5 پلتفرم برتر BRC-20 برای تجارت عادی در سال 2024

5 پلتفرم برتر BRC-20 برای تجارت عادی در سال 2024

یکی از آخرین بی توجهی های بیت کوین که بازار را فراگرفته است - Ordinals - مورد استقبال گسترده قرار گرفته است. طبیعی است که پلتفرم های محبوب BRC-20 برای سرمایه گذاری از این روند جدید پدید آمده اند. برای کسانی که به دنبال سوار شدن بر این موج جدید هستند، در اینجا برترین پلتفرم های BRC-20 برای یافتن محبوب ترین Ordinals آورده شده است.

پلتفرم Ordinals چیست؟

پلتفرم Ordinals جایی است که شما برای خرید Ordinals می روید. این معمولاً در صرافی یا کیف پول رخ می دهد. بازارهای معمولی خیلی متفاوت از بازار رایج NFT یا صرافی ارزهای دیجیتال شما نیستند.

با این حال، Ordinals یک پدیده فناوری منحصر به فرد منحصر به فرد برای بلاک چین بیت کوین و شبکه های بلاک چین مشابه است. بنابراین، پلتفرم معمولی Ordinals به جای صرافی های سنتی، که ممکن است از یکدیگر پشتیبانی کنند، از توکن ها و NFT ها (توکن های غیرقابل تعویض) پشتیبانی می کند.

این به این دلیل است که پیاده‌سازی Ordinals به شما امکان می‌دهد با استفاده از همان مفهوم اساسی، توکن‌ها یا NFT ایجاد کنید.

توکن های BRC-20 چیست؟

با وجود نام‌های مشابه، BRC-20 هیچ شباهتی به توکن ERC-20 ندارد. با این حال، BRC-20 یک استاندارد توکن برای پیاده سازی توکن های قابل تعویض در بیت کوین است. بیایید آن را تجزیه کنیم.

یک عدد ترتیبی که به عنوان شناسه منحصر به فرد بیت کوین NFT نیز شناخته می شود، نشان دهنده یک عدد طبیعی است که به مجموعه خاصی از ساتوشی ها اختصاص داده شده است.

به لطف پروتکل Ordinals، این ساتوشی‌های تعیین‌شده عددی اکنون می‌توانند با چیزی ملموس‌تر، مانند یک فایل دیجیتال، تصویر، ویدیو یا هر دارایی دیجیتال دیگری مرتبط شوند. این ساتوشی های شماره گذاری شده و برچسب گذاری شده تبدیل به NFT هایی می شوند که در اکوسیستم بیت کوین اهمیت دارند.

مفهوم BRC-20، از سوی دیگر، کاربرد پروتکل Ordinals است که اساساً یک استراتژی کتیبه جدید را معرفی می کند.

توجه به این نکته مهم است که توکن BRC-20 به عنوان خود یک NFT معمولی یا بیت کوین عمل نمی کند. در عوض، ساتوشی های برچسب گذاری شده یا شماره گذاری شده را قادر می سازد تا به عنوان توکن های قابل تعویض عمل کنند. به طور خلاصه:

  • Ordinals: نشان دهنده اعداد طبیعی است که به Satoshis اختصاص داده شده است، در درجه اول برای اهداف ردیابی در شبکه بیت کوین. نوشته ها: تحت پروتکل Ordinals، کتیبه ها شامل مرتبط کردن این ساتوشی های شماره گذاری شده و برچسب گذاری شده با دارایی های دیجیتالی ملموس است که به طور موثر NFT ها را در اکوسیستم بیت کوین ایجاد می کند.

  • BRC-20s: توکن‌های BRC-20، در حالی که به پروتکل Ordinals مرتبط هستند، به عنوان یک پیاده‌سازی آزمایشی عمل می‌کنند و به ساتوشی‌های برچسب‌گذاری شده اجازه می‌دهند تا به عنوان توکن‌های قابل تعویض در شبکه بیت‌کوین عمل کنند و بیشتر شبیه توکن‌های استاندارد عمل کنند تا NFT.

بازارهای Ordinals چگونه کار می کنند؟

Ordinals یک برنامه منحصر به فرد است که در ابتدا بر روی بیت کوین ایجاد شد. بنابراین، آنها نیاز به پیاده سازی منحصر به فرد برای تسهیل معاملات دارند. به عنوان مثال، یک کیف پول با قابلیت Taproot باید با توکن های BRC-20 درگیر شود و با خیال راحت از کلاهبرداری های ارزهای دیجیتال جلوگیری کند. اکثر بازارهای Ordinals از تراکنش های بیت کوین با امضای جزئی (PBST) استفاده می کنند تا به کاربران اجازه تجارت بدهند.

بازارهای BRC-20 در مقابل بازارهای سنتی NFT

همانطور که BRC-20 با ERC-20 متفاوت است، بازارهای BRC-20 نیز تفاوت های فاحشی با بازارهای سنتی NFT دارند.

بازارهای سنتی NFT دارای اکوسیستم توسعه‌یافته‌تری با ویژگی‌هایی مانند حراج، فهرست‌بندی با قیمت ثابت، و حق امتیاز برای سازندگان در فروش مجدد هستند. آنها همچنین از کیف پول های مختلف پشتیبانی می کنند و دارای رابط هایی هستند که امکان مرور، خرید و فروش آسان NFT ها را فراهم می کند.

بازارهای معمولی جدیدتر هستند و معمولاً مجموعه ای اساسی از ویژگی ها را ارائه می دهند. این به این دلیل است که آن‌ها برای ایجاد دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌فرد به استفاده از بلاک‌چین بیت‌کوین تکیه می‌کنند، که ممکن است برخی از عملکردهایی را که در بازارهای بالغ NFT مشاهده می‌شود محدود کند. گذشته از این، تفاوت‌ها در هر پلتفرم بیشتر فنی است تا مفهومی. با این حال، اگر بیت کوین اجازه عملکرد بیشتری را در آینده بدهد، ممکن است این تفاوت ها بیشتر شود.

3 بهترین مجموعه بیت کوین Ordinals

با توجه به ماهیت فرار و بسیار زودگذر علاقه بیت کوین، مجموعه های ترتیبی بیت کوین برتر را می توان با استفاده از معیارهای بسیاری اندازه گیری کرد. مجموعه‌های برتر نیز اغلب تغییر می‌کنند و بسیاری از معیارها می‌توانند بر اساس منبع متفاوت باشند.

برای روش خود، از بیشترین معامله‌گران یک NFT با داده‌های منبع DappRadar و حضور رسانه‌های اجتماعی استفاده خواهیم کرد. این همچنین اکثر مجموعه هایی را که اخیراً ایجاد شده اند حذف می کند.

  • Bitmap

Bitmap نشان دهنده یک ابتکار متافورس است که بر روی بلاک چین بیت کوین ساخته شده است، که در آن هر قطعه از زمین مجازی مربوط به یک شماره بلاک بیت کوین خاص است.

  • متاپروتکل RSIC

متاپروتکل RSIC، که به سکه Runes گره خورده است، روش جدیدی را برای مرحله قبل از راه‌اندازی خود با انداختن دستورات RSIC به کیف پول‌های NFT که دارای مجموعه‌های خاص هستند (مانند قورباغه‌های بیت‌کوین، عروسک‌ها، Node Monkes) معرفی می‌کند.

این رویکرد با فعال کردن دستورات RSIC در یک کیف پول، توزیع توکن را دوباره تعریف می‌کند، که باعث استخراج کوین‌های Runes با هر بلوک بیت‌کوین می‌شود. در هسته خود، متاپروتکل RSIC یک سیستم همتا به همتا است که برای استخراج رون ها طراحی شده است.

  • NodeMonkes

NodeMonkes مجموعه افتتاحیه ای از 10000 مجموعه دیجیتال در بلاک چین بیت کوین است که با استفاده از پروتکل Ordinals ثبت شده است. این پروژه مورد توجه و جنجال قابل توجهی قرار گرفته است. سازندگان آن، که ترجیح می‌دهند ناشناس بمانند، پشت این تلاش پیکسل‌شده Ordinals هستند و هیچ ابزار یا نقشه راه آینده‌ای را برای پروژه ترسیم نکرده‌اند.

پلتفرم های BRC-20 تجارت را ساده می کند

پلتفرم‌های BRC-20 نشان‌دهنده سرسختی جامعه کریپتو برای بهبود و جستجوی مداوم نوآوری است. این بازارهای Ordinals همچنین راهی برای کاربران داخلی هستند که در زمینه افزایش پیچیدگی عالی است. اگر نیازهای خاصی برای معاملات NFT دارید و می‌خواهید مقداری BRC-20 معامله کنید، پلتفرم‌های BRC-20 و بازارهایی را که ما توصیه کرده‌ایم بررسی کنید.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.