰ رمز ارز ازجمله بیت کوین، اتریوم، ریپل، کاردانو و مونرو پشتیبانی می‌کند.

بنیان‌گذار اصلی نکسوآنتونی ترنچف، هم‌بنیان‌گذار و عضو هئیت‌مدیره شرکت پشتیبان نکسو‌، سابقه طولانی و درخشانی در‌زمینه ترویج پذیرش فناوری بلاک چین دارد. بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷، وی یکی از اعضای سابق انجمن ملی بلغارستان بود و تلاش کرد راه‌حل‌های مبتنی‌بر بلاک چین را در خدمات دولت الکترونیک بلغارستان پیاده‌سازی کند.نکسو در ژوئیه ۲۰۲۰ و هم‌سو با هدف خود مبنی‌بر کاهش شکاف بین امور مالی سنتی و دیجیتال، با چین‌لینک (Chainlink) وارد همکاری شد پلتفرم نکسو یک پلتفرم‌ بلاک چینی می باشد که برای استفاده از دارایی‌ها، راهکارهای مؤثری را در اختیار افراد قرار می دهد.

این پلتفرم اقدام به ترکیب مزایای صرافی های رمز ارزها با خدمات مؤسسات مالی سنتی‌ کرده است و ضمن ارائه خدمات خرید و فروش توکن ها، این امکان را به افراد می دهد تا بتوانند وام هایی را در ازای دارایی‌های دیجیتال خود دریافت کنند و یا از طریق اعتبار حساب نکسو، خرید های روزمره‌ خود را انجام دهند. افراد می توانند بخشی از هزینه هر خرید خود را با استفاده از توکن حاکمیتی Nexo پس بگیرند. پلتفرم نکسو خود را گسترده ترین پلتفرم وام‌ دهی کریپتو معرفی می‌کند. پلتفرم نکسو (Nexo) در آوریل‌ سال 2018 به عنوان یک سیستم بلاک چینی راه اندازی شد و با پشتوانه ارزهای دیجیتال اقدام به ارائه وام‌ های فوری به کاربران کرد. این پلتفرم به دنبال تسهیل دریافت وام‌ ها بود. از جمله تسهیلات این پلتفرم می توان به ارائه وام ‌های مبتنی‌ بر فیات اشاره کرد که بدون بررسی اعتبار و سوابق افراد اعطا می شد. کاربران با واریز توکن ‌های دیجیتال مشخص شده به کیف پول Nexo، می توانند از امکانات این پلتفرم یعنی دریافت وام مبتنی ‌بر ارز دیجیتال برخوردار شوند.

ستون فقرات سیستم متمرکز بر شفافیت پلتفرم Nexo، فناوری بلاک چین می باشد. پلتفرم نکسو برای ذخیره داده‌های وام‌های خاص و همچنین پردازش قراردادهای هوشمند مبتنی ‌بر اتریوم، از اوراکل نکسو (Nexo Oracle) بهره می ‌برد.

تاریخچه و سازندگان پلتفرم نکسو (Nexo)

شرکت کردیسیمو (Credissimo) فعالیت خود را در زمینه تجارت الکترونیک و فین‌ تک (FinTech) از سال 2007 در کشور بلغارستان آغاز کرد. پروژه Nexo از جمله دستاوردهای کردیسیمو بود که توسط اشخاصی به نام Kosta Kantche و Antoni Trenchev و تیمی متشکل از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال و متخصصان امور مالی، در سال 2017 ارائه شد و اولین ثمره خود را در آوریل سال 2018، رسماً عرضه کردند. پلتفرم Nexo برای دست یافتن به هدف کاهش شکاف میان امور مالی دیجیتال و سنتی، در سال 2020 همکاری خود را با چین‌ لینک (Chainlink) آغاز کرد تا برای دست یافتن به کار آمدی و شفافیت بیشتر، از راهکارهای مبتنی ‌بر اوراکل چین‌ لینک استفاده کند. دفتر مرکزی Nexo در‌ حال‌ حاضر، در شهر لندن قرار دارد.

نحوه کار پلتفرم نکسو (Nexo)

وام‌های پلتفرم نکسو با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربر در بازه 1 تا 5 روز کاری تایید می شوند و سپس به وسیله شبکه‌های انتقال بانکی از جمله SWIFT وارد حساب کاربر می‌شوند. اشخاص حقوقی و یا حقیقی که دریافت ‌کننده وام هستند، می‌توانند از نکسو کارت (Nexo Card) هم استفاده کنند. با توجه به ارزش دارایی‌های کریپتو در حساب نکسوی مشتریان، سقف ارائه وام تعیین می شود. بنابراین اگر با نوسان ‌های قیمت، بهای دارایی‌های افراد افزایش یابد، با افزایش سقف وام کاربر روبرو خواهیم بود.

برای برخی کاربران، نرخ بهره این وام‌ها با شرایط مشخص شده ای، نزدیک به صفر می باشد. همچنین به بررسی اعتبار، سوابق و یا پرداخت هزینه ماهانه، جهت دریافت وام‌های نکسو نیازی نیست. اوراکل نکسو که اکثر فرآیندهای اصلی این شبکه را مدیریت می کند، نقش قلب تپنده آن را ایفا می‌کند. این اوراکل وظلیف متعددی دارد که برخی از آنها عبارت ‌اند از:

حاکمیت شبکه را بر عهده دارد. می تواند بر دارایی‌های موجود در این شبکه در کمترین زمان ممکن نظارت کند. برای مدیریت توزیع وام‌ها و همچنین برنامه‌ های باز پرداخت، اقدام به تحلیل داده‌ها می کند. با توجه به میزان وثیقه کاربر، اقدام به تعیین میزان وام و دوره باز پرداخت آن می کند. اوراکل Nexo برای ارزیابی میزان ریسک پلتفرم برای ارائه وام، از نرخ وام به ارزش (LTV) استفاده می ‌کند. بنابراین نیاز به بررسی حساب بانکی برای بررسی سوابق و سنجش اعتبار کاربر، توسط این اوراکل رفع می شود. فرآیند دریافت وام در پلتفرم Nexo، به این صورت است که کاربر ابتدا اقدام به واریز دارایی‌های دیجیتال خود به حساب نکسو می کند و سپس عملیات ارزیابی و تأیید توسط بلاک چین صورت می گیرد. در نهایت نیز اوراکل Nexo جزئیات مربوط به سقف وام را به ‌صورت خودکار محاسبه می کند و سپس برای کاربر در نظر می‌گیرد. در مرحله بعد، کاربر باید تعیین کند که در قالب کدام ارز فیات، مبلغ وام را دریافت خواهد کرد. علاوه بر این، برای کاربران امکان انتخاب کارت اعتباری نکسو وجود دارد. برای کاربرانی که از طریق توکن‌های NEXO، باز پرداخت را انجام می‌دهند، تخفیف ویژه‌ 50% روی نرخ بهره اعمال می شود.

نکسو کارت (Nexo Card) چیست؟

نکسو کارت (Nexo Card)، با همکاری نکسو و مسترکارت (Master Card) به عنوان یک کارت اعتباری ساده‌ با پشتوانه رمز ارزها ارائه شده است. کاربران می توانند برای خریدهای آنلاین و آفلاین خود از این کارت استفاده کنند. کاربران با استفاده از نکسو کارت می توانند بدون نیاز به فروش دارایی های دیجیتال خود، از ارزش دارایی‌ها استفاده کنند. این کارت توسط بیش از ۴۰ میلیون فروشگاه در جهان پشتیبانی می شود.

کاربران علاوه‌ بر دریافت کارت های مجازی که قابلیت اتصال به پلتفرم‌هایی مانند اپل‌پی یا گوگل‌پی را دارند، می توانند کارت فیزیکی نکسو را نیز دریافت کنند. کاربران با داشتن نکسو کارت، می‌توانند به تمام مزایای مسترکارت، بدون نیاز به انتقال بانکی دسترسی داشته باشند. از ویژگی‌های مهم و اصلی نکسو کارت می توان به اپلیکیشن نکسو، پاداش بازگشت وجه، امنیت فراوان، حساب پس‌انداز، امکان دریافت وام‌، توکن‌ های پشتیبانی‌شده متعدد، کارمزد کم و پشتیبانی 24 ساعته از مشتریان اشاره کرد.

نکسو کارت، کارت اعتباری ساده‌ای با پشتوانه ارزهای دیجیتال است که با همکاری پلتفرم نکسو و مسترکارت (Master Card) ارائه می‌شود. از این کارت می‌توان برای خریدهای آنلاین و آفلاین استفاده کرد. نکسو کارت به شما اجازه می‌دهد از ارزش دارایی‌های دیجیتال خود بدون فروش آن‌ها استفاده کنید.بیش از ۴۰میلیون فروشگاه در سرتاسر جهان نکسو کارت را می‌پذیرند. گفتنی است علاوه‌بر کارت مجازی که به پلتفرم‌هایی همچون گوگل‌پی یا اپل‌پی متصل می‌شود، امکان دریافت کارت فیزیکی نکسو هم وجود دارد. با داشتن نکسو کارت، می‌توانید بدون نیاز به انتقال بانکی به تمام مزایای مسترکارت دسترسی داشته باشید.نکسو کارت چگونه کار می‌کند؟کارت اعتباری نکسو هر کجا که مسترکارت پذیرفته شود، کار می‌کند. این کارت به شما اجازه می‌دهد تا با نگه‌داری دارایی‌های خود به‌عنوان وثیقه، از ارزش آن‌ها به پول فیات هم استفاده کنید. درواقع هنگام استفاده از این کارت، از اعتبار خود استفاده می‌کنید و موجودی اصلی حساب شما دست‌نخورده باقی می‌ماند. نکته دیگر اینکه با نکسو کارت، امکان استفاده از حداکثر ۹۰درصد از ارزش دارایی‌های کریپتو بدون نیاز به فروش آن‌ها در‌اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های نکسو کارت چیست؟

کسو کارت را از سایر کارت‌های اعتباری یا حتی کارت‌‌های مبتنی‌بر کریپتو متمایز می‌کند.اپلیکیشن نکسواپلیکیشن کاربرپسند نکسو به شما اجازه می‌دهد هربار که قصد خرید آنلاین دارید، با ایجاد کارت‌ مجازی جدید، تراکنش ایمن‌تری تجربه کنید. همچنین، این اپلیکیشن گزینه مخصوصی برای قفل‌کردن اعتبار دارد که اگر کارت شما دزدیده شد یا به مورد مشکوکی برخورد کردید، بتوانید از به‌‌سرقت‌رفتن دارایی‌هایتان جلوگیری کنید. همان‌طور‌که در بخش‌های پیش اشاره کردیم، امکان دریافت نسخه فیزیکی نکسو کارت نیز برای کاربران وجود دارد.پاداش بازگشت وجههربار که از نکسو کارت استفاده می‌کنید، این پلتفرم ۲درصد از اعتبار هزینه‌شده را به حساب شما بازمی‌گرداند. این پاداش را می‌توانید در قالب توکن‌های نکسو یا بیت کوین دریافت کنید. همچنین، اگر حداقل ۱۰درصد از موجودی شما در قالب توکن‌های NEXO باشد، می‌توانید ۰.۵درصد از هزینه خرید ارزهای دیجیتال را پس بگیرید. گفتنی است هرچه میزان وفاداری شما به شبکه بیشتر باشد، میزان بازگشت وجه به شما نیز بیشتر خواهد بود. میزان وفاداری کاربران به شبکه براساس درصد توکن NEXO در پورتفو آنان و در چهار سطح مختلف ارزیابی می‌شود.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.