سفارش OCO یا همان (One Cancels the Other) چیست؟

سفارش OCO یا همان (One Cancels the Other) چیست؟

نکته کلیدی که کلیه تریدرهای حرفه‌ای دنیای کریپتوکارنسی بر روی آن اتفاق نظر دارند، این است که یک تریدر زمانی به موفقیت چشمگیری در انجام معاملات دست پیدا می‌کند که قبل از انجام معامله به خوبی برای آن برنامه‌ریزی کرده و با استفاده از حد سود و حد ضرر، زمان دقیق ورود و خروج از معامله را تعیین نماید.

امری که صرفا با اتخاذ یک استراتژی معاملاتی صحیح امکان‌پذیر بوده و امکان انجام حرکات نسنجیده ناشی از هیجان را به حداقل ممکن می‌رساند. سفارش OCO یا همان One Cancels the other یکی از استراتژی‌های معاملاتی بسیار جالبی است که به کمک آن می‌توان به صورت کاملا همزمان دو نوع سفارش برای معامله به ثبت رساند. البته جالب است بدانید که سفارش OCO صرفا به مارکت رمزارزی منحصر نبوده و قبلا در بازارهای مالی دیگر نظیر بازار سهام و فارکس نیز کاربرد داشته و همچنان دارد. نحوه ثبت این سفارشات در OCO به شکلی است که به محض اجرای یکی از آن‌ها، سفارش دیگر به صورت خودکار و خودبه‌خود لغو می‌گردد؛ بنابراین، هرچند که در سفارش OCO با دو سفارش ثبت شده روبه‌رو هستیم؛ اما این دو سفارش به گونه‌ای طراحی شده‌اند که عملا امکان اجرای همزمان آن‌ها وجود ندارد.

در حقیقت ظهور استراتژی‌هایی مثل سفارش OCO در مارکت ارز دیجیتال، با هدف حذف نظارت همیشگی تریدر بر روی روند حرکتی بازار و خودکارسازی انجام معاملات بوده و تمرکز اصلی آن بر روی مدیریت ریسک و کاهش خطر سرمایه‌گذاری است. برای درک بهتر سفارش OCO، یک مثال عملی را مورد بررسی قرار می‌دهیم: تصور کنید که رمزارز X را با قیمت 100 دلار خریداری کرده‌اید حال برای جلوگیری از تحمیل ضرر مالی بیشتر یا از دست رفتن فرصت کسب سود، تحلیل‌هایی را برای تعیین حد ضرر و سود انجام داده‌اید.

موارد استفاده از سفارش OCO در مارکت کریپتو

به طور کلی، کاربردهای متعددی را می‌توان برای استفاده از OCO در دنیای ارزهای دیجیتالی بر شمرد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است: تردید در ترجیح خرید و سرمایه‌گذاری بر روی یکی از دو ارز دیجیتال مورد نظر

گاها تریدرهای حرفه‌ای پس از انجام تحلیل‌های خود بر سر خرید دو ارز دیجیتال دچار سردرگمی می‌شوند و این مسئله زمانی اهمیت بیشتری به خود می‌گیرد که این معامله‌گر عملا سرمایه کافی برای خرید هر دو ارز دیجیتال را نداشته باشد؛ اما آنچه برای او مسلم است به این موضوع مربوط می‌شود که به لحاظ رشد قیمتی این دو رمزارز داری تقدم و تاخر هستند، ولی این که کدام یک پیش از دیگری روند رشد قیمتی را آغاز خواهد کرد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در چنین حالتی، استفاده از سفارش OCO را می‌توان بهترین راه‌حل ممکن برای برطرف کردن چنین تردیدی به حساب آورد.

این معامله‌گر می‌تواند با ایجاد سفارش OCO به طور همزمان سفارش خرید این دو ارز دیجیتال را با قیمت‌های مشخص در شبکه به ثبت برساند و پس از آن که روند حرکت قیمتی هر یک از این رمزارزها آغاز شد و به قیمت مورد نظر وی رسید، سفارش دیگر به صورت اتوماتیک کنسل می‌گردد.

  • هدف قرار دادن شکست الگوی قیمتی و خروج از آن

گاها روند حرکتی بازار به حالت خنثی وارد شده و قیمت در یک محدوده کاملا مشخص در حال نوسان است ولی نتیجه تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال گویای شکست احتمالی الگوی قیمتی و خروج از این محدوده مشخص است. در چنین حالتی نتیجه روند حرکت قیمتی از دو حال خارج نخواهد بود یا قیمت مورد نظر سطح مقاومتی را درهم شکسته و روند صعودی به خود می‌گیرد یا به دلیل شکسته شدن سطح حمایتی افت قیمتی را تجربه خواهد کرد. معامله‌گران حرفه‌ای به هنگام مواجهه با چنین حالت‌هایی به سراغ سفارش OCO رفته و یک سفارش بالای مقاومت و یک سفارش فروش زیر سطح حمایتی به ثبت می‌رساند.

سفارش OCO در بازار ارز دیجیتال چیست؟

سفارش او سی او نوع خاصی از ثبت سفارش در صرافی است که به معامله گر اجازه می دهد تا دو سفارش مستقل را همزمان ثبت کند. دستور OCO مخفف عبارت "یکی دیگری را لغو می کند" است. این نوع ثبت سفارش به معامله گر این امکان را می دهد که بسته به موقعیت های معاملاتی که در نمودار قیمت می بیند، دو نوع مختلف سفارش را همزمان انجام دهد. البته تنها یکی از این دستورات قابل اجرا است و اجرای یکی از این دستورات به صورت خودکار سفارش دیگر را لغو می کند. دستور OCO ترکیبی از یک دستور محدود و یک دستور حد توقف است.

همه ما می دانیم که معاملات کریپتو این روزها به داغ ترین بازار معاملاتی نسبت به معاملات طلا، نفت یا حتی بازار سهام تبدیل شده است. شکی نیست که این یک بازار هیجان انگیز برای معامله گران در سراسر جهان است اما متاسفانه موفقیت آنطور که به نظر می رسد به راحتی اتفاق نمی افتد. قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هر ساعت که می گذرد بالا و پایین می شود. برای موفقیت در تجارت کریپتو، به یک استراتژی و برنامه موثر برای استفاده نیاز دارید. جدا از داشتن استراتژی مناسب، شما همچنین به بهترین پلتفرم مبادلات رمزارز نیاز دارید تا اطمینان حاصل کنید که می توانید به راحتی دارایی های کریپتو را بخرید و بفروشید.

هزاران ارز دیجیتال، ابزارهای پیشرفته و استراتژی‌های معاملاتی موثر وجود دارد که وعده ثروتمند شدن شما را می‌دهد. همه ما می دانیم که نوسانات جزء اصلی بازار ارزهای دیجیتال هستند. نوسانات شدید روند صعودی و نزولی در بازار می تواند جفت ارزهای دیجیتال را به سرعت به حرکت درآورد که بیشتر مبتدیان را متعجب می کند که چگونه کارشناسان این حرکات وحشتناک را به فرصت تبدیل می کنند. بنابراین، می توان گفت تنظیم سفارشات محدود یا سایر انواع سفارشات پیشرفته راه حلی برای معامله گران برای کسب سود در ترید ارز دیجیتال است. این سفارش ها به شما امکان می دهد به موقع سود کسب کنید و به شما اجازه نمی دهد پول خود را از دست بدهید. در حین انجام چنین سفارشاتی، فقط باید قیمتی را که می‌خواهید رمزارزها را بخرید یا بفروشید، انتخاب کنید و زمانی که قیمت تعیین‌شده شما به آن نقطه رسید، سفارش شما اجرا می‌شود.

سفارش OCO چگونه کار می کند؟

انواع مختلف سفارش ها هر کدام ابزاری هستند که در شرایط خاص می توان از آنها استفاده کرد. بنابراین هر سفارش می تواند فرصتی را برای معامله گر ایجاد کند تا سفارش خرید یا فروش را ثبت کند. برخی از این سفارش ها را می توان برای انجام معاملات با توجه به شرایط تعیین شده سفارشی کرد.

سفارش او سی او که ترکیبی از دو سفارش “Limit” و “Stop Limit” است، گزینه‌های بیشتری را برای تنظیمات دقیق‌تر در فرآیند ثبت سفارش به ما می‌دهد. این به ما امکان می دهد تا برای موقعیت های بعدی که ممکن است برای قیمت در بازار ایجاد شود آمادگی داشته باشیم.

سفارشات OCO ابزاری است که می تواند به معامله گران کمک کند تا سودآوری خود را بهینه کنند. این امر به ویژه در مورد معامله گرانی که به دنبال تجارت با کلاس های دارایی بسیار نوسان مانند ارزهای دیجیتال هستند، صادق است. این استراتژی به نفع یک رویکرد خودکار برای مدیریت ریسک و بهینه سازی سودآوری است. مزیت اصلی استفاده از سفارشات OCO از امکان جفت شدن سفارش های مخالف ناشی می شود، به طوری که در صورت حرکت بازار بر خلاف معامله، شانس کمی برای زیان سنگین وجود دارد. علاوه بر این، سفارش OCO تمایل دارد معاملات را آسان‌تر کند زیرا به معامله‌گران اجازه می‌دهد به استراتژی‌های معاملاتی از پیش طراحی شده پایبند باشند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.