معرفی بازی استپن (StepN)

معرفی بازی استپن (StepN)

اپلیکیشن استپن اکنون معروف‌ترین بازی بلاک چینی بر مبنای “Move To Earn” است که کاربران حوزه کریپتو را برای دویدن یا راه رفتن به کوچه‌ها و خیابان‌ها کشانده و همزمان بسیاری از افراد ورزش‌دوست را برای اولین مرتبه با دنیای رمز ارزها آشنا کرده است.

برنامه StepN در حقیقت یک بازی NFT محسوب می‌شود که اجازه می‌دهد کاربرانش از دویدن یا راه رفتن خود کسب درآمد کنند.

احتمالا قبل از ظهور استپن (StepN) درباره بازی‌های ان اف تی (NFT) در قالب Play-To-Earn شنیده‌اید که به معنی «بازی کردن برای درآمدزایی» است. به طور خلاصه، هر اپلیکیشن که در ازای بازی کردن کاربر برای او درآمد ایجاد کند در دسته‌بندی Play-To-Earn (به طور خلاصه P2E) قرار می‌گیرد. تا امروز بازی‌های متعددی در این زمینه توسعه‌ یافته‌اند. برنامه StepN اولین بازی موبایلی Web3 با قابلیت Move To Earn است که ساختارهای GameFi همچون ان اف تی (NFT)، کیف پول دیجیتال مناسب بازارهای رمز ارز و صرافی‌های غیر متمرکز را با سیستم‌های SocialFi که کاربران را در فعالیت‌های سلامت‌محور دور همدیگر جمع می‌کند، ترکیب کرده است. اپلیکیشن استپن بر بستر بلاک چین سولانا فعالیت می‌کند. برای شروع، کاربران باید ابتدا اپلیکیشن StepN را دانلود و در آن ثبت نام کنند، یک کیف پول دیجیتال بسازند، با خرید سولانا (SOL) مقدار از این ارز دیجیتال تهیه و به حساب خود منتقل کنند، در بازار اپپلیکیشن یک NFT کفش بخرند و شروع به دویدن کنند. در انتهای این معرفی، تمام این مراحل را با عکس و توضیحات کامل خواهیم آورد. توجه داشته باشید که همیشه برای انجام تراکنش باید مقداری سولانا در حساب خود داشته باشید.

پس از خرید کفش، کاربر می‌تواند یکی از حالت‌های بازی را انتخاب و بعد در آن شرکت و کسب درآمد کند. البته برای دویدن با اپلیکیشن StepN به انرژی نیاز دارید که در طول روز به طور خودکار (هر ۶ ساعت یک بار، یک چهارم ماکزیموم انرژی حساب شما) به حساب‌تان افزوده می‌شود.

سازنده برنامه استپن (StepN)

جری هوانگ (Jerry Huang) از دانشگاه ژیجانگ چین مدرک علوم کامپیوتر دارد. قبل از تاسیس اپلیکیشن StepN، وی هم‌بنیان‌گذار موسسه آموزشی Hangzhou Huiwan و تا سال 2015 مدیر عامل شبکه Hangzhou Tianzhuo بود؛ در حال حاضر هم به عنوان هم‌بنیان‌گذار Falafel Games فعالیت می‌کند. در حقیقت می‌توان گفت وی تجربه بالایی در تاسیس پروژه و دانش عمیقی درباره صنعت گیمینگ دارد.

یاون رانگ (Yawn Rong) یکی دیگر از هم‌بنیان‌گذاران برنامه StepN است. وی با دانش زیادی که در زمینه تبلیغات، روابط عمومی و بازاریابی آنلاین دارد پیش از این در Teamazing Beverages سمت مدیر بازاریابی را داشته و همچنین Crypto SA (یک بانک سرمایه گذاری بلاک چینی مستقر در استرالیا) و Crypto SA Lab را با همراهی همکارانش تاسیس کرده است. یاون سفیر کسب و کار ارز دیجیتال الگورند (Algorand) و همچنین نماینده استرالیای جنوبی در Blockchain Australia است.

جسیکا دوان (Jessica Duan) ملکه استراتژیست اپلیکیشن StepN محسوب می‌شود و جایگاه مدیر ارشد استراتژی را در این شرکت دارد. وی مدرک کارشناسی ارشد معماری خود را از دانشگاه Adelaide گرفته است. جسیکا در زمینه طراحی، مدیریت اجرایی و استراتژی، بازاریابی و توسعه کسب و کار با برنامه استپن همکاری می‌کند. وی همچنین هم‌بنیان‌گذار Soko Design Studio است.

مشخصه‌های مهم اپلیکیشن استپن

به عقیده تیم توسعه دهنده برنامه استپ ان، میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا هستند که اشتیاق زیادی به سلامت جسمانی و ورزش دارند، اما ممکن است تابه‌حال کوچک‌ترین ارتباطی با دنیای رمز ارزها نداشته باشند. بازار هدف اپلیکیشن StepN این افراد و بسیاری دیگر است.

مشخصه درآمدزایی با حرکت این اپلیکیشن باعث شده است تیم توسعه دهنده نرم افزار استپ ان امیدوار به جذب کاربران جدید باشند. البته قیمت نسبتا بالای NFT کفش‌ها باعث می‌شود شروع به استفاده از این نرم افزار برای کاربران سخت باشد، اما جری هوانگ (Jerry Huang)، مدیر توسعه اپلیکیشن استپن، بر این عقیده است که تا مدتی دیگر با ارائه قابلیت کرایه کردن NFT، این مانع برداشته خواهد شد.

اقتصاد توکنی برنامه استپ ان

توسعه‌دهندگان نرم افزار StepN برای این اپلیکیشن دو توکن GST و GMT را ساخته‌اند. GST یا Green Satoshi Token در حقیقت توکن کاربردی بازی استپن است و کاربران با هر بار دویدن یا راه رفتن، مقداری از آن را کسب می‌کنند. شاید دانستنش برایتان جالب باشد که توکن گرین ساتوشی تولید نامحدود دارد و سقفی برای عرضه آن متصور نشده‌اند، اما نگران تورمی بودن آن نباشید، چون کاربران هر بار که می‌خواهند کفشی جدید بسازند یا کفش کنونی خود را ترمیم کنند، باید مقداری GST بسوزانند. همچنین برخی از کاربران فقط با ساخت کفش‌های جدید از این اپلیکیشن کسب درآمد می‌کنند که یعنی عملا فقط در حال سوزاندن GST هستند و درآمدشان از ارز SOL است. برای شروع، کاربران باید ابتدا اپلیکیشن StepN را دانلود و در آن ثبت نام کنند، یک کیف پول دیجیتال بسازند، با خرید سولانا (SOL) مقدار از این ارز دیجیتال تهیه و به حساب خود منتقل کنند، در بازار اپپلیکیشن یک NFT کفش بخرند و شروع به دویدن کنند. در انتهای این معرفی، تمام این مراحل را با عکس و توضیحات کامل خواهیم آورد. توجه داشته باشید که همیشه برای انجام تراکنش باید مقداری سولانا در حساب خود داشته باشید.

پس از خرید کفش، کاربر می‌تواند یکی از حالت‌های بازی را انتخاب و بعد در آن شرکت و کسب درآمد کند. البته برای دویدن با اپلیکیشن StepN به انرژی نیاز دارید که در طول روز به طور خودکار (هر ۶ ساعت یک بار، یک چهارم ماکزیموم انرژی حساب شما) به حساب‌تان افزوده می‌شود. توکن GMT یا Green Metaverse Token رمز ارز حاکمیتی برنامه StepN محسوب می‌شود و کسانی که آن را در کیف پول خود هولد کنند، می‌توانند در رای‌گیری‌ها و تعیین آینده پلتفرم نقش داشته باشند. مدتی پیش این ارز دیجیتال در پلتفرم بایننس عرضه شد و بلافاصله شروع به رشد کرد. عرضه کل این توکن 6 میلیارد عدد است، اما طی برخی رویدادها برای آن فرآیند سوزاندن را در نظر گرفته‌اند، بنابراین در گذر زمان عرضه کل توکن GMT کم خواهد شد.

اپلیکیشن استپ ان اولین بازی دنیای کریپتو است که قصد دارد عرضه توکن حاکمیتی‌اش را با الهام گرفتن از اتفاقی که در هاوینگ بیت کوین می‌افتد، هر سه سال یک بار تحت فرآیند هاوینگ قرار دهد. به عنوان مثال مقدار کنونی آن 15 درصد است که در هاوینگ بعدی به 7.5 درصد می‌رسد و بعد به همین صورت ادامه پیدا خواهد کرد.

توکنامیک یا اقتصاد توکنی برنامه StepN

اپلیکیشن StepN دو نوع توکن دارد؛ رمز ارز بازی به نام GST (Green Satoshi Token) که در حقیقت توکن کاربردی و جایزه بازی است، و رمز ارز GMT (Green Metaverse Token) که توکن حاکمیتی برنامه استپن است. GST تولید نامحدود دارد و وقتی کاربران با این اپلیکیشن می‌دوند، تولید می‌شود. سپس برای ساخت کفش‌های جدید و ترمیم و بالا بردن سطح کفش‌های قبلی باید مقداری GST سوزانده شود.

توکن GMT که در رویداد ساخت توکن ایجاد می‌شود، مسئولیت حاکمیت پلتفرم را بر عهده کاربران می‌گذارد. عرضه کل آن 6,000,000,000 است و با طراحی اختصاصی کفش‌ها، شرکت در رویدادهای حاکمیتی، بالا بردن سطح کفش‌ها و ساخت NFTهای جدید، سوزانده می‌شود.

برنامه StepN اولین بازی بلاک چینی است که هاوینگ توکن‌هایش را به همان شکل که در هاوینگ بیت کوین می‌بینیم، انجام خواهد داد. برای دوام بیشتر اپلیکیشن استپن، هر سه سال یک بار GMT دچار هاوینگ خواهد شد. این مقدار از 15 درصد به 7.5 می‌رسد و به همین شکل ادامه پیدا می‌کند.

هر کاربر همچنین به یک کیف پول غیر متمرکز در اکوسیستم اپلیکیشن StepN دسترسی دارد که از Sol، زنجیره‌های EVM، تبادل، بکاپ و تبدیل بین زنجیره‌ای پشتیبانی می‌کند. مشخصه‌های SocialFi در برنامه استپن در هنگام عرضه عمومی آن معرفی خواهند شد.

برنامه توسعه StepN تا کنون و در آینده

پروژه اپلیکیشن استپن در آگوست 2021 آغاز شد. در فصل آخر سال، مراحل ساخت تیم، آزمایش واحد، پیروزی در هاکاتون سولانا، رویداد جامعه کاربری، ارائه نسخه بتا عمومی و بازاریابی پروژه انجام شد. برنامه در نظر گرفته شده برای فصل اول سال 2022 شامل معرفی تبادل‌های درون برنامه‌ای بود و حالا فقط عرضه اولیه صرافی متمرکز و غیر متمرکز مانده است.

در فصل دوم 2022 شاهد آپگرید اپلیکیشن StepN و بازار چندزنجیره‌ای خواهیم بود. تا ماه جولای قابلیت به دست آوردن Achievement، انجام ماموریت و سیستم اجاره دادن کفش به برنامه اضافه خواهند شد. تا ماه اکتبر قرار است ماراتون آنلاین و المان‌های SocialFi و رویدادهای جامعه کاربری به شبکه اضافه شوند.

برنامه استپن وعده سلامت جسمی با ورزش کردن را به کاربران می‌دهد. و معرفی قابلیت درآمدزایی فقط یک ارزش افزوده برای بازیکنان است. جری هوانگ در مصاحبه با The Block در این رابطه گفت:

در حال حاضر یک کاربر جدید می‌تواند روزانه با 10 دقیقه دویدن بین 20 تا 30 دلار درآمد کسب کند و کاربران قدیمی‌تر که سرمایه بیشتری دارند، با روزی 60 دقیقه پیاده روی بین 300 تا 450 دلار درآمد دارند.

نقشه توسعه کلی برنامه استپن

شروع توسعه اپلیکیشن استپ ان در ماه آگوست 2021 کلید خورد. در سه ماه آخر همان سال، چند مرحله اصلی برنامه از جمله ساخت تیم، آزمایش اولیه، شرکت در مسابقه هاکاتون سولانا و پیروزی، رویداد جامعه کاربری، بازاریابی پروژه و عرضه نسخه بتا عمومی به انجام رسید. در سه ماه اول سال 2022 تبادل‌های درون برنامه‌ای به این اپلیکیشن اضافه شد و همچنین عرضه اولیه توکن GMT در بایننس لانچپد به انجام رسید.

طبق برنامه مشخص شده برای سه ماه دوم 2022، قرار است با آپگرید شدن نرم افزار استپن، شاهد ایجاد بازار چندزنجیره‌ای باشیم. در سه ماه سوم 2022 به احتمال زیاد قابلیت به دست آوردن Achievement، ماموریت‌های روزانه و هفتگی و ماهانه و سیستم کرایه دادن NFT کفش به برنامه اضافه خواهند شد. همچنین تا ماه اکتبر ماراتون آنلاین و ورزش جمعی به شبکه اضافه می‌شود.

درآمد کاربران از اپلیکیشن StepN مقدار معینی ندارد، اما طبق گفته‌های مدیر تیم توسعه آن، یک کاربر جدید با خرید کفشی متوسط که هزینه‌ای در حدود 10 سولانا خواهد داشت، می‌تواند روزانه بین 20 تا 30 دلار درآمد داشته باشد و کاربران قدیمی که تعداد بیشتری کفش در اختیار دارند، می‌توانند درآمد خود را به روزی 300 تا 450 دلار برسانند.

آشنایی با حالت های بازی STEPN

بازی stepN شامل سه حالت مختلف است که تنها یکی از آن‌ها فعال و دوتای دیگر در دست توسعه قرار دارند:

حالت تک‌نفره

در حالت تک‌نفره، کاربران به کفش‌های ورزشی NFT مجهز می‌شوند تا با حرکت و جابجایی توکن کسب کنند. برای کسب توکن‌های ساتوشی سبز (GST) به انرژی نیاز است. هر 1 واحد انرژی معادل 5 دقیقه حرکت است و تنها پس از خریدن یک کفش ورزشی NFT توسط کاربران مجدداً پر می‌شود. برای شروع، کاربران یک کفش ورزشی انتخاب کرده و Start را فشار می‌دهند.

کاربران وضعیتی را در بالای صفحه ببینند که حالت راه رفتن یا دویدن را نشان می‌دهد.

مون‌واکینگ (Moon walking): اگر برنامه سیگنال ضعیف GPS/اینترنت را تشخیص دهد، یا کاربر به طور ارگانیک در حال حرکت نباشد (به عنوان مثال سوار یک اسکوتر الکترونیکی باشد یا تلفن همراهش را با بند روی سگش وصل کند) این نوشته نشان داده خواهد شد. در زمان Moonwalking هیچ GST دریافت نمی‌شود و احتمال دارد کاربران بسته به شرایط مختلف، انرژی خود را از دست ندهند.

سیگنال GPS: سفید یعنی بدون GPS، قرمز یعنی GPS ضعیف و سبز یعنی GPS قوی.

همیشه قبل از حرکت مطمئن شوید که انرژی دارید، زیرا اگر انرژیتان صفر باشد، هیچ توکنی در کار نخواهد بود.

GST/GMT برای هر دقیقه حرکت پرداخت می‌شود و به 4 عامل اصلی بستگی دارد:

نوع کفش ورزشی: بازده پایه GST برای هر کفش ورزشی متفاوت است. برای تفکیک هر یک از انواع کفش‌ها باید به ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن‌ها توجه کنید. ویژگی کارآیی کفش ورزشی: هر چه کارآیی بالاتر باشد، GST بیشتری در دقیقه به دست می‌آورید. کاربران فقط از سطح 0 تا سطح 29 می‌توانند GST دریافت کنند. در سطح 30، کاربران این انتخاب را دارند که درآمد GST را حفظ کنند یا به GMT تغییر دهند. البته آن‌ها می‌توانند آزادانه بین این دو حالت درآمد، جابجا شوند. ویژگی راحتی کفش ورزشی: هرچه راحتی بالاتر باشد، GMT بیشتری در هر دقیقه کسب می‌کنید. کاربران می‌توانند بین درآمد GST و GMT در سطح 30 یکی را انتخاب کنند و لازم به تکرار نیست که می‌توانند آزادانه بین این دو حالت درآمد جابجا شوند. سرعت حرکت: برای به حداکثر رساندن میزان درآمد، کاربران باید در محدوده سرعت بهینه کفش ورزشی خود باشند. هر زمان که کاربر به پایین‌تر یا بالاتر از این محدوده بیفتد، بسته به اختلاف سرعت از محدوده بهینه، درآمدش تا 90٪ کاهش می‌یابد. هنگامی که انرژی تمام شد، کسب توکن کاربران متوقف می‌شود. آن‌ها می‌توانند به حرکت خود ادامه دهند یا با نگه‌داشتن دکمه Stop برای چند لحظه، به‌ صورت دستی از حالت انفرادی خارج شوند.

جعبه رمز و راز (Mystery Box)

Mystery Box یک لوت باکس است که به طور رندوم، حین حرکت شما در حالت انفرادی رها می‌شود. این جعبه شامل جواهرات (سطح 1 – 3) است. هر کاربر 4 اسلات Mystery Box دارد.

Mystery Box دارای 5 نوع کیفیت کفش ورزشی است. پس از دریافت آن، باز کردن جعبه نیاز به کمی انتظار دارد و شمارش معکوسش به طور خودکار شروع می‌شود. پس از پایان شمارش معکوس، مقدار کمی از GST (هزینه پایه) برای باز کردن آن صرف می‌شود. مدت زمان شمارش معکوس جعبه رمز و راز متناسب با کیفیت آن افزایش می‌یابد.

حالت ماراتن (در دست توسعه)

در حالت ماراتون، کاربران باید حداقل 24 ساعت قبل از شروع، در زیر تب ماراتن ثبت‌نام کنند. ماراتن در دو حالت هفتگی و ماهانه وجود دارد.

ماراتن هفتگی: این ماراتن‌ها به صورت هفتگی برگزار می‌شوند و برای کل هفته ادامه دارند. کاربران می توانند در ماراتن‌های 2.5 کیلومتری، 5 کیلومتری یا 7.5 کیلومتری شرکت کنند، اما هر بار فقط حق انتخاب یک ماراتن را دارند. ماراتن ماهانه: این ماراتن‌ها به صورت ماهانه برگزار می‌شوند و برای کل ماه ادامه دارند. کاربران می‌توانند در ماراتن‌های 5 کیلومتری، 10 کیلومتری یا 15 کیلومتری شرکت کنند، اما هر بار فقط حق انتخاب یک ماراتن را دارند. فقط کاربرانی که با موفقیت ثبت نام کرده‌اند، اعلان در Quest Log (در حال توسعه) را دریافت خواهند کرد. کاربران می‌توانند با تنظیم (set) هدف، پیشرفت خود را پیگیری کنند. پس از تکمیل مسافت تعیین شده، از طریق Quest Log به کاربران اطلاع داده می‌شود که ماراتن کامل شده است. تا قبل از اتمام ماراتن، کاربران نمی‌توانند کفش‌های ورزشی خود را تعمیر کنند.

کفش ورزشی در بازی STEPN به چه معناست؟

کفش ورزشی در بازی استپ ان ابزار اصلی بازیکنان برای به دست آوردن توکن است. هر چه سطح یا کیفیت کفش ورزشی بالاتر باشد، کسب توکن برای بازیکنان آسان‌تر خواهد بود.

کارایی (درآمد GST): حالت انفرادی، حالت ماراتن

در حالت انفرادی، کارآیی در درآمد GST نقش زیادی دارد. داشتن کارآیی بالاتر به ازای هر انرژی مصرف شده، درآمد GST بهتری را به همراه خواهد داشت.

در حالت ماراتن، کارآیی بالاتر منجر به جمع‌آوری سریع‌تر امتیازات Leaderboard می‌شود.

شانس (جعبه رمز و راز): حالت انفرادی، اجاره کفش ورزشی (به زودی)

شانس، کیفیت و تعداد دراپ جعبه رمز و راز را تعیین می‌کند. کاربران همچنین می‌توانند در زمانی که کفش‌های ورزشی آن‌ها اجاره شده است، لوت باکس دریافت کنند.

راحتی (درآمد GMT): حالت انفرادی، حالت ماراتن، استیک کردن/مدیریت (در حال توسعه)

مقدار راحتی مورد تصحیح قرار گرفته و در حال حاضر در دست توسعه است.

انعطاف‌پذیری (دوام / تعمیر): حالت انفرادی، حالت ماراتن

در حالت انفرادی، انعطاف‌پذیری بر میزان کاهش دوام تأثیر می‌گذارد. انعطاف‌پذیری بالاتر منجر به کاهش دوام کندتر می‌شود.

دوام همان نوار «استقامت» کفش ورزشی است. با حرکت کاربر، دوام کاهش می‌یابد. کفش‌های ورزشی در 2 نقطه از نوار دوام، جریمه «فرسودگی» دریافت می‌کنند:

با دوام 50 از 100، راندمان کفش ورزشی به 90 درصد کاهش می‌یابد. با دوام 20 از 100، راندمان کفش ورزشی به 10 درصدکاهش می‌یابد. در حالت ماراتون، انعطاف‌پذیری به کاربران امکان می‌دهد امتیاز بیشتری کسب کنند زیرا کفش ورزشی آن‌ها برای مدت طولانی‌تری بالاتر از علامت جریمه «فرسودگی» باقی خواهد ماند.

کاربران می‌توانند برای ریست کردن ویژگی‌های کفش ورزشی خود GST/GMT بسوزانند. هرچه تکرار ریست بالاتر باشد، این پروسه گران‌تر خواهد بود (در حال توسعه).

آشنایی با کفش‌های ورزشی در بازی استپن چهار نوع کفش ورزشی وجود دارد که هر کدام برای تناسب با شدت تمرین و یا سطح تناسب اندام طراحی شده‌اند:

پیاده روی سرعت (کیلومتر در ساعت): 1 تا 6

بازده پایه با سرعت مطلوب: 1 واحد انرژی/ 4 GST

نرمش سرعت (کیلومتر در ساعت): 4 تا 10

بازده پایه با سرعت مطلوب: 1 واحد انرژی/ 5 GST

دوندگی سرعت (کیلومتر در ساعت): 8 تا 20

بازده پایه با سرعت مطلوب: 1 واحد انرژی/ 6 GST

حرفه‌ای سرعت (کیلومتر در ساعت): 1 تا 20

بازده پایه با سرعت مطلوب: 1 واحد انرژی/ 4 تا 6.25 GST

بازده پایه GST کاربران ثابت نیست و عوامل متعددی ممکن است باعث نوسان آن شود:

کارایی کفش ورزشی (دوام کم بر کارایی تأثیر می‌گذارد). سیگنال GPS: اگر سیگنال GPS ضعیف باشد، کاربران درآمد کمتری خواهند داشت. قدرت و پایداری سیگنال داده تلفن همراه: اگر سیگنال داده دارای نوسان باشد، می‌تواند درآمد را نیز کاهش دهد. عوامل رندوم

چند نکته کلیدی در استفاده از اپلیکیشن StepN

برنامه بازی StepN از زمان ارائه خود تابه‌حال موجب درآمدزایی رمز ارزی برای ده‌ها هزار نفر شده است که کوچک‌ترین آشنایی با دنیای کریپتو نداشته‌اند. پس از ارائه قابلیت کرایه کردن NFT کفش، مانع مالی ورود به این اپلیکیشن صفر می‌شود (اشخاص بدون هیچ هزینه‌ای می‌توانند از اپلیکیشن استفاده کنند و علاوه بر سلامت جسمانی، به درآمد هم برسند). در صورت کرایه کردن کفش، 30 درصد از درآمد آن به دونده و 70 درصد به مالک NFT می‌رسد. درآمد کاربران از برنامه استپن به صورت توکن‌های GST است که در لحظه نوشته شدن این مطلب (25 اسفند 1400) با قیمت 3.4 دلار معامله می‌شود. برای شرکت در رای‌گیری‌ها و تصمیم‌گیری درباره آینده و نقشه راه اپلیکیشن StepN، باید رمز ارز GMT را خریداری کنید یا به دست آورید. پس از رساندن سطح کفش‌تان به 30، می‌توانید انتخاب کنید که به جای GST رمز ارز GMT در بیاورید. با هر تراکنش خرید و ساخت کفش، درصد کمی به حساب تیم توسعه دهنده StepN ریخته می‌شود. در آینده قابلیت ماموریت‌های روزانه و هفتگی و ماهانه و حتی ماموریت‌های خاص به برنامه اضافه می‌شود که هر کدام جایزه مخصوص خود را خواهند داشت. توکن GST تعداد نامحدود دارد، اما نگران تورم‌زایی آن نباشید چون کاربران برای ساختن، تعمیر کردن و ارتقا دادن سطح کفش‌ها و همچنین آپگرید کردن Gemهای جایزه، باز کردن سوکت جم‌ها و حتی صفر کردن امتیازات کفش باید GST بسوزانند. هر کفش در بازی استپن چهار مشخصه دارد. Efficiency بالا موجب می‌شود در هر بار دویدن مقدار GST بیشتری نسبت به انرژی مصرف شده به دست بیاورید. Luck بالا باعث می‌شود شانس‌تان برای به دست آوردن جعبه‌های جایزه بالا برود. Comfort بالا مقدار درآمد GMT شما را افزایش می‌دهد. Resilience تعیین می‌کند با هر بار دویدن شما به چه مقدار ارز GST برای تعمیر کردن کفش‌تان نیاز خواهید داشت.

اما در آینده ماراتون و همچنین پیاده‌روی در پس‌زمینه هم به آن اضافه خواهد شد. حالت ماراتون رویدادی هفتگی و ماهانه خواهد بود که کاربران می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند و جایزه بگیرند. حالت پیاده‌روی در پس‌زمینه هم مستقیما به اپلیکیشن سلامت تلفن همراه شما متصل می‌شود و تعداد قدم‌های روزانه‌تان را در بازی استپن وارد می‌کند. لازم به ذکر است که در این حالت هم درآمد GST مازاد بر درآمد دویدن خواهید داشت، اما انرژی روزانه‌تان خرج نمی‌شود. این یعنی درآمدزایی بی‌پایان.

از جمله قابلیت‌های دیگر که به اپلیکیشن استپن اضافه می‌شود، بازار داخلی اپلیکیشن است که به کاربران بازی StepN اجازه می‌دهد کفش، نشان و گوهرهای به دست آورده‌شان را خرید و فروش کنند یا اجاره بدهند. سیستم اجاره در این بازی موجب می‌شود کاربرانی که هزینه لازم برای ورود به StepN را ندارند، بتوانند راحت‌تر در این پلتفرم فعالیت کنند. در حال حاضر ارزان‌ترین کفش بین 9 تا 10 سولانا فروخته می‌شود که با در نظر گرفتن قیمت SOL در این لحظه، حدود 800 دلار برای کاربران تازه‌وارد هزینه خواهد داشت.

اپلیکیشن استپن StepN هنوز در اوایل راه خود است و تا عرضه عمومی آن مدت زمانی طولانی باقی مانده است، اما تا این لحظه تا حد زیادی توانسته خود را در فضای بازی‌های بلاک چینی اثبات کند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.