ارز دیجیتال MDX چیست؟

ارز دیجیتال MDX چیست؟

MDX توکن حاکمیتی صرافی MDEX است و به افزایش محبوبیت بلاک چین‌هایی که این صرافی روی آن عرضه شده هم کمک می‌کند. موجودی کلی این توکن ۱ میلیارد واحد است و امکان استخراج و معامله آن نیز وجود دارد. در بلاک چین HECO

، هر بلاک از تراکنش‌های این ارز دیجیتال طی ۳ ثانیه پیدا می‌شوند و پاداش هر بلاک مجموعا ۸۰ واحد MDX است. هاوینگ (Halving) یا نصف کردن پاداش استخراج نیز هر ۶ ماه یک بار انجام می‌شود.

صرافی غیر متمرکز MDEX چیست؟ معرفی ام دکس و ارز دیجیتال MDX

امروزه حوزه اقتصاد غیر متمرکز یا دیفای خیلی بیشتر از آنچه پیش بینی می‌شد رشد کرده است. صرافی‌های غیر متمرکز یکی از پلتفرم‌های DeFi مهم هستند که بازار را به سمت یک انقلاب اقتصادی بزرگتر سوق می‌دهند. صرافی MDEX یک بازار ساز خودکار (AMM) است که در اواخر فوریه ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹) با ثبت یک رکورد جدید برای بیشترین میزان معاملات روزانه (۴.۶۴ میلیارد دلار)، توجه زیادی را به خود جلب کرد. ارز دیجیتال بومی این صرافی نیز با نماد MDX شناخته می‌شود

صرافی MDEX چیست؟

ام دکس (MDEX) برترین صرافی غیر متمرکز ساخته شده روی هکوچین (HECO Chain)، اسمارت چین بایننس (BSC) و اتریوم است. این صرافی در پی ایجاد بهترین راه برای انجام تراکنش با اکوتوکن (eco-token) است و هم‌چنین قصد دارد از طریق ادغام فناوری‌های صرافی غیر متمرکز (DEX)، عرضه اولیه مدل (IMO) و سازمان خودگردان غیر متمرکز (DAO)، به بزرگترین اکوسیستم دیفای دنیا تبدیل شود.

در صرافی MDEX مکانیزم استخراج رمز ارز دوگانه و ترکیبی، همراه با تضمین تولید نقدینگی و امنیت تراکنش‌ها در اختیار کاربران قرار گرفته است. از زمان عرضه این صرافی در اسمارت چین بایننس، عملکرد درون زنجیره‌ای آن فوق العاده بوده و هم‌اکنون از نظر حجم معاملات روزانه، برترین صرافی غیر متمرکز فعال در BSC است.

صرافی MDEX چگونه کار می‌کند؟

درآمد این صرافی از طریق کارمزد تراکنش‌های کاربران به دست می‌آید. علاوه بر این، کاربرانی که توکن‌های MDX استخراج کنند نیز از MDEX پاداش خواهند گرفت. ارز دیجیتال MDX برای پرداخت کارمزد گس یا پرداخت کارمزد تراکنش‌های متفاوتی که ممکن است در این پلتفرم معاملاتی انجام شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد. صرافی MDEX هم اکنون در بلاک چین اتریوم از سوشی سواپ و یونی سواپ پیشی گرفته است. ویژگی‌های اصلی این پلتفرم معاملاتی عبارتند از:

سرعت بالای انجام تراکنش: سرعت پردازش تراکنش MDEX خیلی بیشتر از یونی سواپ است. این پلتفرم بر مبنای بلاک چین HECO طراحی شده و به همین دلیل می‌تواند یک تراکنش را در عرض ۳ ثانیه تایید کند. این در حالیست که یونی سواپ برای تایید هر تراکنش تقریبا به ۱ دقیقه زمان احتیاج دارد. کارمزد بسیار پایین تراکنش‌ها: کارمزد تراکنش در پلتفرم یونی سواپ ۰.۳ درصد است که یعنی کاربر برای هر تراکنش هزار دلاری، ۳ دلار کارمزد پرداخت می‌کند. کارمزد صرافی MDEX هم ۰.۳ درصد است؛ اما کاربران می‌توانند هزینه‌ای که به عنوان کارمزد پرداخت می‌کنند را از طریق شرکت در فرآیند استخراج جبران کنند. در ضمن بد نیست بدانید که در این صرافی از کاربرانی که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار تراکنش انجام دهند، کارمزدی دریافت نخواهد شد. امکان تعویض استخر نقدینگی: سیستم استخر نقدینگی MDEX بسیار انعطاف پذیر بوده و به کاربران اجازه می‌دهد به آسانی به استخرهای دیگر مهاجرت کنند. انجام چنین کاری در صرافی‌های غیر متمرکز دیگر، به افزایش کارمزد گس و در نتیجه پرداخت هزینه بالاتر توسط کاربر منجر خواهد شد.

کاربردهای ارز دیجیتال MDX

توکنی استاندارد برای جمع آوری سرمایه: می‌توان از طریق پروتکل‌های غیر متمرکزی که در فرآیند جمع آوری سرمایه دخیل هستند، از ارز دیجیتال بومی صرافی MDEX به عنوان یک توکن استاندارد استفاده کرد. HT-IMO یک نمونه از این پروتکل‌هاست که روی پلتفرم MDEX اجرا می‌شود. این کاربرد ارز دیجیتال MDX به نقش ETH در عرضه‌های اولیه سکه پلتفرم اتریوم شباهت دارد.

فرآیندهای حاکمیتی: MDEX یک پروژه هدایت شده توسط جامعه کاربری است و این یعنی اعضای آن در رسیدگی به مسائل مربوط به این پروژه نقش اصلی را ایفا خواهند کرد. دارندگان توکن MDX می‌توانند از طریق رای دادن در تعیین وضعیت مواردی چون نرخ کارمزد تراکنش‌ها، بازخرید و از بین بردن توکن‌ها و هم‌چنین تغییر قوانین اساسی صرافی تاثیر گذار باشند.

امنیت: صرافی MDEX قابلیت‌های امنیتی پیشرفته‌ای دارد و توسط برترین شرکت‌های امنیت بلاک چین مانند سرتی‌کی (Certik)، اسلو میست (Slow Mist) و فری پروف (Fairyproof) بررسی شده است.

کارمزد: کارمزد هر تراکنش در این صرافی معادل ۰.۳ درصد از ارزش کلی آن است. در ضمن بد نیست بدانید ۶۶ درصد از درآمد روزانه MDEX با نرخ ۷ به ۳ تقسیم می‌شود. بخش اول برای پرداخت پاداش کاربران ارز دیجیتال MDX و هم‌چنین برای خرید هیوبی توکن (HT) در بازار ثانویه مورد استفاده قرار می‌گیرد. بخش دیگر نیز برای بازخرید و سوزاندن توکن‌های MDX، به منظور افزایش توانایی ضدتورمی به کار گرفته می‌شود.

فرآیندهای بازخرید و سوزاندن MDX و هم‌چنین خرید توکن‌های HT برای ایردراپ کردن به دارندگان MDX با شفافیت کامل انجام می‌شود.

از کجا ارز دیجیتال MDX بخریم؟

آمار کوین مارکت کپ نشان می‌دهد که بیشتر حجم معاملات روزانه MDX در پلتفرم‌های شناخته شده بایننس و هیوبی گلوبال انجام می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که خرید این ارز دیجیتال چالش خاصی برای کاربران به وجود نخواهد آورد. البته به کاربران ساکنین ایران که به دلیل تحریم‌ها امکان استفاده از صرافی‌های بزرگ را ندارند، جایگزین‌های معتبری مانند اکسچینو و بیت ۲۴ را پیشنهاد می‌کنیم.

معرفی کیف پول‌های ارز دیجیتال MDX

والت‌های رمز ارزی متنوعی از ارز دیجیتال MDX پشتیبانی می‌کنند و از میان شناخته شده‌ترین مواردی که در وبسایت رسمی به آنان اشاره شده، می‌توان هیوبی والت (Huobi Wallet)، متاماسک (MetaMask) و توکن پاکت (TokenPocket) را نام برد.

نقشه راه صرافی MDEX

صرافی MDEX به دنبال فراهم کردن بهترین تجربه انجام تراکنش است؛ یعنی تجربه‌ای که راحت، رایگان و کارآمد باشد. برنامه این پلتفرم برای آینده سرشار از طرح‌های متنوع است که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

آینده‌ای بدون حد و مرز: MDEX قصد دارد با ارائه محصولات نوآورانه در آینده‌ای نزدیک ۳ طرح اصلی را اجرا کند:

با طرح M-USD، نقدینگی نامحدود به طور کامل آزاد خواهد شد. با طرح M-MEX، صرافی MDEX به یک پلتفرم همه کاره برای انجام معاملات مشتقه (derivatives) تبدیل خواهد شد. با طرح M- LEAGUE، یک اکوسیستم دیفای جدید ایجاد خواهد شد. سود نامحدود: تیم توسعه دهنده می‌گوید دارندگان ارز دیجیتال MDX با اطمینان کامل از صرافی MDEX حمایت می‌کنند و در نتیجه تنها کسانی خواهند بود که از پیشرفت صرافی سود دریافت خواهند کرد.

شرکا، همکاران و سرمایه گذاران صرافی MDEX

در حال حاضر صرافی MDEX با تعداد زیادی از پلتفرم‌های معاملات رمز ارزی مانند هیوبی، بایننس، کوین مارکت کپ، کوین گکو و… همکاری دارد. شرکت‌های امنیتی سرتی‌کی، اسلو میست و فری پروف نیز عملکرد و سطح امینت آن را مورد بررسی قرار داده‌اند.

آیا سرمایه گذاری روی صرافی MDEX و ارز دیجیتال MDX کار عاقلانه‌ای است؟ در مقایسه با برترین صرافی‌های غیر متمرکز دنیا، یعنی یونی سواپ، سوشی سواپ و پنکیک سواپ، MDEX یک پلتفرم تازه‌کار است. عواملی چون رشد انفجاری حجم معاملات، گسترش اکوسیستم به اسمارت چین بایننس و ادامه یافتن توسعه در جهت تبدیل شدن به یک اکوسیستم جامع با پشتیبانی از فناوری‌های سازمان خودگردان غیر متمرکز (DAO)، عرضه اولیه دکس (IDO) و عرضه اولیه مدل (IMO)، پتانسیل بالای این پروژه و در نتیجه ارز دیجیتال MDX برای پیشرفت در دنیای کریپتو را نشان می‌دهد.

MDEX با استفاده از قدرتی که در شبکه‌های اتریوم، اسمارت چین بایننس و هکوچین دارد، سعی می‌کند یک تجربه کاربری برتر ارائه کند. این صرافی بزودی به اکوسیستمی متشکل از دارایی‌های متنوع تبدیل خواهد شد که در انواع بلاک چین‌ها فعالیت می‌کند. در ضمن قرار است خدمات دیفای دیگری مانند قراردادهای آپشن، وام دهی، قراردادهای فیوچرز، بیمه و… هم به جمع امکانات این صرافی اضافه شوند.

حجم کلی تراکنش‌‌های یونی سواپ اکنون از مرز ۵ میلیارد دلار عبور کرده، اما آمار MDEX در این زمینه معادل ۱.۷ میلیارد دلار است و این موضوع به هنگام انجام تراکنش، تاثیر قابل توجهی روی میزان اسلیپج (Slippage) خواهد گذاشت. از طرف دیگر این صرافی باعث افزایش محبوبیت هکوچین هم شده که احتمالا باعث می‌شود پروژه‌های بیشتری روی آن توسعه پیدا کنند.

سال ۲۰۲۱ سال پر رونقی برای حوزه دیفای بود و به توسعه تعداد زیادی از صرافی غیر متمرکز منجر شد. افزایش کارمزد گس شبکه اتریوم نیز موجب مهاجرت کاربران و تسریع رشد پلتفرم‌های DEX شده است. در دراز مدت انتظار می‌رود که صرافی MDEX با کارمزدهای اندک، اسلیپج پایین، جفت‌های معاملاتی متنوع و کیفیت بالای تراکنش‌ها، بر سایر صرافی‌های DEX برتری پیدا کند. ر

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.