تفاوت ترید ارز دیجیتال در بازار خرسی و گاوی

تفاوت ترید ارز دیجیتال در بازار خرسی و گاوی

بازار ارزهای دیجیتال مانند بیشتر بازارهای مالی از الگوهای مشخصی برخوردار است که می‌ توان با بررسی آن‌ ها به پیش‌ بینی رخدادهای آینده پرداخت سرمایه‌گذارانی که از دانش کافی برای پیش‌ بینی آینده ارزهای دیجیتال برخوردارند،

می‌ توانند در مدت‌ زمانی کوتاه سرمایه خود را افزایش دهند و سود قابل‌ توجهی به دست آورند. در حالی‌که قدم اول برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال آشنایی با مفاهیم اولیه رمزارزهاست، سرمایه‌گذاران در کنار آشنایی با ارزهای دیجیتال باید دانش خود را درباره بازارهای مالی و تحلیل‌ های تکنیکال و تحلیل فاندامنتال افزایش دهند تا بتوانند به اهداف خود دست یابند.

در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌ گذاران می‌ توانند به‌ راحتی به بررسی الگوهای موجود بپردازند؛ زیرا در این بازارها نهادی به‌ عنوان واسطه وجود نخواهد داشت و همین موضوع سبب می‌ شود تا امکان ایجاد اختلال در بازار تا حد زیادی کاهش پیدا کند. برای بررسی بازار ارزهای دیجیتال یکی از مهم‌ ترین مفاهیمی که وجود دارد، اصطلاحات بازار خرسی و گاوی است. سرمایه‌ گذارانی که قصد دارند به سرمایه‌ گذاری در بازار ارزهای دیجیتال بپردازند، بهتر است قبل از هر چیز با این مفاهیم آشنایی پیدا کنند تا بتوانند بهترین سهم را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.

اصطلاحات بازارهای خرسی و گاوی چند سالی است که در میان سرمایه‌ گذاران بازار ارزهای دیجیتال بسیار رواج پیدا کرده، اما این مفاهیم اولین بار در این بازار به وجود نیامده است. تاریخچه اصطلاحات بازارهای خرسی و گاوی حداقل به چندین سده قبل باز می‌گردد؛ زمانی که بازارها شکلی کاملاً سنتی داشتند و چیزی به اسم تحلیل تکنیکال وجود نداشت. درباره تاریخچه عبارت‌ های بازار خرسی و گاوی باورهای مختلفی وجود دارد، اما در حال حاضر بیشتر تحلیلگران بازارهای مالی به‌ ویژه بازار ارزهای دیجیتال برای ارائه تحلیل‌های خود از این اصطلاحات استفاده می‌ کنند.

بازار گاوی ارزهای دیجیتال چیست؟

بازار گاوی یکی از اصلی‌ ترین اصطلاحاتی است که تحلیلگران ارزهای دیجیتال از آن استفاده می‌ کنند؛ به همین دلیل بسیاری از سرمایه‌ گذاران با آن روبرو خواهند شد. سرمایه‌گذارانی که به‌ تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌ اند ممکن است با مشاهده این اصطلاح دچار سردرگمی شوند و همین موضوع سبب شود تا نتوانند تصمیمی مناسب برای سرمایه‌گذاری در این بازار بگیرند. ترید ارز دیجیتال در بازار خرسی و گاوی با استراتژی‌ های مختلفی صورت می‌ گیرد؛ به همین دلیل سرمایه‌گذاران باید قبل از هر چیز از این موضوع اطمینان حاصل کنند که بازار ارزهای دیجیتال در مقطع زمانی موردنظر گاوی است یا خرسی.

بازار گاوی بازاری است که در یک دوره زمانی خاص دارای روند رو به رشد باشد. عوامل زیادی وجود دارند که سبب می‌ شوند یک دارایی در بازار ارزهای دیجیتال به‌صورت پیوسته رشد قابل‌ توجهی داشته باشد؛ به همین دلیل سرمایه‌گذاران برای پیش‌بینی گاوی‌ بودن بازار باید به‌ صورت دقیق به بررسی بازار بپردازند.

در بازار گاوی قیمت‌ها از عوامل مختلف تأثیر می‌پذیرند و قیمت آن‌ ها در بازه‌های مختلف افزایش پیدا می‌ کند. نکته‌ای که درباره بازار گاوی باید به آن توجه داشته باشید این است که هیچ استاندارد و فرمول خاصی برای تشخیص گاوی‌ بودن بازار وجود ندارد؛ در حالی‌ که برخی تحلیلگران بازار را گاوی می‌ دانند، ممکن است تحلیلگرانی نیز وجود داشته باشند که بازار را خرسی بدانند.

تشخیص بازار گاوی در یک دوره مشخص صورت می‌ گیرد. این امکان وجود دارد تا یک دارایی در کوتاه‌ مدت گاوی باشد، اما در یک بازه زمانی طولانی‌ مدت خرسی تشخیص داده شود. همان‌طور که اشاره کردیم، دلایل زیادی وجود دارد که بازار گاوی شکل می‌ گیرد، اما اصلی‌ ترین دلیل افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران است. زمانی که سرمایه‌گذاران و معامله‌ گران در مقایسه با یک دارایی دیجیتال اعتماد بیشتری پیدا می‌ کنند، تقاضا درباره آن سهم افزایش پیدا می‌ کند و همین سبب می‌ شود تا در مدت‌ زمانی کوتاه قیمت سهم با افزایش روبرو شود.

تغییر روند در بازارهای گاوی نیز زمانی شکل می‌ گیرد که اعتماد سرمایه‌ گذاران کاهش پیدا کند. در بسیاری از مواقع اخباری که در بازار ارزهای دیجیتال منتشر می‌ شود، سبب خواهد شد تا ترید ارز دیجیتال در بازار خرسی و گاوی با تغییر شدید روبرو شود و بازار گاوی ماهیت دیگری پیدا کند. نکته‌ای که درباره ترید ارز دیجیتال در بازار خرسی و گاوی باید به آن توجه داشته باشید، این است که بازارها همیشه گاوی یا خرسی نخواهند بود. در برخی مواقع بازار در شرایط خاصی قرار می‌ گیرد که سرمایه‌ گذاران به‌ جای اعتماد داشتن یا نداشتن دچار نوعی بی‌اعتمادی به بازار شده‌ اند. در این شرایط معمولاً حجم معاملات کاهش پیدا می‌ کند و سرمایه‌ گذاران به دنبال نشانه‌ هایی از شکل‌گیری روند هستند.

معمولاً قوی‌ ترین بازارهای گاوی زمانی شکل می‌ گیرد که قبل از آن یک بازار خرسی قوی وجود داشته باشد. بازارهایی که دچار بی‌ تحرکی و سکون شده‌اند، بعد از شکل‌گیری روند نوسانات کمتری را تجربه می‌کنند؛ به همین دلیل سرمایه‌گذاران برای اجرای استراتژی‌های خود بهتر است مدت‌زمان مشخصی را صبر کنند تا روندهای جدید در بازار ایجاد شود.

روش تشخیص بازار گاوی ارزهای دیجیتال

تشخیص بازار گاوی ارزهای دیجیتال اهمیت زیادی برای سرمایه‌ گذاران خواهد داشت؛ زیرا با تشخیص صحیح این امکان وجود دارد تا قبل از شکل‌گیری روند جدید در بازار به خرید دارایی‌ های موردنظر پرداخت و سود قابل‌ توجهی را به دست آورد. سرمایه‌گذاران برای ترید ارز دیجیتال در بازار خرسی و گاوی باید قبل از هر چیز استراتژی معاملاتی خود را مشخص کنند. برای سرمایه‌گذاری بلندمدت باید به بررسی بازار در بازه‌ های زمانی بلندمدت‌ تر پرداخت و برای سرمایه‌ گذاری کوتاه مدت نیز باید بازار را در دوره‌های زمانی کوتاه‌ تر بررسی کرد.

برای تشخیص بازار گاوی ارزهای دیجیتال بعد از مشخص‌کردن دوره‌ های زمانی باید به استفاده از ابزارهای مختلفی که وجود دارد پرداخت. اندیکاتورهای زیادی وجود دارند که می‌ توان با استفاده از آن‌ها به بهترین شکل ممکن به بررسی بازار گاوی پرداخت و از آن‌ ها برای ترید ارز دیجیتال در بازار خرسی و گاوی استفاده کرد.

بررسی الگوهای کندل ‌استیک هم برای معامله در بازار ارزهای دیجیتال روش مناسبی به شمار می‌رود. سرمایه‌ گذاران می‌توانند با استفاده از الگوهایی که در کندل ‌استیک‌ ها به وجود می‌آید مشخص کنند که بازار گاوی است یا خرسی. The Inverted Hammer, The Hammer, Morning Star و Bullish Engulfing جزء الگوهایی هستند که در بازارهای گاوی ارزهای دیجیتال شکل می‌ گیرد.

بازار خرسی ارزهای دیجیتال چیست؟

بازار خرسی ارزهای دیجیتال بازاری است که روند آن دقیقاً خلاف بازار گاوی شکل می‌ گیرد. زمانی که اعتماد سرمایه‌ گذاران به یک دارایی یا ارز دیجیتال کاهش پیدا می‌ کند، تقاضا درباره آن کاهش می‌ یابد که همین امر سبب می‌ شود تا بازار خرسی ایجاد شود. بازار خرسی نیز مانند بازار گاوی در مقاطع زمانی مشخص تعریف می‌ شود؛ یعنی یک دارایی ممکن است در یک بازه زمانی کوتاه گاوی تشخیص داده شود، اما در بلندمدت خرسی باشد. با یک بررسی ساده در بازار ارزهای دیجیتال می‌ توان به مشاهده این موضوع پرداخت که در بلندمدت بازار بیشتر ارزهای دیجیتال گاوی بوده است، اما این ارزها در بازه‌های زمانی کوتاه معمولاً خرسی بوده‌اند.عوامل زیادی وجود دارند که سبب شکل‌گیری بازار خرسی ارزهای دیجیتال می‌ شوند. از میان این عوامل می‌ توان به تصمیم‌ های سیاسی اشاره کرد. بیت‌ کوین که یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌ها در بازار ارزهای دیجیتال است، بارها به‌ دلیل ایجاد قوانین جدید دچار افت شدید شده است، اما این ارز دیجیتال در بلندمدت روند رو به رشدی داشته و گاوی بوده است.

روش تشخیص بازار خرسی ارزهای دیجیتال

تشخیص بازار گاوی و بازار خرسی در ارز دیجیتال با استفاده از روش‌های یکسانی صورت می‌ گیرد. برای تشخیص بازار خرسی نیز سرمایه‌ گذاران می‌ توانند از اندیکاتورها و پترن‌های به‌ وجود آمده در کندل استیک‌ ها استفاده کنند. سرمایه‌گذاران برای ترید ارز دیجیتال در بازار خرسی و گاوی بهتر است قبل از بررسی‌ هایی که انجام می‌ دهند، به مطالعه تحلیل‌ های تحلیلگران معتبر توجه داشته باشند؛ زیرا با استفاده از آن‌ ها می‌ توان به بهترین شکل ممکن به بررسی بازار پرداخت.

روش‌ های ترید ارز دیجیتال در بازار خرسی و گاوی

برای ترید ارز دیجیتال در بازار خرسی و گاوی روش‌ های خاصی وجود ندارد که سرمایه‌ گذاران بتوانند با استفاده از آن همیشه به سود موردنظر خود دست یابند.

سرمایه‌ گذاران باید با توجه به میزان ریسک‌ پذیری خود و استراتژی خاصی که در نظر دارند، به خرید فروش دارایی‌ های موردنظر خود بپردازند. معاملات نوسانی یکی از رایج‌ ترین استراتژی‌ها برای ترید ارز دیجیتال در بازار خرسی و گاوی است. سرمایه‌ گذاران و معامله‌ گران با استفاده از این روش می‌ توانند حتی در بازارهای خرسی نیز سود مناسبی به دست بیاورند.

فروش استقراضی یا شورتینگ یکی دیگر از استراتژی‌هایی است که می‌ توان برای ترید ارز دیجیتال در بازار خرسی و گاوی از آن استفاده کرد. در این روش معامله‌گران با تعداد مشخصی از ارزهای دیجیتال که از صرافی‌ ها قرض گرفته‌اند، به ثبت سفارش فروش می‌ پردازند و یک پوزیشن کوتاه‌ مدت را باز می‌ کنند. بعد از بستن پوزیشن، ارز دیجیتال به صرافی بازگردانده می‌ شود و تفاوتی که در قیمت‌ های خرید و فروش وجود داشته است، توسط معامله‌گر دریافت می‌شود.

برای ترید ارز دیجیتال در بازار خرسی و گاوی می‌ توان به سراغ صرافی‌های غیرمتمرکز رفت. در این صرافی‌ها کاربران می‌ توانند با تأمین نقدینگی به کسب حداکثر سود ممکن بپردازند. این روش برای افرادی که ریسک‌ پذیری بالایی دارند نیز بسیار مناسب خواهد بود؛ زیرا این امکان وجود دارد تا با در اختیار گذاشتن سرمایه در اختیار صرافی به دریافت سودهای مشخص‌ شده پرداخت. استیکینگ یا قفل‌کردن ارزهای دیجیتال در پلتفرم‌ های مختلف یکی از بهترین روش‌ هایی است که در حال حاضر می‌ توان برای ترید ارز دیجیتال در بازار خرسی و گاوی انتخاب کرد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.