عرضه و تقاضا در معاملات ارز دیجیتال چیست؟

عرضه و تقاضا در معاملات ارز دیجیتال چیست؟

تشخیص مناطق عرضه و تقاضا، بخشی اساسی از تحلیل تکنیکال است که می‌تواند به معامله‌گران کمک کند تا فعالیت‌های خود را بهینه‌سازی کنند. این مناطق، نواحی تثبیت هستند که می‌توانند قبل از یک حرکت قیمتی عمده به سمت بالا یا پایین رخ دهند

عرضه و تقاضا بر روی قیمت‌های ارز دیجیتال تأثیر می‌گذارند. در معاملات، عرضه به تعداد و فعالیت فروشندگان و تقاضا به تعداد و فعالیت خریداران اشاره دارد. افزایش تعداد خریداران معمولا قیمت‌ها را بالا می‌برد، در حالی که افزایش تعداد فروشندگان تمایل دارد قیمت‌ها را پایین بیاورد. استراتژی‌های معاملاتی ارز دیجیتال مبتنی بر عرضه و تقاضا به دنبال استفاده از دوره‌های عرضه یا تقاضای بیش از حد هستند. معامله‌گران رمزارز می‌خواهند زمانی که قیمت‌ها پایین هستند (عرضه بیش از حد) خرید کنند و زمانی که قیمت‌ها بالا هستند (تقاضای بیش از حد) بفروشند.

مناطق عرضه و تقاضا چیست؟

منطقه‌ی عرضه، جایی است که عرضه‌ی یک رمزارز از تقاضای آن بیشتر است؛ یعنی عرضه بیش از حد وجود دارد؛ قیمت در حال کاهش است؛ و نمودار قیمت یک روند نزولی را نشان می‌دهد. از سوی دیگر، منطقه‌ی تقاضا، جایی است که تقاضا برای یک رمزارز از عرضه آن بیشتر است؛ تقاضا بالا است؛ قیمت در حال افزایش است؛ و نمودار قیمت یک روند صعودی را نشان می‌دهد. در معاملات رمزارز، نهنگ‌های ارز دیجیتال یا سرمایه‌گذاران نهادی اغلب منجر به سطح بالایی از فعالیت می‌شوند. این مناطق، سطوح مقاومت هستند که یک روند را تأیید می‌کنند. شناسایی آن‌ها به اندازه‌ی یک کاهش یا افزایش سریع در قیمت ساده نیست، اما الگوهایی برای جستجو وجود دارد. بخش‌های بعدی به توضیح دقیق‌تر نحوه‌ی شناسایی مناطق عرضه و تقاضا می‌پردازد.

  • فعالیت در منطقه عرضه

یک منطقه عرضه، که توسط کندل‌های بزرگ رو به پایین قرمز نشان داده شده، نشان‌دهنده‌ی یک روند نزولی است که می‌تواند نشانه‌ای از بازگشت خرسی از یک روند صعودی قبلی یا ادامه‌ی یک روند نزولی باشد. با ادامه‌ی روند نزولی، قیمت‌ها کاهش خواهند یافت. معامله‌گران ممکن است سعی کنند از “شورت” در این بازار سود ببرند.

  • فعالیت در منطقه تقاضا

منطقه تقاضا، که با کندل‌های بزرگ رو به بالای سبز نشان داده می‌شود، یک روند صعودی را نشان می‌دهد که می‌تواند نشانه‌ای از بازگشت گاوی یا دوباره، ادامه‌ی یک روند باشد. طی این روند صعودی، قیمت یک رمزارز افزایش خواهد یافت و معامله‌گران ممکن است به دنبال گرفتن موقعیت “لانگ” در رمزارز باشند. ریسک‌های استراتژی‌های معاملاتی ارز دیجیتال مبتنی بر عرضه و تقاضا معامله در مناطق عرضه و تقاضا علاوه بر خطرات معمول معامله و سرمایه‌گذاری رمزارز، چند ریسک خاص را نیز به همراه دارد که باید مراقب آن‌ها باشید. این خطرات عبارتند از:

  • شکست‌های کاذب قیمت ممکن است از یک منطقه عرضه یا تقاضا عبور کرده و ناگهان جهت خود را تغییر دهد. چنین سناریویی اغلب می‌تواند نتیجه دستکاری بازار یا حجم معاملات پایین باشد.

  • اخبار و احساس بازار استراتژی‌های معاملاتی مبتنی بر مناطق عرضه و تقاضا از تحلیل تکنیکال برای تصمیم‌گیری استفاده می‌کنند و تحلیل بنیادی را نادیده می‌گیرند. اخبار مربوط به یک رویداد اقتصادی یا بازار و هر چیزی که ناگهان احساس بازار را تغییر دهد، تحلیل مناطق عرضه و تقاضا را بی‌فایده خواهد کرد.

  • وابستگی به مناطق عرضه و تقاضا معامله بر اساس مناطق عرضه و تقاضا ابزار ارزشمندی برای سرمایه‌گذاران است، اما بهتر است همراه با سایر تحلیل‌های تکنیکال، تحلیل بنیادی و استراتژی‌های دیگر استفاده شود. سرمایه‌گذاران از شاخص‌های دیگری برای تأیید حرکات بازار که به نظر در مناطق عرضه و تقاضا آشکار می‌شوند، استفاده می‌کنند.

چگونگی استفاده معامله‌گران ارز دیجیتال از مناطق عرضه و تقاضا

استفاده مؤثر از مناطق عرضه و تقاضا نیازمند درک عمیق از استراتژی‌های معاملاتی و دانش تحلیل تکنیکال است. همزمان با افزایش دانش، معامله‌گران رمزارز قادر به شناسایی دقیق مناطق عرضه و تقاضا، علامت‌گذاری آن‌ها روی نمودار قیمت و کشف سطوح حمایت، مقاومت و فیبوناچی خواهند بود. با کسب دانش، معامله‌گران استراتژی‌ای را اتخاذ می‌کنند که با تحمل ریسک آن‌ها مطابقت دارد. استراتژی معامله در محدوده ممکن است شامل گرفتن موقعیت لانگ یا شورت باشد. استراتژی شکست (بریک‌اوت)، معامله‌گر را به دنبال گرفتن موقعیت در شرایط مطلوب می‌برد، با امید به خرید در آغاز یک روند صعودی بلندمدت. .

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.