چگونه با سود از بازار ارز دیجیتال خارج شویم؟

چگونه با سود از بازار ارز دیجیتال خارج شویم؟

استراتژی خروج در کریپتو به یک طرح یا مجموعه اقداماتی اشاره دارد که یک سرمایه گذار یا معامله گر می تواند برای خروج از موقعیت خود در یک ارز دیجیتال خاص یا کل بازار کریپتو انجام دهد. هدف از داشتن استراتژی خروج، به حداقل رساندن زیان های احتمالی و به حداکثر رساندن سود است.

انواع استراتژی های خروج از بازار ارز دیجیتال

چندین استراتژی خروج وجود دارد که سرمایه گذاران و معامله گران کریپتو می توانند از آن ها استفاده کنند. برخی از موارد رایج عبارتند از:

  • دستور توقف ضرر: این سفارشی است که قرار است پس از رسیدن قیمت یک ارز دیجیتال به یک سطح مشخص، به طور خودکار به فروش برسد. این استراتژی برای محدود کردن ضرر های احتمالی مفید است.
  • دستور برداشت سود: این سفارشی است که قرار است پس از رسیدن قیمت یک ارز دیجیتال به یک سطح مشخص، به طور خودکار به فروش برسد. این استراتژی برای قفل کردن سود مفید است.
  • کاهش مقیاس: این استراتژی شامل فروش بخشی از موقعیت شما در یک ارز دیجیتال با افزایش قیمت آن است. این روش به شما امکان می دهد در حالی که هنوز بخشی از سرمایه گذاری خود را نگه داشته اید، سود هم ببرید.
  • میانگین گیری هزینه دلار: این استراتژی شامل فروش بخشی از موقعیت شما در یک ارز دیجیتال در فواصل زمانی معین در یک دوره زمانی است. این روش به شما امکان می دهد به تدریج از موقعیت خود خارج شوید و تأثیر نوسانات قیمت را کاهش دهید.

استراتژی جایگزین برای خروج ارائه می‌شود:

۱. استراتژی مبتنی بر زمان

پیش‌بینی سقف در بازارهای صعودی، امری استرس‌زا است. امواج گاهی اوقات به نظر می‌رسند که به بالاترین حد خود رسیده‌اند، تنها برای اینکه به طور غیرمنتظره‌ای باز هم بالاتر بروند. اگر خیلی زود خارج شوید، ممکن است از سودهای کلان باز بمانید؛ اگر خیلی دیر، ممکن است زیان ببینید.

استراتژی مبتنی بر زمان، رویکردی ساده‌تر و قابل اتکا را ارائه می‌دهد.

مثال: تصور کنید تصمیم گرفته‌اید که هر هفته یا ماه، درصدی کوچک از سبد سرمایه‌گذاری خود را بفروشید. مقدار و زمانبندی فروش‌ها می‌تواند بر اساس عوامل کلان، نقدینگی، اهداف شخصی شما و غیره تنظیم شود. ۲. استراتژی ترس و طمع

تصور کنید نوسانات احساسات بازار مانند جزر و مد اقیانوس است، که در آن طمع، جزر را به اوج می‌برد. ایده اینجا این است که پیش از آنکه جزر عقب‌نشینی کند و شما قایق خود را به ساحل بکشید، روی این جزر بالا سوار شوید و سودهای خود را تضمین کنید. «وقتی دیگران طماع هستند، بترسید» – وارن بافت.

مثال: شما می‌توانید از یک استراتژی خروج DCA موزون استفاده کنید که بر اساس شاخص ترس و طمع باشد.

۳. عملکرد نسبی

بازار رمزارزها را به عنوان یک مسابقه در نظر بگیرید که در آن تمامی خودروها (یا ارز‌ها) با سرعت‌های مختلفی در حال حرکت هستند. این استراتژی بر مبنای شرط‌بندی بر روی این است که کدام خودرو نسبت به دیگران سریع‌تر شتاب می‌گیرد. مهم نیست که مسابقه چه زمانی شروع شده یا چه اتفاقاتی در پیست (رویدادها، تغییرات قیمت) افتاده است؛ تمامی موضوع درباره این است که کدام خودرو نسبت به بقیه سریع‌تر پیشی می‌گیرد.

مثال: یک روش آسان برای اندازه‌گیری عملکرد نسبی، تحلیل رتبه‌بندی‌های ارزش بازار است.

هشدار: یک کوین ممکن است طبق انتظارات عمل نکند – رتبه‌بندی‌اش ممکن است ثابت بماند یا کاهش یابد.

تدابیر احتیاطی را در نظر بگیرید؛ آیا در حال کاهش زیان‌ها هستید و/یا نظرتان را بازنگری می‌کنید؟ ۴. استراتژی مبتنی بر رویداد

این استراتژی بر اساس فروش در زمان‌هایی است که رویدادهای خاصی می‌توانند نشان‌دهنده نزدیک شدن یا رسیدن به یک سقف باشند. این مانند تصمیم گیری برای برپایی یک جشن است زیرا شما شنیده‌اید که یک جشنواره موسیقی در حال نزدیک شدن به شهر است و شما حدس می‌زنید که این رویداد باعث جذب افراد زیادی به سمت شما خواهد شد.

۵. استراتژی تز

تصور کنید که برای برنده شدن در یک مسابقه بازی ویدیویی برنامه‌ریزی می‌کنید. شما به صورت تصادفی عمل نمی‌کنید؛ بلکه یک طرح یا “تز” ارائه می‌دهید. این تز بر اساس چگونگی پیروزی شما است، با در نظر گرفتن مهارت‌هایتان و مکانیک‌های بازی.

به طور مشابه، در سرمایه‌گذاری، ایجاد یک دلیل مدون و خوب فکرشده برای موفقیت یک کوین در دوره زمانی مشخص، اهمیت دارد. این تنها یک پیش‌بینی قیمت نیست، بلکه تجزیه و تحلیل عمیقی از عوامل مختلفی است که می‌توانند بر موفقیت آن تأثیر بگذارند.

مثال: بگذارید نمونه‌ای از سرمایه‌گذاری در یک پروژه تکنولوژی جدید که از واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) استفاده می‌کند، بررسی کنیم. به جای اینکه تنها بر قیمت تمرکز کنیم، بر معیارهایی مانند اجاره روزانه GPU تمرکز می‌کنیم. یک هدف مشخص (مانند ۱۰۰,۰۰۰ اجاره روزانه) برای ارزیابی موفقیت تعیین می‌کنیم. اگر اهداف در طول یک دوره زمانی مشخصی محقق نشوند، باید تز سرمایه‌گذاری خود را بازنگری کنیم. دستیابی به اهداف کوچکتر (مثل ۱۰,۰۰۰؛ ۲۰,۰۰۰ اجاره) می‌تواند فرصت‌هایی برای کسب سود ارائه دهد.

توجه به این نکته مهم است که سفارش‌ های سود آور تضمین نمی‌ کنند که بتوانید ارز دیجیتال خود را با قیمت دقیقی که تعیین کرده‌ اید، بفروشید. اگر قیمت کریپتوکارنسی خیلی سریع افزایش یابد یا خریدار با قیمتی که شما تعیین کرده اید وجود نداشته باشد، ممکن است سفارش شما با قیمت دلخواه شما اجرا نشود.

با این حال، سفارشات سود آور ابزار مفیدی برای مدیریت ریسک و قفل کردن سود در بازار های بی ثبات مانند ارز های دیجیتال است. با تنظیم یک دستور سود، می‌ توانید فرآیند فروش ارز دیجیتال خود را با قیمتی از پیش تعیین‌ شده به ‌طور خودکار انجام دهید و به طور بالقوه از تصمیم‌ گیری احساسی در طول یک رشد بازار اجتناب کنید.

  • کاهش مقیاس

کاهش مقیاس یک استراتژی معاملاتی است که شامل فروش بخشی از موقعیت شما در یک ارز دیجیتال با افزایش قیمت آن است. هدف از کاهش ارزش این است که در صورت ادامه افزایش قیمت ارز دیجیتال، همچنان بخشی از سرمایه گذاری خود را حفظ کنید.

کاهش قیمت می‌ تواند در بازارهای پر نوسان که قیمت ارز های دیجیتال می ‌تواند به سرعت افزایش یا کاهش یابد، مفید باشد. با گرفتن سود در مقاطع قیمتی مختلف، می‌ توانید ریسک خود را کاهش دهید و برخی از سودها را محدود کنید و در عین حال در معرض سودهای احتمالی آینده باشید.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که در صورت ادامه افزایش قیمت ارز دیجیتال پس از فروش برخی از دارایی‌ های خود، کاهش قیمت نیز می‌ تواند سود بالقوه شما را محدود کند. بنابراین، داشتن یک برنامه روشن و استراتژی مدیریت ریسک هنگام استفاده از استراتژی خروج از مقیاس مهم است.

به طور کلی، کاهش مقیاس می تواند ابزار مفیدی برای مدیریت ریسک و کسب سود در بازار های بی ثبات ارز های دیجیتال باشد. با فروش بخشی از دارایی‌ های خود با افزایش قیمت، می‌ توانید سود خود را حفظ کنید و از زیان احتمالی خود بکاهید، در حالی که همچنان بخشی از سرمایه‌گذاری خود را برای سودهای بالقوه آینده نگه داشته اید.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.