ارز دیجیتال YGG چیست؟

ارز دیجیتال YGG چیست؟

ارز YGG یا Yield Guild Games، همان طور که از نام آن پیداست، در دسته ارزهای فعال در دنیای گیمینگ (Gaming) قرار می گیرد.در سال 2021، شاهد افزایش شدید محبوبیت توکن های غیر مثلی (NFT) در بین سرمایه گذاران مختلف بودیم.

تنها در سه ماهه ابتدایی این سال میلادی، فروش NFT ها تا قیمت 2 میلیارد دلار هم پیش رفت و عوامل بسیاری از جمله گیمینگ در این پیشرفت موثر بوده اند. از آنجایی که بخصوص جامعه گیمینگ، از این موضوع بسیار بهره مند شد، تیم Yield Guild Games (ییلد گیلد گیمز) و کارشناسان آن اهمیت این موضوع را درک کردند و به طور موفقیت آمیزی، مجموعه منحصر به فردی از گیمینگ غیر متمرکز را در اختیار دارند. در ادامه بیشتر با ارز YGG آشنا خواهیم شد. این شرکت قصد دارد تا به صورت مجازی، با ثبات ترین اقتصاد دنیای گیمینگ را با استفاده از دارایی های جامعه خود و سیستم پاداش دهی به هولدرها این توکن، به وجود آورد. این شرکت موفق شده است تا به صورت کاملاً موثری، پروتکل جذابی که در پس NFT قرار گرفته است را با دیفای ترکیب کند. نتیجه این ترکیب موفقیت آمیز، ورود Yield Guild Games و ارز YGG به دنیای گیمینگ است.

در بین بازی های بلاک چین از جمله Sandbox و Axie، تیم ارز YGG موفق بود تا با توسعه محتوا و ساختار اقتصادی بازی ها، در ایجاد یک دنیای مجازی مبتنی بر ارزش، عملکرد موفقی داشته باشد.

این پروژه تا به امروز توانسته است نفوذ قابل توجهی در اکوسیستم غیرمتمرکز داشته باشد و همچنان قصد دارد ارزش توکن های غیر مثلی در سراسر صنعت بلاکچین گیمینگ را افزایش دهد. Yield Guild Games به شدت بر قراردادهای هوشمند تکیه کرده است. از دیگر مواردی که YGG به آن متکی می باشد، اجماع تحت تاثیر DAO است؛ جایی که مدل حکمرانی این پلتفرم بر اساس یک سیستم رای دهی پایه گذاری شده است و این سیستم به شبکه توزیع شده دارندگان توکن YGG وابسته است. ییلد گیلد گیمز یکی از پروژه‌های حوزه گیمینگ بوده که برخی با امید به آینده آن و افزایش قیمت احتمالی، دست به خرید ارز دیجیتال YGG می‌زنند.

در سال 2021 شاهد افزایش محبوبیت توکن‌های غیر مثلی (توکن NFT) بودیم. فقط در سه ماهه سال جاری فروش ان اف تی‌ها به عدد بزرگ 2 میلیارد دلار رسیده است. در حال حاضر به لطف پروژه‌های گیمینگ مثل پلتفرم NBA Top Shots و هنرمندانی مثل بیپل (Beeple) که برای گسترش توکن‌های غیر مثلی کمپین ایجاد کرده‌اند، چنین دارایی‌هایی تبدیل به جریان اصلی شده‌اند.

علاوه بر این، بازارهای گیمینگ جهانی بیشترین بهره را از ظهور ان اف تی‌ها می‌برند. هیچ نشانه‌ای مبنی بر کند شدن روند پیشرفت بازی‌های مبتنی بر بلاک چین وجود ندارد. در سال 2020 ارزش بازار گیمینگ تا 167.9 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد. با توجه به پدیدار شدن پروژه‌های دنیای مجازی مثل بازی دسنترالند (Decentraland) و بازی‌های محبوبی مثل کریپتوبلیدز (CryptoBlades)، اینفینیتی (Infinity) و سندباکس (The Sandbox)، به نظر می‌رسد بازی‌های مبتنی بر بلاک چین و پروتکل‌های بازی برای کسب درآمد قرار است ماندگار شوند.

ییلد گیلد گیمز و تیم متخصص‌های آن وظیفه خود را درک کرده‌اند و از مجموعه ویژگی‌های منحصر به فرد گیمینگ غیرمتمرکزی که در اختیار دارند به‌صورت موفقیت آمیز استفاده کرده‌اند.

تاریخچه ارز YGG

ارز دیجیتال YGG یا بهتر بگوییم سازمان و تیم Yield Guild Games در سال 2020 به دنیای بلاکچین معرفی شدند و در حال حاضر در بالاترین رتبه های گیمینگ غیر متمرکز قرار گرفته است.

بنیانگذاران ارز YGG یعنی Gabby Dizon و Beryl Li بخشی از تیم متخصصان و مهندسین بلاک چین می باشند که تجربه ده ها سال فعالیت در زمینه دیفای (DeFi) را دارند.

تا به این لحظه، YGG از حمایت زیادی در اکوسیستم بلاکچین برخوردار بوده است. برخی از حامیان نامدار این پروژه عبارتند از:

بیت اسکیل (Bitscale) پالی گان (Polygon) آنیموکا برندز (Animoca Brands) این شرکت نوپا که در فیلیپین مستقر می باشد، در بازی های بسیار زیادی سرمایه گذاری کرده است که برخی از نمونه های آن F1 DeltaTime، Guild of Guardians، Zed Run، Axie Infinity و Sandbox می باشند.

در سال 2020، پروژه Yield Guild Games رکورد بهترین سال مالی خود را به ثبت رساند؛ بدین گونه که تنها در 31 ثانیه و در یک فروش، 12.5 میلیون دلار توکن بومی خود یعنی ارز YGG را به فروش رساندند. این موضوع از گسترش حمایت عمومی و پتانسیل های بالا برای YGG خبر می دهد.

در حال حاضر ییلد گیلد گیمز که در سال 2020 معرفی شد در صدر بخش بازی‌های غیر متمرکز قرار دارد. بنیانگذاران ارز دیجیتال YGG یعنی گبی دیزون (Gabby Dizon) و بریل لی (Beryl Li) عضو یک تیم چند قومی متخصص‌ها و مهندس‌های بلاک چین هستند که یک دهه تجربه کار در دیفای (DeFi) را دارند.

با توجه به حمایت برندهایی مثل پالیگان (Polygon)، Bitscale و Animoca، همین حالا هم YGG حمایت گسترده‌ای را در اکوسیستم گیمینگ بلاک چین به‌دست آورده است. شرکت اصلی این استارت آپ گیمینگ در فیلیپین واقع شده و روی بازی‌های زیادی مثل فرمول 1، دلتا تایم (DeltaTime)، انجمن نگهبانان (Guild of Guardians)، زد ران (Zed Run)، اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) و سندباکس سرمایه گذاری کرده است. در سال 2020 ییلد گیلد گیمز با فروش 12.5 میلیون دلار از توکن‌های بومی خود در عرض 31 ثانیه و آن هم فقط در یک معامله، موفق شد بهترین سال مالی خود را تاکنون ثبت کند. همچنین با این کار حمایت عمومی ملموس و پتانسیل زیادی برای تسلط جهانی خود به نمایش گذاشت.

ییلد گیلد گیمز چگونه کار می‌کند؟

ییلد گیلد گیمز یک سازمان خود مختار غیرمتمرکز (DAO) است که در زمینه سرمایه گذاری در توکن‌های غیر مثلی که معمولاً در اکوسیستم گیمینگ بلاک چین به کار می‌روند تخصص دارد. این سازمان قصد دارد پایدارترین اقتصاد مجازی و گیمینگ جهان را ایجاد کند و این کار را با استفاده از حداکثر دارایی‌های متعلق به جامعه و پاداش دادن به همه هولدرهای توکن انجام می‌دهد. ییلد گیلد گیمز موفق شده است به‌صورت مؤثر پروتکل جذابی که توکن‌های غیر مثلی از آن استفاده می‌کنند را با دیفای (DeFi) ترکیب کند. در نتیجه این کار، فرآیند ییلد فارمینگ وارد اقتصادهای داخل بازی شده است.

ییلد گیلد گیمز موفق شده است داخل بازی‌های بلاک چینی مثل سندباکس و اکسی از طریق توسعه محتوا و ساختار اقتصادی این بازی‌ها جهان‎های مجازی مبتنی بر ارزش را ایجاد کند. در حال حاضر این پروژه که هدفش به حداکثر رساندن ارزش ان اف تی‌ها در صنعت بازی بلاک چین است، نفوذ زیادی در اکوسیستم غیرمتمرکز به‌دست آورده است. ارز دیجیتال YGG به شدت به قراردادهای هوشمند و اجماعی که تحت تأثیر DAO است، متکی است. در این اجماع مدل حاکمیت پلتفرم بر اساس سیستم رای گیری شبکه توزیع شده هولدرهای توکن ساخته شده است.

فعالیت‌های اصلی ییلد گیلد گیمز حول محور یک جامعه بین المللی فعال و پویا از گیمرهای بازی‌های مخصوص کسب درآمد ایجاد شده که معمولاً برای کسب ارزش‌ها و پاداش‌های داخل بازی رقابت می‌کنند. علاوه بر این، تیم مسئول این پروژه به‌ صورت مداوم استراتژی‌های تحقیق و توسعه را برای شرکت کنندگان DAO متناسب سازی می‌کنند، در نتیجه این افراد می‌توانند با رقابت در بازی‌های مربوط به متاورس برای ایجاد سود آربیتراژ انجام بدهند.

منبع درآمد اصلی ییلد گیلد گیمز از فروش و اجاره دارایی‌های ان اف تی متعلق به شرکت برای کسب سود حاصل می‌شود. همچنین اعضای گیلد می‌توانند از طرح خلاقانه و منحصر به فرد اجاره این پلتفرم هم استفاده کنند که از این طریق امکان استفاده از دارایی‌ها در صرافی برای دریافت جایزه‌های داخل بازی که به ‌صورت مستقیم به YGG داده می‌شود وجود دارد.

در تمام اکوسیستم ارز دیجیتال YGG اعضایی که عضو گیلد نیستند هم می‌توانند از فرصت کسب درآمد از طریق دارایی‌های داخل بازی و بهره‌وری از تمام مزایای اقتصادی که داخل این پلتفرم ارائه می‌شود بهره‌مند شوند.

معیارهای انتخاب و راه اندازی بازی ییلد گیلد گیمز

برای اینکه یک پروژه گیمینگ تحت پروتکل DAO ارز دیجیتال YGG قرار بگیرد، باید اصول بازی‌های مخصوص کسب درآمد که در ادامه آمده‌اند را داشته باشد:

یک اقتصاد زمین مجازی که امکان به ‌دست آوردن آن وجود داشته باشد. یک اقتصاد مجازی با یک توکن بومی. امکان بازی برای کسب درآمد، به شکلی که بازیکنان با انجام فعالیت‌های داخل بازی توکن‌های بومی دریافت می‌کنند. با این وجود در طول راه اندازی پلتفرم، تیم ییلد گیلد گیمز بیشتر بر روی پروژه‌ها و بازی‌هایی تمرکز کردند که حمایت زیادی از جامعه دریافت می‌کردند و پتانسیل فوق العاده‌ای برای شکوفایی در این صنعت داشتند. از جمله اکسی اینفینیتی که توسط Sky Mavis منتشر شده، سندباکس که توسط TSB معرفی شده و لیگ آف کینگدامز (League of Kingdoms) که توسط NPlus تولید شده است.

مشارکت YGG در بخش گیمینگ مخصوص کسب درآمد همچنان در حال گسترش است. در حال حاضر این پلتفرم پورتفولیو قابل توجهی ساخته است که شامل بازی هایی است که معیارها و الزامات کسب سود از طریق حاکمیت DAO را دارند.

پاداش‌ها و حاکمیت ارز دیجیتال YGG

جامعه تحت سازمان خود مختار غیرمتمرکز ارز دیجیتال YGG بشدت بر روی فرآیندهای رای‌گیری تأثیر می‌گذارد. اعضای جامعه قدرت این را دارند که میزان توزیع توکن‌های پاداش میان هولدرها را تعیین کنند. علاوه بر این، خزانه‌های استیکینگ (Staking vaults) هم برای دریافت مستقیم پاداش قراردادهای هوشمند در حساب‌های تعیین شده معرفی خواهند شد.

مکانیسم کلی توزیع پاداش از طریق فرآیند ارائه پیشنهاد معمولی صورت می‌گیرد و تراکنش‌هایی امن و مطمئن ایجاد می‌کند. در نهایت ییلد گیلد گیمز خزانه‌های استیکینگ مختلفی منتشر می‌کند که امکان استیک کردن توکن‌ها و دریافت جایزه از طریق انجام فعالیت‌های کلی و فعالیت‌های خاص این پلتفرم را فراهم می‌کند.

رای‌گیری در شبکه ارز دیجیتال YGG حول 5 حوزه اصلی متمرکز می‌شود که شامل تکنولوژی، محصولات، پروژه‌ها، توزیع توکن و ساختار حاکمیت می‌شوند. بنابراین هر یک از اعضا گیلد در پروتکل ییلد گیلد گیمز می‌توانند پیشنهادهای خود را از طریق وب سایت پلتفرم ارسال کنند. سپس جامعه هم رای خود را می‌دهد و تصمیم‌گیری نهایی بر اساس اکثریت آرا صورت می‌گیرد و از طریق یک سیستم توزیع شده اجرا می‌شود. محوریت اصلی ارز YGG حول ایجاد یک جامعه بین المللی فعال و پر جنب و جوش از گیمر های Play-To-Earn شکل گرفته است. این گیمر ها در درجه اول برای بدست آوردن قیمت و پاداش های بالاتر در بازی با هم به رقابت میپردازند.

بنابر این، تیم توسعه پروژه YGG، به طور مداوم در حال هماهنگ سازی استراتژی تحقیق و توسعه برای شرکت کنندگان در DAO می باشد تا با رقابتی بودن در بازی های Metaverse، به آربیتراژ سود آوری و تولید محصول بپردازد.

منبع اصلی درآمد YGG از طریق فروش و اجاره NFT متعلق به این کمپانی می باشد. علاوه بر آن، اعضای صنف (Guild Members) می توانند از امکان اجاره منحصر به فرد این پلتفرم بهره مند شوند که از طریق آن، دارایی ها می توانند در معاملات جوایز درون بازی که مستقیماً به YGG داده شده است، مورد استفاده قرار گیرند.

همچنین افراد به غیر از اعضای صنف اکوسیستم YGG، فرصت بهره برداری از دارایی های درون بازی ها و تمام خدمات مالی ارائه شده توسط پلتفرم Yield Guild Games را دارند. یکی از این سود ها، افزایش دائم ارزش دارایی ها و جوایز در این بازی ها می باشد که بازتاب کننده NFT خود در بازار آزاد می باشند.

رشد تدریجی و سریع ان اف تی‌ها خیلی حیرت انگیز بوده است. بسیاری از فناوری‌های غیرمتمرکز با این روند انطباق پیدا کرده‌اند و حضور باشکوهی در این حوزه دارند. ییلد گیلد گیمز و سایر پلتفرم‌های مبتنی بر بلاک چین به شکل قابل توجهی در بخش بازی‌های مخصوص کسب درآمد سرمایه گذاری کرده‌اند، در این بخش ان اف تی‌ها باعث پذیرش گسترده چنین بازی‌هایی شده‌اند.

بنابراین سرمایه گذارهایی مثل ییلد گیلد گیمز واقعاً می‌توانند از هجوم بی‌شمار علاقه‌مندان به بلاک چین و افرادی که به‌تازگی وارد این حوزه شده‌اند بهره‌مند شوند.

ارز دیجیتال YGG با تکیه زیاد به توکن‌های غیر مثلی، سیستم پاداشی که اغلب وجود نداشت را در بسیاری از پروژه‌های غیرمتمرکز ایجاد کرده است. در ییلد گیلد گیمز اعضای جامعه می‌توانند دارایی‌ها را در یک متاورس ارزشمند و متنوع نگه دارند یا توسعه دهند.

همچنین به‌دلیل اینکه ارزش اقتصادهای مجازی مدام افزایش پیدا می‌کند و با توجه به افزایش پذیرش و خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیگر پیش بینی می‌شود که با گذشت زمان ارزشی بیش از اقتصادهای دنیای واقعی داشته باشد، شرکت کنندگان همیشه مطمئن هستند که در یک محیط مجازی می‌توانند سود به‌دست بیاورند و پیشرفت کنند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.