استیبل کوین USDN چیست؟

استیبل کوین USDN چیست؟

ارزهای دیجیتال با نرخ بالایی از نوسانات مواجه بوده اند. این بی ثباتی، سرمایه گذاران را می ترساند و از رشد بازار کریپتو جلوگیری می کند. با این حال، استیبل کوین ها برای حل این مشکل افزایش یافته اند. یکی از استیبل کوین های بسیار جالب

و جذاب نوترینو یو اس دی USDN است Nutrino USD که با نماد USDN در بازار موجود می باشد، یک استیبل کوین الگوریتمی است که پشتوانه آن دلار آمریکا است و توسط ویوز WAVES پشتیبانی می شود. تمام معاملات با USDN کاملا شفاف است و از طریق یک قرارداد هوشمند انجام می شود.نوترینو یو اس دی USDN به عنوان یک استیبل کوین معرفی می شود. در اینجا لازم است که به تعریف کوتاهی از استیبل کوین ها بپردازیم. استیبل کوین ها ارزهایی هستند که قیمت آنها با قیمت دارایی های واقعی مانند دلار آمریکا مرتبط است. اخیرا استیبل کوین ها به عنوان یک ابزار مهم در امور مالی غیرمتمرکز دیفای DeFi ظاهر شده اند. با استفاده از استیبل کوین ها، کاربران می توانند موجودی خود را با ریسک کمتری روی بلاکچین ذخیره کنند.

در صورت لزوم، آنها می توانند به سرعت استیبل کوین های خود را با ارزهای فیات با کارمزد پایین مبادله کنند. به همین دلیل در این زمینه، پروژه های استیبل کوین زیاید وجود دارد که برای این اهداف در بازار کریپتو پدید آمده اند. یکی از این استیبل کوین ها نوترینو یو اس دی Neutrino USD است که ویژگی های پیشرفته ای را به بازار ارائه می دهد. نوترینو یو اس دی USDN یک استیبل کوین الگوریتمی می باشد که به دلار آمریکا متصل شده و توسط ویوز WAVES پشتیبانی می شود. نوترینو USD نشان دهنده یک پیشرفت بزرگ نسبت به استیبل کوین های مبتنی بر فیات است.

به عبارت دیگر می توان بیان نمود که پروتکل نوترینو یک استیبل کوین است که به عنوان ابزاری برای تراکنش های بین شبکه ای دیفای DeFi می باشد. شبکه ویوز به نوترینو یو اس دی نیرو می بخشد. این به عنوان یک نسخه بتا در سال 2019 توسط Ventuary Lab با همکاری KozhinDev و Tradisys ایجاد شد. پس از سال اول، این پروتکل با موفقیت بیش از 120 میلیون دلار USDN را در ارزش بازار به دست آورد. این پروتکل امکان Yield Farming را از طریق یک تکنیک کاملا جدید که به بلاکچین اتریوم اضافه شده است، می دهد.

قرارداد هوشمند پروتکل Neutrino USD کاربران را قادر می سازد تا توکن های جدید USDN را با استفاده از توکن های ویوز WAVES ایجاد کنند. هنگامی که آنها آن را ارسال می کنند، نمی توانند مالک توکن ویوز باشند. قراردادهای هوشمند آنها را نگه می دارند. در عرض سه ماه پس از استقرار، Neutrino USD به یکی از پرکاربردترین DAppها در شبکه اصلی Waves تبدیل شد. استیبل کوین ها، بخش مهمی از بازار ارزهای دیجیتال هستند. تا به امروز، بیش از 50 نوع استیبل کوین ایجاد شده است که هر کدام عملکرد خاص خود را دارند. مهمترین بخشی که باید در هنگام خرید و نگهداری یک استیبل کوین در نظر گرفت، حمایت از آن است زیرا اگر استیبل کوین از پشتیبانی قوی برخوردار نباشد، هر لحظه امکان افت شدید قیمت و از دست رفتن دارایی های کاربران وجود دارد. USDN یک استیبل کوین حسابی است که برای استفاده گسترده در فضای دیفای طراحی شده است.

نوترینو USD یا USDN یک استیبل کوین الگوریتمی بوده که هر واحد آن معادل یک دلار آمریکا است. پشتیبان این توکن، کوین WAVES بوده که تمامی فرآیندهای مربوط به آن، مانند صدور، قیمت گذاری و پرداخت پاداش، کاملاً مشخص بوده و توسط یک قرارداد هوشمند مدیریت می شود.

استیبل کوین USDN با هدف رسیدگی به مشکل نوسانات استیبل کوین های دارای پشتوانه فیات مانند USDT، TUSD، GUSD و USDC ایجاد شده است. مشکل اصلی ارزهای دیجیتال این است که توسط نهادهای مرکزی پشتیبانی می‌شوند که باید برای حفظ ذخایر وجوه کافی برای حمایت از استیبل کوین‌های منتشر شده در بازار به آنها اعتماد کرد. برای حل این مشکل، پروتکل نوترینو قراردادهای هوشمند را جایگزین اعتماد به یک موجودیت مرکزی کرده و استیبل کوین آن توکن WAVES است.

در اصل، اکوسیستم نوترینو از 3 توکن اصلی تشکیل شده است. توکن های WAVES، USDN و NSBT هسته اکوسیستم نوترینو را تشکیل می دهند. کوین WAVES هسته اصلی این اکوسیستم است که برای پرداخت هزینه تراکنش استفاده می شود. کوین WAVES همچنین وثیقه یا پشتوانه اصلی توکن USDN است. توکن NSBT از دیگر بازیگرانی است که به عنوان پشتوانه برای استیبل کوین USDN در شرایط بحرانی عمل کرده و همچنین به عنوان توکن حاکمیتی پروتکل نوترینو در نظر گرفته می شود.

USDN استیبل کوین پلتفرم Waves است. حداکثر پیشنهاد برای USDN با حداکثر ارزش بازار کوین های WAVES محدود می شود. تولید USDN توسط سیستم قرارداد هوشمند فعال شده و توسط کاربران نوترینو به صورت دستی انجام می شود. هیچ تخصیص قبلی در عرضه توکن USDN وجود نداشت و کاهش عرضه این توکن توسط کاربران پروتکل نوترینو کنترل می شود. هر حساب کاربری در پلتفرم Waves می تواند به کاربر نوترینو تبدیل شود.

NSBT توکن اصلی اکوسیستم نوترینو بوده که هدف این توکن تثبیت ذخایر و حامیان توکن USDN است. توکن‌های NSBT تنها با قرارداد هوشمند و با استفاده از یک الگوریتم حراج ویژه تولید می‌شوند که پارامترهای آن بر اساس مقادیر جزئی ذخیره USDN است. توکن‌های NSBT را می‌توان با استفاده از قرارداد هوشمند نوترینو در طی افزایش قابل توجه قیمت‌های WAVES و افزایش ذخایر USDN فروخت. توکن‌های NSBT برای پرداخت‌های درون سیستم نوترینو مانند افزایش پشتیبانی و ایجاد توکن‌های جدید استفاده می‌شوند. دارندگان توکن NSBT همچنین حق رای در اکوسیستم نوترینو و مشارکت در فرآیندهای حاکمیتی آن را دارند. کد NSBT هیچ پیش فرضی در این حوزه ندارد.

هر گونه تفاوت در قیمت استیبل کوین USDN از نسبت 1 به 1 با USD توسط ربات های مخصوص شناسایی می شود. پایداری استیبل کوین نوترینو با توکن NSBT و مکانیسم های انتشار، گردش و تامین نقدینگی در استخرهای نقدینگی تضمین می شود. هنگامی که ارزش WAVES در برابر دلار آمریکا افزایش می یابد، یک صندوق ذخیره تشکیل می شود تا در صورت کاهش قیمت WAVES بتواند از USDN پشتیبانی کند. زمانی که صندوق ذخیره برای جبران افت ارزش کافی نباشد، قرارداد هوشمند NSBT را صادر می کند و آن را با تخفیف می فروشد و به کاربران امکان می دهد با فروش توکن NSBT در آینده کسب سود کنند.

تاریخچه نوترینو یو اس دی Neutrino USD

نوترینو به عنوان پروتکلی برای ایجاد استیبل کوین های الگوریتمی است که به زبان قرارداد هوشمند RIDE مبتنی بر برنامه های غیرمتمرکز DApp نوشته شده است. نسخه بتا این برنامه در سال 2019 راه اندازی شد و به سرعت به یکی از فعال ترین برنامه های غیرمتمرکز استفاده شده در اکوسیستم ویوز WAVES تبدیل شد. استیبل کوین USDN می تواند بر اساس قیمت توکن WAVES تأثیر بگذارد. این اثر را می توان ترکیبی از دو عامل با هم توصیف کرد. اولین عامل مکانیسم کاهش تورم توکن WAVES به عنوان پشتیبانی USDN است. از آنجایی که تولید توکن های USDN به میزان ذخایر قرارداد هوشمند بستگی دارد، در دسترس بودن این توکن ها همراه با تعداد توکن های در گردش آزاد افزایش می یابد. توکن های WAVES از بازار آزاد خارج می شوند و به عنوان ذخایر USDN در قرارداد هوشمند پروتکل نوترینو بسته می شوند.

با کاهش عرضه در گردش توکن WAVES، قیمت آن افزایش خواهد یافت. طبق آخرین وایت پیپر پروتکل نوترینو، حدود 15 درصد از عرضه در گردش توکن های WAVES در قراردادهای هوشمند نوترینو قفل شده است. این امر منجر به کاهش تعداد توکن های WAVES در بازار و افزایش قیمت آنها می شود. استیبل کوین یکی از مهم ترین ارزهای دیجیتال در بازار است. هر یک از استیبل کوین های بازار از مکانیسم خاص خود برای تثبیت قیمت استفاده می کنند. استیبل کوین‌های الگوریتمی نوعی ارز دیجیتال با ثبات قیمت هستند که توسط ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌شوند. USDN یکی از ارزهای دیجیتال پایدار محاسباتی است که توسط WAVES پشتیبانی می شود.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.