10 اشتباه درباره ارزهای دیجیتال

10 اشتباه درباره ارزهای دیجیتال

بسیاری از سرمایه گذاران و تریدرها در زمان تحلیل تکنیکال و در ادامه معامله ارزهای دیجیتال مرتکب برخی اشتباهات رایج می‌شوند که ممکن است به از دست رفتن بخش قابل توجه یا حتی کل دارایی آن‌ها منجر شود.

هرچند مفاهیم اولیه تحلیل تکنیکال ساده به نظر می‌رسد، اما فهم کامل و تسلط بر این مفاهیم کاری بسیار دشوار است. زمانی که به تحلیل تکنیکال یک ارز دیجیتال می‌پردازید، ممکن است اشتباه‌ هایی را مرتکب شوید، مخصوصا اگر به تازگی به سراغ تحلیل تکنیکال آمده باشید. این خطاها ممکن است به نابودی سرمایه شما در این بازار منجر شود.

  • ترید بیش از اندازه (ریسک بیش از اندازه)

معامله بیش از حد، یکی از اشتباهات رایج در معاملات ارز دیجیتال است. ترید بیش از اندازه به معنی این است که در آن، معامله‌گران معاملات زیادی را در مدت کوتاهی انجام می‌دهند. این ریسک بیش از اندازه باعث می‌شود که روی پرتفوی شما تاثیر منفی داشته باشد.

  • تنوع بیش از حد در موقعیت‌ها و سبد دارایی

اینکه سبدی متنوعی در موقعیت‌ها و سبد دارایی داشته باشید، کاملا ضروری است. چون که این دارایی‌ها با هم کار می‌کنند تا ریسک ضرر دائمی و نوسانات کلی پرتفوی را کاهش دهند. اما، تنوع بیش از حد باعث می‌شود که بیش از حد ارزهای دیجیتال در سبد نگهداری شود و در نتیجه بازدهی کمتر از حد نصاب را به همراه داشته باشد.

  • تکیه بدون آگاهی روی تحلیل‌های دیگران

اینکه بدون آگاهی از دیگران تقلید کنید می‌تواند یکی از شتباهات رایج در معاملات ارز دیجیتال باشد. چون، منجر به تصمیم گیری بر اساس تبلیغات می‌شود، نه تحلیل بنیادی. دنبال کردن کورکورانه دیگران می‌تواند منجر به ضرر و از دست دادن فرصت‌ها شود، زیرا روند بازار می‌تواند به سرعت تغییر کند. به همین دلیل، باید خودتان تحلیل مستقلی انجام دهید، روند بازار را مطالعه کنید و به تحلیل خود اعتماد کنید. به این صورت از اشتباهات رایج در معاملات ارز دیجیتال دوری خواهید کرد.

  • عدم توجه به مدیریت سرمایه

ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم، ارزهای دیجیتال غیرمتمرکزی هستند که از فناوری بلاک چین استفاده می‌کنند. آن‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی از جمله شفافیت، امنیت و پتانسیل بازدهی بالا را ارائه می‌دهند. برای مدیریت سرمایه، باید درک دقیقی از فناوری اساسی و پویایی بازار و همچنین مدیریت مؤثر صندوق‌های رمزارزی داشت. عدم توجه به نوسانات بازار کریپتو و خطرات امنیتی می‌تواند از اشتباهات رایج در معاملات ارز دیجیتال باشد.

سرمایه گذاران با درک ویژگی‌های منحصر به فرد ارزهای دیجیتال، اجرای استراتژی‌های موثر و بهره‌گیری از فناوری، می‌توانند با اطمینان به معامله بپردازند. این امر با بلوغ بازار، افزایش پذیرش آن و مدیریت سرمایه رمزارز، نقش مهمی در به حداکثر رساندن بازده و مدیریت ریسک ایفا خواهد کرد.

  • نوسانات را دست‌کم نگیرید

هر چیز درخشانی، طلا نیست. اغلب ارزهای دیجیتال بی‌ثبات هستند و حتی محبوب‌ترین ارزها مانند بیت کوین و اتر هم از این قاعده مستثنی نیستند. تغییر قیمت ۵ تا ۱۰ درصدی طی یک روز، اتفاقی کاملاً معمولی در بازار ارزهای دیجیتال است. بیت کوین در ماه مارس سال ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸)، فقط طی چند روز ۵۰ درصد ارزش خود را از دست داد.

بازار همیشه چه به سمت بالا و چه به سمت پایین در حال حرکت است. این احتمال وجود دارد که بازار ارزهای دیجیتال برای ماه‌ها و سال‌ها نزولی باقی بماند؛ بنابراین اگر در حال ورود به صنعت ارزهای دیجیتال هستید، برای نوسانات شدید و بازارهای خرسی آماده باشید.

  • نداشتن استراتژی و پلن معاملاتی در ارز دیجیتال

حتی در یک بازار بسیار پر نوسان و پر سر و صدا، داشتن پلن معاملاتی می‌تواند به شما کمک می‌کند تا هیجان زده نشوید و مسیری که از قبل مشخص کرده‌اید را پیش گرفته و از اشتباهات رایج در معاملات ارز دیجیتال دوری کنید. با این حال، گفتن آسان‌تر از انجامش است. به دلایل مختلف، بسیاری از معامله‌گران از برنامه‌های معاملاتی خود پیروی نمی‌کنند یا برنامه‌های معاملاتی نداشته و خود را در معرض ضرر قرار می‌دهند.

اما بدانید که شما فقط زمانی خود را برای ضرر و زیان آماده می‌کنید که به برنامه معاملاتی خود پایبند نباشید. یک استراتژی خوب فراز و نشیب‌های خود را دارد. زمان‌هایی هست که به خوبی کار می‌کند و به نظر می‌رسد بهترین استراتژی در جهان است و زمان‌هایی هم حتی می‌تواند بدترین استراتژی به نظر برسد. یک معامله‌گر معمولی زمانی که برای مدت کوتاهی ضرر را با استراتژی خود تجربه می‌کند، آن را تغییر می‌دهد که منجر به نتایج متناقض‌تر می‌شود. بنابراین، داشتن دانش کافی برای مشخص کردن استراتژی، حیاتی است.

  • تعیین نکردن حد سود و ضرر

یکی دیگر از اشتباهات رایج در معاملات ارز دیجیتال، مشخص نکردن حد سود و ضرر است. اگر دانش کافی نداشته باشید، اغلب سود و زیان خود را به‌عنوان سود مطلق در نظر گرفته و متوجه درصدی از سود یا زیان نیستید. یعنی باید عملکرد هر معامله خود را با درنظرگرفتن درصدی از میزان سود بررسی کنید تا تصویر واضحی از سود و زیان خود داشته باشید. این محدوده جز با دانش کافی میسر نخواهد شد.

  • تصمیم‌گیری غیرمنطقی

اینکه قبل از سرمایه گذاری در هر ارز دیجیتالی، تحقیقاتی انجام دهیم، بسیار اهمیت دارد. اینکه بدون تحقیق اقدامی کنید، می‌تواند منجر به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کلاهبرداری یا ارزهای دیجیتال ناپایدار و در نتیجه ضررهای مالی زیادی شود. برای جلوگیری از چنین شرایطی، انجام تحقیقات گسترده، خواندن وایت پیپر، مطالعه روند بازار و تجزیه و تحلیل اصول پروژه ضروری است.

همچنین، معامله‌گران باید از سرمایه گذاری بر روی رمزارزها، فقط به این دلیل که در شبکه‌های اجتماعی برای آن هیاهویی برپا شده، خودداری کنند. چراکه دچار اشتباهات رایج در معاملات ارز دیجیتال خواهند شد.

  • عدم توجه به تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال، مطالعه ذهنی است که آمار را با الگوهایی ترکیب می‌کند و به نتایجی می‌رسد که قبل از آن با چشم غیر مسلح، تشخیص داده نشده بود. اگر این فرد آموزش ندیده باشد، تحلیل تکنیکال می‌تواند ارزش کمتری داشته باشد یا حتی دچار اشتباهات رایج در معاملات ارز دیجیتال شود. برای شروع کشف ارزش بی‌پایان آن، یادگیری اصول اولیه و اجزای سازنده تحلیل تکنیکال ضروری است.

تحلیل تکنیکال مطالعه عملکرد قیمت، الگوهای نمودار، روندها، حجم، اندیکاتورها و موارد دیگری است که تحلیلگران، سرمایه گذاران و معامله‌گران می‌توانند از آن برای کمک به پیش‌بینی نتایج آینده بازار یا حرکات خصوصی، با درجه‌ای از دقت، استفاده کنند.

از آنجایی که این عمل، مقداری ذهنیت دارد، الگوها ممکن است شکست بخورند و نتایج متفاوت باشد. فقط می‌توان از آن برای افزایش احتمال تجارت سودآور استفاده کرد، نه تضمین آن.

  • بیش‌ازحد از اندیکاتورها استفاده نکنید

تحلیل مناسب به معنای استفاده بیش‌ازحد اندیکاتورها نیست. هر اندیکاتور هدف خاصی را دنبال می‌کند، به همین دلیل هنگام استفاده از چند اندیکاتور، سیگنال‌ها متناقض شده و تاثیر مخربی بر تحلیل شما دارند. بنابراین یک اندیکاتور اصلی را بر اساس استراتژی معاملاتی خود انتخاب کرده و سیگنال آنرا با یک شاخص دیگر تایید کنید.

اندیکاتور مناسب ویژگی‌های فراوانی دارد اما معمولا تریدرهای حرفه‌ای از اندیکاتورهایی استفاده کرده که قیمت و حجم معاملات نقشی اساسی در آن دارند. به‌طور معمول به ۲ الی ۳ اندیکاتور نیاز دارید.

  • تفکر کوتاه مدت

وعده "سریع ثروتمند شدن" در بازار باعث شده است که بسیاری از سرمایه گذاران جدید فقط کوتاه مدت فکر کنند و در حالی که احتمال به دست آوردن سودهای کلان در یک سرمایه گذاری رمزنگاری وجود دارد، احتمال از دست دادن تمام سرمایه شما به دلیل یک حرکت سرمایه گذاری بد نیز وجود دارد.

داشتن یک طرز فکر سرمایه گذاری بلندمدت به شما کمک می کند تا سرمایه گذاری های رمزارز خود را با دقت بیشتری انتخاب کنید و روی انتخاب پروژه های با کیفیت بالاتر با سابقه طولانی تمرکز کنید. به عنوان مثال تلاش برای ثروتمند شدن در 90 روز راه سریعی برای شکست است اما فکر کردن به سرمایه گذاری در حوزه کریپتو به عنوان یک فرآیند چند ساله به شما کمک می کند سبد ارزهای دیجیتال متفکرانه تری بسازید.

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌تواند هیجان‌انگیز باشد اما بسیاری از سرمایه‌گذاران جدید هنگام معامله و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در دام‌ های رایج می‌افتند. از شیوه‌های امنیتی ضعیف گرفته تا فقدان دانش در مورد بازارهای کریپتو، تازه واردان و افراد جدید ممکن است به سرعت پول خود را از دست بدهند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.