معرفی شبکه ذخیره سازی غیر متمرکز بایننس

معرفی شبکه ذخیره سازی غیر متمرکز بایننس

BNB Greenfield یک بلاکچین متمرکز بر ذخیره‌سازی است. این شبکه با شبکه غیرمتمرکز ارائه دهندگان ذخیره سازی (SP) در ارتباط است. اکوسیستم BNB از شبکه‌های مختلفی از جمله BNB بیکن چین، BNB اسمارت چین، opBNB و zkBNB تشکیل شده است و حالا شبکه BNB گرین‌فیلد رسما به این اکوسیستم اضافه شده است.

شبکه BNB Greenfield چیست؟

BNB Greenfield یک بلاکچین متمرکز بر ذخیره‌سازی است. این شبکه با شبکه غیرمتمرکز ارائه دهندگان ذخیره سازی (SP) در ارتباط است.

بلاکچین بایینس- یک اکوسیستم بلاکچین مبتنی بر جامعه – راه‌اندازی عمومی شبکه اصلی گرین فیلد را اعلام کرد.

طبق پست وبلاگ رسمی بایننس، BNB Greenfield یک شبکه ذخیره‌سازی غیرمتمرکز است که برای پاسخگویی به برنامه‌های غیرمتمرکز فشرده دیتا در اکوسیستم BNB طراحی شده است. هدف این شبکه، ارائه روش‌های ذخیره‌سازی قابل تنظیم است که به طور یکپارچه با قراردادهای هوشمند در زنجیره هوشمند BNB ادغام می شود.

BNB ذخیره سازی غیرمتمرکز اطلاعات را دو برابر می‌کند

در طول چندین دور تست استرس، پهنای باند آپلینک، BNB Greenfield به 30 M/sec رسید. در حالی که پهنای باند داونلینک نیز به 300M/sec دست یافت. هر SP قادر به آپلود 30 فایل در ثانیه بود.

گرین فیلد همچنین وظیفه ارائه کنترل دسترسی یکپارچه را دارد. این قابلیت به کاربران امکان می دهد تا اطلاعات خود را آپلود و مجوزهای دسترسی خاصی را قبل از اینکه ارائه‌دهندگان خدمات آن را به صورت غیر زنجیره ای با افزونگی و پشتیبان گیری گسترده ذخیره کنند، تنظیم نمایند.

علاوه بر این، قابلیت‌های زنجیره‌ای متقابل بلاکچین، کاربران زنجیره BNB را قادر می‌سازد تا محصولات و خدمات مرتبط با دیتای مکمل خود را توسعه دهند. کاربران می‌توانند با ایجاد بازارهای داده از طریق گرین ‌فیلد، که در آن آزادی ایجاد، فهرست‌بندی، تجارت و فروش داده‌های خود را دارند، از داده‌های خود بیشتر سرمایه‌گذاری کنند.

سایر قابلیت‌های BNB Greenfield

BNB Greenfield فراتر از وظیفه اصلی خود در ذخیره حجم قابل توجه اطلاعات، طیف متنوعی از برنامه های کاربردی را برای کاربران، توسعه دهندگان، مدیران ، صاحبان مشاغل و سازندگان ارائه می دهد. برنامه‌هایی که شامل میزبانی غیرمتمرکز، یک پلت فرم اقتصاد دانش، زیرساخت IP برای محتوای AIGC، راه حل های مدیریت اطلاعات و غیره است.

آرناد باور، معمار ارشد روش در بلاکچین BNB ، تاکید کرد که BNB Greenfield یک “تکنولوژی انقلابی” در مالکیت دیتا روی Web3 و اقتصاد اطلاعات است. او در عین حال به توانایی آن در ارائه جایگزین غیرمتمرکز به کاربران برای خدمات ابری معمولی اشاره می‌کند. بائر افزود:

جدا از قابلیت‌های متمرکز، بی ان بی گرین فیلد به کاربران اجازه می‌دهد تا بر دیتای خود کنترل داشته و خطر نقض و از دست دادن اطلاعات را کاهش دهند. در مرحله گرین‌فیلد تست‌نت و هکاتون زنجیره‌ای BNB اخیر، دیدن بسیاری از dAppهای خلاقانه که پتانسیل ذخیره‌سازی فایل‌های غیرمتمرکز را با تمرکز کاربر محور به نمایش می‌گذارند، دلگرم‌کننده بوده است.

مزایای ذخیره سازی غیرمتمرکز داده چیست؟

  • امنیت بیشتر همانطور که قبلا ذکر کردیم، اگر داده ها به صورت مرکزی ذخیره شوند، هکرها به راحتی می توانند داده ها را دستکاری کنند. در همین حال، در ذخیره سازی غیرمتمرکز داده، به دلیل پخش شدن داده ها در چندین گره، سرقت اطلاعات برای هکرها بسیار دشوارتر می شود.

  • دسترسی بهتر از آنجایی که همه داده ها با هم ذخیره می شوند، همه داده های ذخیره شده در سیستم متمرکز ممکن است تحت تأثیر یک نقص کوچک قرار گرفته و در دسترس نباشند. مزیت سیستم غیرمتمرکز این است که اطلاعات در گره های جداگانه ذخیره می شود و در صورت خرابی یا هک شدن یکی از گره ها، بقیه اطلاعات موجود بوده و مشکلی برای دسترسی به آن وجود نخواهد داشت.

  • آزادی و کنترل بیشتر برای کاربر ذخیره سازی غیرمتمرکز به کاربران امکان کنترل داده های خود و نحوه استفاده و دسترسی به آنها را می دهد. بنابراین، تغییر سیاست ها نمی تواند دسترسی افراد به اطلاعات را محدود کند.

  • حریم خصوصی هنگامی که می خواهید داده های خود را به صورت متمرکز ذخیره کنید، اغلب باید خود را احراز هویت کنید و اطلاعات شخصی خود را ارائه دهید اما مزیت مهمی که ذخیره سازی غیرمتمرکز به کاربران ارائه می دهد این است که هیچ اطلاعات شخصی را از آنها جمع آوری نمی کند.

BNB Greenfield چگونه کار می کند؟

بی ان بی گرین فیلد یک بلاک چین مبتنی بر ذخیره سازی است که با شبکه غیرمتمرکز ارائه دهندگان ذخیره سازی (SP) در تعامل است. در این اکوسیستم، کاربران داده های خود را با مجوزهای دسترسی و استفاده منحصر به فرد آپلود می کنند. ارائه دهندگان ذخیره سازی این داده ها را خارج از زنجیره با پشتیبان گیری مناسب ذخیره می کنند، در حالی که ابرداده های دفتر کل BNB کاربران در بلاک چین BNB Greenfield ذخیره می شود.

تمام جنبه های داده های ذخیره شده در اکوسیستم بی ان بی گرین فیلد را می توان به راحتی با استفاده از یک پل زنجیره ای بومی به زنجیره هوشمند BNB منتقل کرد. جایی که می توان از آن هم در اکوسیستم موجود BNB Chain DApp و هم در نسل جدید استفاده کرد.

DApps می تواند به کاربران کمک کند تا با اکوسیستم بی ان بی گرین فیلد تعامل داشته باشند و همچنین می توانند به عنوان محصولات Web3 عمل کنند که از داده های موجود استفاده می کنند. توانایی پیکربندی منحصربه‌فرد مجوزهای داده در یک محیط مبتنی بر قرارداد هوشمند بومی، بسیاری از مدل‌های تجاری بالقوه را قادر می‌سازد که برای کاربران و سایر شرکت‌کنندگان سیستم مفید باشد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.