تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۲۱ مهر ۱۴۰۱ – BTC, ETH, BNB, XRP, ADA, SOL, DOGE, DOT, MATIC, SHIB

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۲۱ مهر ۱۴۰۱ – BTC, ETH, BNB, XRP, ADA, SOL, DOGE, DOT, MATIC, SHIB

فدرال رزرو ایالات متحده آمریکا به طور جدی در تلاش خود برای کاهش تورم کشور، نرخ بهره را افزایش داده است و این اقدام آن‌ها بازارهای سهام را ایالات متحده را تحت فشار قرار داده است. سرمایه‌گذاران با دقت میزان تورم را دنبال می‌کنند

فدرال رزرو ایالات متحده آمریکا به طور جدی در تلاش خود برای کاهش تورم کشور، نرخ بهره را افزایش داده است و این اقدام آن‌ها بازارهای سهام را ایالات متحده را تحت فشار قرار داده است. سرمایه‌گذاران با دقت میزان تورم را دنبال می‌کنند تا نشانه‌های اولیه افزایش قیمت را تشخیص دهند، اما به نظر فایده‌ای نداشته است.

قیمت عمده‌فروشی در ماه سپتامبر ۰٫۴ درصد افزایش یافت که از برآورد میانگین صنعتی داو جونز (Dow Jones) که افزایش ۰٫۲ درصدی بود، فراتر رفته است. این نشان می‌دهد که تورم همچنان نسبت به اقدامات شدید فدرال رزرو واکنشی نشان نداده است. همه نگاه‌ها اکنون به داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPL) است که در ۱۳ اکتبر منتشر خواهد شد.

معامله‌گران سهام باید انتظار نوسانات قیمتی پس از انتشار داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده را داشته باشند، اما برای تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال نمی‌توان چنین حرفی را زد. پیش‌بینی بازار ارزهای دیجیتال چندان ساده نیست و پیش‌بینی اینکه آیا داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده می‌توانند به عنوان محرک قیمتی بیت‌کوین (BTC) عمل کنند یا خیر، کار چندان ساده‌ای نیست.

در چندین روز گذشته، بیت‌کوین در محدوده ۱۸,۵۰۰ تا ۲۴,۵۰۰ دلار در نوسان بوده و در همین محدوده باقی‌مانده است. در این مقاله از سرمایکس، می‌خواهیم با نگاهی مختصر به روندهای نزولی و صعودی ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار، تشخیص دهیم که آیا باید انتظار یک روند بزرگ در بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها داشته باشیم یا خیر.

ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) بیت‌کوین اکنون در زمان نگارش این مقاله با ۲٫۳۹ درصد کاهش در قیمت ۱۸,۶۸۹ دلار معامله می‌شود و در تلاش است تا با اولین حمایت خریداران در سطح ۱۸,۸۴۳ دلار به جهش صعودی‌اش ادامه دهد. با این حال، این افزایش احتمالی ممکن است در نهایت در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۹,۴۸۲ دلار) متوقف شود. همچنین اگر قیمت به کاهش در زیر سطح حمایتی ۱۸,۸۴۳ ادامه دهد، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران همچنان تمایل به فروش دارند.

ادامه یافتن کاهش قیمت بیت‌کوین در زیر سطح ۱۸,۶۸۹ دلار می‌تواند قیمت را به ۱۸,۱۲۵ دلار و سپس به منطقه مقاومت ۱۷,۶۲۲ دلاری کاهش دهد. انتظار می‌رود که خریداران با تمام قدرت از مقاومت ۱۷,۶۲۲ دلاری دفاع کنند، زیرا اگر قیمت به زیر ۱۷,۶۲۲ دلار کاهش پیدا کند، ممکن است که بیت‌کوین به روند نزولی‌اش ادامه دهد. این یعنی که قیمت می‌تواند تا ۱۵,۸۰۰ و سپس ۱۵,۰۰۰ هم کاهش پیدا کند.

تمام این احتمالات نزولی در صورتی باطل خواهند شد که خریداران بتوانند قیمت را به بالای سطح ۱۸,۸۴۳ دلار برسانند و آن را حفظ کنند. بعد از آن اگر قیمت بیت‌کوین به ۲۰,۵۰۰ دلار برسد، افزایش قیمت می‌تواند ادامه داشته باشد. این اتفاق حتی می‌تواند زمینه را برای صعود به ۲۲,۸۰۰ دلار هم فراهم کند.

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) توکن اتر بلاک‌چین اتریوم در ۱۱ اکتبر به زیر الگوی مثلث متقارن (Symmetrical Triangle) کاهش پیدا کرد، اما یک نشانه مثبت وجود دارد که به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران در حال خرید در سطوح پایین هستند و تلاش می‌کنند تا قیمت را به داخل محدوده الگوی مثلث متقارن برسانند.

اتریوم اکنون در زمان نگارش این مقاله، با ۴٫۵۵ درصد کاهش در قیمت ۱,۲۴۳ دلار معامله می‌شود. قیمت اتریوم از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱,۳۳۹ دلار رو به کاهش است و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده منفی قرار دارد که نشان می‌دهد خرس‌های اتریوم کنترل را در دست دارند. خرس‌های اتریوم تلاش خواهند کرد تا جلوی بهبود متحرک نمایی ۲۰ روزه را بگیرند و به کاهش قیمت ادامه دهند.

اگر قیمت اتریوم در زیر سطح ۱,۲۶۷ دلار باقی بماند و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه از دست برود، ممکن است روند نزولی اتریوم با شدت بیشتری از سر گرفته شود و قیمت اتریوم تا سطح مقاومت بعدی در ۱,۱۰۹ دلار کاهش پیدا کند. همان‌طور که گفته شد، تنها افزایش قیمت به بالا یا داخل محدوده الگوی مثلث متقارن است که می‌تواند جلوی این احتمال منفی را که بیشتر از هر زمان دیگر محتمل است، بگیرد.

ارز دیجیتال بایننس‌کوین (BNB) ارز دیجیتال بایننس در ۱۱ اکتبر یک الگوی کندل استیک دوجی (Doji candlestick) تشکیل داد که حاکی از بلاتکلیفی در میان گاو‌ها و خرس‌های بایننس‌کوین بود. این رمزارز اکنون در زمان نگارش این مقاله، با ۳٫۴۳ درصد کاهش در قیمت ۲۶۲٫۹۲ دلار معامله می‌شود و خریداران در تلاش هستند تا یک جهش قیمتی از سطح حمایتی ۲۶۶ دلار داشته باشند.

احتمال می‌رود که این جهش با مقاومت سختی مواجه شود. اگر قیمت به خرید و فروش در زیر سطح ۲۶۶ دلار ادامه دهد، قیمت توکن بایننس می‌تواند به سطح حمایتی قدرتمند ۲۵۸ دلاری کاهش پیدا کند. انتظار می‌رود که گاو‌های بایننس در سطح ۲۵۸ دلار مقاومت سختی از خودشان نشان دهند چرا که نزول به زیر ۲۵۸ دلار، می‌تواند به سقوط به ۲۱۶ دلار منجر شود.

احتمال دیگری که وجود دارد این است که بایننس یک افزایش قیمت ناگهانی به بالای ۲۶۶ دلار داشته باشد و در آن محدوده تثبیت شود. این می‌تواند راه را برای افزایش قیمت به سمت مقاومت ۳۰۰ دلاری باز کند.

ارز دیجیتال ریپل (XRP) ارز دیجیتال ریپل در ۹ اکتبر موفق نشد به بالای ۰٫۵۶ دلار افزایش پیدا کند و این باعث شد که بسیاری از سرمایه‌گذاران اقدام به فروش دارایی خود کنند. این اتفاق باعث شد که قیمت ریپل در ۱۱ اکتبر به متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۰٫۴۷ دلار کاهش پیدا کند. اکنون در زمان نگارش این مقاله، قیمت ریپل با ۶٫۷۸ درصد کاهش به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نزول پیدا کرده است و به ۰٫۴۵ دلار رسیده است.

اگر در روزهای آینده ریپل به ۰٫۵۱ دلار افزایش پیدا نکند، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران سطوح پایین‌تر را فرصت خرید تلقی نمی‌کنند و قصدی هم برای خرید ندارند. این می‌تواند احتمال ریزش بیشتر به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را بیشتر کند و اگر این اتفاق بیفتد، ریپل ممکن است به ۰٫۴۱ دلار ریزش پیدا کند. احتمال می‌رود که گاو‌ها در سطح ۰٫۴۱ دلار، مقاومت خوبی از خود نشان دهند.

بر خلاف این احتمال نزولی، اگر قیمت به بالای ۰٫۵۱ دلار افزایش پیدا کند، احتمال می‌رود که صعود ادامه‌دار باشد و قیمت به ۰٫۵۶ دلار و حتی ۰٫۶۶ دلار هم برسد.

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) ارز دیجیتال کاردانو به شدت ریزش کرد و در ۱۰ اکتبر به زیر سطح حمایتی مهم ۰٫۴۰ دلار کاهش یافت. این ریزش کاردانو تا به امروز ۱۳ اکتبر ادامه داشته است و اکنون در زمان نگارش این مقاله، با ۸٫۱۹ درصد کاهش در قیمت ۰٫۳۶ دلار معامله می‌شود. ریزش شدید کاردانو به زیر ۰٫۴۰ دلار نشان‌دهنده شروع یک روند نزولی تازه است.

خریداران این فرصت را خواهند داشت تا از این فرصت استفاده کنند و قیمت را به بالا ۰٫۴۰ دلار برسانند. این می‌تواند فروشندگان را در تله بیندازد و کاردانو وارد میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۰٫۴۲ دلار شود. با این حال، اگر قیمت زیر ۰٫۴۰ دلار باقی بماند و به کاهش یافتن ادامه دهد، احتمال کاهش قیمت به سمت سطح مقاومت ۰٫۳۳ دلاری بسیار بالا است.

ارز دیجیتال سولانا (SOL) ارز دیجیتال سولانا در ۱۰ اکتبر از سطح میانگین متحرک نمایی بالاتر رفت، اما مشخص شد که آن افزایش قیمت چیزی جز یک تله خرسی نبود. قیمت سولانا به سرعت شروع به کاهش یافتن کرد و در ۱۱ اکتبر به زیر ۳۱٫۶۵ دلار رسید. این کاهش قیمت همچنان ادامه دارد و در زمان نگارش این مقاله، سولانا با ۷٫۶۱ درصد کاهش در قیمت  ۲۸٫۸۷ دلار معامله می‌شود.

خریداران سعی می‌کنند با خرید سطوح پایین، قیمت را به بالای ۳۱٫۶۵ دلار برسانند. اگر موفق شوند، سولانا مجدد شروع به افزایش قیمت می‌کنند، اما به دلیل مقاومت احتمالی خرس‌ها، بهبود قیمتی سولانا سریع نخواهد بود. میانگین‌ متحرک نزولی و شاخص قدرت نسبی در محدوده منفی، نشان می‌دهد که خرس‌ها دست برتر را دارند. اگر سولانا نتواند به سطح حمایتی ۳۰ دلار بازگردد، کاهش قیمت به ۲۶ دلار دور از انتظار نخواهد بود.

ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE) دوج‌کوین اکنون در زمان نگارش این مقاله با ۵٫۶۷ درصد کاهش در قیمت  ۰٫۰۵۶۸۲۸ دلار معامله می‌شود. خریداران در تلاش هستند تا با خرید در سطوح پایین، قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی برسانند، اگر موفق شوند، دوج‌کوین می‌تواند تا سطح مقاومتی ۰٫۰۷ دلار افزایش پیدا کند. سطح ۰٫۰۷ دلار ممکن است به عنوان یک سطح مقاومتی قوی عمل کند، اما اگر خریداران بر آن غلبه کنند، افزایش قیمت شتاب بیشتری می‌گیرد و تا ۰٫۰۹ دلار هم پیش می‌رود. از طرفی دیگر، اگر کاهش قیمت ادامه پیدا کند، نشان می‌دهد که فروشندگان به خروج ادامه می‌دهند و این می‌تواند قیمت را به ۰٫۰۵ دلار و کمتر برساند.

ارز دیجیتال پولکادات (DOT) ارز دیجیتال پولکادات در ۱۰ اکتبر به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۶٫۴۰ دلار رسید، اما فروشندگان تصمیم به فروش دارایی‌های خود در سطوح بالا کردند. این باعث شد که قیمت از روند افزایشی به کاهشی تغییر پیدا کند. اکنون در زمان نگارش این مقاله، پولکادات با ۵٫۵۸ درصد کاهش به  ۵٫۸۷ دلار سقوط کرده است.

خرس‌های پولکادات موفق شدند که قیمت را به زیر ۶ دلار برسانند و شرایط را برای کاهش بیشتر به سطح حمایتی بعدی در ۵٫۳۶ دلار فراهم کنند. در حال حاضر احتمال بازگشت قیمتی پولکادات به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۶٫۴۰ دلار بسیار پایین است، اما اگر موفق شوند، صعود به ۶٫۷۹ دلار ممکن خواهد بود.

ارز دیجیتال پالی‌گان (MATIC) رمزارز پالی‌گان موفق نشد که در ۱۰ اکتبر روند نزولی را بشکند که نشان می‌دهد خرس‌ها همچنان پرقدرت از روند نزولی دفاع می‌کنند. معامله‌گران ممکن است با هدف کسب سود ناچیز یا ضرر پایین، اقدام به فروش دارایی‌های خود کنند که این موجب ریزش قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۰٫۸۰ دلار می‌شود. در زمان نگارش این مقاله، پالی‌گان با ۷٫۴۵ درصد کاهش در قیمت  ۰٫۷۳۷۴۴۳ دلار معامله می‌شود.

خریداران در تلاش‌اند تا جلوی کاهش قیمت را بگیرند و آن را به بالا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردانند. اگر موفق شوند، افزایش قیمت ممکن است ادامه‌دار باشد و تا ۰٫۹۴ دلار پیش برود. از سوی دیگر، در صورت تثبیت قیمت پالی‌گان در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، روند نزولی می‌تواند قیمت این رمزارز را به ۰٫۷۵ و سپس ۰٫۶۹ دلار کاهش دهد.

ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) رمزارز شیبا اینو در ۱۰ اکتبر به شدت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۰٫۰۰۰۰۱۱ دلار کاهش پیدا کرد و اکنون در زمان نگارش این مقاله، با ۷٫۰۵ درصد کاهش به زیر سطح حمایتی مهم ۰٫۰۰۰۰۱۰ دلار رسیده است و در سطح  ۰٫۰۰۰۰۰۹۵۸۶ دلار معامله می‌شود. لازم به ذکر است که سطوح پایین‌تر باعث جذب خریداران می‌شود که می‌تواند به تغییر روند نزولی کمک کند.

کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ادامه دارد و شاخص قدرت نسبی در محدوده منفی است که این تسلط خرس‌ها بر روند قیمتی را نشان می‌دهد. با ریزش قیمت به زیر ۰٫۰۰۰۰۱۰ دلار، احتمال کاهش بیشتر و سقوط به ۰٫۰۰۰۰۰۷ دلار بسیار بالا است. گاو‌های شیبا برای جلوگیری از این ریزش، باید قیمت را به بالای ۰٫۰۰۰۰۰۱۱ دلار برسانند که این می‌تواند به افزایش قیمت به ۰٫۰۰۰۰۱۴ دلار منجر شود.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.