مدیر عامل بلک راک:«بیت کوین (BTC) از هر دولتی بزرگ‌تر است!»

مدیر عامل بلک راک:«بیت کوین (BTC) از هر دولتی بزرگ‌تر است!»

مردی که در گذشته به بیت کوین (BTC) بد بین بود، از این ارز دیجیتال به عنوان سپری در برابر دستکاری‌های دولتی و بی ثباتی اقتصادی دفاع کرد.

دیدگاه فینک مدیر عامل بلک راک درمورد بیت کوین (BTC)

لری فینک، مدیر عامل بلک راک، بدبینی قبلی خود نسبت به ارزهای دیجیتال را کنار گذاشت و بیت کوین (BTC) را به عنوان یک تضمین در مقابله با دولت‌های مستبد تحسین کرد. فینک در یک سری از حضورهای رسانه‌ای، از فاکس بیزنس بازدید کرد تا در مورد تصویب 11 برنامه‌ی ETF بیت کوین توسط SEC بحث کند و آن را اتفاقی مهم خواند. او پتانسیل بیت کوین (BTC) را به عنوان وسیله ای برای حفظ ارزش و مبارزه با دخالت دولت در اقتصاد ستود.

وی در این مصاحبه بیان داشت: «اجازه دهید موضوع را روشن کنیم. اگر در کشوری زندگی می‌کنید که از دولت خود می‌ترسید، که احتمالا یکی از دلایل ممنوع بودن BTC در چین همین باشد، یا اگر در کشوری هستید که از آینده خود می‌ترسید و نگرانید که دولت شما ارزش پول خود را با کسری‌های بیش از حد کاهش دهد، می‌توان گفت که بیت کوین (BTC) یک ذخیره بلند مدت مهم و با ارزش برای شماست.»

این موضع او با جایگاهی که در سال 2017 بسیار متفاوت است. وی در آن زمان با جیمی دیمون، مدیر عامل جی‌ پی مورگان و منتقد قدیمی این ارز دیجیتال هم نظر بود. با وجود اینکه فینک به استفاده‌ از بیت کوین (BTC) در فعالیت‌‌های غیرقانونی اذعان کرد، اما گفت که دیدگاه او نسبت به بیت کوین (BTC) در بحبوحه کرونا شروع به تغییر کرده و بیان داشت که فرصت‌های زیادی در سرمایه گذاری بیت کوین (BTC) وجود دارد.

فینک اظهار داشت: «من سه سال پیش به تفسیر متفاوتی رسیدم. شایستگی‌های و فرصت‌های زیادی در سرمایه گذاری در بیت کوین (BTC) وجود دارد. این ارز یک پس انداز عالی است.»

لری فینک: بیت کوین (BTC)، طلای دیجیتال است

لری فینک، مدیر عامل بلک راک، بزرگترین مدیر دارایی جهان، می‌گوید که به بیت کوین (BTC) معتقد است و تأکید می‌کند که بیت کوین (BTC) «بزرگ‌تر از هر دولتی» است. وی با نامیدن این ارز دیجیتال "طلای دیجیتال" تاکید کرد:

بر خلاف طلا که در آن طلای جدید تولید می کنیم، تقریباً در سقف بیشترین مقدار بیت کوین (BTC) هستیم که می‌توان ایجاد کرد.

رئیس بلک راک همچنین وجود صندوق‌های قابل معامله در بورس اتریوم (ETF) را ارزشمند می‌داند.

لری فینک، مدیر عامل بلک راک (BlackRock) در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی فاکس بیزینس در اشاره به درخواست‌ ثبت ETF اسپات بیت‌کوین (صندوق قابل‌معامله بیت کوین (BTC) این شرکت، اظهار امیدواری کرد که قانونگذاران، در این مورد خاص کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) با این درخواست موافقت کنند.

بزرگ‌ترین شرکت مدیریت سرمایه‌ی جهان که سابقه‌ تأیید درخواست‌های‌ ثبت ETF را دارد، امیدوار است که بتواند چراغ سبز کمیسیون را برای درخواست‌ ثبت ETF اسپات بیت کوین (BTC) بگیرد. مدیرعامل شرکت بلک راک گفت: «ما سابقه خوبی در همکاری با قانونگذاران داریم و تلاش می‌کنیم که مطمئن شویم در مورد مسائل مربوط به هر پرونده‌ای سنجیده عمل کنیم. امیدواریم مانند گذشته بتوانیم با قانونگذاران کنار بیاییم و روزی پرونده تأیید شود.»

لری فینک همچنین گفت که این شرکت قصد دارد بیت کوین (BTC) و کریپتو را «دموکراتیزه‌تر» کند تا در نتیجه‌ی آن، این دارایی‌های دیجیتال ارزان‌تر و برای سرمایه‌گذاری راحت‌تر باشند. مدیرعامل شرکت بلاک راک گفت که هم‌اکنون سرمایه‌گذاری در بیت کوین (BTC) گران است. فینک همچنین اظهار امیدواری کرد که نگاه قانونگذاران به درخواست‌های آنها به عنوان راهی برای دموکراتیک‌ کردن ارزهای دیجیتال باشد. شرکت چندملیتی بلک راک که بزرگ‌ترین شرکت مدیریت سرمایه‌ی جهان با مدیریت ۹ تریلیون دلار دارایی به حساب می‌آید، در روزهای اخیر تأثیر شگفت‌انگیزی روی ارزش بیت کوین (BTC) گذاشته است. این شرکت هفته گذشته درخواست خود برای ثبت ETF اسپات بیت‌کوین را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارائه داد.

پس از بلک راک شرکت‌های دیگری از جمله اینوسکو (Invesco) و فیدلیتی (Fidelity) نیز درخواست‌های خود را به کمیسیون ارسال کردند. با این حال، کمیسیون با این درخواست‌ها موافقت نکرد و اعلام کرد که درخواست‌های این شرکت‌ها برای ثبت ETF اسپات بیت کوین ناقص بودند. بلک راک به همین منظور یک درخواست جدید را به این نهاد مستقل دولتی ارسال کرد.

لری فینک در ادامه گفتگوی خود که گفت که ارز دیجیتال، طلا را دیجیتالی کرده و همین‌طور از بیت کوین (BTC) به عنوان یک «دارایی بین‌المللی» یاد کرد. فینک در بخشی از گفته‌های خود گفت که خودش اصلا بیت کوین ندارد.

لری فینک گفت: «به جای سرمایه‌گذاری در طلا برای مقابله با تورم و محافظت در مقابل مشکلات اقتصادی اسفبار هر کشور یا پایین آمدن ارزش پول کشورها بیایید خیلی واضح بگویم که بیت کوین (BTC) یک دارایی بین‌المللی است که بر پایه‌ی ارز هیچ کشوری نیست. بنابراین می‌تواند یک دارایی باشد که مردم می‌توانند به عنوان جایگزین انتخاب کنند.»

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.