آشنایی با میم کوین تلگرام (Notcoin)

آشنایی با میم کوین تلگرام (Notcoin)

نات کوین (Notcoin) یک بازی رایگان کلیکی ساده است که در مینی اپ تلگرام اجرا می‌شود و در آن، صرفاً روی یک میم کوین مبتنی بر شبکه تون کلیک می‌کنید. این پروژه که توسط یک تیم ناشناس بدون تجربه قبلی در پروژه‌های بزرگ ساخته شده است، ابتدا در اواسط نوامبر ۲۰۲۳ منتشر شد

نات کوین (Notcoin) که یک بازی کلیکی رایگان تلگرام است، از زمان عرضه رسمی خود در نخستین روز سال جدید، توانسته است که تنها در عرض یک هفته بیش از ۴ میلیون بازیکن جذب کند. همین موضوع نات کوین (Notcoin) را به سریع‌ترین عنوان در حال رشد در فضای وب۳ تا به امروز تبدیل کرده است.

نات کوین یک عنوان P۲E (بازی برای کسب درآمد) در تلگرام است که توسط TON پشتیبانی می‌شود. خبر جذب چهار میلیون بازیکن تنها در عرض یک هفته یک رکورد محسوب می‌شود و رقم قابل توجهی است که تاکنون هیچ عنوان بلاکچینی دیگری قادر به ثبت آن نبوده است.

نات‌کوین (Notcoin) در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۲۳ در کنفرانس TON دبی معرفی شد؛ این پروژه توسط تیمی از توسعه‌دهندگان باتجربه در زمینه ارز‌های دیجیتال و میم‌کوین‌ها ساخته شده.

طراحی ربات تلگرامینات کوین (Notcoin) شبیه به یک بازی است که در آن می‌توانید با نات کوین (Notcoin)هایی که از طریق لمس صفحه و کلیک ساده به دست می‌آورید آیتم‌های ویژه‌ای خریداری و سرعت دریافت توکن خود را افزایش دهید. برای مثال آیتمی خریداری کنید که می‌تواند تعداد نات کوین (Notcoin)های دریافتی در هر لمس صفحه را برای شما دو برابر کند. امکان ساخت تیم (Squad)، دعوت از دوستان (Frens) و انجام تسک‌های مشخصی در این بازی جهت دریافت نات کوین‌های بیشتر وجود دارد. محتوای این تسک‌ها عمدتاً در جهت تبلیغ و معرفی پروژه‌های مبتنی بر بلاکچین تون است. علاوه‌بر این، با توجه به امتیاز‌هایی که هر کاربر کسب می‌کند، سطحی برای او تعیین می‌شود که از برنز شروع شده و در ادامه به نقره‌ای، طلایی، پلاتینیوم و الماس می‌رسد و با همین امتیازهاست که با سایر بازیکنان رقابت می‌کند.

آن طور که از ساختار این بازی پیداست، داشتن نات کوین (Notcoin)های بیشتر در صفحه اصلی ربات که موجودی شما را نشان می‌دهد، مزیت خاصی جز داشتن توکن برای هزینه در بازی و خرید آیتم‌های جدید ندارد و در واقع چیزی که رتبه کاربر در مقایسه با سایر بازیکنان را تعیین می‌کند، امتیاز (Score) آن کاربر است. امتیاز کاربر هم که نشان می‌دهد هر بازیکن از ابتدا چه تعداد نات کوین (Notcoin) ماین کرده است، برخلاف موجودی، با خرج‌کردن نات کوین‌ها برای خرید آیتم‌های جدید کم نمی‌شود.

نات کوین (Notcoin) در حال حاضر در هیچ کدام از صرافی‌های ارز دیجیتال خرید و فروش نمی‌شود و برنامه توسعه‌دهندگان آن برای شکل عرضه این توکن در محیطی خارج از بازی، هنوز مشخص نیست. با وجود این، از آنجایی که صرافی‌های بزرگ به‌نوعی از این بازی حمایت کرده‌اند، احتمال لیست‌شدن آن در پلتفرم‌های معاملاتی نام‌آشنا در صورت قطعی‌شدن عرضه توکن روی بلاکچین تون وجود دارد.

همان طور که گفته شد، توکن نات کوین هنوز در محیطی خارج از بازی عرضه نشده است و در بازار‌های ارز دیجیتال قابل خرید و فروش نیست؛ بنابراین نمی‌توان قیمتی برای آن تعیین کرد.

در حقیقت، تبدیل شدن آن‌ها به ارز دیجیتال با ماهیت میم کوین؛ هنوز در حد یک ایده است. این میم، ممکن است در آینده روی بلاکچین تون (Ton Blockchain) ضرب شود؛ اما در حال حاضر بیشتر شبیه به یک ابزار مارکتینگ است. نات کوین (Notcoin) همچنین غیرقابل استخراج است؛ بنابراین نام‌گذاری این بازی کلیکی به‌عنوان یک بازی ماینینگ نیز اشتباه خواهد بود.

ولی بیانیه‌ای از بنیاد Ton، کمی مسئله ماهیت نات کوین (Notcoin) را مبهم‌تر کرده است. در این بیانیه ابتدا عنوان شده که نات کوین به زودی یک دارایی دیجیتال بر پایه بلاکچین تون تولید می‌کند. اما در ادامه آمده است که هنوز توکنی به نام نات کوین (Notcoin) وجود ندارد و این آیکون‌ها فعلا هیچ ارزش بازاری ندارند. این میم، به‌عنوان یک دارایی مجازی درون بازی در اکوسیستم وب ۳ تلگرام معرفی شده و عملکرد یک ارز دیجیتال را ندارد.

تأثیر مثبت نات‌کوین (NOTCOIN)

• دموکراتیزه کردن استخراج رمزارز: نات کوین (Notcoin) استخراج رمزارز را برای هرکسی با یک تلفن همراه و دسترسی به اینترنت قابل دسترس می‌کند، که می‌تواند کاربران جدیدی را به فضای رمزارز جذب کرده و پذیرش گسترده‌تری را تشویق کند.

• پتانسیل برای نوآوری: مدل استخراج مبتنی بر تلگرام می‌تواند راه را برای رویکردهای جدید و نوآورانه به استخراج رمزارز هموار کند، که احتمالاً وابستگی به سخت‌افزارهای پرمصرف انرژی را کاهش دهد و دسترسی به پاداش‌های اقتصاد رمزارز را دموکراتیزه کند.

• مشارکت جامعه: وابستگی نات کوین (Notcoin) به مشارکت کاربر می‌تواند جامعه قوی‌ای را در اطراف پلتفرم ایجاد کند، که احتمالاً به همکاری و نوآوری درون پروژه منجر شود.

ارتباط نات کوین (Notcoin) و تلگرام چیست؟

پس از آنکه شبکه TON به طور رسمی فعالیت خود را در تلگرام آغاز کرد، یکی از برنامه‌های خود را توسعه وب3 توصیف کرده است. نات کوین (Notcoin) که یکی از جذاب ترین پروژه‌های اخیر ارز دیجیتال است، و احتمال تیم TON پشت آن قرار دارد، توکن این برنامه بر روی شبکه TON توزیع خواهد شد، که شبکه بلاکچین تلگرام محسوب می‌شود. اما نکته جالب دیگر این است که، پاول دورف، بنیان‌گذار تلگرام با کانال خود پنجمین تیم بزرگ یا اسکواد این بازی را در اختیار دارد.

بنیانگذاران و سرمایه‌گذاران نات کوین (Notcoin)

اطلاعات محدودی در اینترنت در مورد سازندگان رمزارز نات کوین (Notcoin) وجود دارد. طبق بیانیه‌ای از بنیاد تن، Open Builders مسئول این میم کوین بالقوه است. Open Builders سازمانی متعهد به تأمین مالی پروژه‌ها در بلاکچین تن بوده و با Tonstarter مرتبط است؛ پلتفرمی که سال گذشته، ۱٫۵ میلیون دلار بودجه اولیه را برای حمایت از پروژه‌های مبتنی بر بلاکچین تن، با موفقیت جمع‌آوری کرد.

لازم به ذکر است که ارز دیجیتال نات کوین (Notcoin) وب‌سایت یا حسابی در رسانه‌های اجتماعی به جز X (توییتر سابق) ندارد. حساب X این پروژه ۱۶۵ هزار دنبال‌کننده دارد که نشان‌دهنده تعامل بالایی است که در بخش نظرات و ری‌توییت‌ها نیز مشهود است.

نات‌کوین (NOTCOIN)، پروژه‌ای که از طریق تلگرام راه‌اندازی شده، نمونه‌ای برجسته از چگونگی ایجاد نوآوری و دسترس‌پذیری در عرصه ارزهای دیجیتال است. این پروژه با سادگی و قابلیت دسترسی بالای خود، توانسته است توجه و مشارکت گسترده‌ای را جلب کند. با این حال، نگرانی‌هایی در مورد پایداری و شفافیت آن وجود دارد. با این وجود، نات کوین (Notcoin) نشان می‌دهد که رویکردهای جدید می‌توانند تأثیر چشمگیری بر پذیرش و توسعه جامعه ارزهای دیجیتال داشته باشند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.