معرفی ارز نکسو (Nexo) و کاربرد آن

معرفی ارز نکسو (Nexo) و کاربرد آن

نکسو (Nexo) یک پلتفرم مالی دیجیتال است که به ارائه خدمات وام‌دهی و سپرده‌گذاری در قالب ارزهای رمزنگاری شده مشهور می‌باشد. شرکت Nexo در سال 2017 تأسیس شد و مقر آن در سوئیس قرار دارد. این پلتفرم به صورت آنلاین فعالیت می‌کند و امکانات متنوعی را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

نکسو (Nexo) از قدیمی‌ترین پلتفرم‌های وام‌دهی/گیری بر بستر بلاک‌چین است که روند دریافت وام را راحت و پرسرعت‌ کرده است. با استفاده از این پلتفرم، افراد می‌توانند به راحتی بدون نیاز به طی کردن روش سنتی دریافت وام از بانک‌ها، از نکسو (Nexo) وام بگیرند. استفاده از پلتفرم نکسو (Nexo) بسیار ساده است و کارت اعتباری‌ که این پلتفرم منتشر می‌کند، روند خرید اینترنتی و پرداخت را راحت‌تر از هر زمان دیگری کرده است.

بسیاری از کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال و تحلیلگران نسبت به پیشرفت دراز‌مدت این پلتفرم امیدوارند. با این حال، سرمایه‌گذاران بهتر است که با احتیاط بر روی توکن بومی این پلتفرم سرمایه‌گذاری کنند چرا که این توکن صرفا برای رفع نیازهای پلتفرم ساخته شده است و در مقایسه با ارزهای دیجیتالی چون بیت‌کوین، چندان دارای ارزش نهادینه شده نیست.کاربران صرفا باید دارایی‌های دیجیتال خریداری شده‌ی خود را که می‌تواند یکی از دارایی‌های دیجیتال مطرح بازار مانند بیت‌کوین (BTC) یا اتریوم (ETH) باشد را در این پلتفرم قفل و به ازای آن وام دریافت کنند. دارایی قفل شده به عنوان وثیقه کار می‌کند چرا که پلتفرم نیاز دارد مطمئن شود که شما توانایی بازپرداخت وامی که گرفته‌اید را دارید.

پلتفرم بلاک‌چینی نکسو (Nexo) اولین بار در سال ۲۰۱۸ میلادی بر روی بلاک‌چین اتریوم راه‌اندازی شد و در آن زمان، تنها از استاندارد ERC-۲۰ اتریوم پشتیبانی می‌کرد و انجام تراکنش‌ها تنها بر روی شبکه اتریوم ممکن بود. امروزه، ارز دیجیتال نکسو در کنار اتریوم از دیگر شبکه‌های مطرح بلاک‌چینی مانند بیت‌کوین، بایننس کوین (BNB)، پالیگان (MATIC)، ریپل (XRP)، لایت‌کوین (LTC) و دیگر شبکه‌ها پشتیبانی می‌کند و می‌توان گفت که کاربران این پلتفرم دیگر با هیچ محدودیتی برای ارسال و دریافت دارایی‌ها مواجه نیستند.

اصلی‌ترین خدمات ارائه شده توسط نکسو عبارتند از:

  1. وام‌دهی با ضمانت ارزهای رمزنگاری شده: کاربران می‌توانند ارزهای رمزنگاری شده خود را به عنوان ضمانت وام استفاده کنند و در مقابل آن گواهی سپرده دریافت کنند. نکسو (Nexo) اجازه می‌دهد تا کاربران با استفاده از ارزهای رمزنگاری شده خود وام بگیرند و به جای فروش آن‌ها، از ارزش آن‌ها بهره‌برداری کنند.

  2. سپرده‌گذاری در قالب ارزهای رمزنگاری شده: کاربران می‌توانند ارزهای رمزنگاری شده خود را در نکسو سپرده‌گذاری کنند و بهره‌برداری از سودهای حاصل شده کنند. نکسو (Nexo) سودهای روزانه بر اساس میزان سپرده‌های کاربران پرداخت می‌کند.

  3. کارت اعتباری Nexo: این پلتفرم یک کارت اعتباری متصل به حساب کاربران خود ارائه می‌دهد که امکان خرید و خرج کردن ارزهای رمزنگاری شده را فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند با استفاده از کارت نکسو (Nexo) در فروشگاه‌ها و خدمات آنلاین پرداخت کنند.

نکسو در حال حاضر بیش از 40 ارز رمزنگاری شده را پشتیبانی می‌کند، از جمله بیتکوین، اتریوم و XRP. همچنین، شرکت دارای امنیت بالا و تکنولوژی سریعی است که امکان پردازش تراکنش‌های بزرگ را فراهم می‌کند.

مهمترین نکته در استفاده از هر پلتفرم مالی دیجیتال، شامل ریسک‌های امنیتی و قانونی می‌باشد. قبل از استفاده از نکسو یا هر پلتفرم مشابه دیگر، توصیه می‌شود که درباره قوانین و مقررات مربوطه در کشور خود تحقیق کرده و نکات اقانونی را به دقت بررسی کنید. همچنین، مهم است که امنیت حساب کاربری خود را حفظ کنید و از تکنیک‌های امنیتی مانند احراز هویت دو مرحله‌ای و استفاده از کلمات عبور قوی استفاده کنید.

ارز نکسو (Nexo) چه کاربری دارد؟

ارز نکسو (NEXO) به عنوان توکن اصلی پلتفرم مالی دیجیتال نکسو (Nexo) استفاده می‌شود. این ارز رمزنگاری شده در ارتباط با خدمات و امکاناتی که توسط نکسو (Nexo) ارائه می‌شود، کاربردهای متنوعی دارد. در زیر تعدادی از کاربردهای ارز نکسو را بررسی می‌کنیم:

  1. کسب سود روزانه: کاربرانی که ارز نکسو را در حساب خود دارند، می‌توانند از سود روزانه بهره‌مند شوند. نکسو (Nexo) سودهای حاصل از وام‌دهی و سپرده‌گذاری ارزهای رمزنگاری شده را به صورت روزانه پرداخت می‌کند. سودهای روزانه بر اساس میزان نکسو در حساب کاربری تعیین می‌شود.

  2. استفاده در وام‌دهی: ارز نکسو (Nexo) به عنوان ضمانت در فرآیند وام‌دهی توسط نکسو مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربران می‌توانند ارز نکسو خود را به عنوان ضمانت برای دریافت وام ارزهای رمزنگاری شده استفاده کنند. این وام‌ها می‌توانند برای خرید دارایی‌های دیگر، سرمایه‌گذاری یا هر منظور دیگری استفاده شوند.

  3. پرداخت و خرید: ارز نکسو (Nexo) قابل استفاده برای پرداخت و خرید کالا و خدمات است. نکسو یک کارت اعتباری متصل به حساب کاربری ارائه می‌دهد که با استفاده از آن، کاربران می‌توانند ارزهای رمزنگاری شده را در فروشگاه‌ها و خدمات آنلاین استفاده کنند.

  4. مزایای عضویت: ارز نکسو (Nexo) را می‌توان برای بهره‌برداری از مزایای عضویت در نکسو (Nexo) استفاده کرد. با داشتن ارز نکسو (Nexo) در حساب کاربری، می‌توانید به مزایایی مانند کارمزد پایین‌تر، دسترسی به اولویت وام‌دهی و دسترسی به خدمات ویژه نکسو دست پیدا کنید.

توکن ارز دیجیتال نکسو (Nexo) چه ویژگی‌هایی دارد؟

همان‌طور که گفته شد، ارز دیجیتال نکسو (Nexo) دارای یک توکن بومی به همین نام است که می‌توان از آن به روش‌های مختلف در اکوسیستم نکسو (Nexo) استفاده کرد. این ارز دیجیتال کاربران را به استفاده از توکن بومی‌اش مجبور نکرده است، شما همواره می‌توانید بدون توکن بومی این پلتفرم وثیقه بگذارید و تراکنش داشته باشید. توسعه‌دهندگان به جای اجبار کاربران، هوشمندانه‌تر عمل کرده‌اند و یکسری تخفیف‌ها و پاداش‌ها مشخص کرده‌اند تا کاربران به استفاده از این توکن بومی، تشویق شوند.

هر کسی که از توکن بومی نکسو (Nexo) در پلتفرم آن استفاده کند، کارمزد کمتری پرداخت می‌کند و تراکنش‌هایش به صرفه‌تر است. از طرفی دیگر، پلتفرم به همه کاربرانی که توکن بومی نکسو (Nexo) را در شبکه ذخیره کرده‌اند تا ۳۰ درصد از سود رشد پلتفرم پاداش می‌دهد. همچنین لازم به ذکر است که توکن نکسو به عنوان یک ارز دیجیتال قابل خریدوفروش در صرافی‌های ارز دیجیتال گوناگون در دسترس است.

نکسو (Nexo) از قدیمی‌ترین پلتفرم‌های وام‌دهی/گیری بر بستر بلاک‌چین است که روند دریافت وام را راحت و پرسرعت‌ کرده است. با استفاده از این پلتفرم، افراد می‌توانند به راحتی بدون نیاز به طی کردن روش سنتی دریافت وام از بانک‌ها، از نکسو (Nexo) وام بگیرند. استفاده از پلتفرم نکسو بسیار ساده است و کارت اعتباری‌ که این پلتفرم منتشر می‌کند، روند خرید اینترنتی و پرداخت را راحت‌تر از هر زمان دیگری کرده است.

بسیاری از کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال و تحلیلگران نسبت به پیشرفت دراز‌مدت این پلتفرم امیدوارند. با این حال، سرمایه‌گذاران بهتر است که با احتیاط بر روی توکن بومی این پلتفرم سرمایه‌گذاری کنند چرا که این توکن صرفا برای رفع نیازهای پلتفرم ساخته شده است و در مقایسه با ارزهای دیجیتالی چون بیت‌کوین، چندان دارای ارزش نهادینه شده نیست.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.